Olen taitava valehtelija...

RaM

12

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta seurannut

siitä valehtelemisesta sitten oikein on?

Eikö olisi pareet pysyy totuudees?

• RaM

Valheissa ja utopioissa elämisessä ei ole kenellekään mitään hyötyä. Paras olisi pysyä todellisuudessa sekä rehellisyydessä - edes itselleen.

• sanoista,
        RaM kirjoitti:

Valheissa ja utopioissa elämisessä ei ole kenellekään mitään hyötyä. Paras olisi pysyä todellisuudessa sekä rehellisyydessä - edes itselleen.

jakeista ja tarkoituksen mukaiseen tulkintaan sopivaksi tehtyä. Se on täysin ei-kristillistä, ja kulkee monesti erehdyttävän oikean evankeliumin lähellä.

Ekivaari ja hirvas hyödyntävät näitä ovityön käsikirjoja kirjoittelussaan. Niistä otetut aloitusten aiheet ja kysymykset sekä patenttivastaukset on jo jauhettu sadat kerrat täällä. :((

• hirvas
        sanoista, kirjoitti:

jakeista ja tarkoituksen mukaiseen tulkintaan sopivaksi tehtyä. Se on täysin ei-kristillistä, ja kulkee monesti erehdyttävän oikean evankeliumin lähellä.

Ekivaari ja hirvas hyödyntävät näitä ovityön käsikirjoja kirjoittelussaan. Niistä otetut aloitusten aiheet ja kysymykset sekä patenttivastaukset on jo jauhettu sadat kerrat täällä. :((

pidä sotkea minua ja Ekivaaria joka paikkaan.

Alkaa jo tuntua siltä, että me olemme tärkeimmät ja ainoat uskonpuhdistajat, jotka tuomme palstalle Jeesuksen opettamaa totuutta. Mutta tämä on Jumalan tarkoitus, kiittäkää Häntä tästä työstä.

• ML213
        hirvas kirjoitti:

Alkaa jo tuntua siltä, että me olemme tärkeimmät ja ainoat uskonpuhdistajat, jotka tuomme palstalle Jeesuksen opettamaa totuutta. Mutta tämä on Jumalan tarkoitus, kiittäkää Häntä tästä työstä.

Raamatussahan on selkeä ilmoitus, miten ihminen joutuu vainotuksi "minun sanani tähden".

On täysin eri asia, jos ihmistä vainotaan
        - Helluntalaisuuden tähden
        - Vaikeiden luonteen piirteiden töhden
        - Velkojen tähden tai yleensä rikollisuuden tähden

Uskonnollisuuden keskellä AINA nälvitään Jeesukseen uskovia.Mitä lähempänä ja laajempana mielikuvasi/ymnmärryksesi on Raamatun/Jeesuksen ilmoituksia, niin sitä enemmän sinua nälvitään tms.Juuri ajattelutavan erilaisuus tuo tämän vainon.

• Ja niin tekevät
        ML213 kirjoitti:

Raamatussahan on selkeä ilmoitus, miten ihminen joutuu vainotuksi "minun sanani tähden".

Uskonnollisuuden keskellä AINA nälvitään Jeesukseen uskovia.Mitä lähempänä ja laajempana mielikuvasi/ymnmärryksesi on Raamatun/Jeesuksen ilmoituksia, niin sitä enemmän sinua nälvitään tms.Juuri ajattelutavan erilaisuus tuo tämän vainon.

myös palstajehovat.

Ekivaari ja hirvas heittäytyvät myös toisinaan koville jouduttuaan tekopyhiksi ja marttyreiksi. Se kuuluu noitten lahkolaisten rooliasuun.
        Ovityökäsikrjassa "Puhu perustellen käyttäen Raamattua" voidellaan balsamia kritiikin haavoihin:

>>> Miksi Jehovan todistajia vainotaan ja parjataan?

Jeesus sanoi: "Jos maailma vihaa teitä, niin te tiedätte, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos olisitte osa maailmasta, niin maailma olisi mieltynyt omaansa. Mutta koska ette ole osa maailmasta, vaan minä olen valinnut teidät maailmasta, tämän vuoksi maailma teitä vihaa." (Joh. 15:18, 19; ks. myös 1. Piet. 4:3, 4.) Raamattu osoittaa, että koko maailma on Saatanan vallassa; hän on vainon päälietsoja. - 1. Joh. 5:19; Ilm. 12:17.

Lisäksi Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Te tulette olemaan kaikkien vihaamia minun nimeni vuoksi." (Mark. 13:13) Sana "nimi" viittaa tässä Jeesuksen viralliseen asemaan messiaanisena Kuninkaana. Vaino johtuu siitä, että Jehovan todistajat asettavat hänen käskynsä minkä tahansa maallisen hallitsijan käskyjen edelle.

• ML213
        Ja niin tekevät kirjoitti:

myös palstajehovat.

Ekivaari ja hirvas heittäytyvät myös toisinaan koville jouduttuaan tekopyhiksi ja marttyreiksi. Se kuuluu noitten lahkolaisten rooliasuun.
        Ovityökäsikrjassa "Puhu perustellen käyttäen Raamattua" voidellaan balsamia kritiikin haavoihin:

>>> Miksi Jehovan todistajia vainotaan ja parjataan?

Jeesus sanoi: "Jos maailma vihaa teitä, niin te tiedätte, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos olisitte osa maailmasta, niin maailma olisi mieltynyt omaansa. Mutta koska ette ole osa maailmasta, vaan minä olen valinnut teidät maailmasta, tämän vuoksi maailma teitä vihaa." (Joh. 15:18, 19; ks. myös 1. Piet. 4:3, 4.) Raamattu osoittaa, että koko maailma on Saatanan vallassa; hän on vainon päälietsoja. - 1. Joh. 5:19; Ilm. 12:17.

Lisäksi Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Te tulette olemaan kaikkien vihaamia minun nimeni vuoksi." (Mark. 13:13) Sana "nimi" viittaa tässä Jeesuksen viralliseen asemaan messiaanisena Kuninkaana. Vaino johtuu siitä, että Jehovan todistajat asettavat hänen käskynsä minkä tahansa maallisen hallitsijan käskyjen edelle.

Tarkoitin juuri mitä on kirjoitettu; eli ihminen joutuu edelleen vainotuksi "minun sanani tähden".

Taas on täysin eriasia jos ihmisiä vainotaan vaikka luonteenpiirteiden taio muiden "repullisen" asioiden tähden.

• todé
        hirvas kirjoitti:

liehutte juuri tällä palstalla? Miksi ei vaikka luterilaisuus -palstalla? Siellähän tunnustetaan samaa apostolista uskontunnusta, oppia kolmipersoonaisesta Jumalasta.

• oma näkemys
        ML213 kirjoitti:

Miten vaino/vainoaminen muuttuu eri asiaksi, jos se tapahtuu "minun sanani tähden"?

Eikö ole se ja sama, minkä tähden ihmistä tai ryhmää vainotaan? Onko vaikeiden luonteenpiirteiden, etnisen taustan tms tähden vainoaminen sallitumpaa kuin "minun sanani tähden" vainoaminen? Vai kenties päinvastoin?

Minusta vaino on aina väärinkohtelua olipa kohde tai syy mikä tahansa. Väärinkohteluhan muuttuu vainoksi, kun se on pitkäkestoista ja määrätietoista. Kertaluontoista väärinkohtelua ei voi sanoa vainoksi.

Voin sanoa, ettei uskonvakaumuksen (ilman vaikeita luonteenpiirteitä tai rikollisuutta) tähden vainoaminenkaan ole herkkua. Olen maistanut, mutta vain maistanut. Lieneekö edes ollut kysymys varsinaisesti vainosta.

Ajattelutavan erilaisuus ei sinänsä tuo vainoa.
        Humaani ihminen ei vainoa eikä edes nälvi toisinajattelijoita.

• todé kirjoitti:

liehutte juuri tällä palstalla? Miksi ei vaikka luterilaisuus -palstalla? Siellähän tunnustetaan samaa apostolista uskontunnusta, oppia kolmipersoonaisesta Jumalasta.

sopiva parivaljakko juuri tällä Helluntailaisuus palstalla todistamaan. Olenhan ollut jo yli 48 vuoden ajan helluntailainen, jolla on uskonystäviä eri seurakunnista — myöskin luterilaisista, sekä uskovaisia ulkopuolelta kaikkien maallisten seurakuntien eli taivaallisesta seurakunnasta.

Minnepä minä kotoani lähtisin harhailemaan ja veli Hirvas on tällä palstalla tervetulleena vieraanani! Tuliko selväksi?

• oikeus ja rehellisyys on tässä:

USKO
      Minulla ei luontoni takia ole lainkaan kykyä uskoa. Minulla ei ole aavistustakaan, mitä tekisin uskon vainon tullessa kohdalleni. Voin vain todeta ja rukoilla että Jeesus Kristus uskoo puolestani.

HURSKAS ELÄMÄ
      Jos olisin esimerkki uskovasta, olisin varoittava sellainen. En voi muusta kerskua kuin siitä että Jeesus Kristus on minun hurskauteni minun puolestani.

RAKKAUS
      Minulta ei voi kysyä, mitä rakkaus on, sillä kylmä sydämeni ei voi muuta kuin ladella kuluneita ritirampsuja. Jeesus Kristus on se, joka minussa rakastaa.

Minun uskoni perustuu vain ja ainoastaan Jeesukseen Kristukseen. Tämä on aidointa ja rehellisintä puhetta, mihin kykenen.

• ML213

USKO
        Minulla ei luontoni takia ole lainkaan kykyä uskoa. Minulla ei ole aavistustakaan, mitä tekisin uskon vainon tullessa kohdalleni. Voin vain todeta ja rukoilla että Jeesus Kristus uskoo puolestani.
        ---------

Jos tuo on todellisuuta kohdallasi, niin sinun uskosi on kuollut. "Usko ilman tekoja on kuollut".

Jos ihminen uudestisyntyy, niin juuri tämä kokemus muuttaa ihmisen käyttäytymisen ja tämän käyttäytymisen muuttumiseen ihminen saa voiman Jumalalta:

"Mutta, kaikille, jotka ottivat hänet vastaan hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi, NIILLE, jotka uskovat HÄNEN nimeensä".

Juuri uskominen Jeesukseen ohjaa ihmistä tuntemaan Jumalan aivoitusia ja siten tahtoa.;

"Joka tekee taivaallisen isäni tahdon hän on minun sisareni ja veljeni".

Ymmärtänet, ettei tieto Jeesuksen Jumalan Pojan syntiemme sovittajana ole sama käsite kuin usko Jeesuksen.

Jos ymmärsin sinua oikeion, niin ilmennit passiivista,- kuollutta uskoa, josta Jaakob opettaa erittäin hyvin.

Taas sydämen usko ihmisessä vaikuttaa tekoja ja ojentautumista uskonsa mukaan.Tästäkin on laajat opetukset Raamatussa.

Muuten, ihmisen mieleen ja mielenuudistukseen vaikuttaa ratkaisevasti mihin ihminen uskoo.Kaikkihan me uskomme johonkin ja väärät uskomukset/uskot vaikuttavat ihmisen psyykkeeseen ja mieleen erittäin paljon kielteisesti.

Esim.Jos näin laman keskellä uskomme mitä Jeesus opetti, niin tällä on erikoisen suuri vaikutus aikamme ihmiseenkin.Moni voi kokea pelkoa ja stressiä saako hän säilyttää tyonsä ja mitä sitten jos työpaikka menee jne....
        Jos uskomme, miten KAIKKI on JUmalan käsissä ja tiedossa, niin vapaudumme/vapautamme alitajuisesti laajoista psyykkisistä paineista.

Siis uskolla on todella suuri merkitys ihmiseen.Sanoihan Jeesus, miten hänesä on Tie , Totuus ja Elämä.
        Jos emme usko Jeesukseen, niin kuin hän opetti, niin saamme tien ja valheellisuuden ja sen mukaisen elämän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4158
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3127
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe