Kolminaisuusoppi ja

kristittynä olo?

Täällä kuulee usein väitettävän että jos aikoo kuulua kristityihin tulee uskoa myös ns.kolminaisuus oppiin, miksi?

Olen kristitty ollut koko ikäni ja niin lapsena ja sittemmin uudelleen aikuisena kasteella käynyt.

Miksi itseään kristityiksi sanovat ihmiset uskovat johonkin selvästi ihmisoppiin jota raamattu ei mitenkään mainitse!

73

1091

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ypyätäti

vaalimaan esi-isien uskoa.

• Kristitty 1

uskomista johonkin jota ei edes oikein millään tajua,ja jota ei raamatusta edes löydä.

• Kristitty 1 kirjoitti:

uskomista johonkin jota ei edes oikein millään tajua,ja jota ei raamatusta edes löydä.

* Jeesus käskee kastaa uskovaiset , Isän Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN! ei nimiin, vaikka Hän on kolme?
        * Eikö kuuluisi sanoa nimiin, kun kerran kolmesta on kyse?
        * Yksi ja sama asia, koska Jumala on kolmiyhteinen, jokainen on Isässä yhtä Hänessä, ovat olleet yhtä siitä alkaen kun Jumala on ollut, siis ikuisesti, ilman alkua ja ilman loppua, yksi Jumala, kolmessa persoonassa, et voi kieltää että on Isä on Poka, on Pyhä Henki! Ja sinä sanot, ettei Raamatussa puhuta mitään kolmesta Jumalasta, joka on kuitenkin yksi totinen Jumala, Hänessä vaan on Poika, niikuin myös Pyhä Henki, ja He ovat persoona ominaisuudeltaan, ei mitään henkiä ja aaveita!

* Olet ollut uskossa lapsesta saakka, ja kastettu myöhemmin aikuis iässä, hyvä niin, mutta olettko koskaan todella uudestisyntynyt, sillä uudestisynyt tuntee Jeesusken sisäisesti, joka myös ilmoittaa kuka Jeesus on, ja kuka Jumalan ja kuka Pyhä Henki on!
        * Ilman uudestisyntymistä ei voikkaan päästä tuntemaan Jumalaa, muuta kuin kirjaimessa, eikä se tee ketään eläväsi, Jumalan Henki on eläväksi tekevä Henki, kirjain kuolettaa hengellisen elämän!

• hirvas
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Jeesus käskee kastaa uskovaiset , Isän Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN! ei nimiin, vaikka Hän on kolme?
        * Yksi ja sama asia, koska Jumala on kolmiyhteinen, jokainen on Isässä yhtä Hänessä, ovat olleet yhtä siitä alkaen kun Jumala on ollut, siis ikuisesti, ilman alkua ja ilman loppua, yksi Jumala, kolmessa persoonassa, et voi kieltää että on Isä on Poka, on Pyhä Henki! Ja sinä sanot, ettei Raamatussa puhuta mitään kolmesta Jumalasta, joka on kuitenkin yksi totinen Jumala, Hänessä vaan on Poika, niikuin myös Pyhä Henki, ja He ovat persoona ominaisuudeltaan, ei mitään henkiä ja aaveita!

* Olet ollut uskossa lapsesta saakka, ja kastettu myöhemmin aikuis iässä, hyvä niin, mutta olettko koskaan todella uudestisyntynyt, sillä uudestisynyt tuntee Jeesusken sisäisesti, joka myös ilmoittaa kuka Jeesus on, ja kuka Jumalan ja kuka Pyhä Henki on!
        * Ilman uudestisyntymistä ei voikkaan päästä tuntemaan Jumalaa, muuta kuin kirjaimessa, eikä se tee ketään eläväsi, Jumalan Henki on eläväksi tekevä Henki, kirjain kuolettaa hengellisen elämän!

että sinun parjaamsi Hirvas on myös YHTÄ näiden mainitsemiesi kanssa. Minut on täytetty Pyhällä Hengellä.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

että Isä ja poika voivat käyttää yhtä nimeä ja sen lisäksi vielä suuri liuta muita, jotka eivät tarvitse olla edes sukua?

Joh. 17:11
        "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka sinä OLET MINULLE ANTANUT, että he olisivat yhtä niinkuin mekin".

Joh. 17:12
        "Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun NIMESSÄSI, jonka sinä OLET MINULLE ANTANUT, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen".

Jumalalla on valta antaa OMA NIMENSÄ vaikka enkelille:

2. Mooseksen kirja 23
        20 "Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä MINUN NIMENI ON HÄNESSÄ".

Sanotko sinä, Mohikaani, Jumalaksi jokaista, jossa tapaat Jumalan nimen?

• seurata Jeesusta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

elämässään, on hän uudesti syntynyt. Siihen ei tarvita monikohtaista opasta mitä teet seuraavaksi uskon tiellä.
        Usko ja halu seurata Kristuksen esimerkkiä johtaa kasteeseen, siinä ihminen saa oppaakseen pyhänhengen matkallaan uskon elämässä.
        Minä olen päättänyt seurata Jeesusta omassa elämässäni ja olen siis uudesti syntynyt siinä mielessä.

Jos oikeasti uskoisit raamattuun ymmärtäisit pyhän kolmiyhteyden olevan harha oppi ja ihmisen keksintöä.

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä, mutta vain teoissaan ja ajatuksissaan, eivät tietenkään toisiinsa sulautuneina.

• seurata Jeesusta kirjoitti:

elämässään, on hän uudesti syntynyt. Siihen ei tarvita monikohtaista opasta mitä teet seuraavaksi uskon tiellä.
        Usko ja halu seurata Kristuksen esimerkkiä johtaa kasteeseen, siinä ihminen saa oppaakseen pyhänhengen matkallaan uskon elämässä.
        Minä olen päättänyt seurata Jeesusta omassa elämässäni ja olen siis uudesti syntynyt siinä mielessä.

Jos oikeasti uskoisit raamattuun ymmärtäisit pyhän kolmiyhteyden olevan harha oppi ja ihmisen keksintöä.

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä, mutta vain teoissaan ja ajatuksissaan, eivät tietenkään toisiinsa sulautuneina.

ja tuohon on hyvä jatkaa että myös meidän pitää pyrkiä täydelliseen jumalayhteyteen tulemalla osalliseksi Kristuksen jumalatäyteydestä ja jumalallisesta luonteesta:

2. Piet. 1:4
        "joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee",

• Mohikaani_27 kirjoitti:

Sanotko sinä, Mohikaani, Jumalaksi jokaista, jossa on Jumalan nimi?

2. Mooseksen kirja 23
        20 "Katso, minä lähetän ENKELIN sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä".

• !hallelujaa
        Kristitty 1 kirjoitti:

Kyllä Isä Poika ja Pyhä Henki Raamatussa ovat.
        Tehän uskotte samoin kun jehovalaisetkin.

Matt. 11:27   Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

Joh. 20:21   Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille!
        Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."

Joh. 20:22   Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille:

"Ottakaa Pyhä Henki.

Joh. 20:23   Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

• !hallelujaa
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Siissuomeksi harhaoppia. Siitä syystä on ymmärrettävää että heiltä on myös Jumalan Kolmiyheys piilossa. Samoin Pyhästä Kasteesta he eivät ymmärrä käytännössä mitään. He eivät ymmärrä että Kasteessa ei upoteta veteen, vaan Jeesukseen Kristukseen.

• !hallelujaa kirjoitti:

Matt. 11:27   Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

"Ottakaa Pyhä Henki.

Joh. 20:23   Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

rajoittuu vain kolmeen persoonaan, mutta Jeesuksen ja apostolien opettama Isän Jumala on "kaikki kaikissa"-oppi yltää kaikkiin uskoviin, [Joh.17:15,21-23 | Ef.1:10];

Luuk. 10:16
        "Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."

• !hallelujaa kirjoitti:

"Ottakaa Pyhä Henki.

Pyhää Henkeä kukaan ole kieltänyt, vaan tunnustamme myös sen asian, jonka kolminaisuus kieltää, että täydellinen jumalayhteys ei rajoitu vain kolmeen olemukseen vaan kuuluu ainakin kaikille Jumalasta syntyneille pyhille: [Joh. 17:21-23 | Ef.1:10]

• on sama
        ekivaari kirjoitti:

Sanotko sinä, Mohikaani, Jumalaksi jokaista, jossa on Jumalan nimi?

2. Mooseksen kirja 23
        20 "Katso, minä lähetän ENKELIN sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
        21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä".

tilanne kun Jumala ilmestyi enkelinä palavassa orjantappurapensaassa.

• onkin yksi

niin Jumala on kuitenkin Raamatun mukaan ilmestynyt ihmiskunnalle kolmessa eri persoonassa. Elikkä esim Jeesuksen kasteen yhteydessä Jordanilla taivaasta kuului ISÄN ääni ja PYHÄ HENKI laskeutui kyyhkysen muodossa Jeesuksen päälle, joka on Jumalan POIKA siis kaikki kolme samalla kertaaa mutta kuitenkin yksi Jumala!

• yritä rajoittaa rajatonta ja ääretöntä Jumalaa vain kolmeen persoonaan, sillä Jumalan sana ilmoittaa hänen olevan "kaikki kaikissa", eikä vain kolmessa persoonassa!

1. Kor. 12:6
        "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama".

1. Kor. 15:28
        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

Ef. 1:23
        "joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää".

Herra lähettäköön tälle foorumille enemmän ja lisää väärien väitteiden korjaajia ja Jumalan sanalla muistuttajia, vääriä opetuksia vastaan!

• ollut niin kuin

siinä lukee.Isän ääni kuului taivaasta, hän siis oli siellä, Jeesus Kristus oli siihen aikaan maan päällä ja pyhä henki kyyhkysen muodossa Jeesuksen luona. Näin kerrotaan ja sitä on uskominen. Jumala ja Kristus ovat erillisiä persoonia ja Pyhä henki on siis henki kuten nimikin kertoo.

Kaikki olivat paikalla, mutta erillisinä, eikö.
        Turha selvää asiaa on vaikeammaksi tehdä.

• Sam Andreevitsh
        ollut niin kuin kirjoitti:

siinä lukee.Isän ääni kuului taivaasta, hän siis oli siellä, Jeesus Kristus oli siihen aikaan maan päällä ja pyhä henki kyyhkysen muodossa Jeesuksen luona. Näin kerrotaan ja sitä on uskominen. Jumala ja Kristus ovat erillisiä persoonia ja Pyhä henki on siis henki kuten nimikin kertoo.

Kolminaisuus-sanaa käyttävälle on selvää, että Isä, Poika ja Pyhä Henki olivat Jeesuksen kasteen aikana läsnä jollain tavalla erillisinä. Senhän voi lukea Raamatusta. Ja jos Isä, Poika ja Pyhä Henki eivät olisi erillisiä, niin miten edes voitaisiin käyttää jotain kolminaisuus-sanaa?

Ns. Jeesus yksin -opin kannattajat (aikanaan) esittivät, että Jeesuksen ollessa maailmassa taivas oli tyhjä; Jumala ei ollut silloin taivaassa. Tämän opin kannattajat olivat/ovat kiivaita kolminaisuuden kieltäjiä.

Mutta; en aina oikein ymmärrä, miksi tätä kolminaisuus-asiaa pyöritellään niin paljon... Jeesuksen jumalallisuus lienee suurimmalle osalle tämän palstan aktiivisista kirjoittajista selvää. "Jumalan AINOsyntyinen Poika" aivan eri tavalla kuin miten me olemme Jumalan lapsia: Jumalan poikia ja tyttäriä. Suurin osa myös pitää Pyhää Henkeä persoonallisena, Isästä ja Pojasta erillisena persoonana. Suurimmalle osalle tästä on kyse kolminaisuudessa. Jos joku kirkon oppinut on sitten filosofoinut kolminaisuutta selvästi tämän pidemmälle, niin se ei tarkoita, että kolminaisuus-termin käyttö olisi väärin.

• Kristitty1
        Sam Andreevitsh kirjoitti:

Kolminaisuus-sanaa käyttävälle on selvää, että Isä, Poika ja Pyhä Henki olivat Jeesuksen kasteen aikana läsnä jollain tavalla erillisinä. Senhän voi lukea Raamatusta. Ja jos Isä, Poika ja Pyhä Henki eivät olisi erillisiä, niin miten edes voitaisiin käyttää jotain kolminaisuus-sanaa?

Ns. Jeesus yksin -opin kannattajat (aikanaan) esittivät, että Jeesuksen ollessa maailmassa taivas oli tyhjä; Jumala ei ollut silloin taivaassa. Tämän opin kannattajat olivat/ovat kiivaita kolminaisuuden kieltäjiä.

Mutta; en aina oikein ymmärrä, miksi tätä kolminaisuus-asiaa pyöritellään niin paljon... Jeesuksen jumalallisuus lienee suurimmalle osalle tämän palstan aktiivisista kirjoittajista selvää. "Jumalan AINOsyntyinen Poika" aivan eri tavalla kuin miten me olemme Jumalan lapsia: Jumalan poikia ja tyttäriä. Suurin osa myös pitää Pyhää Henkeä persoonallisena, Isästä ja Pojasta erillisena persoonana. Suurimmalle osalle tästä on kyse kolminaisuudessa. Jos joku kirkon oppinut on sitten filosofoinut kolminaisuutta selvästi tämän pidemmälle, niin se ei tarkoita, että kolminaisuus-termin käyttö olisi väärin.

erillisinä, he olivat yhtä erillisinä silloin ja nyt kuin me olemme keskenämme.
        Koska he ovat erillisiä kuten itsekin sanoit, en tosiaankaan ymmärrä koko kolminaisuus sanaa tässä yhteydessä.

• ...olemus
        Kristitty1 kirjoitti:

erillisinä, he olivat yhtä erillisinä silloin ja nyt kuin me olemme keskenämme.
        Koska he ovat erillisiä kuten itsekin sanoit, en tosiaankaan ymmärrä koko kolminaisuus sanaa tässä yhteydessä.

>>> Miten niin jollain tavalla erillisinä, he olivat yhtä erillisinä silloin ja nyt kuin me olemme keskenämme.

Kuinka helposti ihminen määritteleekään Jumalan olemuksen! Mikään ei enää ole ihmiselle mahdotonta...

• Kristitty1
        ...olemus kirjoitti:

>>> Miten niin jollain tavalla erillisinä, he olivat yhtä erillisinä silloin ja nyt kuin me olemme keskenämme.

Kuinka helposti ihminen määritteleekään Jumalan olemuksen! Mikään ei enää ole ihmiselle mahdotonta...

pitänyt tehdä jotain täysin käsittämätöntä.
        Se jos tiedostamme Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen olevan erillisiä olentoja, ei ole erityinen Jumalan olemuksen esille tuova asia, sehän on vain raamatustakin todettava seikka jonka jokainen on voinut sieltä lukea.

Ihminen ei paljoa tiedä Jumalasta, mutta se vähäinen tieto jonka raamattu meille hänestä kertoo, senkin on ihminen mennyt oppeineen muuttamaan ja vääristelemään, sääli sinällään.

• ollut niin kuin kirjoitti:

Room. 16:27
        Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia Jeesuksen Kristuksen kautta, aina ja iankaikkisesti. Amen.

15 "jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja AINOA valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
        16 jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta". Amen.

Raamattu käyttää Isästä AINOA-sanaa, ja pahasti pelkään, että vihamies on kylvänyt hapanta lustetta jossakin vaiheessa Jumalan taikinaan, sillä Jumalan sana todistaa monen monissa kohdissa, että Jumalalla on Jumalasta syntyneitä poikia ja tyttäriä lukematon määrä eikä vain ja ainoastaan Jeesus:

1. Joh. 3:9
        "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt".

1. Joh. 4:7
        "Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan".

1. Joh. 5:1
        "Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt".

1. Joh. 5:18
        "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha".

Joh. 3:8
        "Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

• Kristitty1
        ekivaari kirjoitti:

Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia Jeesuksen Kristuksen kautta, aina ja iankaikkisesti. Amen.

15 "jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja AINOA valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
        16 jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta". Amen.

Raamattu käyttää Isästä AINOA-sanaa, ja pahasti pelkään, että vihamies on kylvänyt hapanta lustetta jossakin vaiheessa Jumalan taikinaan, sillä Jumalan sana todistaa monen monissa kohdissa, että Jumalalla on Jumalasta syntyneitä poikia ja tyttäriä lukematon määrä eikä vain ja ainoastaan Jeesus:

"Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt".

"Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan".

"Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt".

"Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha".

"Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

Jumalan lapsia lukemattomia,niin tyttöjä kuin poikiakin.. mutta hänellä on vain yksi ainosyntyinen poika Jeesus.Näin minä asian ymmärrän.

• Kristitty1 kirjoitti:

pitänyt tehdä jotain täysin käsittämätöntä.
        Se jos tiedostamme Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen olevan erillisiä olentoja, ei ole erityinen Jumalan olemuksen esille tuova asia, sehän on vain raamatustakin todettava seikka jonka jokainen on voinut sieltä lukea.

Ihminen ei paljoa tiedä Jumalasta, mutta se vähäinen tieto jonka raamattu meille hänestä kertoo, senkin on ihminen mennyt oppeineen muuttamaan ja vääristelemään, sääli sinällään.

profeetat ovat antaneet ymmärtää, että Kaikkivaltias totinen Jumala on jotakin niin suurta, ettei häntä voi sanoilla selittää eikä mihinkään luomakunnassa eikä sen ulkopuolella olevaan verrata, vaikka kolminaisuusoppi vertaakin Jumalaa henkilöön, persoonaan.

Jes. 40:18
        "Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?"

Jes. 40:25
        "Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä."

Jes. 46:5
        "Keneenkä te vertaatte minut, kenenkä rinnalle minut asetatte, kenenkä kaltaiseksi te minut katsotte, että olisimme toistemme vertaiset?"

• Kristitty1 kirjoitti:

Jumalan lapsia lukemattomia,niin tyttöjä kuin poikiakin.. mutta hänellä on vain yksi ainosyntyinen poika Jeesus.Näin minä asian ymmärrän.

ESIKOIS-poika mutta ei ainoa poika, koska hänen jälkeensä on Jumalasta poikinut lukematon määrä poikia!

• jo paljon
        ekivaari kirjoitti:

ESIKOIS-poika mutta ei ainoa poika, koska hänen jälkeensä on Jumalasta poikinut lukematon määrä poikia!

ennen esikoisen syntymää, eivätkö he olleet siis Jumalan lapsia?

• jo paljon kirjoitti:

ennen esikoisen syntymää, eivätkö he olleet siis Jumalan lapsia?

näkyväisestä olemuksestaan joka oli syntynyt tavalla tai toisella Mariasta, eikä tunnustanut vain häntä hengelliseksi äidikseen vaan

"Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." [Matt. 12:50]

Jeesus puhui tästä, jonka Mooses näki tulleen "kymmentuhantisesta pyhien joukosta":

5. Moos. 33:2
        "hän sanoi: »Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli»".

Kristus itse todisti olleensa maailmassa jo ennen Aabrahamia:

Joh. 8:58
        "Jeesus sanoi heille: »Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut»".

Samaa todisti Jeesuksesta myös Johannes Kastaja:

Joh. 1:10
        "Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut."

Ja sama Kristuksen tuntemisen puute vaivaa maailmaa vieläkin, joka on langennut kolminaisuusopin ansaan, joka opettaa lihan mukaan Marian neitsyyden ylistystä ja vain Jeesuksen lihan mukaista tuntemista.

Esimerkiksi helluntailaisella Netmissionin foorumilla ei suvaita tällaista opetusta eikä esimerkiksi tämän raamatunjakeen lainaamista:

2. Kor. 5:16
        "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

• ei hyväksytä missään!
        ekivaari kirjoitti:

näkyväisestä olemuksestaan joka oli syntynyt tavalla tai toisella Mariasta, eikä tunnustanut vain häntä hengelliseksi äidikseen vaan

"Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." [Matt. 12:50]

Jeesus puhui tästä, jonka Mooses näki tulleen "kymmentuhantisesta pyhien joukosta":

5. Moos. 33:2
        "hän sanoi: »Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli»".

Kristus itse todisti olleensa maailmassa jo ennen Aabrahamia:

Joh. 8:58
        "Jeesus sanoi heille: »Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut»".

Samaa todisti Jeesuksesta myös Johannes Kastaja:

Joh. 1:10
        "Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut."

Ja sama Kristuksen tuntemisen puute vaivaa maailmaa vieläkin, joka on langennut kolminaisuusopin ansaan, joka opettaa lihan mukaan Marian neitsyyden ylistystä ja vain Jeesuksen lihan mukaista tuntemista.

Esimerkiksi helluntailaisella Netmissionin foorumilla ei suvaita tällaista opetusta eikä esimerkiksi tämän raamatunjakeen lainaamista:

2. Kor. 5:16
        "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

Täällä vain jostain syystä annetaan eksytyksen olla esillä???

• ei hyväksytä missään! kirjoitti:

Täällä vain jostain syystä annetaan eksytyksen olla esillä???

ekivaarin opetuksia vaan lainasin ainoastaan Jeesuksen ja apostolien opetuksia. Tunnusta pois!

• vähän samalla
        ekivaari kirjoitti:

tavalla kuin Raamattu kutsuu esimerkiksi Iisakia Aabrahamin ainokaiseksi pojaksi (1 Moos 22:2, 16; Hepr 11:7 ym.) vaikka Ismael oli myös Aabrahamin poika, jopa ennen Iisakia syntynyt? ”Ainokainen poika” tarkoittaisi siis ehkä enemmän asemaa suhteessa muihin kuin vaikka Jeesuksen kohdalla sitä että hän olisi ainoa ”Jumalasta syntynyt” ...

• hengen heimolaisia
        ekivaari kirjoitti:

yritä rajoittaa rajatonta ja ääretöntä Jumalaa vain kolmeen persoonaan, sillä Jumalan sana ilmoittaa hänen olevan "kaikki kaikissa", eikä vain kolmessa persoonassa!

1. Kor. 12:6
        "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama".

1. Kor. 15:28
        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

Ef. 1:23
        "joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää".

Herra lähettäköön tälle foorumille enemmän ja lisää väärien väitteiden korjaajia ja Jumalan sanalla muistuttajia, vääriä opetuksia vastaan!

on vähän kun Sana niin selvästi todistaa Jeesuksen Jumaluuden.

Esim. Ps.95. 1. Tulkaa, kohottakaamme ilohuuto HERRALLE, riemuhuuto pelastuksemme kalliolle.
        2. Käykäämme kiittäen hänen kasvojensa eteen, veisatkaamme hänelle riemuvirsiä.
        3. Sillä Herra on suuri JUMALA, suuri kuningas YLI KAIKKIEN jumalien.
        4. Maan syvyydet ovat hänen kädessänsä, ja hänen ovat vuorten kukkulat.
        5. Hänen on meri, sillä hän on sen TEHNYT, ja kuiva maa, jonka hänen kätensä ovat VALMISTANEET.
        6. Tulkaa, kumartukaamme ja polvistukaamme, polvillemme langetkaamme Herran, meidän LUOJAMME, eteen.
        7. Sillä hän on meidän JUMALAMME, ja me olemme kansa, jota hän paimentaa, lauma, jota hänen kätensä kaitsee.

>>>Herra lähettäköön tälle foorumille enemmän ja lisää väärien väitteiden korjaajia ja Jumalan sanalla muistuttajia, vääriä opetuksia vastaan!

• hengen heimolaisia kirjoitti:

on vähän kun Sana niin selvästi todistaa Jeesuksen Jumaluuden.

Esim. Ps.95. 1. Tulkaa, kohottakaamme ilohuuto HERRALLE, riemuhuuto pelastuksemme kalliolle.
        2. Käykäämme kiittäen hänen kasvojensa eteen, veisatkaamme hänelle riemuvirsiä.
        3. Sillä Herra on suuri JUMALA, suuri kuningas YLI KAIKKIEN jumalien.
        4. Maan syvyydet ovat hänen kädessänsä, ja hänen ovat vuorten kukkulat.
        5. Hänen on meri, sillä hän on sen TEHNYT, ja kuiva maa, jonka hänen kätensä ovat VALMISTANEET.
        6. Tulkaa, kumartukaamme ja polvistukaamme, polvillemme langetkaamme Herran, meidän LUOJAMME, eteen.
        7. Sillä hän on meidän JUMALAMME, ja me olemme kansa, jota hän paimentaa, lauma, jota hänen kätensä kaitsee.

>>>Herra lähettäköön tälle foorumille enemmän ja lisää väärien väitteiden korjaajia ja Jumalan sanalla muistuttajia, vääriä opetuksia vastaan!

meidän Herramme mutta Herramme Jeesuksen Kristuksen Herra ja Jumala kaikkien Isä Jumala!

Ef. 4:6
        "yksi Jumala ja kaikkien ISÄ, joka on YLI KAIKKIEN ja kaikkien kautta ja kaikissa";

Isä on siis Pojankin yli, koska on Kristuksen pää

2. Kor. 1:3
        "Kiitetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",

Ef. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

Ef. 1:17
        "anoen, että meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA, KIRKKAUDEN ISÄ, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

• Sam Andreevith
        vähän samalla kirjoitti:

tavalla kuin Raamattu kutsuu esimerkiksi Iisakia Aabrahamin ainokaiseksi pojaksi (1 Moos 22:2, 16; Hepr 11:7 ym.) vaikka Ismael oli myös Aabrahamin poika, jopa ennen Iisakia syntynyt? ”Ainokainen poika” tarkoittaisi siis ehkä enemmän asemaa suhteessa muihin kuin vaikka Jeesuksen kohdalla sitä että hän olisi ainoa ”Jumalasta syntynyt” ...

Hagar ja Ismael oli siinä vaiheessa jo lähetetty pois. Iisak oli siten ainoa poika, joka Abrahamilla oli jäljellä.

• kolminaisuusopin vaatimukset ovat:

"Athanasioksen tunnustus areiolaisuutta vastaan

Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.

Yhteinen kristillinen usko on tämä:

Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta. Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.

Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki:

Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton. Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön. Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön. Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias. Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.

Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta. Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt. Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.

Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.

Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin. Saavuttaaksemme iankaikkisen pelastuksen meidän on kuitenkin myös vakaasti uskottava, että meidän Herramme Jeesus Kristus on tullut ihmiseksi".

P.S.
      Eikös vaikutakin paljon samanlaiselta "on" ja "ei" lihan mukaiselta opilta, josta Jeesus ja apostolit vakavasti varoittivat;

Matt. 5:37
      "vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta."

2. "Korinttolaiskirje 1
      17 Kun minulla siis oli tämä aikomus, en kaiketi ole menetellyt kevytmielisesti? Vai päätänkö lihan mukaan, minkä päätän, niin että puheeni on sekä "on, on", että "ei, ei"?
      18 Mutta Jumala sen takaa, että puheemme teille ei ole "on" ja "ei"."

• asia otetaan

esille. Usko kolminaisuus oppiin EI OLE mikään kristityn mitta,vaan kulkemista pois raamatun opista ja siirtymistä ihmisoppiin!

• ihmettelijä.

se, että ne jotka sanovat uskovansa evankeliumiin, eivät kuitenkaan siihen usko.

• merkillistä,
        ihmettelijä. kirjoitti:

se, että ne jotka sanovat uskovansa evankeliumiin, eivät kuitenkaan siihen usko.

mutta sille on omanimikin, harhaoppisuus..

• todé

Eivät helluntailaiset ainoita kristittyjä sentään ole. Maailman kaikki kristityt kun tunnustavat kolmiyhteisen Jumalan.

• Kristitty1

en minäkään tunnusta, äläpä yleistä.
        Eivät monet Luterilaisetkaan tunnusta, mutta teillä helluntalaisilla on ehdoton usko tähän ihmisoppiin, miksi?

Ps. Eivät helluntalaiset todellakaan ainoita kristittyjä ole, vaikka niin monesti olettavatkin.

• to..

kristittyjä?

• to.. kirjoitti:

kristittyjä?

nukkuvia tai ainakin unisia kristittyjä vai minkä vuoksi viitataan "uni"-sanaan heidän kristillisyydessään? Uskovatko he unensa ihan tosissaan? Onko heillä mitä yhteistä Tataarien kanssa?

• ole koskaan
        Kristitty1 kirjoitti:

en minäkään tunnusta, äläpä yleistä.
        Eivät monet Luterilaisetkaan tunnusta, mutta teillä helluntalaisilla on ehdoton usko tähän ihmisoppiin, miksi?

Ps. Eivät helluntalaiset todellakaan ainoita kristittyjä ole, vaikka niin monesti olettavatkin.

ollut ev.lutissa kun siellä yhteen ääneen lausutaan ev.luttilainen uskontunnustus.

• olla,,

todella kiusallinen, olisi kiva kuulla jonkun helluntalaisen perustelut sille miksi uskoo ihmisoppiin?

• helluntailainen, mutta sanoudun irti kolminaisuusoppiin uskomisesta, sillä se on ihmistekoinen oppi ja opettaa päinvastoin kuin mitä Jeesus ja apostolit opettivat.

• Kristitty1
        ekivaari kirjoitti:

helluntailainen, mutta sanoudun irti kolminaisuusoppiin uskomisesta, sillä se on ihmistekoinen oppi ja opettaa päinvastoin kuin mitä Jeesus ja apostolit opettivat.

rehellinen ja ajatteleva ihminen.
        Tahdon kysyä sinulta vielä..
        Mitä sinä ajattelet asiasta perisynti,olemmeko syntisiä jo syntyessämme ja siis vastuussa myös Aatamin ja Eevan teoista vai pelkästään omista teoistamme joita teemme?

• Kristitty1 kirjoitti:

rehellinen ja ajatteleva ihminen.
        Tahdon kysyä sinulta vielä..
        Mitä sinä ajattelet asiasta perisynti,olemmeko syntisiä jo syntyessämme ja siis vastuussa myös Aatamin ja Eevan teoista vai pelkästään omista teoistamme joita teemme?

vastuussa ihan Aadamista asti, ja perustelut kertoi Jeesus esim. Matteus 23:29-39 jakeissa.

Jeesus kutsui tätä luonnollista, lihallista sukupolvea sanoilla "nurja sukupolvi", [Matt.17:17 | Luuk. 9:41]

Vasta sitten kun se saa Jumalalta mielen muutoksen, siitä tulee oikea Israel, hegellinen sukupolvi.

• ekivaari kirjoitti:

vastuussa ihan Aadamista asti, ja perustelut kertoi Jeesus esim. Matteus 23:29-39 jakeissa.

Jeesus kutsui tätä luonnollista, lihallista sukupolvea sanoilla "nurja sukupolvi", [Matt.17:17 | Luuk. 9:41]

Vasta sitten kun se saa Jumalalta mielen muutoksen, siitä tulee oikea Israel, hegellinen sukupolvi.

joku filosohvi-ajattelija, ja minulla on alkanut tulla liian paljon kirjoitusvirheitä ilman kirjoitetun tekstin tarkastamista.

En kuitenkaan tarkoittanut hegelismiä vaan piti sanoa sana hengellinen!

• !hallelujaa
        ekivaari kirjoitti:

Jumala on pannut jokaiseen jo luomisessa hengellisen olemuksen. Muutoin ei olisi olemassa kykyä käsittää järjelle käsittämättömiä asioita ensinkään.

Ihmisen lihallinen (silmiin näkyvä) olemus ei uudestisynny, vaan synti jää asumaan lihanruumiiseemme aina kuolemaan asti.
        Omavanhurskaus panee ihmisen uskomaan tulleensa kokonaan pyhäksi.

Niinpä uudestisyntyneet Jumalan lapset tunnistetaankin siitä, että heillä on elävä synnintunto, elävä autuuden tunto ja saatanan kiusaukset läpi elämän.

• Ihmettelevä kirjoittaja

En ole vielä sellaista Raamattua nähnytkään, jossa ei ole Isää Poika ja Pyhää Henkeä. Minut on jo Pyhässä Kasteessa kastettu Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Sinun Raamattusi lienee egyptiläisten noitien käsikirja, "mustaraamattu".

• raamatussa

on Isä,Poika ja Pyhä Henki, sama raamattu on kuin muillakin,älähän vääristele.Mutta mikäs raamuttu sinulla on kun siinä puhutaan pyhästä kolminaisuudesta, siitähän oli kyse!?

• vain kolmeen olemukseen, Jeesuksen opettama kaikkiyhteys yltää myös meihin ihmisiin:

Johannes 17
        "että HE KAIKKI OLISIVAT YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma USKOISI, että sinä olet minut lähettänyt."

Jeesus tuossa viittasi että on uskolle edullista uskoa kaikkiyhteyteen enemmän kuin mihinkään muuhun!

• tänään
        ekivaari kirjoitti:

vain kolmeen olemukseen, Jeesuksen opettama kaikkiyhteys yltää myös meihin ihmisiin:

Johannes 17
        "että HE KAIKKI OLISIVAT YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma USKOISI, että sinä olet minut lähettänyt."

Jeesus tuossa viittasi että on uskolle edullista uskoa kaikkiyhteyteen enemmän kuin mihinkään muuhun!

psalmeja 94-104 joista löytyy Jeesuksen täysi Jumaluus. Todella ihmetten miksi löytyy niitä jotka vääntävät asian toiseksi. Eihän meillä ole kahta Jumalaa vaan yksi?

• tänään kirjoitti:

psalmeja 94-104 joista löytyy Jeesuksen täysi Jumaluus. Todella ihmetten miksi löytyy niitä jotka vääntävät asian toiseksi. Eihän meillä ole kahta Jumalaa vaan yksi?

ja apostolit, te sanotte Isän, Pojan ja PH;n vain yhdessä muodostavan Jumalan, mutta Jeesus itse todisti tällä tavalla:

Johannes 17
        3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat SINUT, joka YKSIN OLET totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Johannes 10
        34 "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - "

Samoin todistivat apostolit, Isän olevan YKSIN totinen Jumala:

1.Kor. 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

"yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Onko tällaisen ristiriidan ylläpitäminen tarpeellista? Kumpaako on toteltava; Jeesuksen ja apostolien opetuksia vai kolminaisuusopin opetuksia?

• Ei tietenkään
        ekivaari kirjoitti:

ja apostolit, te sanotte Isän, Pojan ja PH;n vain yhdessä muodostavan Jumalan, mutta Jeesus itse todisti tällä tavalla:

Johannes 17
        3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat SINUT, joka YKSIN OLET totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Johannes 10
        34 "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - "

1.Kor. 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

"yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Onko tällaisen ristiriidan ylläpitäminen tarpeellista? Kumpaako on toteltava; Jeesuksen ja apostolien opetuksia vai kolminaisuusopin opetuksia?

kellekään muulle kuin ekivaarille. Hänelle se on tuiki tarpeellista, koska v a i n s i t e n hän pääsee jankkaamaan näitä jehovalais-universalistis-torontolaisia naurettavuuksia.

Siinä on ekivaarin palava halu rinnastaa Jeesukseen itseensä, tai ”jumaliksi” sanottuihin entisajan tuomareihin, virkamiehiin ym, sekä epäjumalia, joita Jeesus tai apostolit tarkoittivat viitatessaan kirjoituksiin.

Millä muuten harhaoppinen saisi aihetta jokapäiväiseen puuduttavaan jankutukseensa? Ei ole kysymys siitä, ettei tätä olisi keskusteltu ja todettu mitä ne jakeet tarkoittavat. Se on kymmenet kerrat selvitetty vaarireppanalle, joten voi kysyä miksi ylläpito suosii tätä höperöä eksyttäjää

Ekivaarin kieroutunut mieli rakastaa tehdä tästä vastakohtaisuutta, koska sen varjolla saa kieltää Jeesuksen, tehdä Hänestä luotua ja samanlaista ”jumalaa” kuin hän itseäänkin korostaa.

• Ei tietenkään kirjoitti:

kellekään muulle kuin ekivaarille. Hänelle se on tuiki tarpeellista, koska v a i n s i t e n hän pääsee jankkaamaan näitä jehovalais-universalistis-torontolaisia naurettavuuksia.

Siinä on ekivaarin palava halu rinnastaa Jeesukseen itseensä, tai ”jumaliksi” sanottuihin entisajan tuomareihin, virkamiehiin ym, sekä epäjumalia, joita Jeesus tai apostolit tarkoittivat viitatessaan kirjoituksiin.

Millä muuten harhaoppinen saisi aihetta jokapäiväiseen puuduttavaan jankutukseensa? Ei ole kysymys siitä, ettei tätä olisi keskusteltu ja todettu mitä ne jakeet tarkoittavat. Se on kymmenet kerrat selvitetty vaarireppanalle, joten voi kysyä miksi ylläpito suosii tätä höperöä eksyttäjää

Ekivaarin kieroutunut mieli rakastaa tehdä tästä vastakohtaisuutta, koska sen varjolla saa kieltää Jeesuksen, tehdä Hänestä luotua ja samanlaista ”jumalaa” kuin hän itseäänkin korostaa.

saa sellaisen käsityksen, että sinäkin, 'puskajussi', voisit luopua Raamatun kanssa ristiriitaisina olevista käsityksistäsi, mutta kun et voi tunnustaa, että jehovalaiset tunnustavat Jeesuksen opetuksen oikeaksi, niin sinun on sanottava myös Jeesuksen ja apostolien opetus vääräksi.

Sen tähden sinä et löydä Raamatusta perusteluja asiakeskustelun väitteille, vaan aloitit sivuraiteilta henkilökohtaisen solvauksen.

• Kristitty1
        Ei tietenkään kirjoitti:

mitään ristiriitaa ylläpidä, vaan pikemminkin yrittää selvittää asiaa niinkuin se oikeasti raamatussakin on.
        Mutta sitähän et rajoittuneessa mielessäsi ymmärrä!

Ei hän ole ainoa joka asiaa ihmettelee, täälläkin on todella monta jotka seuraavat mieluummin raamatun oppeja kuin ihmisen!

• kuin ainoastaan
        Kristitty1 kirjoitti:

mitään ristiriitaa ylläpidä, vaan pikemminkin yrittää selvittää asiaa niinkuin se oikeasti raamatussakin on.
        Mutta sitähän et rajoittuneessa mielessäsi ymmärrä!

Ei hän ole ainoa joka asiaa ihmettelee, täälläkin on todella monta jotka seuraavat mieluummin raamatun oppeja kuin ihmisen!

ristiinaulitun Kristuksen.

Sinäkin saat "kristitty1" aivan vapaasti kuvitella mitkä ovat ihmisoppeja tai ei. Ja jatkaa ekivaarin kanssa jehovalaisten ihannointia. Siinä ei olekaan mitään ristiriitoja, kun vartiotorni-järjestö hoitaa ajattelemisen teidänkin puolesta! :)))

• olen ollut helluntalainen
        kuin ainoastaan kirjoitti:

Sinäkin saat "kristitty1" aivan vapaasti kuvitella mitkä ovat ihmisoppeja tai ei. Ja jatkaa ekivaarin kanssa jehovalaisten ihannointia. Siinä ei olekaan mitään ristiriitoja, kun vartiotorni-järjestö hoitaa ajattelemisen teidänkin puolesta! :)))

ja Jehovalaiseksi en aio ryhtyä.
        Tuosta valmiiksi ajattelusta en sinuna paljon alkaisi muuten vääntämään, helluntalaisuus on tarkkaan johdettua toimintaa, uskoon tulonkin on mentävä tietyn yksityskohtaisen kaavan mukaan muuten on tullut väärin uskoon, eiköhän herramme se muutenkin tunnista?!

Ei tuossa ole mitään epäselvyyttä mikä on ihmisoppia ja mikä ei. Kolminaisuus oppi on tehty IHMISTEN sopimuksella 325jkr Nikean kirkollis kokouksessa, kaikki mikä ei ole raamatussa on ihmisoppia!

• hirvas
        kuin ainoastaan kirjoitti:

taas on tämä paaviuskova vauhdisssa..(:= ()

Luehan Nikaian kirkolliskokouksen riitelystä, niin opit jotakin..

• Varsinkin,
        hirvas kirjoitti:

taas on tämä paaviuskova vauhdisssa..(:= ()

Luehan Nikaian kirkolliskokouksen riitelystä, niin opit jotakin..

hirvas on varoittava esimerkki, kuinka pysyvää sorttia on nikea-traumaattisuus.

Ilman vartiotornin hellää huolenpitoa hänkin joutuisi pyöreään koppiin ja sitä hän täällä kiitollisena julistaa!:))))

• hirvas
        Varsinkin, kirjoitti:

hirvas on varoittava esimerkki, kuinka pysyvää sorttia on nikea-traumaattisuus.

Ilman vartiotornin hellää huolenpitoa hänkin joutuisi pyöreään koppiin ja sitä hän täällä kiitollisena julistaa!:))))

osaakaan muuta kuin pottuilla ihmisille :=)

• poimii
        ekivaari kirjoitti:

Johannes 17

Johannes 10

1.Kor. 8

mielellään vain sen joka alentaa Jeesuksen persoonaa. Tässä jakeessa tulee esille että Jeesuksella ja Isällä on iankaikkinen elämä. Näin sen pitääkin olla kun iankaikkisen elämän lähde on vain Jumalassa.

>>>Johannes 17
        3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat SINUT, joka YKSIN OLET totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

• hirvas
        poimii kirjoitti:

mielellään vain sen joka alentaa Jeesuksen persoonaa. Tässä jakeessa tulee esille että Jeesuksella ja Isällä on iankaikkinen elämä. Näin sen pitääkin olla kun iankaikkisen elämän lähde on vain Jumalassa.

>>>Johannes 17
        3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat SINUT, joka YKSIN OLET totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

etkös huomannut taas sanoa, että ollaan jehovia. Sinun muisti alkaa todella ilmiselvästi pätkiä.. uhohdat tuollaiset sinulle itsellesi tärkeät asiat..

• poimii kirjoitti:

>>>Johannes 17

kolminaisuusoppi rajoittaa iankaikkisen elämän vain kolmeen persoonaan!

Mutta Jeesus ja apostolit eivä rajoittaneet sitä vain kolmeen, vaan lupasivat jokaiselle, joka USKOO, mitä Jumala Jeesuksen Kristuksen kautta opettaa:

Joh. 6:47
        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä."

Ap. t. 10:43
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

"Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt."

1. Joh. 5:5
        "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

• toki
        ekivaari kirjoitti:

Mutta Jeesus ja apostolit eivä rajoittaneet sitä vain kolmeen, vaan lupasivat jokaiselle, joka USKOO, mitä Jumala Jeesuksen Kristuksen kautta opettaa:

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä."

"Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

"Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt."

"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

jokaisella joka ottaa vastaan Jeesuksen pelastajanaan on iankaikkinen elämä jonka lahjoittaja on Jumala. Jeesus ja Isä yhdessä kuten Johannes kirjoittaa.

• hirvas
        ekivaari kirjoitti:

myös sitä, että kolminaisuusoppi jättää opin ulkopuolelle ne, jotka ovat saaneet Jumalan Hengen. He kaikki ovat YHTÄ Isässä, ei sellaista yhteyttä yksikään ihminen eikä oppi voi kumota.

Room. 8:14
        Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

• Jumala on
        poimii kirjoitti:

>>>Johannes 17

iankaikkinen elämä! 1.Joh.5:20 ja me olemme siinä Totisessa hänen Pojassansa Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä!

Uskovat on iankaikkisen elämän perillisiä (Tit.3:7)ja perinnön antaja on Jumala (Tit.1:2).

• Nikean kirkolliskokouksen
        olen ollut helluntalainen kirjoitti:

ja Jehovalaiseksi en aio ryhtyä.
        Tuosta valmiiksi ajattelusta en sinuna paljon alkaisi muuten vääntämään, helluntalaisuus on tarkkaan johdettua toimintaa, uskoon tulonkin on mentävä tietyn yksityskohtaisen kaavan mukaan muuten on tullut väärin uskoon, eiköhän herramme se muutenkin tunnista?!

Ei tuossa ole mitään epäselvyyttä mikä on ihmisoppia ja mikä ei. Kolminaisuus oppi on tehty IHMISTEN sopimuksella 325jkr Nikean kirkollis kokouksessa, kaikki mikä ei ole raamatussa on ihmisoppia!

päätöksen kolminaisuusopin tunnustuksista saatiin pakottamalla; tuolloin vielä kristityksi kääntymätön Konstantinus käytti siihen omaa valtaansa. Ne jotka kieltäytyivät, karkotettiin, samoin kuin ne jotka myöhemmin peruivat oman, kirkolliskokouksessa antamansa tukensa kolminaisuusopille. Näiden jälkimmäisten joukossa oli areiolainen Eusebius Nikomedialainen joka - yllättävää kyllä - on se sama henkilö joka lopulta kastoi Konstantinuksen kristinuskoon hieman ennen tämän kuolemaa: areiolaisuus oli Konstantinuksen vanhoilla päivillä tämän aiemmasta politiikasta huolimatta tullut suosituksi keisariperheen parissa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eusebius_of_Nicomedia
        http://en.wikipedia.org/wiki/Constantine_I_of_the_Roman_Empire
        http://en.wikipedia.org/wiki/First_Council_of_Nicaea

• Näin totesi
        ekivaari kirjoitti:

ällikkä eräässä toisessa ketjussa. (Hauskasti ajateltu muuten, tuli heti mieleen ekivaari!)

Ja se pitää paikkansa hänen väitteeseensä persoonien määrästä, jota hän esittänyt, riippuen miten sanahaun asettaa, lähemmäs 700 kertaa.
        Siitäkin huolimatta tämä uskontopolitiikko ei vakuuta. Tuntuu siltä, että hänen pitää vielä käsitellä tätä aihetta muutaman tuhannen kertaa, jotta näkisi, millaisen persoonien määrän hän saa selville pohdiskellessaan!:)))

Ei Raamattukaan tue, että vain kolme (3) pelastuisi, vaaan kaikki ihmiset, jotka uskovat Jeesukseen ja ottavat Hänet omaksi Vapahtajakseen. He saavat synnit anteeksi Hänen nimessään, kun tekevät parannuksen ja alkavat seurata Häntä.

Tosin Jeesukseen uskovien määrä ei ole suuri, mutta rohkenen olla tämän "uskontopolitiikon" kanssa eri mieltä, että yksin tältäkin palstalta löytyy enemmän uskovia kuin kolme! :))

• toki kirjoitti:

jokaisella joka ottaa vastaan Jeesuksen pelastajanaan on iankaikkinen elämä jonka lahjoittaja on Jumala. Jeesus ja Isä yhdessä kuten Johannes kirjoittaa.

luonnollinen ihminen ei voi uskoa Jumalaa, koska se ei edes kuule Jumalan sanoja:

1. Kor. 2:14
        "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."

Joh. 8:47
        "Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

• Jumala on kirjoitti:

iankaikkinen elämä! 1.Joh.5:20 ja me olemme siinä Totisessa hänen Pojassansa Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä!

Uskovat on iankaikkisen elämän perillisiä (Tit.3:7)ja perinnön antaja on Jumala (Tit.1:2).

Raamatun koko yhtenäisyyden, esim. Joh.17:26, niin kirjoittaja lienee tarkoittanut sanoa näin että "Hän, jonka Pojassa olemme, on totinen Jumala", ja on niin olisi yksi Raamatun ristiriita vähemmän!

Sanajärjestystä muuttamalla saa hyvin helposti asiat päinvastaiseksi kuin on tarkoitettu, kun panee persoonapronominin viittaamaan toiseen henkilöön.

Toisin kuin kolminaisuusoppi, Jeesus teki Isän nimeä ja tahtoa tunnetuksi eikä omaa nimeänsä:

Johannes 17
        26 "Ja minä olen tehnyt SINUN NIMESI heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

• hän teki
        ekivaari kirjoitti:

Raamatun koko yhtenäisyyden, esim. Joh.17:26, niin kirjoittaja lienee tarkoittanut sanoa näin että "Hän, jonka Pojassa olemme, on totinen Jumala", ja on niin olisi yksi Raamatun ristiriita vähemmän!

Sanajärjestystä muuttamalla saa hyvin helposti asiat päinvastaiseksi kuin on tarkoitettu, kun panee persoonapronominin viittaamaan toiseen henkilöön.

Toisin kuin kolminaisuusoppi, Jeesus teki Isän nimeä ja tahtoa tunnetuksi eikä omaa nimeänsä:

Johannes 17
        26 "Ja minä olen tehnyt SINUN NIMESI heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

tunnetuksi isän nimeä kun oli alamainen ja kuuliainen isälle kun hän oli ihminen. Hyvä on että sanot tuosta Johanneksen kirjeen kohdasta että "lienee".

• hän teki kirjoitti:

tunnetuksi isän nimeä kun oli alamainen ja kuuliainen isälle kun hän oli ihminen. Hyvä on että sanot tuosta Johanneksen kirjeen kohdasta että "lienee".

Jeesus on ihminen vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin ja rukoilee joka aika puolestamme:

1. Tim. 2:5
        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, IHMINEN Kristus Jeesus",

Room. 8:34
        "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme."

Hepr. 7:25
        "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa."

• selvinnyt

kaikille? Uskotaan tästä eteenpäin Raamatun opetuksia, ja jätetään ihmisopit mm.(kolminaisuus opit) historian erehdysten roskakoriin!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe