Kertokaa uskoontulostanne.

e.k-i

19

479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markku Tampio

www.kotisatama.net

Siellä on todistukseni nimellä: Markku..

• e.k-i

Tosi hyvä todistus sinulta Markku. Olen kyllä sen huomannutkin kirjoituksistasi,että olet uudesti-syntynyt...sen vain tuntee...

• tehtävä

Minä en edes tiedä, miten tullaan uskoon. Pitääkö se ihan vaan kuvitella omassa mielessä ja sepitellä itse se tarina.

• e.k-i

• puolestani?
        e.k-i kirjoitti:

Sinullako on se oikea usko, keneltä sinä sen sait?
        Minun pitäisi uskoa johonkin, joka ei ole oma uskoni, niinkö?

• Markku Tampio

omasta mielestäsi mahdoton jo ajatuksenakin. Ja oikeassahan sinä sen suhteen olet, sillä ei syntinen ihminen aivan oma-alotteisesti pystykään tulemaan uskoon, koska Isä Jumala on se Herra, joka vetää ihmistä Henkensä voimalla puoleensa ja antaa Henkeänsä syntiselle voimaksi, että syntinen uskaltaa lähestyä Jumalaa hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta. Koska ethän sinäkään ole tietämätön sen suhteen, kuka Jeesus Kristus on. Ja sen seurauksena, että sinä tiedät, kuka Jeesus Kristus on, sinä et pysty kieltämään Jumalan olemassaoloa millään tavoin vetoamalla tietämättömyyteesi..
        Ja vaikka sinulle on jo kerrottu siitä, millä tavoin ihminen tulee uskoon, niin kehoitan sinua edelleenkin kääntymään Jeesuksen puoleen siellä asuinpaikkakuntasi seurakunnassa, jonka osoitteen sinä varmaankin tunnet. Ja kun ajattelet pelkästään sydämessäsi, että haluat oppia tuntemaan Jeesuksen henkilökohtaisesti, niin ilmaisee sinulle tuon ajatuksesi seurauksena itsensä. Eikä kuvio siihen jää, vaan kun Jeesus ilmaisee sinulle itsensä, niin hän antaa Isänsä Jumalan valtuutuksella sinulle Jumalan Hengen voiman, ettet sitten kutsun tullessa jää istumaan hiljaisena penkkiin, vaan ilmoitat julkisesti tahtovasi lähteä Jeesusta seuraamaan. Ja näin sinä olet tullut siihen Jeesuksen uskoon, josta monet uskovat puhuvat..

• Tässä jotakin uskoontulostani. Pyhä Henki kutsui minua suoraan Jumalan yhteyteen vajaa 16 vuotta sitten eräänä iltana nukkumaan mennessäni. Olen ei-uskovasta kodista ja mietin ja puntaroin kutsua n. vuoden verran, kunnes syksyllä 1994 sain jättää elämäni Jeesukselle Virpi Miettisen pitämässä kokouksessa. Ihmisiä oli tilaisuudessa aika paljon, mutta siinä vaiheessa ei enää haitannut toisten ihmisten mielipiteet. Eräs uudestisyntynyt diakonissa rukoili puolestani ja julisti syntini anteeksi.

Sain Pyhältä Hengeltä palvelemisen armolahjan uskoontullessani ja nykyisin käytän sitä diakoniatyössä.

1 Kor.12:11: "Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo".

Olin ollut vajaan vuoden uskossa ja sain täyttyä Pyhällä Hengellä "päästä varpaisiin". Se oli niin voimakas kokemus, että en tahtonut pysyä pystyssä. Sitä on vähän vaikea selittää, mutta joka on kokenut saman, ymmärtää kyllä mitä tarkoitan... En alkanut puhumaan kielillä, mutta yliluonnollinen ilo ja rauha siitä seurasi. Sen jälkeen ei ole yhtä voimakasta Hengen kosketusta ollut, mutta kyllä Henki pitää "peruslämmön" päällä. Erään sisaren kanssa kutsumme tätä ilmiötä "lämpimiksi käsiksi sydämen ympärillä" :)
      Vajavaista tämä vaellus on ollut ja armon kerjäläisenä saa vaeltaa Jeesuksen tuloon saakka.

• diakonissa

# Eräs uudestisyntynyt diakonissa rukoili puolestani ja julisti syntini anteeksi. #

Onko tämä diakonissa nyt sinun jumalasi?

• diakonissa kirjoitti:

# Eräs uudestisyntynyt diakonissa rukoili puolestani ja julisti syntini anteeksi. #

Onko tämä diakonissa nyt sinun jumalasi?

"Onko tämä diakonissa nyt sinun jumalasi?"

Ei ole. En muista hirveän tarkkaan sitä tilannetta. Menin alttarille rukoiltavaksi ja sanoin tälle sisarelle, että tahdon jättää elämäni Jeesukselle. Hän pyysi rukouksessa, että Jeesus tulisi elämäni Herraksi ja antaisi minulle syntini anteeksi. Sen jälkeen hän kehoitti tulemaan uskovien yhteyteen (olin silloin luterilainen ja hän kertoi heidän eri tilaisuuksistaan). Tässä Virpi Miettisen tilaisuudessa oli ylistyskuoro laulamassa ja hän oli siellä laulamassa ja tilaisuuden lopussa hän toimi sielunhoitajana.

• e.k-i

Se joka,ei ole uudesti-syntynyt vastustaa tällaista mitä sinäkin olet kokenut raivoisasti. Varsinkin uskonnolliset ihmiset. Hyvää jatkoa sinulle Stork uskon-tiellä.

• olikin
        Stork kirjoitti:

"Onko tämä diakonissa nyt sinun jumalasi?"

Ei ole. En muista hirveän tarkkaan sitä tilannetta. Menin alttarille rukoiltavaksi ja sanoin tälle sisarelle, että tahdon jättää elämäni Jeesukselle. Hän pyysi rukouksessa, että Jeesus tulisi elämäni Herraksi ja antaisi minulle syntini anteeksi. Sen jälkeen hän kehoitti tulemaan uskovien yhteyteen (olin silloin luterilainen ja hän kertoi heidän eri tilaisuuksistaan). Tässä Virpi Miettisen tilaisuudessa oli ylistyskuoro laulamassa ja hän oli siellä laulamassa ja tilaisuuden lopussa hän toimi sielunhoitajana.

Kyllä Virpi Miettinen kelpaa jumalaksi siinä, kuin kuka muu tahansa, onhan hän sentään entinen missi.

• IDENEB
        e.k-i kirjoitti:

Se joka,ei ole uudesti-syntynyt vastustaa tällaista mitä sinäkin olet kokenut raivoisasti. Varsinkin uskonnolliset ihmiset. Hyvää jatkoa sinulle Stork uskon-tiellä.

Näin tullaan kristityksi
        "Benedi-IDENEB=siunattu" väsyi, kun piti kertoa uskoontulosta. Minäpäs jatkan, kun tunnen
        eräänlaista sukulaisuutta ainakin nimellisesti.

" Uskoon tulossa on 4 eri vaihetta,...mutta nyt väsyttää jo!" (Benedi-IDENEB=siunattu)

Matteuksen evankeliumi:
        26:40 Ja hän tuli opetuslasten tykö ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Niin ette siis jaksaneet yhtä hetkeä valvoa minun kanssani!

Veli väsähti kesken aloittamansa aiheen.
        Niinpä minä jatkan (=varastan?) hänen aiheestaan
        kuinka uudestisynnytään.

1. vaihe
        Tunnustusrukous:
        Minun Herrani ja minun Jumalani - armahda minua
        SYNTISTÄ.

2. vaihe
        Kiitos ja ylistys sinulle Isä maan ja taivaan,
        että olet minut ottanut lapseksesi ikuisiksi
        ajoiksi. Olen saanut uudestisyntyä taivaalliseen
        perheeseen.

3. vaihe
        Minä uskon, luotan, tiedän ja ymmärrän, että Sinä
        pidät minusta huolta elämäni jokaisena päivänä.

4. vaihe
        Täytä minut Pyhällä Hengellä ja herätä joka aamu
        ammentamaan sisimmästäni Isä meidän -rukous.

Ideneb

• Pikku loma on sitten takanapäin ja heti sain
      törmätä ihanaan aiheeseen: uskoontuleminen.

Pyhäkoulu-usko minulla oli rippikouluun saakka ja
      lapsellisia rukousvastauksia on muistissa.
      Sitten rippikoulusta parikymppiseen uskoni oli
      lähinnä osallistumista nuorten kristilliseen
      yhdessäoloon.
      Parikymppisenä sydämeni vaati pelastusvarmuutta.
      Kansan Raamattuseuran opiskelijoissa Kalevi Lehtisen
      kanssa keskustellessani tein uskonratkaisun.
      Sitä viimeisteltiin saman tien Tapio Aaltosen
      kanssa. Jotensakin pettynyt olin kuitenkin siksi,
      että hieman rauhaton etsintä ja epävarmuus jatkui.

Noin puolen vuoden kuluttua helluntailaisten
      teltassa saarnaajan rukoillessa kanssani sain
      rauhan ja pelastusvarmuuden niin pitkälle, että
      en kokenut enää olevani etsijä.

Raamattuopinnot ovat olleet elämäni ihaninta aikaa.

Muutaman viime vuoden aikana on armohoidossa oleminen
      ollut niin käsinkosketeltavaa kuin taivaallinen
      Isä olisi kaiken aikaa läsnä ja puolustamassa ja
      oppaana.

Olen siis pari kolme kertaa kokenut niin syvän
      uudistumisen, että olen sitä uudistumishetkeä
      pitänyt melkein kuin uskoontulona vasta.
      Toivottavasti on vielä edessäpäinkin sellaista.
      Suurin haaveeni olisi rakastua Jeesukseen niin
      syvästi, että sanoisin itselleni:
      en ole koskaan Jeesusta ennen tuntenut, mutta nyt
      tunnen.

• Herrassako vika

" menehän nyt hyvä mies
      Kirjoittanut: oikaisemaan alex-kasin uskoa 6.2.2009 klo 00.56
      kun olet niin halukas. "

?

• Henkilökontainen todistus u...

Usko on omakohtaista
        Kirjoittanut: AnttiVKantola
        6.2.2009 klo 15.06

Yleisiä tai vähemmän yleisiä uskomuksia on maailma
        täynnä, mutta usko on aina omakohtaista ja todistus on omakohtaisesta uskonkokemuksesta
        kertomista sanoin ja töin.

### Alexin usko
        Kirjoittanut: alex-kasi 5.2.2009 klo 22.31
        Täällä on muutaman "valittaneet" kun eivät ole saaneet oikaista alexin uskoa. ###

Hmm... eipä löytynyt alexin kertomuksesta kuitenkaan sitä henkilökohtaista uskoa.
        Alex puhuu "meistä" ja meidän mahdollisista periaatteistamme, mutta Ekin aloittamassa ketjussa
        voimme nähdä edes muutaman omakohtaisen uskontodistuksen. Mutta tuossa alex-kasin
        esityksessä voimme nähdä vain jotain omatekoista teoreettista filosofiaa.

Pari kohtaa alexin sadussa on hyvin vaarallista. Lukijoita tahtoisin niistä valistaa.

### Se on JOPA TÄRKEÄÄ - että ymmärrämme että se tuomio millä Hänet tuomittiin kuolemaan oli VÄÄRÄ JA EPÄOIKEUDENMUKAINEN - että se oli ihmisen PAHUUDEN kautta tullut vajavaisuus ja epätäydellisyys joka oli tuomion perus eikä Jumalan tahto. ### (alex-kasi)

Asia on niin, että pelastava usko kätkeytyy siihen, että uskomme Jeesuksen ihan laillisesti ja
        oikeudenmukaisesti kantaneen MEIDÄN syntimme - niin pätevästi, että Isä hyväksyy sen ja
        vapauttaa meidät, koskapa oikeudenmukainen rangaistus on jo kärsitty - yksi kaikkien puolesta.
        Huomautan että Jumala todella hylkäsi hetkeksi Jeesuksen, jottei yhtäkään meistä tarvitsisi hylätä. "Jumalani Jumalani, miksi minut hylkäsit?" Jeesus todella kärsi syystä - meidän syystämme.

## Hyväksymmekö että Jeesus TÄTEN maksoi syntiemme seuraukset tai emmekö hyväksy? ##

Jeesus tosin nmaksoi syntimme ja synnin palkan: kuolemanrangaistuksen.
        Mutta seurauksia se ei poista. Kyllä esim. AIDSilla ja armottomuudella seurauksensa on.
        Ja vaikka Jeesus mm. katkeruuden sovitti, niin ihmisen täytyy hyljätä katkeruus ja anteeksiantamattomuus. Pitää ottaa vastaan sovituksen hedelmä, vapautus.    

• Tuli mieleen, että olikohan se valkea enkeli noita-alttarini vieressä peräti sama, joka aina ilmestyi Ellen Whitelle antamaan hänelle Raamatun totuudesta pois eksyttäviä näkyjä! Noh jos ei ollut niin ainakin oli samaa demonisakkia.

"Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi." (2 Kor 11:14)

• e.k-i
        uskova_1 kirjoitti:

Tuli mieleen, että olikohan se valkea enkeli noita-alttarini vieressä peräti sama, joka aina ilmestyi Ellen Whitelle antamaan hänelle Raamatun totuudesta pois eksyttäviä näkyjä! Noh jos ei ollut niin ainakin oli samaa demonisakkia.

"Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi." (2 Kor 11:14)

Vaikka olen uskoontulosi,lukenut ennenkin. Joka on aistinut,ja kokenut myös pahan läsnä-olon,sellaiselle ihmiselle kehittyy uskoontultuaan,tarkka Hengen-tuntemus. Ei tarvitse kopioituja oppirakennelmia toistella.

Oli mielenkiintoista,myös tuo että:"Ei lähde toisten uskovien odotuksia täyttämään,vaan ottaa ohjeet Jeesukselta.

Uskon että on paljon loppuun-palamisia juuri sen tähden,että täytetään toisten odotuksia.

Jeesuksen antama ies on sovelias.

• e.k-i kirjoitti:

Vaikka olen uskoontulosi,lukenut ennenkin. Joka on aistinut,ja kokenut myös pahan läsnä-olon,sellaiselle ihmiselle kehittyy uskoontultuaan,tarkka Hengen-tuntemus. Ei tarvitse kopioituja oppirakennelmia toistella.

Oli mielenkiintoista,myös tuo että:"Ei lähde toisten uskovien odotuksia täyttämään,vaan ottaa ohjeet Jeesukselta.

Uskon että on paljon loppuun-palamisia juuri sen tähden,että täytetään toisten odotuksia.

Jeesuksen antama ies on sovelias.

Sanoit: "Uskon että on paljon loppuun-palamisia juuri sen tähden,että täytetään toisten odotuksia."

Totta turiset!

Se on juuri sitä omantunnon orjuutusta, jota on varottava kuin näännyttävää, tappavaa myrkkyä, joka on joka nurkan takana vaanimassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5210
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      127
      1671
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1589
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1560
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1275
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1200
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1100
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1057
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1018
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      857
    Aihe