Paavali todistaa, mitä tulee tapahtumaan Jeesuksen tullessa näin:
1.Tess.4:16-18
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
Helluntailaiset opettavat, ja heiltä on ilmestynyt jotakin kirjallistakin, jossa opetetaan, että on tuleva seurakunnan "salainen tempaus" ennen varsinaista Jeesuksen tulemista.
Jeesus itse ei opettanut, että on tuleva joku salainen tempaus. Hänen mukaan kaikki silmät saavat nähdä paluun. Onko kyseessä liikkeen oma oppi, joka ei ole yhtäpitävä Jeesuksen sanan kanssa. Tuohon samaan liittyy opetus 3,5 vuoden vaivanajasta, jota myöskään Jeesus ei opettanut.
Voivatko palstalla olevat hellarit ja tietysti muutkin perustella nuo opetukset Raamatun sanalla. Toivon, että kommentit ovat asiallisia, ja että keskustelu pidetään muutenkin aloituksen aiheessa.
Onko yleensä tarpeellista opettaa sellaista, jota Jeesus itse ei opettanut?
Käskyhuuto ja pasuuna soi!!
29
548
Vastaukset
* Tämä on aivan asiallinen vastaus!
- Tällaiset
aloitukset eivät!
- hirvas
onhan se vastaus tuokin. Mutta me voimme silti tutkia, miksei Jeesus itse opettanut niinkuin helluntailaiset tekevät. Kenen oppi se loppujen lopuksi on? Kenen oppiin uskovat ne, jotka kuuluvat helluntailaisuuteen? Miksi ihmisille opetetaan sellaista, jota ei voikaan perustella Jeesuksen sanalla?
Keskustelu on eräs tapa yrittää saada selville se tärkein asia, onko oppi lähtöisin Jeesuksesta vai ihmisten tekemistä tulkinnoista ja johtopäätöksistä. hirvas kirjoitti:
onhan se vastaus tuokin. Mutta me voimme silti tutkia, miksei Jeesus itse opettanut niinkuin helluntailaiset tekevät. Kenen oppi se loppujen lopuksi on? Kenen oppiin uskovat ne, jotka kuuluvat helluntailaisuuteen? Miksi ihmisille opetetaan sellaista, jota ei voikaan perustella Jeesuksen sanalla?
Keskustelu on eräs tapa yrittää saada selville se tärkein asia, onko oppi lähtöisin Jeesuksesta vai ihmisten tekemistä tulkinnoista ja johtopäätöksistä.osatekijään, mutta Apostolit vasta julistivat täyttä evankeliumia, pakanoille. Jeesus julisti lähinä Jumalan valtakunnan evankeiumia, Hän olisi jos esmimmäisellä tulemisellaan perustaa Israelille rauhan valtakunnan, eli tuhatvuotisen valtakunna, Jeesus tui ensikädessä juutalaislle, vasta juutalaisten hyljätessä Messiaansa Jeesuksen, Jumala kääntyi pakanain puoleen.
* Jeesus puhuu ensi kädessä lailaalaiselle Israelille, vasta mitä siitä irtoaa hengellistä hyvää, se kuuluu seurakuknnalle.
* Ei kaikki hetikään, mitä Jeesus puhui israelille, voi soveltua kirjaimellisesti seurakunnalle. Tämä on fakta!- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
osatekijään, mutta Apostolit vasta julistivat täyttä evankeliumia, pakanoille. Jeesus julisti lähinä Jumalan valtakunnan evankeiumia, Hän olisi jos esmimmäisellä tulemisellaan perustaa Israelille rauhan valtakunnan, eli tuhatvuotisen valtakunna, Jeesus tui ensikädessä juutalaislle, vasta juutalaisten hyljätessä Messiaansa Jeesuksen, Jumala kääntyi pakanain puoleen.
* Jeesus puhuu ensi kädessä lailaalaiselle Israelille, vasta mitä siitä irtoaa hengellistä hyvää, se kuuluu seurakuknnalle.
* Ei kaikki hetikään, mitä Jeesus puhui israelille, voi soveltua kirjaimellisesti seurakunnalle. Tämä on fakta!uskomaan nimenomaan Poikaansa Jeesukseen ja Hänen sanaansa. Mutta olet ilmeisen haluton selittämään omaa oppianne julkisesti, koska ehkä se osoittautuukin Jeesuksen opetuksen vastaiseksi ???
Minulle on aivan sama, selität sinä sitä tai et, mutta silloin pitää kunnioittaa myös niitä, jotka aina pystyvät perustelemaan ajatuksensa Raamatulla.
Eli jos lähdetään sille linjalle, ettei Jeesuksenkaan opetuksia pidä ottaa täydestä, niin missäs silloin mennään? Ollaan metsässä ja oikein kunnolla. hirvas kirjoitti:
uskomaan nimenomaan Poikaansa Jeesukseen ja Hänen sanaansa. Mutta olet ilmeisen haluton selittämään omaa oppianne julkisesti, koska ehkä se osoittautuukin Jeesuksen opetuksen vastaiseksi ???
Minulle on aivan sama, selität sinä sitä tai et, mutta silloin pitää kunnioittaa myös niitä, jotka aina pystyvät perustelemaan ajatuksensa Raamatulla.
Eli jos lähdetään sille linjalle, ettei Jeesuksenkaan opetuksia pidä ottaa täydestä, niin missäs silloin mennään? Ollaan metsässä ja oikein kunnolla.perustelen asiat aina Raamatulla! Mutta minkäs minä sille, että sinä vedeät ne lokaan, etkä usko, että se epäraamatullisuus on siellä sinun puolellasi!
Mohikaani_27 kirjoitti:
perustelen asiat aina Raamatulla! Mutta minkäs minä sille, että sinä vedeät ne lokaan, etkä usko, että se epäraamatullisuus on siellä sinun puolellasi!
* Ja jos todella haluat tietää selityksen Raamatusta sille 3,5 vuoden ajalle, jolloin Jeesus tulee toistamiseen ja silloin Israelille tuhannentuhansine pyhineen.
: Täällä ei ole palstatilaa alkaa sitä asia Raamatusta järjestelmäällisesti todistamaan, koska se vaatii useiden Raamatun kirjoittajien aika janan saamiseksi , mutta lupaan kirjoittaa siitä supistetun version kuhan ehdin.
* Mutta sen on todistaneet monet Raamatun tutkijat, ja se aika jana on todellinen, kokonaisuudessa on kyse vuosiviikosta, eli /7:tä vuodesta.- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
perustelen asiat aina Raamatulla! Mutta minkäs minä sille, että sinä vedeät ne lokaan, etkä usko, että se epäraamatullisuus on siellä sinun puolellasi!
todistanut Isänsä tahtoa maan päällä?
Joh. 3:16
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Eikö tämä ole Jumalan tahto, jonka Jeesus julisti?
- asioita seuraava
asiallinen aloitus. Jos halutaan keskustella oikeasti, niin nyt siihen on hyvä tilaisuus.
- Yks-tämmönen
Ilm. 1:7
Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
Matt. 24:30
Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Matt. 24:32
Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
Tämän mukaan ainakin kaikki kansa näkee tämän tempaamisen, ja se aika on myös hyvin lähellä.
Viikunapuu eli Israel on puhjennut kukkaan, ja on kukkinut jo yli 60 vuotta.
Kun jeesus vielä sanoi, että kaikki tämä tapahtuu ennen, kuin Jeesus palaa takaisin, niin voimme nähdä, että näitä merkkejä tapahtuu kaiken aikaa, mitä tässä Matt. 24 luvussa kerrotaan.
Tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin nämä kaikki tapahtuvat.
Sukupolvihan on Raamatussa noin 80 vuotta, ja Israelkin on jo juhlinut 60 vuotispäiväänsä.
Ja se sukupolvi joka näkee...
Pitää siis ymmärtää, pitää olla ikää sen verran, että tajuaa asian. Voidaan hyvin sanoa, että Jeesuksen tulemukseen ei ole enää kymmeniä vuosia ja silloin kaikki Hänet näkevät.- kuinka paljon
Raamattua pitäisi karsia, jotta se sopisi hänen käsityksiinsä. Riipiminen pitäisi näköjään alkaa Paavalista ja siirrytäänkö sen jälkeen Jeesuksen opetuksiin ....?
- hirvas
kuinka paljon kirjoitti:
Raamattua pitäisi karsia, jotta se sopisi hänen käsityksiinsä. Riipiminen pitäisi näköjään alkaa Paavalista ja siirrytäänkö sen jälkeen Jeesuksen opetuksiin ....?
julkituominen niille, jotka eivät sitä noudata, on kauhistus. Mutta mikään ei estä meitä tutkimasta ja julistamasta totuutta. Ja sana todistaa!
Hepr. 4:12
Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; - niinkuin itsekin
hirvas kirjoitti:
julkituominen niille, jotka eivät sitä noudata, on kauhistus. Mutta mikään ei estä meitä tutkimasta ja julistamasta totuutta. Ja sana todistaa!
Hepr. 4:12
Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;inhoat ristintyötä ja siksi maalitauluna on Paavali, joka saarnasi vain ristiinnnaulittua Kristusta.
Paavali tahtoi itsensä pienevän ja Kristuksen kasvavan, koska näin hänen lihansa ei olisi esteenä Jumalan työlle. - hirvas
niinkuin itsekin kirjoitti:
inhoat ristintyötä ja siksi maalitauluna on Paavali, joka saarnasi vain ristiinnnaulittua Kristusta.
Paavali tahtoi itsensä pienevän ja Kristuksen kasvavan, koska näin hänen lihansa ei olisi esteenä Jumalan työlle.haluat vain kiistellä jonninjoutavia.
Pysytään nyt aloituksessa. Peloittaako Hirvaan esittämät Jeesuksen todistukset ja totuus sinua? Siltä vaikuttaa.
että Jeesus Kristus on "juuri se, mitä minä puhunkin teille":
Johannes 8
25 "Niin he sanoivat hänelle: »Kuka sinä olet?» Jeesus sanoi heille: »Juuri se, mitä minä puhunkin teille»".
Ajatellaanpa tätä logiikan mukaan! Kun
Matteus 24
2 "Niin hän vastasi ja sanoi heille: »Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta.»
3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: »Sano meille: MILLOIN SE TAPAHTUU, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?»"
Näen Jeesuksen tulemuksen tapahtuvan kaikessa siinä ja sitä mukaa kuin Jumalan sana toteutuu! "Tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta,» -sanojen toteutuminen eli "Herran tulemus" Jerusalemin temppelille tapahtui noin vuonna 70 jaa.
Herran tulemuksen kaikki kyllä näkevät, mutta kaikki eivät ymmärrä sitä Herran tulemukseksi. Herran tulemus on tulevaisuudessakin samanlaista sekasortoa ja hävitystä kuin se oli Nooan ja Lootin päivinä!
Luuk. 17:26
"Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä":
Luuk. 17:28
"Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat",
Niin kävi myös muutamia vuosia sitten Kauko-Idässä, kun tzunami tuli ja vei heidät kaikki,
Matt. 24:39
"eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva."- Yks-tämmönen
Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. - hirvas
Yks-tämmönen kirjoitti:
Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.nopea, yhtäkkinen ja yllättävä kuin salamanleimaus. Siksipä Jeesus kehoitti kaikkia valvomaan ja sanoi:
Matt. 25:13
Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.
Luuk. 12:40
Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
Siis yllättävä tulemus. Ne jotka osaavat "lukea" aikain merkkejä, he ovat valmiina vaikka Jeesus tulisi tunnin kuluttua... - Yks-tämmönen
hirvas kirjoitti:
nopea, yhtäkkinen ja yllättävä kuin salamanleimaus. Siksipä Jeesus kehoitti kaikkia valvomaan ja sanoi:
Matt. 25:13
Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.
Luuk. 12:40
Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
Siis yllättävä tulemus. Ne jotka osaavat "lukea" aikain merkkejä, he ovat valmiina vaikka Jeesus tulisi tunnin kuluttua...meistä palstalaisistakin monen ei tarvitse kokea luonnollista kuolemaa, vaan meidän katoavainen ruumiimme muuttuu Jeesuksen tullessa katoamattomaksi.
- hirvas
Yks-tämmönen kirjoitti:
meistä palstalaisistakin monen ei tarvitse kokea luonnollista kuolemaa, vaan meidän katoavainen ruumiimme muuttuu Jeesuksen tullessa katoamattomaksi.
pitää uskoa Jeesusta. Eli ei kaikkia herätetä, vaan Kristuksessa nukkuneet. Hän todisti ja sanoi:
Joh. 12:48
Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 14:24
Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
2. Joh. 1:9
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
Eli jos ihminen uskoo ihmisoppeihin, sellaisiin, mitä Jeesus itse ei opettanut, niin silloin Hän ei tunne meitä omiksi opetuslapsikseen.
Ei usko kuin usko pelasta, pitää uskoa siihen evankeliumiin, mitä Hän itse julisti. - Yks-tämmönen
hirvas kirjoitti:
pitää uskoa Jeesusta. Eli ei kaikkia herätetä, vaan Kristuksessa nukkuneet. Hän todisti ja sanoi:
Joh. 12:48
Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 14:24
Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
2. Joh. 1:9
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
Eli jos ihminen uskoo ihmisoppeihin, sellaisiin, mitä Jeesus itse ei opettanut, niin silloin Hän ei tunne meitä omiksi opetuslapsikseen.
Ei usko kuin usko pelasta, pitää uskoa siihen evankeliumiin, mitä Hän itse julisti.Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. Yks-tämmönen kirjoitti:
meistä palstalaisistakin monen ei tarvitse kokea luonnollista kuolemaa, vaan meidän katoavainen ruumiimme muuttuu Jeesuksen tullessa katoamattomaksi.
siihen evankeliumin sanomaan että Jumala hyväksyy Kristukseen vain Jumalasta syntyneet uskovat, "jotka eivät koskaan kuole" (Joh.11:26)
1. Kor. 2:14
"Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti".
2. Kor. 5:1
"Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty."
Apostoleista sekä Pietari että Paavali pitivät tätä kuolevaista kehoaan vain maallisena telttamajana eikä todellisena, kuolemattomana olentona niin kuin sisäistä minäänsä.
2.Piet. 1:14
"Sillä minä tiedän, että tämän majani poispaneminen tapahtuu äkisti, niinkuin myös meidän Herramme Jeesus Kristus minulle ilmoitti".
Nykykristityt sanovat mukaansa ottavan ensisijaisesti maallisen ruumiinsa! Apostolit sanoivat että he panevat sen pois!- Yks-tämmönen
ekivaari kirjoitti:
siihen evankeliumin sanomaan että Jumala hyväksyy Kristukseen vain Jumalasta syntyneet uskovat, "jotka eivät koskaan kuole" (Joh.11:26)
1. Kor. 2:14
"Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti".
2. Kor. 5:1
"Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty."
Apostoleista sekä Pietari että Paavali pitivät tätä kuolevaista kehoaan vain maallisena telttamajana eikä todellisena, kuolemattomana olentona niin kuin sisäistä minäänsä.
2.Piet. 1:14
"Sillä minä tiedän, että tämän majani poispaneminen tapahtuu äkisti, niinkuin myös meidän Herramme Jeesus Kristus minulle ilmoitti".
Nykykristityt sanovat mukaansa ottavan ensisijaisesti maallisen ruumiinsa! Apostolit sanoivat että he panevat sen pois!
Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä Yks-tämmönen kirjoitti:
Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssätarvitse riidellä kun ymmärtää, että vihamies on ahkerana kylvämään rikkaruohoa vehnän joukkoon.
Liian useat uskovaiset on kominaisuusoppi eksyttänyt, että kaikki Raamattuun kirjoitettu on puhdasta Jumalan sanaa. On myös kirjoitettu että ...
"Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen", [2.Tess.2:11].
Mutta te vaan kaiken purematta nielette, aivan kuin vihamiestä ei olisi olemassakaan:
Matteus 13
28 "Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"- Yks-tämmönen
ekivaari kirjoitti:
tarvitse riidellä kun ymmärtää, että vihamies on ahkerana kylvämään rikkaruohoa vehnän joukkoon.
Liian useat uskovaiset on kominaisuusoppi eksyttänyt, että kaikki Raamattuun kirjoitettu on puhdasta Jumalan sanaa. On myös kirjoitettu että ...
"Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen", [2.Tess.2:11].
Mutta te vaan kaiken purematta nielette, aivan kuin vihamiestä ei olisi olemassakaan:
Matteus 13
28 "Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta.
- tms1
Helluntalaiset opettavat, eivät minulle puhuneet siitä kun aikoinaan kävin kokouksissa, asia koskee varmaan vain varsinaisia jäseniä.
Millähän tuollainen oppi perustellaan?
Ei kai ainakaan raamatulla.- kerrotaan
kun vähän pitempään käy tilaisuuksissa..
- hirvas
kerrotaan kirjoitti:
kun vähän pitempään käy tilaisuuksissa..
pitkään kokouksissa, että nuo opetukset alkoivat askarruttaa mieltä. Siksipä huolellinen perehtyminen Raamattuun kyseenalaisti opetukset. Ei voinut olla monenlaista totuutta.
Ja kun sitten "seurakunnassa" asiaa selitettiin jälleen, se vain vahvisti sen, ettei Jeesus eikä Raamattu tuollaista teoriaa koskaan opettanut. Siinä vaiheessa aloin tutkia, mitä muuta meille opetettiin, joka ei ollut raamatullista. Ja sieltä sitten tuli eteen mm. myös tuo kolminaisuusoppi.
Siis mikäli uskoo Jeesukseen, on uskottava myös Hänen opetuksensa. Mikäli uskoo kaikenlaisia teorioita, tulkintoja ja visioita, silloin on uskosi täysin turha. Siksipä jätin harhaopin ja "seurakunnan". - Kristitty1
hirvas kirjoitti:
pitkään kokouksissa, että nuo opetukset alkoivat askarruttaa mieltä. Siksipä huolellinen perehtyminen Raamattuun kyseenalaisti opetukset. Ei voinut olla monenlaista totuutta.
Ja kun sitten "seurakunnassa" asiaa selitettiin jälleen, se vain vahvisti sen, ettei Jeesus eikä Raamattu tuollaista teoriaa koskaan opettanut. Siinä vaiheessa aloin tutkia, mitä muuta meille opetettiin, joka ei ollut raamatullista. Ja sieltä sitten tuli eteen mm. myös tuo kolminaisuusoppi.
Siis mikäli uskoo Jeesukseen, on uskottava myös Hänen opetuksensa. Mikäli uskoo kaikenlaisia teorioita, tulkintoja ja visioita, silloin on uskosi täysin turha. Siksipä jätin harhaopin ja "seurakunnan".totuuksia voi samasta asiasta tosiaankaan montaa olla, mielipiteitä ja katsontakantoja toki voi, mutta jos etsimme totuutta pysykäämme siinä.
- hirvas
Kristitty1 kirjoitti:
totuuksia voi samasta asiasta tosiaankaan montaa olla, mielipiteitä ja katsontakantoja toki voi, mutta jos etsimme totuutta pysykäämme siinä.
kysymys onkin, mikä minun uskoni päämäärä on? Ja jos siihen vastataan, että toivo iankaikkisesta elämästä, niin ei sitä saavuta uskolla kuin uskolla.
Jumala lähetti Poikansa julistamaan sen SANAN, johon uskomalla ihminen pelastuu. Ihminen ei pelastu uskomalla teorioita, tulkintoja, ihmisoppeja ja käskyjä, vaan uskomalla puhtaaseen evankeliumiin.
Siksipä Raamatussa onki aihellinen kysymys?
Luuk.18:7-8
7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA maan päältä?"
Jeesus etsii sitä uskoa, jonka Hän itse opetti. Vain siihen uskovat pelastuvat, eivät ne, jotka ovat uskoneet ihmisoppeja ja käskyjä. Siitäkin Jeesus varoitti ja sanoi:
Matt.15:
7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
9 mutta TURHAAN he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
Siis ihmisoppien ja käskyjen palveleminen on turhaa, koska se ei pelasta ketään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760