Syvä osanottoni Noran vanhemmille tässä suuressa surussa ja menetyksessä.
Nora Bhatia
14
6895
Vastaukset
- Surullinen äiti
Lämmin osanotto myös minulta.
Vaikka tuskin omaiset täällä nettipalstalla nyt liikkuukaan.
Tuollainen tapaus on niin raskas vanhemmille ja kaikille omaisille, ettei muut surun määrää pysty edes ymmärtämään.
Voimia toivon.
Kauniin ja niin nuoren Nooran omaisille.
http://www.ericakukka.fi/Kuvat/Suruki3S.gif - Mitä?
Miksi ette lähetä suoraan osanottoja, miksi laitatte tänne omaisten tai ystävien suruvalitteluja? Ei niitä täältä kukaan osaa etsiä.
- opettajan mielipide
Turhaa on outojen lähettää A4-saastetta Noran perheelle. ( Nettiähän he eivät jaksa lukea.)Minusta on ihan paikallaan lähettää mielipiteitään tänne, jotta me kasvattajat, äidit,isät ja opettajat,osaisimme jotenkin ennakoida tällaisia itsetuhoisia tapahtumia ja saattaa pimeiden pullojen välittäjät edesvastuuseen.Nuorethan kokeilevat aina rajojaan, kilteiltä vaikuttavatkin.
- ymmärrystä
Eivät omaiset näitä surunvalitteluja lue. Joillain ihmisillä vaan on tarve jaella osanottoja netissä aina kun joku kuolee onnettomuudessa tai itsemurhan kautta. Surunvalittelut ovat ikään kuin heidän oman surunsa lievittämiseksi, että tuntevat tehneensä jotakin, kun eivät oikeasti pysty tekemään mitään kenenkään hyväksi. Suotakoon se heille, vaikka tosi kliseisiltä nuo toivotukset tuntuvat.
- omppu
opettajan mielipide kirjoitti:
Turhaa on outojen lähettää A4-saastetta Noran perheelle. ( Nettiähän he eivät jaksa lukea.)Minusta on ihan paikallaan lähettää mielipiteitään tänne, jotta me kasvattajat, äidit,isät ja opettajat,osaisimme jotenkin ennakoida tällaisia itsetuhoisia tapahtumia ja saattaa pimeiden pullojen välittäjät edesvastuuseen.Nuorethan kokeilevat aina rajojaan, kilteiltä vaikuttavatkin.
Minua ärsytti se juttu, kun lehdissä julkaistiin vanhempien kommentti kuinka Nora oli "kiltti tyttö". Kai nyt jokaisen vanhemman mielestä oma lapsi on kiltti tyttö tai poika, vaikka olisi lintsaillut koulusta, kännännyt tai tehnyt muita pahojaan. Tulee surullinen olo, kun halutaan pitää kulissia yllä. Monesti voisi olla parempi olla vaatimatta täydellisyyttä ja antaa lapsen olla aito ihminen.
- totuutta kerro
omppu kirjoitti:
Minua ärsytti se juttu, kun lehdissä julkaistiin vanhempien kommentti kuinka Nora oli "kiltti tyttö". Kai nyt jokaisen vanhemman mielestä oma lapsi on kiltti tyttö tai poika, vaikka olisi lintsaillut koulusta, kännännyt tai tehnyt muita pahojaan. Tulee surullinen olo, kun halutaan pitää kulissia yllä. Monesti voisi olla parempi olla vaatimatta täydellisyyttä ja antaa lapsen olla aito ihminen.
Aika huonosti oli tytöllä asiat, jos 14vee menee metsään yksin ryyppäämään arkipäivänä vielä... Eikä "kiltit tytöt" noin tee, kiltit ei uskalla ees linsata :)
Säälittää tuollainen kohtalo, mikä mahtoi olla hänen nuoressa elämässään noin pahasti pielessä? - surullista
ymmärrystä kirjoitti:
Eivät omaiset näitä surunvalitteluja lue. Joillain ihmisillä vaan on tarve jaella osanottoja netissä aina kun joku kuolee onnettomuudessa tai itsemurhan kautta. Surunvalittelut ovat ikään kuin heidän oman surunsa lievittämiseksi, että tuntevat tehneensä jotakin, kun eivät oikeasti pysty tekemään mitään kenenkään hyväksi. Suotakoon se heille, vaikka tosi kliseisiltä nuo toivotukset tuntuvat.
Samat ihmiset eivät uskalla lähestyä oikeassa elämässä henkensä menettäneiden omaisia, sairaita tai laitapuolen kulkijoita. Uskallus kohdata todellisuus puuttuu, kaikkia julkisia kuolemia nyyhkitään ja viedään kukkia ja kynttilöitä vieraiden ihmisten kuolinpaikoille.
- TyttöInSorrow
surullista kirjoitti:
Samat ihmiset eivät uskalla lähestyä oikeassa elämässä henkensä menettäneiden omaisia, sairaita tai laitapuolen kulkijoita. Uskallus kohdata todellisuus puuttuu, kaikkia julkisia kuolemia nyyhkitään ja viedään kukkia ja kynttilöitä vieraiden ihmisten kuolinpaikoille.
Sanoit niin asiaa kuin vain voi kukaan sanoa. Surkaamme omat surumme ja tukekaamme omia rakkaitammme vaikeina hetkinä.
- miravaan
totuutta kerro kirjoitti:
Aika huonosti oli tytöllä asiat, jos 14vee menee metsään yksin ryyppäämään arkipäivänä vielä... Eikä "kiltit tytöt" noin tee, kiltit ei uskalla ees linsata :)
Säälittää tuollainen kohtalo, mikä mahtoi olla hänen nuoressa elämässään noin pahasti pielessä?Hei !
Mikä teitä ihmiset vaivaa!?!?!?!?!
" Mikä oli Noralla pielessä kun 14v ja juo yksin metsässä", ei välttämättä mikään, MINÄ muistan kun olin 14-vuotias, mulla ei ollut MIKÄÄN pielessä, vaikka jonkin, vaan se oli niin "hauskaa", joi sitten kavereiden kanssa tai yksin..!
Miten teillä voi ees olla tämmöseen pokkaa!
Minua kosketti todella paljon Noran kohtalo, asia surettaa vaikken tuntenut koko tyttöä.
Menkää jo itseenne ja lopettakaa toi lässytys.
Lepää Rauhassa Nora Bhatia!
TERKUIN: 19V FIKSU TYTTÖNEN !
- fffffffff
noran vanhemmat on sanonut että ei lue kirjoituksia netistä oman mielenterveytensä takia, joten menee hukkaan sun valittelut.
- osaa ottamaan
Ensi viikon lauantaina siunaustilaisuuden jälkeen.
- äiti...-
Kummastuttaa ihmisten ilkeys tai miksi sitä voisi sanoa.Täällä ihmetellään miten joku tämän palstan löytää.Onko se niin että he jotka eivät ole menettäneet läheisen tämän löytää paremnmin kuin he jkotka on menttänyt vai?
Minä löysin kaiken kuolemasta oman poikani kuolemnan jälkeen. Siksi että se liittyyi minun tapaan käsitellä oman lapseni kuolemaa. Enkä ollut ainoa äiti.
En myöskään ymmärrä mitä he jotka kaivaa esille likaisia ajatuksia voittaa sillä. Uskon todella että Nora oli kiltti tyttö. Ei kiltteydellä ja sillä onko ongelmia liity mitenkään yhteen. Onko kaikki nuoret jotka jossain vaiheessa on kokeillut viinaa pahoja? Olinbko minä silloin paha ja tuliko minusta paha ihminen? Omasta mielestäni olen ihan kiltti ja olin mielestäni kiltti tyttö aikoinaan. Omat murheeni kannoin nuorena jotka silloin tuntui mahdottoman suurilta. Samat ongelmat aikuisena katsottuna tuntuu melkeinpä normaalilta elämältä. Nuorena tulee sydänsuruja sun muuta. Itselläni oli kyllä ongelmia nuorena jotka liittyi muuttoon perheeseen ym. Olen jopa juonnut metsässä kaljaa. En suruun mutta jännitystä kai haettiin tyttökaverin kanssa. Olen jopa nukkunut metsässä selviämässä koska kotiin ei uskaltanut mennä kännissä.Ja edelleen olen sitä mieltä että olin kiltti tyttö.
Minulla kävi vaan tuuri elämässä.
Ihmiset jotka ottavat tuntemmattomina osaa toisen suruun...
Niin ole4n minäkin ottanut. Otin osaa jo ennen poikani kuolemaa kun luin tarinan yhdestä blogista pienestä vauvasta joka sairasti ja lopulta kuoli. Miksi? Yhtä hyvin voi kysyä miksi tämä äiti kirjoitti blogia. Hän purki ahdistustaan mitä sairauteen liittyi, hän käsitteli asiaa niin kuin teki, tietäen että saa vastakaikua mitä ehkä tarvitsi vaikean ajan jonka vietti kotona sairaan lapsensa vierellä.
Jollei hän odottanut vastauksia, tuskin olisi julkisesti kirjoitellut.
Noran vanmhemmat ei toki ole nettiin kirjoitellut. Mutta tapaus on ollut julkisuudessa ja herättänyt monenlaisia tunteita kanssaihmisissä. Kokemuksesta tiedän ettei ihminen ole oma itsensä pitkään aikaan, eikä elämä pala koskaan entiselleen koska se ei ole mahdollista. Alkuaika on yhtä kaaosta ja paljon on asioita jotka pitäisi hoitaa. Ei sitä istu kotona vaan itkemässä trekemättä mitään. Ei voi. Oma lapsi on saatettava hautaan. Se ei onnistu päivässä. On asioita mihin et itse voi vaikuttaa. On asioita mihin voi vaikuttaa mutta voimat ei riitä joka päivä.Kuitenkin yleensä hautaus suoritetaan suht lyhyessä ajassa.
Suututtaa että joku ylipäänsä voi kirjoittaa jotain joka loukkaisi omaisia. Kirjoitukset jää tänne ja aina on mahdollisuus että joku omainen ne löytää. Ja takaan että yksikin paha sana loukkaa eikä unohdu ikinä !Haluaako juuri se kirjoittaja olla se joka sellaisen muiston jättää surevalle äidille, isälle, siskolle tai veljelle?
Toisaalta ymmärrän että he jotka ei ole menettänyt ketään todella läheistä ymmärrä mitä todellinen suru on. Olin minäkin menettänyt sukulaisia jopa, ja jopa itkenyt. kaikki ne kuolemat ovat kuitenkin tuntuneet luonnolliselta.
Kun äitinä kasvattaa lapsensa toivoo lapselleen kaikkea hyvää. Sitä toivoo että lapsi oppii jotain elämästä jotta pärjää kunnei itse enää ole opastamassa ja tukemassa. vaikkei kuoklemaa olisi koskaan ajatellutkaan sitä vaistomaisesti kuitenkin ajattelee niin että sitten kun minua ei enää ole. Opetan kaiken minkä voin. Opetan kävelemään, lukemaan, houtmaan itsenäisesti asioita, varomaan asioita tienylityksestä alkaen.
Voin taata että on kuin pommi isksi kun menttää lapsen.
Tänään joku joka asuu asuu jossain jonkun kanssa voi menettää hänet. Tuntuuko hassulta ajatella niin. Oliko teillä hauskaa eilen. Mitä sanoit viimeiseksi hänelle? Mitä söitte eilen ruoaksi? Tänään on mahdollista ettei häntä enää vaan ole. Niin kävi minulle. Olen aivan tavallinen nainen. En ole julkkis, ja tuskin koskaan tulen olemaan. Silti kävi niin.Yhtä hyvin se voi olla naapurini huomenna joka kokee saman kuin minä.
herää myös kysymys onko joteknin luonnollisempaa tai hyväksyttävämpää jos pahat ihmiset kuolee? Kuka määrittelee pahat ihmiset? Istuuko pahat lapset nuorisokodeissa, lastenkodeissa? istuuko pahat ihmiset vankilassa? Miksi asia on niin?
kaikki iyhmiset erehtyy elämässään tavalla tai toisella. Jotkut pahemmin jotkut vähemmän. Kaikki ei saa oikeita kortteja käteensä elämäänsä varten. Ei saannut minunkaan poikani. Hänelle tuli yksi kuoleman kortti. Sitä ei voi peruuttaa. Hän kuoli onnellisena ja kaikki asiat oli enemmän kuin hyvin. Täydellisenä yllätyksenä meille ja hänelle itselleen.
Jainen ihminen on vastuusta siitä mitä kirjoittaa. Jos tunnette itsenne viisaaksi, kirjoittakaa sen mukaan. sanon niin kuin sanoin pojalleni. Elä niin ja toimi niin että sydämessäsi tuntuu hyvältä.- TyttöInSorrow
minusta on todella törkeää haukkua ketään... ei varmasti nora ollut paha tai mitään. mikään juominen ei tee hänestä sellaista. itse vain kirjoituksillani tarkoitan sitä, että annan omaisile suru rauhan kelle suru oikeasti kuuluu. en itse haluaisi, että minun läheiseni kuolemasta tulisi media buumi ja tietämättömät ja tuntemattomat tulisivat "omimaan" suruani. jos jokainen suree kaikkia niin täällä ei saisi muuta tehdä kuin surra. ja en osaa pitää noran tapausta ihmeellisinä, sillä nuoria kuljee paljon enemmän kuin vain media antaa ymmärtää. kaikki vain ei pääse julkisuuteen. enimmät ei pääse ja hyvä niin
- tuntematon
Uutisiin pitääkin suhtautua hieman "vajailla tunteilla", ei kukaan voi näin tapahtumarikkaassa maailmassa kantaa kaikkien tuntemattomien taakkaa ja tuskaa. Läheisiä suru koskettaa tietysti lähtemättömästi ja he elävät samaa surua yli seuraavan uutisen ja sitä seuraavien, kun taas tuntemattomat uutisten kuuntelijat siirtyvät "suremaan ja osanottamaan" seuraavaa suru-uutista, unohtaen edellisen.
Mitä tulee sensaatiomaisiin lööppikuolemiin, niistä alkaa yleensä tarpeellinen yleinen keskustelu aiheesta ja kuolemaan johtaneista ongelmista. Viitaten koulusurmiin, liikennekuolemiin (päihteet, ylinopeus), tai vaikka harmittomalta kuulostaneeseen kalapuikkobaliikkiin, keskusteluilla saadaan ongelmat pintaan, kuten lasten juopottelu ym.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996023
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804782Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282823Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774