pelastuksen ehto

Jeesuksen sanat

Matt. 7:21-23 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'"

advari

6

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bushmanni

Se pätkä alkaa jo kohdasta Matt 7: 15-23

Ja se kuuluu näin: Ja voisi kertoa vaikka Ellenistä.

Väärät profeetat

15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
      16 Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota rypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita.
      17 Hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, huono puu kelvottomia hedelmiä.
      18 Ei hyvä puu voi tehdä kelvottomia eikä huono puu hyviä hedelmiä.
      19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen.
      20 Hedelmistä te siis tunnette heidät.

21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
      23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

• lainattu????

ainoastaanko väärä profeetta sanoo "Herra Herra"????

• Bushmanni
        lainattu???? kirjoitti:

ainoastaanko väärä profeetta sanoo "Herra Herra"????

Tuossa ei mainita pelastuksen ehtoja.

Se on Jeesuksen vertaus siitä, kuinka tunnistat väärän profeetan, esimerkiksi Ellen Whiten.

Se tarina on kokonaisuus, joka alkaa kohdasta Matt 7: 15 ja päättyy Matt 7: 23.

http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.7.html#o27

Olenko väärässä?

Seuraavassa pätkässä Jeeesus kertoo, kuinka ihminen, sinäkin, voit saada iankaikkisen elämän:

http://www.evl.fi/raamattu/1992/Luuk.10.html#o68

Laupias samarialainen
        25 Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle. Hän kysyi: "Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen elämän?"
        26 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
        27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
        28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää."

29 Mies tahtoi osoittaa, että hän noudatti lakia, ja jatkoi: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"

30 Jeesus vastasi hänelle näin:

"Eräs mies oli matkalla Jerusalemista Jerikoon, kun rosvojoukko yllätti hänet. Rosvot veivät häneltä vaatteetkin päältä ja pieksivät hänet verille. Sitten he lähtivät tiehensä ja jättivät hänet henkihieveriin.
        31 Samaa tietä sattui tulemaan pappi, mutta miehen nähdessään hän väisti ja meni ohi.
        32 Samoin teki paikalle osunut leeviläinen: kun hän näki miehen, hänkin väisti ja meni ohi.

33 "Mutta sitten tuli samaa tietä muuan samarialainen. Kun hän saapui paikalle ja näki miehen, hänen tuli tätä sääli.
        34 Hän meni miehen luo, valeli tämän haavoihin öljyä ja viiniä ja sitoi ne. Sitten hän nosti miehen juhtansa selkään, vei hänet majataloon ja piti hänestä huolta.
        35 Seuraavana aamuna hän otti kukkarostaan kaksi denaaria, antoi ne majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä. Jos sinulle koituu enemmän kuluja, minä korvaan ne, kun tulen takaisin.'
        36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi oli ryöstetyn miehen lähimmäinen?"

37 Lainopettaja vastasi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Jeesus sanoi: "Mene ja tee sinä samoin."

• GiftOfLife
        Bushmanni kirjoitti:

Se on Jeesuksen vertaus siitä, kuinka tunnistat väärän profeetan, esimerkiksi Ellen Whiten.

Olenko väärässä?

Seuraavassa pätkässä Jeeesus kertoo, kuinka ihminen, sinäkin, voit saada iankaikkisen elämän:

Laupias samarialainen
        25 Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle. Hän kysyi: "Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen elämän?"
        27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

29 Mies tahtoi osoittaa, että hän noudatti lakia, ja jatkoi: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"

"Eräs mies oli matkalla Jerusalemista Jerikoon, kun rosvojoukko yllätti hänet. Rosvot veivät häneltä vaatteetkin päältä ja pieksivät hänet verille. Sitten he lähtivät tiehensä ja jättivät hänet henkihieveriin.
        31 Samaa tietä sattui tulemaan pappi, mutta miehen nähdessään hän väisti ja meni ohi.
        32 Samoin teki paikalle osunut leeviläinen: kun hän näki miehen, hänkin väisti ja meni ohi.

33 "Mutta sitten tuli samaa tietä muuan samarialainen. Kun hän saapui paikalle ja näki miehen, hänen tuli tätä sääli.
        34 Hän meni miehen luo, valeli tämän haavoihin öljyä ja viiniä ja sitoi ne. Sitten hän nosti miehen juhtansa selkään, vei hänet majataloon ja piti hänestä huolta.
        35 Seuraavana aamuna hän otti kukkarostaan kaksi denaaria, antoi ne majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä. Jos sinulle koituu enemmän kuluja, minä korvaan ne, kun tulen takaisin.'

37 Lainopettaja vastasi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Jeesus sanoi: "Mene ja tee sinä samoin."

Osui ja upposi. Usein adventisti ja itsekkin "entisenä" olen jättänyt, joko tahallisesti tai alitajunnan ohjaamana pois 7: 15 alkavat jakeet, jotta emme joudu omantunnon kysymyksen eteen. Oliko Ellen todella oikea profeetta? Se koira lähtää, johon kalikka kolahtaa". Vai mitä?

• Bushmanni
        GiftOfLife kirjoitti:

Osui ja upposi. Usein adventisti ja itsekkin "entisenä" olen jättänyt, joko tahallisesti tai alitajunnan ohjaamana pois 7: 15 alkavat jakeet, jotta emme joudu omantunnon kysymyksen eteen. Oliko Ellen todella oikea profeetta? Se koira lähtää, johon kalikka kolahtaa". Vai mitä?

Minä olen huomannut, että adventistit jättävät hyvin paljon pois, joka ei sovi omaan pirtaan.

Aina kun adventisti lainaa Raamattua, on pakko käydä katsomassa, että mitä sitä ennen sanotaan ja mitä sen jälkeen sanotaan.

Hyvä esimerkki on tämä: Adventistien mielipaikkoja.

Matt 5: 18

18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Mutta kun luemme koko vertauksen, jonka Jeesus kertoo, niin se menee näin:

Matt 5: 17-20

Jeesus ja laki
        17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Hiukan sisältö muuttui, kun luetaankin koko vertaus, eikä vain sitä osaa siitä, joka eniten tukee omia oppeja.

Kumpi tapa on sitten oikea?

Lukija päättää.

• siinä on pelastuksen
        Bushmanni kirjoitti:

Olenko väärässä?

Laupias samarialainen

ehto. Jos ei tee mitä Isä Jumala tahtoo, ei pääse Jumalan valtakuntaan. ja PISTE.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe