Varmasti opettajaksi opiskevalle opetetaan tunnistamaaan myös kiusaajaat että kiusatut.
Vai onKO niin että opettajia ei kiinosta koko asia.
sitten kun jotain ikävää sattuu niin sitten pohditaan kotikasvatusta.
Nämä koulu terroristit pitäisi heti kun huomataa kiusaamista .VAIKKA VUOSEKSI EROITAA KOULUSTA.
Sillä jos koulu ei lopeta tuota kiusaus kierrettä,niin se todennäköisesti jatkuu myös aikuisena. Sitä ei voi kukaaan kieltää.
Kyllä opettajat tunnistavat
18
496
Vastaukset
- kellossa, kun
reksi soittaa ja sanoo, että sun hulivilipenskas laitetaan nyt vuodeksi pois koulusta ja sitten pari vuotta apukoulua päälle?
Itkua alat vääntä vasiten, PELLE. - sivupeilimies
näitä nyt on vatvottu vuosia mitään ei saada aikaiseksi ei varmaan paneuduta asiaan eiku lisää ruumiita niin fyysisesti kuin loppuelämäkseen kiusatut henkisesti.
jo on päättäjien tartuttava asiaan kuinka kauan vielä voidaan pitää vain juhlapuheita. - mie vaan
-80 luvulla olin koulukiusattu. Sattui olemaan hörökorvat. Opettaja huomasi tilanteen ja jumppatunnilla laitettiin pystyyn nyrkkeilyottelu. Hanskat, pelit ja muut rensselit. Kun sain luokan nähden pieksää kiusaajani (turvallisesti) loppui touhu siihen paikkaan.
Kiitos vieläkin fiksulle opettajalle. Ei muuta.- Untamoko
Kiitos . Upeaa kuulla kuinka homma oikeasti toimii. Pahimman kiusaajan nujertaminen, keinolla millä hyvänsä, saa myös tuon "JEESJENGIN" lopettamaan kiusaamisen.
Onneksi voitit tuon ottelun. Vai mahtoikohan opettaja tietää kuinka siinä kävisi. - lapsiasi..........
Sinulla on vain puhevalta himassa lapsiin nähden
ja kun torut saat nähä vaan keskisormen ja sanovat hintti tai huora
Mitäs teet kuin sanot älä nyt meidän kullan nuppu
Mitä se auttaa
Koulussa reksi voi poistaa luokasta voimakeinoin
Meneppä himassa tekeen se olet hyvässätapauksessa linnassa
Oikea kasvatus tyyli on siirretty kotoa kouluun
miksi he eivät sitten kasvata
vaan aina sanovat syy on kotona
- äiti minäkin
Olisiko syytä aloittaa se kiusaamisen kitkeminen jo ajalta ennen kouluikää, ihan sieltä omasta kodista? Olisiko syytä ruveta ihan kotona kasvattamaan niitä kultanuppuja toisia ihmisiä kunnioittaviksi, hyvin käyttäytyviksi kunnon kansalaisiksi?
Ja mitä apua on siitä, että koulusta soitetaan kotiin ja kerrotaan, että nyt se kullannuppu on kiusannut muita oppilaita, jos kotona asiasta ei välitetä pätkääkään?
Kiusaajat tulevat kodeista, joissa heistä ei aidosti ja oikeasti välitetä ja huolehdita. Täytetään jääkaappi roskaruualla ja annetaan lapsen kasvaa ihan vapaasti.
Miksi opettajien pitäisi nykyään olla kasvattajia? Kouluhan on paikka, jossa pitäisi oppia tietoja ja taitoja tulevaisuuden opintoja ja ammatteja varten.- PeteSmart
Puhut sentään asiaakin.
Kodista ja vanhemmista se kaikki lähtee pääosin.
Soitoista kotiin ei ole mitään hyötyä korkeintaan pahentaa tilannetta. Tietoa kuitenkin.
Kiusaajat eivät tule kuitenkaan kodeista joissa ei välitetä. Lue kasvatuspsykologiaa.
Opettajat eivät ole kasvattajia vaan OHJAAJIA tiedon valtatiellä.
Valitettavasti joillain opettajilla puuttuu kyky ja auktoriteetti.
Taas hieman ot:
Auktoriteettia joko on tai ei ole. Muistan nuoruudesta kuinka eräät opettajat pystyivät hallitsemaan luokkaa pelkällä katseella. - luvanvaraiseksi!
Poistuisi aika monta ongelmaa ennakoivasti.
- aloittaja
Se oli toi mun koulusta erottaminen esimerkiksi.
olen samaa mieltä että kasvatus on aloitettava jo pienenä, eli päiväkoti-esikoulu-koulu silloin jo päiväkodeissa opetetaan ottamaan huomijoon muut.
Jos suoraan kotoa kouluun ,niin huonolta voi näytää.
Ja mikä tulee taas opetajiin,eikö se ole niin että kyllä opettajalle kuuluu myös kasvatus asiat, Silloin kun ne ovat koulussa myös opetuksen lisäksi.
Eikö opettaja ole se viimeinen joka evästää myös oppilaa yhteikunta kelpoiseksi. - nyyyh
PeteSmart kirjoitti:
Puhut sentään asiaakin.
Kodista ja vanhemmista se kaikki lähtee pääosin.
Soitoista kotiin ei ole mitään hyötyä korkeintaan pahentaa tilannetta. Tietoa kuitenkin.
Kiusaajat eivät tule kuitenkaan kodeista joissa ei välitetä. Lue kasvatuspsykologiaa.
Opettajat eivät ole kasvattajia vaan OHJAAJIA tiedon valtatiellä.
Valitettavasti joillain opettajilla puuttuu kyky ja auktoriteetti.
Taas hieman ot:
Auktoriteettia joko on tai ei ole. Muistan nuoruudesta kuinka eräät opettajat pystyivät hallitsemaan luokkaa pelkällä katseella."Puhut sentään asiaakin" Yök!
Olet aikamoinen besserwisser.
Jannu joka hokee: kasvatuspsykologia, tiedon valtatien ohjaaja... = vierihoitaja tai hoidettava - enää saa näistä
aloittaja kirjoitti:
Se oli toi mun koulusta erottaminen esimerkiksi.
olen samaa mieltä että kasvatus on aloitettava jo pienenä, eli päiväkoti-esikoulu-koulu silloin jo päiväkodeissa opetetaan ottamaan huomijoon muut.
Jos suoraan kotoa kouluun ,niin huonolta voi näytää.
Ja mikä tulee taas opetajiin,eikö se ole niin että kyllä opettajalle kuuluu myös kasvatus asiat, Silloin kun ne ovat koulussa myös opetuksen lisäksi.
Eikö opettaja ole se viimeinen joka evästää myös oppilaa yhteikunta kelpoiseksi.häiriköistä kunnon ihmisiä, kun jo perintö- ja ympäristötekijät ovat ala-arvoisia? Ei tule siankorvasta silkkikukkaroa!
- Pois koulusta
kiusaajat ja kotiin vanhempien iloksi ja kasvatettavaksi. Oppivelvollisuus säilytettävä ja vanhemmat hommiin.
Koulukiusaamiselle 0-toleranssi. - Väliinmennyt
Aikoinaan vuotta ylemmällä luokalla ollut poika
kiusasi koulussamme ollutta romaanilikkaa kaiket välitunnit.Yleensä se likka itki joka päivä
Sit mun pinna vaan paloi .Sanoin vaan opelle että jos tua ei lopu minä alan kiusaan tota jätkää
no eihän se loppunut sehän alko kovisteleen muakin varmaan ope vei tiedon sille mitä olin sanonut
Eräänä päivänä se likka itki sen jätkän käsis taas
viimeisellä oppitunnilla sanoin luokassa että kun kävellään portista ulos minäkin katon miltä tuntuu kiusata suurempaa
se jätkä sai mustansilmän noin pienenä opetuksena
parinpäivän kuluttua ope minun vanhemmatja hänen kokoustivat luokassa keskusteltiin jotta minä pyytäisin jätkältä anteeksi
sanoin ei käy mutta jos se romaanilikka vielä kerran itkee sen käsissä minä lyön molemmat simmut kiinni
sen poijan isä poistui luokasta ja sanoi poijalleen jos asia on noin opetus on oikein
ja jos tuut kotiin silmät mustana tiedän et ole lopettanut kiusaamista ja kysyi opettajalta miks hän ei ole ilmoittanut pojan tekemisistä kotiin
tänään 40v jälkeen ei meillä ole kaverin kanssa ongelmia mutta on asioita mistä ei puhuta- ei toimi reilusti
enää. Opettajilta on viety kaikki mahikset järjestyksenpitämiseen kukkahattutätien toimesta ja kakaroista on tullut samanlaisia kun vanhemmistaan. Voivotellaan vajaaälyisten kouluampujien perään ja koetetaan etsiä epätoivoisesti hienoja syitä tekoihin. Homma on mennyt jo niin lapselliseksi että keskustellaan pipon pitämisestä päässä sisällä opetustunnin aikana. Onpa näkynyt lehtiotsikkokin missä sanotaan että "koulukiusaaja on itsekin uhri."
Vajaaälyisyys on siis levinnyt tehokkaasti. - qwert12345
Mulla oli työkaverina rouva, jonka poikaa kiusattiin koulussa lihavuuden takia. Opettaja ei saanut kiusaajia kuriin, vaikka äiti siitä soitteli melkein päivittäin.
Kerran pojan vaatteita oli jo revitty ja äidin pinna paloi. Silloin äiti soitti koululle ja sanoi opettajalle: "Jos sie perkeleen hintti et saa sitä porukkaas aisoihin, niin mie tulen ite sinne koululle eikä sen jälkeen ole kenelläkään kivaa!"
Siihen loppui pojan kusaaminen.
- JUU NÄIN ON
Ei kiusaaja lopeta kiusamista aikuisenakaan jos sitä ei kitketä jo koulu aikana pois.
- -----------------
Kouluihin enemmän mies opettajia ja nuo nyyhkivät naikkoset kotiin vaikka pitsiä nypläämään,:) kun eivät kuria saa kouluissa.
- saadaan loppumaan
Se vaan on kiinni vanhemmista.
Koettu on
Ottakaa Rehtori tai opettaja yleisellä paikalla
puhutteluun.
Keskustelkaa ongelmasta kovaan ääneen että muutkin kuulee
Se ottaa niitten luontoon niin että homma muuttuu
Meilläpäin naiset lupasivat ottaa open kiusankohteeksi ellei jutut muutu ja muuttuihan ne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse814620Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.632062Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1281125
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891