Sheriffin siunaukset?

Lainaus sheriffin viestin lopusta:

"Siunausta kaikille keskustelijoille!
Ja niille jotka pitävät toivotusta pahana, toivotan yksinkertaisesti:
Kaikkea mahdollisimman hyvää!"


Laitoin tuon esimerkiksi siitä, miten ihminen voi käyttäytyä sopimattomasti jonkun "paatuneen" tavan oppineena.

ensinnäkin on paha tapa siunata jokainen kun ei kaikki edes ole kristinuskoisia.
Tuskinpa kristinuskoisetkaan pitävät siitä jos joku "saatanana" pitämänsä käy heitä virpomassa toiseen uskoon.

Toinen paha möläys tuossa sheriffin tekstissä on se että hän ei sitten pidäkään keskustelijoina muita kuin uskovia kristittyjä.





   

7

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..tuoreex terveex...:D

    • persona-non-grata

      minunkin kanssani. Vai luuletko, että se on vain pelkkää kohteliaisuutta naissukupuolta kohtaan?:)
      Minusta vaikuttaa kyllä asialliselta/tasapuoliselta ja järkevältä kaverilta ... toisaalta se on vain minun kokemukseni sen asian suhteen.

      • oli vai yksi vastaavista.

        Toki tollasta voi vahingossa tehdä ja niin ehkä tuokin seriffin viesti on tullut.

        Kun on seriffinä niin luulisi tarkemmin ajattelevan mitä kirjoittaa.

        Toinen esimerkki häneltä on se kun sanoo että "myös uskovaiset voi syyllistyä nimittelyyn".
        Siinähän sanojalla on silloin käsitys että muut kuin uskovaiset on kaikki nimittelijöitä.

        Toinen tuore esimerkki:
        kun sanoo että, "myös ateistinen mielenterveyden asiantuntija voi olla syyllistymättä käännytykseen".
        Siinä hän olettaa että uskovaiset asiantuntijat ovat kaikki hyviä ja ateistiset vain mahdollisesti.
        Tuosta voi sanoa senkin että ateistihan ei edes voi käännyttää kun ei ole mihin käännyttää.
        Sen sijaan kristityille on Raamatussa annettu määräys käännyttää.

        Noi lainaukset oli muististani, joten ne ei prikulleen ole samalla tavalla mutta kuitenkin vastaavalla tavalla.

        Noi kaksi esimerkkiä on siis rasistisia jossa leimataan "huonoiksi" tietty ihmisryhmä.

        Seriffi on myös asettanut keskustelijat palstalla eriarvoiseen asemaan antamalla toisille omien sanojen mukaan "kotikenttäedun" ja hän ei ole perunut päätöstään.


      • persona-non-grata
        Pe.ku kirjoitti:

        oli vai yksi vastaavista.

        Toki tollasta voi vahingossa tehdä ja niin ehkä tuokin seriffin viesti on tullut.

        Kun on seriffinä niin luulisi tarkemmin ajattelevan mitä kirjoittaa.

        Toinen esimerkki häneltä on se kun sanoo että "myös uskovaiset voi syyllistyä nimittelyyn".
        Siinähän sanojalla on silloin käsitys että muut kuin uskovaiset on kaikki nimittelijöitä.

        Toinen tuore esimerkki:
        kun sanoo että, "myös ateistinen mielenterveyden asiantuntija voi olla syyllistymättä käännytykseen".
        Siinä hän olettaa että uskovaiset asiantuntijat ovat kaikki hyviä ja ateistiset vain mahdollisesti.
        Tuosta voi sanoa senkin että ateistihan ei edes voi käännyttää kun ei ole mihin käännyttää.
        Sen sijaan kristityille on Raamatussa annettu määräys käännyttää.

        Noi lainaukset oli muististani, joten ne ei prikulleen ole samalla tavalla mutta kuitenkin vastaavalla tavalla.

        Noi kaksi esimerkkiä on siis rasistisia jossa leimataan "huonoiksi" tietty ihmisryhmä.

        Seriffi on myös asettanut keskustelijat palstalla eriarvoiseen asemaan antamalla toisille omien sanojen mukaan "kotikenttäedun" ja hän ei ole perunut päätöstään.

        viilata. Minulle on ainakin yksi lysti, jos joku täällä toivottelisikin minulle siunausta ... hyväähän sillä varmasti tarkoitetetaan. On eri asia olla johdattelun, manipuloinnin tai vallankäytön kohteena. Se on taas ihmisen oma ongelma, jos sellaiseen menee mukaan. Toisaalta ymmärtämättömiäkin paljon on, joten sekään ei ole niin itsestäänselvä asia.

        Kun jokainen meistä katsoo maailmaa omista viitteellisistä kehyksistään käsin, on selvää, että oma elämänkatsomus paistaa kirjoituksissa läpi. Aivan samoin mekin teemme. Aina sitä ei vain itse huomaa ja se tulee esille tiedostamatta, joillekin tietoisesti. Meidän oma tajunnantasomme määräytyy maailmankuviemme mukaan ja se rajoittaa aina kykyä avautua joillekin uusille asioille.


      • leahim
        persona-non-grata kirjoitti:

        viilata. Minulle on ainakin yksi lysti, jos joku täällä toivottelisikin minulle siunausta ... hyväähän sillä varmasti tarkoitetetaan. On eri asia olla johdattelun, manipuloinnin tai vallankäytön kohteena. Se on taas ihmisen oma ongelma, jos sellaiseen menee mukaan. Toisaalta ymmärtämättömiäkin paljon on, joten sekään ei ole niin itsestäänselvä asia.

        Kun jokainen meistä katsoo maailmaa omista viitteellisistä kehyksistään käsin, on selvää, että oma elämänkatsomus paistaa kirjoituksissa läpi. Aivan samoin mekin teemme. Aina sitä ei vain itse huomaa ja se tulee esille tiedostamatta, joillekin tietoisesti. Meidän oma tajunnantasomme määräytyy maailmankuviemme mukaan ja se rajoittaa aina kykyä avautua joillekin uusille asioille.

        ME sitä pilkkua meinaan!
        Hyvää viikonloppua sinulle!


      • persona-non-grata
        leahim kirjoitti:

        ME sitä pilkkua meinaan!
        Hyvää viikonloppua sinulle!

        Lähdenkin tästä nyt kauppaan ...


      • poikalapsi
        Pe.ku kirjoitti:

        oli vai yksi vastaavista.

        Toki tollasta voi vahingossa tehdä ja niin ehkä tuokin seriffin viesti on tullut.

        Kun on seriffinä niin luulisi tarkemmin ajattelevan mitä kirjoittaa.

        Toinen esimerkki häneltä on se kun sanoo että "myös uskovaiset voi syyllistyä nimittelyyn".
        Siinähän sanojalla on silloin käsitys että muut kuin uskovaiset on kaikki nimittelijöitä.

        Toinen tuore esimerkki:
        kun sanoo että, "myös ateistinen mielenterveyden asiantuntija voi olla syyllistymättä käännytykseen".
        Siinä hän olettaa että uskovaiset asiantuntijat ovat kaikki hyviä ja ateistiset vain mahdollisesti.
        Tuosta voi sanoa senkin että ateistihan ei edes voi käännyttää kun ei ole mihin käännyttää.
        Sen sijaan kristityille on Raamatussa annettu määräys käännyttää.

        Noi lainaukset oli muististani, joten ne ei prikulleen ole samalla tavalla mutta kuitenkin vastaavalla tavalla.

        Noi kaksi esimerkkiä on siis rasistisia jossa leimataan "huonoiksi" tietty ihmisryhmä.

        Seriffi on myös asettanut keskustelijat palstalla eriarvoiseen asemaan antamalla toisille omien sanojen mukaan "kotikenttäedun" ja hän ei ole perunut päätöstään.

        Seriffi on iskäli ikävän puolueellinen, että hän esittää kuvaamasi kaltaisia oletuksia ja piiloväitteitä. On minusta edelleen myös kestämätöntä, että hän eri nimimerkillä saarnailee "totuuksia" ja on kuitenkin muka tasapuolinen.

        Ei hyvä!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe