Alrekry

näin meillä :D

Onko kellään mitään kokemusta semmosesta vuokratyöfirmasta, kun Alrekry? Toimipaikka sijaitsee Tikkurilassa.

Oon ollut puoli vuotta kyseisen firman kirjoilla ja tähän asti on mennyt ihan hyvin. Palkka on tullut ajallaan ja työpaikka, jossa olen tän kyseisen firman kautta vuokralla on ollut ihan mukava.

Tän viikon maanantaina mut irtisanottiin PUHELIMESSA. Tää rekryn tyyppi soitti mulle ja sanoi, että mut on irtisanottu. Hommat kuulemma loppuu multa, kun työt vähentyy niin radigaalisti, ettei tarvetta enää ole. Tää irtisanominen oli laiton, koska siitä ei ilmoitettu mulle mitään etukäteen enkä saanut kirjallista irtisanomisilmoitustakaan.

Mielellään oisivat mua pitäneet kirjoillaan eteenpäinkin. Epäilemättä. Niille maksetaan provikat siitä, että ne välittää jengiä duuniin jonnekin. Musta ne ei tuu saamaan tän sopimuksen loppumisen jälkeen enää euroakaan. Ja toivottavasti ei kenestäkään muustakaan. Sen verran ihmeellistä ton rekryn toiminta on.

Ensin mulle piti riittää hommia 15.2. asti, sitten se muuttui. Hommia riittäisikin vain 6.2. asti. Kun kerroin, et mulla on sunnuntaille merkitty listaan tyvuoro, niin sit viimeinen duunipäivä olikin 8.2. Hyvin siis tiesivät itekään, et mikä mun viimeinen duunipäivä on.

Menin liittoon ja kerroin siellä tilanteestani. Mulle sanottiin, että irtisanominen ei ole laillinen, koska se on tehty puhelimessa ilman ennakkovaroitusta enkä ole saanut minkäänlaista kirjallista irtisanomisilmoitusta. Kaiken lisäksi työsuhteeni on määräaikainen ja loppuu vasta kuun lopussa. Määräaikaista sopimusta ei saa sanoa irti ennen kun se loppuu. Tää rekryn tyyppi ei tuntunut olevan perillä tästäkään, koska kehtasi sanoa mulle puhelimessa, että saan vaan irtisanomisajan palkan ja loppusopimuksesta ei makseta mitään.

Yritin soittaa parina päivänä tänne Alrekryyn, tuloksetta. Kukaan ei vastannut puhelimeen. Tai ei siis halunnut vastata. Ei ainakaan se tyyppi, joka mun asioita on ennen hoitanut. Pientä luikertelun makua oli ilmassa. Oli niin lipevä ja yritti kiemurrella kaikin tavoin eroon tilanteesta. Kun sitten lopulta vastattiin, niin mulle sanottiin vielä eilen, että hommat todellakin loppuu ja että takaisin duuniin ei mua enää tarvita. Käskettiin pitämään pitämättömiä lomapäiviä.

Mulle yritettiin tarjota toista duunia, huonommilla ehdoilla. Tuntipalkka olis ollut kuulemma sama, mutta tunteja viikossa reilusti vähemmän. Systeemi olis ollut se, että soitetaan kun tarvitaan töihin. Mua uhkailtiin työvoimaviranomaisilla, että mulle annetaan karenssi, jos meen työkkäriin. Mä en ole työtön, koska mun sopimus on voimassa 24.2. asti. Ne ei tajunneet edes näin yksinkertaista asiaa! Voiko asiat enää vaikeemmaksi mennä??!!

Tänään tuli viesti, että hommat tässä paikassa jatkuvat sittenkin. Ne on kuulemma tehneet jotain muutoksia. Toisinsanoen ne on lopultakin älynneet sen, että ne joutuu maksamaan mulle palkkaa sopimuksen loppuun asti huolimatta siitä oonko mä jossain töissä vai oonko mä kotona.

En TODELLAKAAN suosittele tätä paikkaa kenellekään. Kohtelevat työntekijöitään ihan miten sattuu, eivätkä edes älyä pyytää anteeksi käytöstään. Tyyppi, joka teki mun kanssa työsopimuksen, ei taida olla enää töissä tässä kyseisessä luikerofirmassa. Joku lipevä heppu hoitaa siellä nyt tätä mun asiaa. Ja hyvin hoitaakin! Ensin irtisanoo puhelimessa LAITTOMASTI, sit koittaa puoliväkisin laittaa mut jonnekin muualle duuniin huonommilla ehdoilla ja sit hommia olevinaan taas riittääkin. Tosi uskottavaa. Ja tosi hyvää mainosta tälle firmalle itselleen.

Onneks tätä paskaa tarvii kestää enää kaks viikkoa. Sit mä pääsen tästä rekrystä eroon. Ja uusi duunikin on jo :)Eikä todellakaan kyseisen luikurifirman listoilta.

Alrekryn mielestä tää on kuulemma positivista, et duuni jatkuu. Mä en nää tässä mitään positiivista. Ketä kiinnostaa olla töissä paikassa, josta ollaan jo kerran irtisanottu laittomasti, mut sit otetaankin duuniin takas?? Työmotivaatio on tasan 0, mut ehkä tän kestää. Eihän tässä näitä päivii oo enää kun muutama jäljellä.

Pitää ahkerasti vaan kysellä, että "irtisanotaanko mut uudestaan, jos mä teen nyt näin?" Eipähän tuu taas ihan puskista, jos taas soitetaan ja irtisanotaan.

Kirjallinen irtisanomisilmoitus piti tulla mulle postissa tän viikon aikana. Ei oo näkynyt. Toinen tyyppi, joka vastas puhelimeen eilen, väitti et kukaan siitä lafkasta ei oo irtisanonut mua. Hyvin pelaa tuo keskinäinen kommunikointi :D Toinen ei ees tiiä, et mitä toinen on tehnyt.

Varoitan kaikkia menemästä tän rekryn palvelukseen. Asiat alkaa muuttua nopeesti aika vaikeiksi, kun pitää huolta omista oikeuksistaan ja ottaa yhteyttä liittoon!

40

9201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Luuserit menee vuokrausfirmaan, hanki oikea työ!

      • aloittaja

        Kerrankos sitä ihminen erehtyy. Siis menemään tämmöseen luikurirekryyn duuniin. Tästä eteenpäin en semmosiin tosiaankaan mee.


      • Anonyymi

        Kerro toki, missä on niitä "oikeita" töitä osa-aikaiselle opiskelijalle niin, että palkalla voi asua sisätiloissa, menen kiljuen!


      • Anonyymi
        aloittaja kirjoitti:

        Kerrankos sitä ihminen erehtyy. Siis menemään tämmöseen luikurirekryyn duuniin. Tästä eteenpäin en semmosiin tosiaankaan mee.

        Ihan samanlaisia ovat muutkin pahin on barona


    • ........?

      No jo on mennyt hommat tuossakin firmassa entistäkin pahempaan suuntaan. Ikävä todeta, mutta he oikein korostavat, kuinka välittävät työntekijöistään, mutta kyllä työntekijä on siellä aivan alakynnessä, jopa nöyryytettynä.
      Ikävä juttu.

      • Anonyymi

        Ensinnäkin tää juttu ei kuulu Vantaa palstalle
        Toiseksi ota yhteyttä työsuojelupiiriin ne hoitaa tällaiset irtisanomiset ja kertoo sunnoikeudet

        Jos yrittävät suo huijanläjettäbät uhkasakon sinne firmaan.
        Oletko ollut suoraan yhteydessä työnantajaa onko samaa lisätä että oot irtisanottu.

        Olet Hannanka metsään enää töitä koskaan no. Vuokra hiekasta kun kyseistä suomopetetaan


      • Anonyymi

        Miten liittyy Vantaa palstaan


    • litätietoo

      Onkos muita kommentteja, kävin tossa lafkassa
      haastattelussa!

      • Aloittaja

        Sain tänään kotiin palkkalaskelman. Mulla oli kaksi saikkupäivää lapsen sairauden takia. Jouduin lähtemään kesken töistä pois, kun tarhasta soitettiin ja sanottiin, että poika oksentaa siellä. Kävin Meikussa lastenklinikalla illalla, että saisin poissaolostani todistuksen ja täyden palkan päivältä. Mulle ei oltu maksettu sitä. Tulee taas huomenna asiaa liittoon...Jos vaan saat työtä jostain muualta, niin suosittelen todellakin sulle, ettet kyseisen firman listoille mene! Saattaa sullekin tulla laittomii irtisanomisia ja ihmeellistä välttelyä...

        Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on tästä paikasta? Onko teitäkin kohdeltu miten sattuu? Työntekijöistä ei välitetä vähääkään. Yritystä, joka vuokraa työntekijän, sensijaan nuoleskellan. Varmaan siksi, että yhteisyö pelaa jatkossakin.


      • ***
        Aloittaja kirjoitti:

        Sain tänään kotiin palkkalaskelman. Mulla oli kaksi saikkupäivää lapsen sairauden takia. Jouduin lähtemään kesken töistä pois, kun tarhasta soitettiin ja sanottiin, että poika oksentaa siellä. Kävin Meikussa lastenklinikalla illalla, että saisin poissaolostani todistuksen ja täyden palkan päivältä. Mulle ei oltu maksettu sitä. Tulee taas huomenna asiaa liittoon...Jos vaan saat työtä jostain muualta, niin suosittelen todellakin sulle, ettet kyseisen firman listoille mene! Saattaa sullekin tulla laittomii irtisanomisia ja ihmeellistä välttelyä...

        Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on tästä paikasta? Onko teitäkin kohdeltu miten sattuu? Työntekijöistä ei välitetä vähääkään. Yritystä, joka vuokraa työntekijän, sensijaan nuoleskellan. Varmaan siksi, että yhteisyö pelaa jatkossakin.

        Onko tällä toimistolla vielä se tapa, että pitää viedä tuntilistat, ettei postitus käy, niin kuin muissa vuokrafirmoissa? Pikkunipotusta siellä on ym ym ja vielä näköjään pahempaakin vedätystä.


      • Aloitaja
        *** kirjoitti:

        Onko tällä toimistolla vielä se tapa, että pitää viedä tuntilistat, ettei postitus käy, niin kuin muissa vuokrafirmoissa? Pikkunipotusta siellä on ym ym ja vielä näköjään pahempaakin vedätystä.

        ...tuntilistat etteivät vaan katoaisi postissa. Ja lopputiliä ootelen tässä nyt yli viikon, vaikka pitäs oikeesti laittaa maksuun jo seuraavana päivänä, kun sopimus loppuu..


      • ki2
        Aloitaja kirjoitti:

        ...tuntilistat etteivät vaan katoaisi postissa. Ja lopputiliä ootelen tässä nyt yli viikon, vaikka pitäs oikeesti laittaa maksuun jo seuraavana päivänä, kun sopimus loppuu..

        vuokravirman epäasiallisen toiminnan puolesta puhujana on vain oma-ammattiliittonne, ottakaa heti ja rohkeasti sinne yhteyttä muuten ei asiat korjaannu ja niin niistäkin tulee oikeita työnantaja firmoja.


      • kissamopo
        *** kirjoitti:

        Onko tällä toimistolla vielä se tapa, että pitää viedä tuntilistat, ettei postitus käy, niin kuin muissa vuokrafirmoissa? Pikkunipotusta siellä on ym ym ja vielä näköjään pahempaakin vedätystä.

        no joo tämmöstä oon iteki kohdannut. paras oli viimeinen kun sai skannata kotoa


      • Anonyymi

        Baronaakin pahempi oaika


      • Anonyymi

        Suo opetetaan kokoomuksen sanelupolitikka työyhteisön
        Jossa yritykset sanelee mitä työntekijälle maksetaan

        Äänestäkää vaan kokoomusta
        Kokomuus posita lomat ja eläkkeet työttömyskorvaukset ja sairaslomaat ja maksaa mitä huvutaa


      • Anonyymi
        *** kirjoitti:

        Onko tällä toimistolla vielä se tapa, että pitää viedä tuntilistat, ettei postitus käy, niin kuin muissa vuokrafirmoissa? Pikkunipotusta siellä on ym ym ja vielä näköjään pahempaakin vedätystä.

        Ne haluaa selisia jitka ei tunne työsopimuslakia


    • Esko

      Just, kokemusta on.

    • jhfw08gh0

      5 vuokraafirmasta kokemusta pkseudulla toinen on parempi toinen huonompi yhtä kaikki vältä ainiaan. olet se "joku muu" aina. lähdet tosiaan lennosta mäkeen jne jne. usein osa-aikatyö vaihteleva..

      ainut etu oli kerrann että pääsin hyvään työpaikkaan vakkariksi vuokralla oltuani samankaltasesssa työssä vähän aiemmin.

    • paska firma...

      Jep ei kannata mennä. Piti itsekin todeta se kantapään kautta.
      Huijasi palkoissa, maksoi vähemmän palkkaa mitä olisi pitänyt ja sanoi, että se on "apulaisen palkka". Sanoin sitten, että asia on tarkastettu PAMista niin johan maksoi oikeeta palkkaa ja vanhatkin saamattomat palkat.
      En jäänyt sitten katsomaan tollasta touhua vaan irtisanouduin. Onneksi sain kuitenkin muualta työpaikan.

      • Meeri

        Jaahas, johan on tavat. Ei tollasella huijaamisella pitkälle pötkitä.


      • Entinen kus...
        Meeri kirjoitti:

        Jaahas, johan on tavat. Ei tollasella huijaamisella pitkälle pötkitä.

        Onko mitään uudempia kokemuksia ko firmasta? Minulla monen vuoden takaisia kokemuksia... huh. Onneksi olen ollut monta vuotta kunnon duuneissa ja kunnollisella palkalla.


    • terkkuja omistajalle Reimalle, nykyään pyyhkii hyvin.......ja palkka johtajan tasoa :)

    • huutolaisiksi

      Tervetuloa kaikki Orpolapset uuteen Orpoon yhteiskuntaan

    • neveragain66

      Joo ei kannata. Se Anne Järvelä on ihme tyyppi....

      • Moni.Saanut

        Saikko pimppii?


      • Anonyymi

        Äänestäkää kokoomusta saatte lisää oikeiseistopolitiikkaa


    • Ali93

      kokemusta on ko. yrityksestä, muttei mitään hyvää sanottavaa. Työntekijöiden polkemista.

      • Elmeri88

        Onko kukaan ollut itse töissä yrityksessä ja olisi siitä kokemusta vai kaikki ollut vaan vuokratyöntekijöinä?
        Millaisia kokemuksia?


      • karvaranneke

        Ei siellä pimbbii saa. Ilman jäät.


      • Anonyymi
        Elmeri88 kirjoitti:

        Onko kukaan ollut itse töissä yrityksessä ja olisi siitä kokemusta vai kaikki ollut vaan vuokratyöntekijöinä?
        Millaisia kokemuksia?

        Mie oon ollunna, yritän olla muistelematta pahalla.


    • Anonyymi

      Polkevat työntekijöidensä oikeuksia ja tavoittelevat itse maksimi voittoja. Epämääräisiä sopimuksia, jopa laittomia. En suosittele kenellekään, vuokratyöntekijänä saattaa päästä ite työntekijää etsivän firman palkkalistoille, joka on hyvä, mutta AIVAN KAIKKI jotka Alrekryn listoilla ovat, niin niitä kustaan linssiin. Pari kysymystä yllä olevaan kysymykseen, siis aivan kaikkia, kuulemma myös omia työntekijöitä, jotka tätä rekrytyötä tekee. Halpoja opiskelijoita, työharjoittelijoita joita halvalla saa. Että näin.

      • Anonyymi

        Olin menossa tänne töihin opiskelijana harjoitteluun ja ehdot muuttuivat päivä päivältä huonommiksi rekrytointiprosessin edetessä. Alunperin onnistuneista rekrytoinneista sovitut palkanlisät katosivat ja kun viimein oli aika allekirjoittaa sopimus, siinä oli ehdot aivan eri kuin sovittu, sopimus oli "jatkuva määräaikainen" perusteluna kiireapu, mutta määräaikaisuudesta ei oltu sovittu eikä sopimukseen määräaikaa merkitty? Koeaika ja harjoittelujakson pituus 3kk sijaan 6kk ja yrittivät vielä laittaa mut allekirjoittamaan vuoden kilpailukieltosopimuksen. En tosiaan allekirjoittanut, välttäkää tätä firmaa mikäli vaan pystytte. Töissä tosiaan vaan tää Anne ja loput on osa-aikasia opiskelijoita todennäköisesti riistopalkalla ja varmaan nekin noilla laittomilla soppareilla. Välttäkää tätä paskaläjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin menossa tänne töihin opiskelijana harjoitteluun ja ehdot muuttuivat päivä päivältä huonommiksi rekrytointiprosessin edetessä. Alunperin onnistuneista rekrytoinneista sovitut palkanlisät katosivat ja kun viimein oli aika allekirjoittaa sopimus, siinä oli ehdot aivan eri kuin sovittu, sopimus oli "jatkuva määräaikainen" perusteluna kiireapu, mutta määräaikaisuudesta ei oltu sovittu eikä sopimukseen määräaikaa merkitty? Koeaika ja harjoittelujakson pituus 3kk sijaan 6kk ja yrittivät vielä laittaa mut allekirjoittamaan vuoden kilpailukieltosopimuksen. En tosiaan allekirjoittanut, välttäkää tätä firmaa mikäli vaan pystytte. Töissä tosiaan vaan tää Anne ja loput on osa-aikasia opiskelijoita todennäköisesti riistopalkalla ja varmaan nekin noilla laittomilla soppareilla. Välttäkää tätä paskaläjää.

        Juu, aikas erikoiselta kuulostaa ja itselläkin jotain kokemusta vuosien takaa. Ja yleensähän aina puhutaan ja jeesustellaan milloin missäkin foorumissa, että työntekijä on yritysten tärkein voimavara, juupa juu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, aikas erikoiselta kuulostaa ja itselläkin jotain kokemusta vuosien takaa. Ja yleensähän aina puhutaan ja jeesustellaan milloin missäkin foorumissa, että työntekijä on yritysten tärkein voimavara, juupa juu.

        Äänestäkää vaan kokoomusta

        Ei kesälomaa ei eläkettä tarvita


    • Anonyymi

      En suosittele. Huono kokemus itsellä ja tosiaan laittomia soppareita työntekijän kustannuksella. Kysymyksiin ei vastata suoraan vaan kierrellään ja kaarrellaan, jopa valehdellaan oman nahkansa pelastamiseksi. Toivon ettei kukaan joudu siihen tilanteeseen että tätä kautta töitä joutuisi ottamaan. Vuokrafirmoja on hyviäkin, kannattaa muita vaihtoehtoja katsoa..

    • Anonyymi

      Minut on kutsuttu haastatteluun kyseiseen firmaan. Nyt kun luen tätä ketjua, niin hieman mietin menenkö ollenkaan.. Soittaja oli juurikin tämä Anne Järvelä josta täällä puhutaan.

      • Anonyymi

        No kuinkas kävi sinun tapauksessasi, vai jätitkö menemättä haastatteluun? Itse vältän tuon kaltaisia yrityksiä, jos kokemukset ovat sitä, mitä on kirjoitettu.


    • Anonyymi

      Olin itse haastattelussa ja voin sanoa että on kyllä ainoa paikka jossa minut on oikeasti otettu huomioon. Voi olla että riippuu myös haastattelijasta. Useimmissa yrityksissä kauheita nirppanokkia vastassa.

      • Anonyymi

        No varmaan haastattelussa huomioitiin. Onnea vaan.


    • Anonyymi

      Oisinpa tajunnut itsekkin lukea tämän ensin mulle kävi vielä kusisemmin 26.5.2023 Nykyään toimisto Malmilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe