jopa nimiään myöten:
Der Kommissar
Der Alte
Der Fahnder
Der Rick
Saksalaiset poliisisarjat
43
7796
Vastaukset
- weeeeee
Hahmo 'Harry Klein' oli päähenkilöitä Der Kommissar -sarjassa, jatkoi Der Rick ;P -sarjassa saman näyttelijän (Fritz Wepper) esittämänä.
Saksalainen poliisisarja on tuttu ja turvallinen.
Kuin Mauri Sariolan dekkari: Tietää jo etukäteen mitä tuleman pitää. Rikokset tapahtuvat yleensä ns. paremmissa piireissä, uhrit ja murhaajat ovat toimtusjohtajia, maistereita, lääkäreitä, apteekkareita ja heidän perheenjäseniään. Jokainen jakso kulkee tietyn, ennalta tutun kaavansa mukaisesti.- nuori kettu
Saksalaisissa poliisisarjoissa ei turhia ammuskella eikä kaahailla autoilla. Ne etenevät jotenkin hitaasti ja varmasti kohti ratkaisua.
Oon miettinyt miltä mahtaa tuntua sellaisesta saksalaisesta joka inhoaa poliisisarjoja.
Veikkaan että Saksassa näkyy maailman eniten poliisisarjoja. On laaja omakin tuotanto, ja sitten tietysti näkyvät kaikki nää Jenkki-poliisisarjat, CSI:t, 24 jne. jne. niitähän riittää...Huumorissa Saksalaiset ei silti loista. :) - Was?
nuori kettu kirjoitti:
Saksalaisissa poliisisarjoissa ei turhia ammuskella eikä kaahailla autoilla. Ne etenevät jotenkin hitaasti ja varmasti kohti ratkaisua.
Oon miettinyt miltä mahtaa tuntua sellaisesta saksalaisesta joka inhoaa poliisisarjoja.
Veikkaan että Saksassa näkyy maailman eniten poliisisarjoja. On laaja omakin tuotanto, ja sitten tietysti näkyvät kaikki nää Jenkki-poliisisarjat, CSI:t, 24 jne. jne. niitähän riittää...Huumorissa Saksalaiset ei silti loista. :)Ei autoilla kaahailla vai? Zum Beispiel: Matula jahtaa Alfallaan roistoa. Lea Sommer kaahaa Bemarilla paikalle ja estää rikoksen... Autolla kaahailua siis löytyy sopivasti, ei liikaa ja se on aina luontevana osana tarinan kulkua. Ja ovathan ne saksalaisdekkareiden laatuautot aina ilo silmälle!
- Der The La
englaninkielessä The. Espanjankielessä La. Tuli vain mieleen.
- asdasfdhgflkjda
Saksalaiset parhaita, jenkki pellet tunkee täyteen räjähdyksiä ilman juonta tai mitään muuta järkeä.
- Anonyymi
"Espanjankielessä La."
"Der" on kylläkin espanjaksi "El", määräinen artikkeli jota käytetään maskuliinisanoissa.
Espanjassa usein itse sanakin muuttuu hieman jos kyse on naispuolisesta (femiinistä).
Niinpä esimerkiksi jos tutkija on miespuolinen (der Fahnder) se on espanjaksi "el investigador", mutta naispuolisena "la investigadora".
Saksassa määräinen artikkeli femiinisanoille on "die". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Espanjankielessä La."
"Der" on kylläkin espanjaksi "El", määräinen artikkeli jota käytetään maskuliinisanoissa.
Espanjassa usein itse sanakin muuttuu hieman jos kyse on naispuolisesta (femiinistä).
Niinpä esimerkiksi jos tutkija on miespuolinen (der Fahnder) se on espanjaksi "el investigador", mutta naispuolisena "la investigadora".
Saksassa määräinen artikkeli femiinisanoille on "die".Myös saksan kielessä sana muuttuu sukupuolen mukaan, kuten miespuolisesta "der Kommissar", ja naisesta die Kommissarin.
- <<<<
der komissaria ei ole koskaan näytetty suomen televisiossa...derrick pyöri v 1974-1998..
- <<<
Derrickissä ajetaan Bemarilla. Kahden keikassa alfalla...Ajo päällä sarjassa Fordilla
- uyiuyfvl
näytetty der Komissar-sarjaa Suomen tv:ssä. Tuo ajoittuu 1970-luvun alun tienoille.
- 2+9
<<< kirjoitti:
Derrickissä ajetaan Bemarilla. Kahden keikassa alfalla...Ajo päällä sarjassa Fordilla
Tuo Ajo Päällä- sarja olikin mainio, Johannes Faber- niminen roolihahmo äkkipikainen ja runsaasti hikoileva poliisi kaahaili vihreällä Ford Granadalla. 80-luvun loppupuolta taisi olla tuo.
- elliivo
Hyvät tunnusmusiikit saksalaisissa dekkarisarjoissa.
Derrik ja Kahden keikka esim. - hfsktxluxlu
elliivo kirjoitti:
Derrik ja Kahden keikka esim.-sarjan tunnari on myös hyvä, aikoinaan lapsena kuultuna jopa pelottavan kuuloinen.
Tuossa kuultavissa: http://www.youtube.com/watch?v=nzOPy8bBkDE kohdassa 7.27.
Kirjoitetaan näemmä kahdella m:llä tuo Kommissar. - khtskuytsxz
<<< kirjoitti:
oli originaalisti Der Fahnder.
- Anonyymi
2+9 kirjoitti:
Tuo Ajo Päällä- sarja olikin mainio, Johannes Faber- niminen roolihahmo äkkipikainen ja runsaasti hikoileva poliisi kaahaili vihreällä Ford Granadalla. 80-luvun loppupuolta taisi olla tuo.
Löysin tuolta Helsingin Sanomien arkistosta vuoden 1986 kesäkuun 9:n päivän lehden tv-sivulta tv1:n ohjelmistosta kello 19.30.
Ajo päällä. Mtv
(Der Fahnder) . Mustat enkelit. Uusi etsiväsarja Saksan liittotasavallasta alkaa. Päähenkilönä on Johannes Faber, rikospoliisin etsivä, jonka menetelmät eivät aina vastaa hänen esimiestensä käsitystä ohjesäännöistä. Pääosissa Klaus Wenneman, Hans-Jürgen Schatz, Dietrich Mattausch, Barbara Freier.
Sarjan esittäminen Suomessa alkoi siis vuonna 1986 mtv:ssä ja sitten jossain vaiheessa sarja siirtyi ylen ohjelmistoon. - Anonyymi
elliivo kirjoitti:
Derrik ja Kahden keikka esim.Pitää paikkansa. Kahden keikka, Lea Sommer, Faust, Etsivä Wolf, Erikoisryhmä Stuttgart. Siinäpä muutama suosikkini.
- erolsander
poliisisarja oli Lahjomaton (Der Unbestechliche), jota TV2 esitti 2003 17 jaksoa. Pääosan esittäjä oli todella karismaattinen Erol Sander, joka esitti turkkilaista rikoskomisariota, Sinan Toprakia.
http://www.lovefilm.de/film/Sinan-Toprak-Der-Unbestechliche-Staffel-1/59673/- Minä vaan
Ehdottomasti paras saksalaisista poliisisarjoista on/oli Schimanski. Itse Götz Georgen esittämä Horst ja hänen viiksekäs parinsa Thanner olivat aivan lyömätön parivaljakko. Chimanski oli muuten viehtynyt Citikoihin, joita käytti ajopelinään.
Autoista muutenkin:
Derrickissä käytetään myös Mersuja. Itse Derrick ajaa 7-sarjalaisella, mutta esim. Harry ja muut apulaiset ajaa Mersulla. Esim. 190-sarjalaisella ja nyt nähtävissä siirrytty 124:een.
Ja Ketussa taas itse "Ketttu" ajaa aina Mersulla ja apulaiset Bmw:llä. - luotsduoltdulk
Minä vaan kirjoitti:
Ehdottomasti paras saksalaisista poliisisarjoista on/oli Schimanski. Itse Götz Georgen esittämä Horst ja hänen viiksekäs parinsa Thanner olivat aivan lyömätön parivaljakko. Chimanski oli muuten viehtynyt Citikoihin, joita käytti ajopelinään.
Autoista muutenkin:
Derrickissä käytetään myös Mersuja. Itse Derrick ajaa 7-sarjalaisella, mutta esim. Harry ja muut apulaiset ajaa Mersulla. Esim. 190-sarjalaisella ja nyt nähtävissä siirrytty 124:een.
Ja Ketussa taas itse "Ketttu" ajaa aina Mersulla ja apulaiset Bmw:llä.Vanhassa ketussa? Poliisien pandat olivat muistaakseni BMW vitosia.
- minä taas
luotsduoltdulk kirjoitti:
Vanhassa ketussa? Poliisien pandat olivat muistaakseni BMW vitosia.
Juu "apulaisilla" oli 5- ja 3:sia, mutta Köster ajanu aina Mersulla ja oli muistaakseni w123.
- ????
Minä vaan kirjoitti:
Autoista muutenkin:
Ja Ketussa taas itse "Ketttu" ajaa aina Mersulla ja apulaiset Bmw:llä.on paras, koska sitä vielä tänäkin vuonna on tehty.
Tämä GG täyttää muuten 72 vuotta ihan justiin tänään.. - xf
???? kirjoitti:
on paras, koska sitä vielä tänäkin vuonna on tehty.
Tämä GG täyttää muuten 72 vuotta ihan justiin tänään..Derrickille. En kiinnitä niinkään huomiota autoihin, mutta tykkään noista
tarinoista, mitkä ovat mahdottoman paljon tyylikkäämpiä, kuin verta roiskuvat Jenkkisarjat.
Stephan Derrick on roolihahmona aivan ehdoton ykkönen. Pitkä, komea, rauhallinen, uskottava, osaava. Kaikki kohdallaan. - onnilund
xf kirjoitti:
Derrickille. En kiinnitä niinkään huomiota autoihin, mutta tykkään noista
tarinoista, mitkä ovat mahdottoman paljon tyylikkäämpiä, kuin verta roiskuvat Jenkkisarjat.
Stephan Derrick on roolihahmona aivan ehdoton ykkönen. Pitkä, komea, rauhallinen, uskottava, osaava. Kaikki kohdallaan.neljän kärki
1.ajo päällä
2.derrick
3.kahden keikka
4.vanha kettu < uusi kettu leo kress.ei houkuttele.mutta w123 koriset mersut ja e12 mallin bemut kyllä - <<<<<
onnilund kirjoitti:
neljän kärki
1.ajo päällä
2.derrick
3.kahden keikka
4.vanha kettu < uusi kettu leo kress.ei houkuttele.mutta w123 koriset mersut ja e12 mallin bemut kyllä1.kahden keikassa < ekoissa jaksoissa Poliisit ajoi d-mallin rekordeilla..matula alfalla ja renz w115 mersulla
2.derrickin alkuaikojen jaksoissa < ajettiin e12 bemareilla.w123 korisilla mersuilla ja Opelilla 70-l Mallit
3.schimanskissa < citikalla ja granadalla
4.ajo päälle sarjassa lemppari < granadalla... - <<<
<<<<< kirjoitti:
1.kahden keikassa < ekoissa jaksoissa Poliisit ajoi d-mallin rekordeilla..matula alfalla ja renz w115 mersulla
2.derrickin alkuaikojen jaksoissa < ajettiin e12 bemareilla.w123 korisilla mersuilla ja Opelilla 70-l Mallit
3.schimanskissa < citikalla ja granadalla
4.ajo päälle sarjassa lemppari < granadalla...ai on esitetty.....millä kanavalla...komissario keller ajoi audilla 100 1968-1976 malli
- ??????
<<< kirjoitti:
ai on esitetty.....millä kanavalla...komissario keller ajoi audilla 100 1968-1976 malli
on, että ykkösellä, koska tuon http://www.tuonpuoleinen.com/toosa/73.htm mukaan sitä esitettiin vuosina 73-75 , ja ei ollut kuin kaksi kanavaa, ykkönen ja kakkonen . Niistäkin kakkonen esitti ohjelmia rajoitetusti ja taisi olla kesät kokonaan suljettunakin vielä tuohon aikaan. MTV vuokrasi lähetysaikaa tunnin pari päivässä ykköseltä, ei kuitenkaan jokapäivä, mutta en muista, että MTV olisi tätä esittänyt.
- <<<<<
?????? kirjoitti:
on, että ykkösellä, koska tuon http://www.tuonpuoleinen.com/toosa/73.htm mukaan sitä esitettiin vuosina 73-75 , ja ei ollut kuin kaksi kanavaa, ykkönen ja kakkonen . Niistäkin kakkonen esitti ohjelmia rajoitetusti ja taisi olla kesät kokonaan suljettunakin vielä tuohon aikaan. MTV vuokrasi lähetysaikaa tunnin pari päivässä ykköseltä, ei kuitenkaan jokapäivä, mutta en muista, että MTV olisi tätä esittänyt.
Ainakin Keller ajoi audilla.derrick bmweellä ja schimanski Granada ja citroen...
- oihdfbboinh
<<<<< kirjoitti:
Ainakin Keller ajoi audilla.derrick bmweellä ja schimanski Granada ja citroen...
Sinäputkessa on katseltavissa jakso tai pari, esim:
http://www.youtube.com/watch?v=F4s_B9_agN4 - ONNILUND
oihdfbboinh kirjoitti:
Sinäputkessa on katseltavissa jakso tai pari, esim:
http://www.youtube.com/watch?v=F4s_B9_agN4MUTTA EIKÖS KAKSIKKO REINECKER-RINGELMANN LUONUT SPIN-OFF SARJANA DERRICKIN JOKA JATKOI DER KOMISSARIN MAINETTA VUOSINA 1974-1998...AINAKIN DERRICKIN AUTO ON BMW..JA KELLERIN TAAS AUDI
- erschossen
ONNILUND kirjoitti:
MUTTA EIKÖS KAKSIKKO REINECKER-RINGELMANN LUONUT SPIN-OFF SARJANA DERRICKIN JOKA JATKOI DER KOMISSARIN MAINETTA VUOSINA 1974-1998...AINAKIN DERRICKIN AUTO ON BMW..JA KELLERIN TAAS AUDI
seuraaja tai ainkin spin-off Der Rick on Der Kommissarille, kun tosiaan myös hahmo Harry Klein on molemmissa sarjoissa saman näyttelijän (Fritz Wepper) esittämänä.
- <<<<<
erschossen kirjoitti:
seuraaja tai ainkin spin-off Der Rick on Der Kommissarille, kun tosiaan myös hahmo Harry Klein on molemmissa sarjoissa saman näyttelijän (Fritz Wepper) esittämänä.
NIINPÄ...NIMITTÄIN RINGELMANN-REINECKER KAKSIKKO TOSIAAN KEHITTI V 1974 DERRICKIN
- Anonyymi
Minä vaan kirjoitti:
Autoista muutenkin:
Ja Ketussa taas itse "Ketttu" ajaa aina Mersulla ja apulaiset Bmw:llä.Missäköhän saksalaissarjassa (vähän uudempi) poliiseilla oli yleensä Audi?
- Anonyymi
Minä vaan kirjoitti:
Autoista muutenkin:
Ja Ketussa taas itse "Ketttu" ajaa aina Mersulla ja apulaiset Bmw:llä.Nykyinen kettu, eli Jan-Gregor Krempin näyttelemä Richard Voss ajaa BMW:llä, mutta apulaiset ajavat Skoda Octavialla.
- derdiedaskin
Ja nyt loppui lea sommer, jonka viimeistä osaa en nähnyt. Ammuttiinko samaan tapaan tämä vanha akka kuin kettukin?
Sommerissa alkoi ärsyttään se jatkuva lässytys puhelimessa Jonathanin kanssa ja samaten Lean kummallinen ynähdys "yhm?"
Kyseinen vanhus ei mielestäni sopinut osaansa ollenkaan.
Muutoin olen saksalaisdekkarien suosija.- Anonyymi
Niin loppui myös Hannelore Elsnerin elämä toissa vuonna.
- Anonyymi
DER FAHNDER TULI JOSKUS 90-LUVUN ALUSSA. DERRICK 1974-1998... JA OLIKO VIELÄ JOKU KOLMAS
- Anonyymi
ITE NOSTAN KORKEALLE NÄMÄ
1. DERRICK
2. DER ALTE
3. DER FAHNDER
4. SYYTTÄJÄ
5. DER KOMISSAAR
6. KAHDEN KEIKKA - Anonyymi
Nää ois kiva nähdä top10 1. Derrick 2. Vanha kettu 3. König 4. Ajo päällä
- Anonyymi
Falcon is best
https://m.youtube.com/watch?v=mpWV4022XwQ - Anonyymi
En tiedä näytettiinkö Suomessa mutta Polizeianruf 110 alkoi elämänsä itä-Saksassa ja jatkoi edelleen yhdistyneessä Saksassa 1990 ja jatkuu kai edelleen
Nukkumatti taisi olla toinen sarja joka sai jatkaa elämäänsä DDR:n jälkeen - Anonyymi
TULIKO TATORTTEJA JOSKUS SUOMEN TELEVISIOSTA
- Anonyymi
Minulla on mielikuva, että olisi tullut 70-luvun lopussa ja vielä 80-luvun alussa. En muista miten sarjan nimi Tatort oli suomennettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64165Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952293Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61989Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38861- 47854
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186850- 34821
- 36776
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119775Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772