Montako poistetaan kerralla?

Hammaspeikko

Minulla on kaikki viis.hampaat jäljellä. Yksi on lähes 90 asteen kulmassa eli purupinta vertikaalisesti, toinen näyttää olevan läpimätä... Joku hammas, mikä lie, kasvaa ylhäällä varsinaisen hammasrivin vieressä! (Äidillä sama juttu aikoinaan.)

Koko roskan voisi poistaa, mutta pelkään tietysti toimenpiteitä (poran ääntä ja jopa sitä piikillä sörkkimistä, hyi helvetti!!!) niin etten ole käynyt lekurissa 12 vuoteen.

Montako hammasta suostuvat poistamaan kerralla, että se kidutus ja helvetti olisi ohi mahd. nop.?

9

5569

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerrallaan

Yksi kerrallaan muutaman kuukauden välein jos vaatii leikkauksen.

• satu

Puudutus vain hieman kirpaisee ja jälkeenpäin jomottaa, varaa särkylääkkeitä.
        maksaa yksityissektorilla noin 200-300 euroa per hammas. Siis jos leikataan.

• Hammaspeikko
        satu kirjoitti:

Puudutus vain hieman kirpaisee ja jälkeenpäin jomottaa, varaa särkylääkkeitä.
        maksaa yksityissektorilla noin 200-300 euroa per hammas. Siis jos leikataan.

Täytyy kai sitten antaa hampaiden vaan mädäntyä suuhun... =(

(Olen työtön ja sossukaan ei korvaa yksityispuolen lääkärikuluja.)

• iip
        Hammaspeikko kirjoitti:

Täytyy kai sitten antaa hampaiden vaan mädäntyä suuhun... =(

(Olen työtön ja sossukaan ei korvaa yksityispuolen lääkärikuluja.)

Hampaan poisto leikkauksella maksaa n. 30-45€, tavallinen hampaan poisto 11€. Käyntimaksu n. 7€ ja puudutus 5-7€. Ja sen mansikanmakuisen puudutusvoiteen ennen piikin laittoa saa ihan ilmaiseksi ;)

Useissa kunnissa on toimeentulotukiasiakkailla ja työttömillä etusija kunnalliseen hammashoitoon. Kannattaa etukäteen sanoa pelkäävänsä, ja hammaslääkärinsä voi valita myös kunnallisella puolella. Minulla ainakin on pelkkiä positiivisia kokemuksia pelkopotilaiden hoidosta kunn.puolella. Ja voi kun itse olisian aikoinaan pystynyt ottamaan härkää sarvista, ja pelostani huolimatta menemään aikaisemmin hammaslääkäriin. Ajattelepa asiaa niin, että ei ne hampaat siitä odottelemalla paremmaksi tule. Mitä aikaisemmin hoidatat ne, sitä helpommalla pääset. Tsemppiä!

• Hammaspeikko
        iip kirjoitti:

Hampaan poisto leikkauksella maksaa n. 30-45€, tavallinen hampaan poisto 11€. Käyntimaksu n. 7€ ja puudutus 5-7€. Ja sen mansikanmakuisen puudutusvoiteen ennen piikin laittoa saa ihan ilmaiseksi ;)

Useissa kunnissa on toimeentulotukiasiakkailla ja työttömillä etusija kunnalliseen hammashoitoon. Kannattaa etukäteen sanoa pelkäävänsä, ja hammaslääkärinsä voi valita myös kunnallisella puolella. Minulla ainakin on pelkkiä positiivisia kokemuksia pelkopotilaiden hoidosta kunn.puolella. Ja voi kun itse olisian aikoinaan pystynyt ottamaan härkää sarvista, ja pelostani huolimatta menemään aikaisemmin hammaslääkäriin. Ajattelepa asiaa niin, että ei ne hampaat siitä odottelemalla paremmaksi tule. Mitä aikaisemmin hoidatat ne, sitä helpommalla pääset. Tsemppiä!

Joo, en jää kyllä odottamaan että koko kalusto lahoaa kitaan...

Tuo yksi ilmeisesti ontoksi mätinyt hammas oli pitkään poskilihojen ja ikenenkin peitossa, joten sai ihan rauhassa siellä muhia enkä huomannut mitään. Mielestäni kyllä pesen hampaat tosi hyvin, mutta nuo viisaudenhampaat on kyllä yksi riesa... Ei niille muuta mahda kuin heittää vesilintua.

• hammaspeikko
        Hammaspeikko kirjoitti:

Joo, en jää kyllä odottamaan että koko kalusto lahoaa kitaan...

Tuo yksi ilmeisesti ontoksi mätinyt hammas oli pitkään poskilihojen ja ikenenkin peitossa, joten sai ihan rauhassa siellä muhia enkä huomannut mitään. Mielestäni kyllä pesen hampaat tosi hyvin, mutta nuo viisaudenhampaat on kyllä yksi riesa... Ei niille muuta mahda kuin heittää vesilintua.

ottakaa huomioon että kun hammas tulehtuu pahasti .. se voi edetä sydän pussiin :( just yks hammas poistettiin oli 90 asteen kulmassa ja palasinahan se lähti veren vuotoa kesti 8 tuntia.

• kokohoito--

Tiedän paikan missä poistetaan kaikki kerralla.

• liiru

Kerro ihmeessä. Ei viitsisi käydä montaa kertaa.

• tervesuu

Minulta aikoinaan leikattiin kaksi viisaudenhammasta yhdellä kertaa ja toisella kertaa vedettiin kaksi.. Kaikki meni hyvin. Sain mukaan päivystyspakkauksen särkylääkkeitä jotka riitti hyvin, apteekista ostettuja särkylääkkeitä en tarvinnut lainkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      102
      1717
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1541
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      140
      1454
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1420
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      78
      1351
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      118
      1205
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      274
      1111
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1011
    9. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      982
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      975
    Aihe