YLE Silminnäkijä: Siirtokunnat länsirannalla jne...

kaksi kalaa

Olipa surullista katsottavaa. Nämä juutalaiset jotka KANSANA ansaitsivat kaikkien ajattelevien ihmisten myötätunnon kokemien vainojen vuoksi. Enkä nyt tarkoita vain 1900-luvun, vaan 1500 vuotta oman lahkonsa vainoa. 2000 vuotta sitten tämä yksi lahko alkoi paisua ja lujitti asemansa viekkaasti euroopassa. Kristillinuskolla on erittäin pitkät perinteet antisemitismissä.

Voimme kiittää valistuneita ja ennen kaikkea maallistuneita Juutalaisia hellenististen perinteiden säilyttämiseksi tehdystä työstä jotta muinaiskreikan filosofien ajatukset selvisivät kristinuskon puhdistukselta. Perustuuhan kalliit perusarvomme ja moraalimme juuri näihin teksteihin. Ilman näitä Sokrateen, Platonin ja kumppaneiden ajatuksia kristinuskon synkkä varjo olisi ollut vaikeampi syrjäyttää.

Suuri kiitos siis juutalaisuudelle, jolla on väkevät perinteet kunnioittaa maallista ja älyllistä ajattelua.

Riipaisee sydämmestä kun ortodoksit juutalaiset ovat vallanneet juutalaiset kulttuurin ja israelin politiikan itselleen vetämällä hitlerkortti hihasta tukkiakseen kriitikoiden suut. Lopputulos on ohjelman kaltainen:

http://areena.yle.fi/toista?id=1827963

Tämä siis tällä kertaa toisen osapuolen näkökulmasta. On suorastaan oksettavaa katsoa kuin juutalaisvanhemmat kannustavat nuorisoa heittämään kiviä köyhien palestiinalaisvahnusten niskaan parvekkeelta piikkiaita ja sotilaat suojanaan. Raukkamaisempaa tekoa en millään keksi. Lisäksi nämä juutalaiset ovat kasvaneet turvallisissa ja aineellisesti yltökylläisissä olosuhteissa joten siltä osin osaisi odottaa hieman korkeampaa moraalia. Sitä se uskovaisuus teettää.

Toivoisin että israelin juutalaiset vastustaisivat tätä rabbien hirmuvaltaa jolla taustalla on hyvinkin suuri merkitys. Israelista on tulossa irvikuva siitä hienosta juutalaisesta perinteestä josta voimme kiittää monta asiaa tieteessä ja filosofiassa.

Leikin ajatuksella että kaikki paavit, kardinaalit, imaamit, ajatollahit, rabbit ja piispat laitettaisiin suljettuun tilaan selvittämään asioitaan ilman välikäsiä. Jos kaikki tulisivat elossa ulos ainoa selitys olisi että ovat päättäneet sivistyä ja luopua vihaatihkuvista ja ennakkoluuloisista taikauskoistaan todellisuuspohjaisen filosofian hyväksi.

Vihaan ja sortoon kannustavat siirtokuntajuutalaiset ovat aivan yhtä iso ongelma kuin vastapuolen mullahit ja imaamit. YK ja NATO voisivat laittaa kumpikin osapuoli kuriin jos ei muuten niin viimeisenä keinona väkivalloin.

...and no religion too.

26

1002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkiä ja inho.

Katsoin ohjelman ja jos kirjoittaisin tähän kommenttini näkemästäni se tultaisiin varmasti poistamaan.
      Sinänsä ohjelman sisältö ei ollut mitenkään uutta minulle vaan pikemminkin dokumentoi sen yleiseen kuvalliseen muotoon.Tämähän on ollut useimmille tiedossa jo vuosikymmeniä,mutta vasta nyt on astuttu ratkaiseva askel siihen suuntaan,joka jättää taakseen turvallisen Holokaustisen selustan,joka juutalaisten kilpenä on torjunut eriävät mielipiteet juutalaisuudesta ja siirtyy vihdoin käsittelemään tämän päivän juutalaisuutta ja sen inha väkivaltaa ja terroria Palestiinalaista kansaa kohtaan.
      Voidaankin sanoa että menneeseen ei enään palata ja että Gazan verilöyly oli se veripikari jolloin maailman mitta tuli täyteen,ja joka sai maailman kansojen silmät aukeamaan niiltä hirvittävyyksiltä mitkä Palestiinan kansalaiset saavat kokea sorron ja julmuuden ikeen alla.

• tosiasia

nyt kuitenkin lienee, että ellei joku pidä järjestystä yllä, niin palestiinalaiset tappavat toisensa. Gazassa Hamas kiduttaa ja surmaa Fatahin jäseniä.
        Irakissa sunnit ja siiat hävittää toisensa.

Käsittämättömiä poukkoilijoita, kirkujia ja valehtelevia rettelöitsijöitä.
        Koulusurma Gasassa oli pelkkää valhetta sekin.
        ( Juutalaiset keräsivät kouluun ihmisiä, ja sitten ampuivat.)

Libanonin aikaan oli manipuloituja lehtikuvia, ruumiita siirrettiin toiseen ja kolmanteen paikkaan, eivät ne aina ole edes ruumiita. Lisätään savua ja tulta, lieskoja ja parkumista.
        Itselle on luvallista kaikki tappeleminen ja suunsoitto, mutta jos joku panee vastaan, niin voi ja voi, minua on lyöty, minä olen marttyyri, nyt korvauksia hakemaan.

Jos ei tule korvauksia, pitää päästä maailmalle kortomaan.
        Minulle ainakin on aivan turha esittää yhtään mitään, jos yhden kerran avunhuuto on pelkkää pilailua, on turha enää toiste kokeilla.
        Näitä filmejä tulee lisää, se on täysin varmaa, ja kohta oikein käsikirjoituksen kanssa näyteltynä ja filmattuna.... ja ilman muuta totena ja itkun kanssa.

• Näkiä ja inho.
        tosiasia kirjoitti:

nyt kuitenkin lienee, että ellei joku pidä järjestystä yllä, niin palestiinalaiset tappavat toisensa. Gazassa Hamas kiduttaa ja surmaa Fatahin jäseniä.

Libanonin aikaan oli manipuloituja lehtikuvia, ruumiita siirrettiin toiseen ja kolmanteen paikkaan, eivät ne aina ole edes ruumiita. Lisätään savua ja tulta, lieskoja ja parkumista.
        Itselle on luvallista kaikki tappeleminen ja suunsoitto, mutta jos joku panee vastaan, niin voi ja voi, minua on lyöty, minä olen marttyyri, nyt korvauksia hakemaan.

Minulle ainakin on aivan turha esittää yhtään mitään, jos yhden kerran avunhuuto on pelkkää pilailua, on turha enää toiste kokeilla.
        Näitä filmejä tulee lisää, se on täysin varmaa, ja kohta oikein käsikirjoituksen kanssa näyteltynä ja filmattuna.... ja ilman muuta totena ja itkun kanssa.

Tosiasia on myös että yrität kaikin tavoin kääntää keskustelun aiheen pois dokumentista,joka on kaikille juutalaisille kiusallinen sen kieltämisen suhteen.

• Diana-ad-rem
        Näkiä ja inho. kirjoitti:

Tosiasia on myös että yrität kaikin tavoin kääntää keskustelun aiheen pois dokumentista,joka on kaikille juutalaisille kiusallinen sen kieltämisen suhteen.

ole, minä olen sattunut katsomaan vähän muitakin dokumentteja, puolin ja toisin.

Tiedän mistä oikeasti on kysymys. Minäkin voin sanoa, että juutalaiset ovat ryöstäneet minulta Israelissa rahat ja pahoinpidelleet, sinä uskot oitis. Pääset kauhistelaan juutalaisia.

Vaan jos minä sanon, että sen tekivät palestiinalaiset, sinä vaikenet tykkänään, tai kauhistelet taas juutalaisia, koska ne kohtelevat niin huonosti palestiinalaisia, että niiden pitää varastaa.

On aivan sama miten päin asiat menevät, syy on aina juutalaisten, niin omituista kuin onkin.

Minä olen kuullut ihan oikeasti arabin suusta, heidän mottonsa, se on; Ellet osaa valehdella, et osaa hallita.

• Näkiä ja inho.
        Diana-ad-rem kirjoitti:

ole, minä olen sattunut katsomaan vähän muitakin dokumentteja, puolin ja toisin.

Tiedän mistä oikeasti on kysymys. Minäkin voin sanoa, että juutalaiset ovat ryöstäneet minulta Israelissa rahat ja pahoinpidelleet, sinä uskot oitis. Pääset kauhistelaan juutalaisia.

Vaan jos minä sanon, että sen tekivät palestiinalaiset, sinä vaikenet tykkänään, tai kauhistelet taas juutalaisia, koska ne kohtelevat niin huonosti palestiinalaisia, että niiden pitää varastaa.

On aivan sama miten päin asiat menevät, syy on aina juutalaisten, niin omituista kuin onkin.

Minä olen kuullut ihan oikeasti arabin suusta, heidän mottonsa, se on; Ellet osaa valehdella, et osaa hallita.

Onko tosiaan niin vaikeaa pysyä asiassa ja dokumentissa joka lähetettiin eilen illalla.
        Joka kerta kun tulee ilmi kiusallisia asioita julki tälläkin Suomi 24 palstalla niin se juutalaisten taholta kierretään,kaarretaan ja yritetään kaikin keinoin vaihtaa kiusallinen keskustelun aihe toisarvoiseen.
        Tämä on vanha juutalainen tapa ja erikoisesti ilmenee näillä keskustelupalstoilla.

Siis mitä mieltä ole dokumentista ja juutalaisesta terrorista Palestiinalaisia kohtaan.

• Diana-ad-rem kirjoitti:

...kyl ihan supisuomalainenkin saattaa ryöstää toiselta supisuomalaiselta rahat tääl Helsingis..:O

• Näkiä ja inho.
        KTS kirjoitti:

...kyl ihan supisuomalainenkin saattaa ryöstää toiselta supisuomalaiselta rahat tääl Helsingis..:O

Sinä se olet palstan naurettava heittopusi.Taas menit juutalaiseen halpaan.Hah hah.

• Diana-ad-rem

Onko tosiaan niin vaikeaa pysyä asiassa ja dokumentissa joka lähetettiin eilen illalla.
        Joka kerta kun tulee ilmi kiusallisia asioita julki tälläkin Suomi 24 palstalla niin se juutalaisten taholta kierretään,kaarretaan ja yritetään kaikin keinoin vaihtaa kiusallinen keskustelun aihe toisarvoiseen.
        Tämä on vanha juutalainen tapa ja erikoisesti ilmenee näillä keskustelupalstoilla.

Siis mitä mieltä ole dokumentista ja juutalaisesta terrorista Palestiinalaisia kohtaan.

vaan suomalainen, hullunmyllyltä se näytti koko filmi.
        Mutta mikä on totuus, se on toinen asia.
        En ihmettele jos käämit palaa juutalaisillakin.

Toisaalta, mitkä ihme odotukset meillä on juutalaisille, että heidän tulisi olla täydellisiä ihmisiä.
        Miksi sinun mielestäsi juutalainen ei voi olla varas, tai vihainen tai ateisti tai kiroileva tai mitä tahansa muutkin ihmiset ovat.
        Tai vaikka ampua, ja antaa takaisin kun lyödään.

• Näkiä ja inho. kirjoitti:

Sinä se olet palstan naurettava heittopusi.Taas menit juutalaiseen halpaan.Hah hah.

...Tiana se vaan piti ihmeenä, et arabien joukos on myös varkaita...:O

vaan suomalainen, hullunmyllyltä se näytti koko filmi.
        Mutta mikä on totuus, se on toinen asia.
        En ihmettele jos käämit palaa juutalaisillakin.

Toisaalta, mitkä ihme odotukset meillä on juutalaisille, että heidän tulisi olla täydellisiä ihmisiä.
        Miksi sinun mielestäsi juutalainen ei voi olla varas, tai vihainen tai ateisti tai kiroileva tai mitä tahansa muutkin ihmiset ovat.
        Tai vaikka ampua, ja antaa takaisin kun lyödään.

...palestiinalainen kotiaan puolustaa eix je...:p

• Näkiä ja inho.
        KTS kirjoitti:

...Tiana se vaan piti ihmeenä, et arabien joukos on myös varkaita...:O

Eikö tässä pitänyt komminikoida eilisestä dokumentista.
        Etkö näe että sinua viedään ja on viety kuin pässiä narussa tälläkin palstalla ties kuinka pitkän aikaa.

Eikö tässä pitänyt komminikoida eilisestä dokumentista.
        Etkö näe että sinua viedään ja on viety kuin pässiä narussa tälläkin palstalla ties kuinka pitkän aikaa.

Mua viijään ku pässiä narus...:O

• Diana-ad-rem
        KTS kirjoitti:

voit päästä vaikka karitsan kanssa häitä viettämään, kunha Yakow tempasee.

• Näkiä ja inho.
        KTS kirjoitti:

Niin tätä rataahan se sinun kanssasi aina menee.

Katsoitko dokumentin ja mitä mieltä olet noin yleisesti?

voit päästä vaikka karitsan kanssa häitä viettämään, kunha Yakow tempasee.

...jo tempaussuunnitelma valmiina...:O

Niin tätä rataahan se sinun kanssasi aina menee.

Katsoitko dokumentin ja mitä mieltä olet noin yleisesti?

Toi on ihan hyvä et on paljo kameroit, niin ei perustu pelkkiin kuulopuhheisiin...:O

• Samat naamat jatkaa...

2-puolta ja kivet lentää..Niin näyttää tällä sivustollakin olevan.2-tyhmää päätä kun kohtaa niin hyvin osuu toisiinsa.
        Viisat ei edes aloita .
        KAKARAT!

Näyttäkää esimerkki miten tulisi olla!

• Bar-Ilan
        tosiasia kirjoitti:

Käsittämätöntä on vain se,että niin monet lännessa nielevät -eivät ainoastaan syöttiä,vaan koukun kohoineen,hyvä etteivät imaise vapaakin.
        Vakaumuksellinen antisemitismi näyttää sokaisevan sekä silmät,että rationaalisen ajatustoiminnan.Viha pyhittää kaikki keinot, -valheesta alkaen.
        On jälleen löydetty ´ihmiskunnan vihollinen´ ja historia toistaa itseään.

• Bar-Ilan

on täsmälleen yhtä valheellinen,kuin sen takana olevat propagandatahotkin.
        Taktiikkanne on vanha tuttu -jo propagandaministeri Joseph Goebbelsin ahkerasti käyttämä ja soveltama; ´kun suurintakin valhetta toistetaan järjestelmällisesti riittävän kauan,se muuttuu lopulta yleisesti hyväksytyksi totuudeksi´.

• Bar-Ilan

PYSYY asiassa.Sinä sen sijaan pysyt valheessasi sokean vihasi vallassa.

• Elisama
        tosiasia kirjoitti:

Eipä paremmin olisi voinut sanoa.
        Noin se on.

• dokumentit natsi
        Bar-Ilan kirjoitti:

on täsmälleen yhtä valheellinen,kuin sen takana olevat propagandatahotkin.
        Taktiikkanne on vanha tuttu -jo propagandaministeri Joseph Goebbelsin ahkerasti käyttämä ja soveltama; ´kun suurintakin valhetta toistetaan järjestelmällisesti riittävän kauan,se muuttuu lopulta yleisesti hyväksytyksi totuudeksi´.

periaatteella tehtyjä, ei juttua ilman natsikorttia, ainahan kaikki täytyy hyväksyä juutalaisilta, ovathan he kärsineet yli 60v. sitten. Olet typerys!!

• siinä meillä
        Elisama kirjoitti:

Eipä paremmin olisi voinut sanoa.
        Noin se on.

tyhmä ihminen, pystytkö ilman apua pyyhkimään, takapuolesi? Epäilen. Joskus ihmetyttää se, onko sinun kaltaisillasi ihmisillä minkäänlaista älyllistä toimintaa, yläkerrassa. Ehkä teitä älyllisesti vajaitakin tarvitaan että me, viisaat erottuisimme porukasta.

Väitätkö että video on väärennetty? Jos väität niin miksi israelin armeija "tutkii" tapausta jonka he voisivat näyttää lavastetuksi?

Jos et väitä, niin puolustat kijoituksillasi tuota israelin sotilaan rikosta ihmisyyttä vastaan.

Ihan sama mitä sinä mussutat mutta tuo sotilas teki rikoksen. Ja dokumentti todistaa myös ettei se ole ainutkertaista.

• osapuolet

uhreja, siinä mielessä, että heissä vaikuttaa paha henki ja siksi se viha puolin ja toisin, mutta katsopa messiaanisia Juutalaisia ja heidän tomintaansa, niin näet että ne rukoilee näiden muslimien puolesta, että Jumala avaisi heidän silmänsä ja he tulisivat tuntemaan Jeesuken ja Jumalan rakkaus tulisi heidän sydämiinsä.
      Paljon on tullut näitä arabeja uskoon ja hekin toimivat samalla tavalla, eli rukoulevat ja toimivat yhdessä messiaanisten Juutalaisten kanssa ja rakastavat toisiaan ja ovat antaneet toisilleen anteesi, koska ovat itsekin saaneet syntinsä anteeksi ja heidän silmänsä ovat auenneet, kun Pyhä Henki on tullut sinne asumaan.
      Nämä evankelioivat tälläkin hetkellä yhdessä ja ovat parhaita ystäviä keskenään ja heidän kauttaa tulee se muutos sinne, jos on tullakseen.

• väärin

Olikohan se rauhallinen Palestiinalais mielenosoittaja jota Israelilaiset sotilaat pitivät silmät peitettynä ja kovassa käsiotteissa parhaillaan tiedän mielestänne karkumatkalla ja heitti kiviä,kun toinen juutalaissotilas raukkamaisesti tähtäsi ja ampui häntä metrin päästä kiväärillään rintaan.
      Tähänkin tietysti löytyy ymmärrettävä vastaus juutalaisilta ,pahan palvelioilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      89
      4694
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3872
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      191
      3723
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      73
      2123
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1192
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      155
      1147
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1055
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      924
    Aihe