Minulla on kaikki viis.hampaat jäljellä. Yksi on lähes 90 asteen kulmassa eli purupinta vertikaalisesti, toinen näyttää olevan läpimätä... Joku hammas, mikä lie, kasvaa ylhäällä varsinaisen hammasrivin vieressä! (Äidillä sama juttu aikoinaan.)
Koko roskan voisi poistaa, mutta pelkään tietysti toimenpiteitä (poran ääntä ja jopa sitä piikillä sörkkimistä, hyi helvetti!!!) niin etten ole käynyt lekurissa 12 vuoteen.
Montako hammasta suostuvat poistamaan kerralla, että se kidutus ja helvetti olisi ohi mahd. nop.?
Montako poistetaan kerralla?
9
5569
Vastaukset
- kerrallaan
Yksi kerrallaan muutaman kuukauden välein jos vaatii leikkauksen.
- satu
Puudutus vain hieman kirpaisee ja jälkeenpäin jomottaa, varaa särkylääkkeitä.
maksaa yksityissektorilla noin 200-300 euroa per hammas. Siis jos leikataan. - Hammaspeikko
satu kirjoitti:
Puudutus vain hieman kirpaisee ja jälkeenpäin jomottaa, varaa särkylääkkeitä.
maksaa yksityissektorilla noin 200-300 euroa per hammas. Siis jos leikataan.Täytyy kai sitten antaa hampaiden vaan mädäntyä suuhun... =(
(Olen työtön ja sossukaan ei korvaa yksityispuolen lääkärikuluja.) - iip
Hammaspeikko kirjoitti:
Täytyy kai sitten antaa hampaiden vaan mädäntyä suuhun... =(
(Olen työtön ja sossukaan ei korvaa yksityispuolen lääkärikuluja.)Hampaan poisto leikkauksella maksaa n. 30-45€, tavallinen hampaan poisto 11€. Käyntimaksu n. 7€ ja puudutus 5-7€. Ja sen mansikanmakuisen puudutusvoiteen ennen piikin laittoa saa ihan ilmaiseksi ;)
Useissa kunnissa on toimeentulotukiasiakkailla ja työttömillä etusija kunnalliseen hammashoitoon. Kannattaa etukäteen sanoa pelkäävänsä, ja hammaslääkärinsä voi valita myös kunnallisella puolella. Minulla ainakin on pelkkiä positiivisia kokemuksia pelkopotilaiden hoidosta kunn.puolella. Ja voi kun itse olisian aikoinaan pystynyt ottamaan härkää sarvista, ja pelostani huolimatta menemään aikaisemmin hammaslääkäriin. Ajattelepa asiaa niin, että ei ne hampaat siitä odottelemalla paremmaksi tule. Mitä aikaisemmin hoidatat ne, sitä helpommalla pääset. Tsemppiä! - Hammaspeikko
iip kirjoitti:
Hampaan poisto leikkauksella maksaa n. 30-45€, tavallinen hampaan poisto 11€. Käyntimaksu n. 7€ ja puudutus 5-7€. Ja sen mansikanmakuisen puudutusvoiteen ennen piikin laittoa saa ihan ilmaiseksi ;)
Useissa kunnissa on toimeentulotukiasiakkailla ja työttömillä etusija kunnalliseen hammashoitoon. Kannattaa etukäteen sanoa pelkäävänsä, ja hammaslääkärinsä voi valita myös kunnallisella puolella. Minulla ainakin on pelkkiä positiivisia kokemuksia pelkopotilaiden hoidosta kunn.puolella. Ja voi kun itse olisian aikoinaan pystynyt ottamaan härkää sarvista, ja pelostani huolimatta menemään aikaisemmin hammaslääkäriin. Ajattelepa asiaa niin, että ei ne hampaat siitä odottelemalla paremmaksi tule. Mitä aikaisemmin hoidatat ne, sitä helpommalla pääset. Tsemppiä!Joo, en jää kyllä odottamaan että koko kalusto lahoaa kitaan...
Tuo yksi ilmeisesti ontoksi mätinyt hammas oli pitkään poskilihojen ja ikenenkin peitossa, joten sai ihan rauhassa siellä muhia enkä huomannut mitään. Mielestäni kyllä pesen hampaat tosi hyvin, mutta nuo viisaudenhampaat on kyllä yksi riesa... Ei niille muuta mahda kuin heittää vesilintua. - hammaspeikko
Hammaspeikko kirjoitti:
Joo, en jää kyllä odottamaan että koko kalusto lahoaa kitaan...
Tuo yksi ilmeisesti ontoksi mätinyt hammas oli pitkään poskilihojen ja ikenenkin peitossa, joten sai ihan rauhassa siellä muhia enkä huomannut mitään. Mielestäni kyllä pesen hampaat tosi hyvin, mutta nuo viisaudenhampaat on kyllä yksi riesa... Ei niille muuta mahda kuin heittää vesilintua.ottakaa huomioon että kun hammas tulehtuu pahasti .. se voi edetä sydän pussiin :( just yks hammas poistettiin oli 90 asteen kulmassa ja palasinahan se lähti veren vuotoa kesti 8 tuntia.
- kokohoito--
Tiedän paikan missä poistetaan kaikki kerralla.
- liiru
Kerro ihmeessä. Ei viitsisi käydä montaa kertaa.
- tervesuu
Minulta aikoinaan leikattiin kaksi viisaudenhammasta yhdellä kertaa ja toisella kertaa vedettiin kaksi.. Kaikki meni hyvin. Sain mukaan päivystyspakkauksen särkylääkkeitä jotka riitti hyvin, apteekista ostettuja särkylääkkeitä en tarvinnut lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021717
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151541- 1401454
- 981420
- 781351
- 1181205
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2741111- 691011
- 38982
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18975