Ateistin tuntemuksia

beenthere

Kuuntelin tuossa männäpäivänä töissä mpkolmosestani Sinead O'Connorin kappaletta "The Emperor's New Clothes".
Kaikkihan tietävät tarinan juonen.
Petkuttajat huijaavat keisaria ja koko porukkaa väittämällä osaavansa valmistaa maailman ihaninta kangasta. Lisäksi vaatteissa, jotka tästä kankaasta valmistettiin,oli kummallinen taika: ihminen, joka oli kykenemätön hoitamaan virkaansa tai mahdottoman typerä, ei saattanut ensinkään nähdä niitä.
Kaikki petkuttajien luona käyneet näkivät, ettei mitään kangasta ole, mutta eivät uskaltaneet sanoa sitä ääneen, koska pelkäsivät tulevansa leimatuksi typeriksi ja kykenemättömiksi hoitamaan virkaansa.
Lopulta, kun keisari esittelee uusia vaatteitaan kansalle, hurraa ja ihastelee kansa näiden vaatteiden kauneutta. Lopulta pieni lapsi sanoo ääneen isälleen:"Mutta eihän hänellä ole vaatteita ensinkään!" Nyt alkavat muutkin todeta, ettei keisarilla ole vaatteita. Lopulta keisarin selkää karmi, sillä hänestäkin kansa oli oikeassa, mutta hän ajatteli:- Kyllä minun täytyy kestää tämä loppuun asti. Ja hän ojentui entistä ylpeämmäksi ja kamariherrat kantoivat laahusta, jota ei ollut ensinkään.

Minulle tuli kappaletta kuunnellessani sellainen olo, että me ateistit olemme kuin tuo pieni lapsi. Me pystymme hyvin näkemään, että jumalat, joita ihmisille tarjoillaan ovat tällaisten petkuttajien luomia maailman ihanimpia kankaita kaikkine uhkauksineen, joita ei todellisuudessa ole olemassa. Me ateistit vain odotamme, että muut ymmärtäisivät asian todellisen laidan.
Aika turhauttavaa välillä. Joka päivä saa hämmästyä, kuinka idioottimaisia asioita ihmiset uskovat ilman hetken epäilyä.

Kuka ei satua tunne, voi käydä lukemassa sen seuraavassa osoitteessa: http://www.hca.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=63&lang=fi

5

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e.k.v

Mainio esimerkki. Huvittavaksi asian tekee se, että hihhulit vielä kuvittelevat meidän olevan niitä ahdasmielisiä :D

• Siltä juuri tuntuu! Itse näkee selvästi, miten toiset palvovat näkymätöntä ja ovat sekaisin.

Kun nämä uskossaan sokaistuneet eivät näe selvää asiaa...

• Tuossa

"Petkuttajat vaativat yhä enemmän rahaa, silkkiä ja kultaa. Niitä tarvittiin muka kankaaseen. Mutta he pistivät kaikki omiin taskuihinsa. Kankaaseen ei tullut ainoatakaan lankaa, mutta miehet kutoa helskyttivät minkä ehtivät tyhjää."

• juutas.
    • Arska

Mitä jos ihmisen on kuitenkin uskottava hurmoksessaan jumalan kaltaiseen olentoon, mitä voisi tehdä hänen parantamisekseen - vai onko mitään tehtävissä. Alkoholisti on Alkoholisti loppuun asti? Uskovainen... Miksi minä olen sisarusparveni ainoa uskomaton?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4862
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3523
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1548
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      40
      1413
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1312
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1108
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1027
    Aihe