Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

rasvansiirto rintoihin

harkitsen;)

rasvansiirrosta rintoihin..mm peltoniemi tekee sitä?? millainen lopputulos??

60

8450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tried it

      Kävin, ja hintaansa nähden lopputulos varsin vaatimaton. Aluksi näkyikin eroa, mutta pikkuhiljaa se siirretty rasva katosi ja nyt kun siitä on muutama kuukausi, niin eroa saa kyllä hakemalla hakea. Push-upilla saa moninverroin enemmän aikaan...

      • siirrettiin täällä myös

        Hei !
        Minulle tehtiin rasvansiirto lokakuussa. Rinnat pieneni heti alussa kovaa vauhtia. Toki niissä oli myös turvotusta, joka vähitellen laski pois.
        Nyt näyttää, että pieneneminen on pysähtynyt tai menee niin hitaasti, etten enää huomaa. Minulla on siis vielä kyllä selkeästi siirrettyä rasvaa jonkin verran. Oli niin pienet lähtökohdat, että huomaan ainakin vielä.
        Joko sinulla on kauan toimenpiteestä ?


    • bush up rules

      Minullekin tehtiin rasvansiirto rintoihin. Kovin toiveikas olin koska en halunut silikoneja. 2dl siirrettiin ja ehkä 1/2 dl nyt 3kk jälkeen on jäänyt rintoihin (vaikea mitata,oma arvioni).Kuppikoko edelleen sama. Toivottavasti eivät enää pienene. Kallista 5000e meni, enkä oikein tuntunut saavan rahoilleni vastinetta. Ongelma on edelleen tyhjät rinnat. Jotain pitää jatkossa tapahtua, joka operaation hinnan laskea tai rasvasolun pysymiseen parannuttava. Sinäänsä olisi ihanaa jos rasvansiirtäminen jatkossa olisi mahdollista ja tulokset parempia.

      • vai ei

        Tehtiinkö siirto sinulle anestesiassa vai puudutuksessa? Hinnasta päätellen veikkaisin nukutusta. Silloinhan rasvasolujen pitäisi pysyä paremmin, ne kun eivät tykkää puudutusaineesta.


      • bush up rules
        vai ei kirjoitti:

        Tehtiinkö siirto sinulle anestesiassa vai puudutuksessa? Hinnasta päätellen veikkaisin nukutusta. Silloinhan rasvasolujen pitäisi pysyä paremmin, ne kun eivät tykkää puudutusaineesta.

        Minulle tehtiin puudutuksessa. Rasvaa tosin kerätiin useammasta paikkaa, koska olen aika hoikka. Se käsittääkseni nosti kustannuksia. Olen myös kuullut samaa että rasvasolut ei kestä puudutusainetta, tosin lääkärini kumosi tämän. Rasvasolun säilyminen riippuu hänen mielestään, rasvan keräämisen tavasta.


    • ....

      ei kannata rasvansiirto...hintava ja vähän tuloksia...kiitos vastauksista..

      • pettynyt

        Mulle tehtiin kans. Nyt 5000 e köyhempi ja lopputulos tasan nolla! Arvaatkaa v..aako. Ja tehtiin nukutuksessa ja silti käytännössä kaikki hävisi. En suosittele. Kaduttaa, samalla rahalla oisin saanut proteesit jotka nyt on kuitenkin taitaa olla edessä.


      • mennäkkö? vai ei
        pettynyt kirjoitti:

        Mulle tehtiin kans. Nyt 5000 e köyhempi ja lopputulos tasan nolla! Arvaatkaa v..aako. Ja tehtiin nukutuksessa ja silti käytännössä kaikki hävisi. En suosittele. Kaduttaa, samalla rahalla oisin saanut proteesit jotka nyt on kuitenkin taitaa olla edessä.

        Olen pahoillani puolestasi. Millä menetelmällä siirto ja rasvan kerääminen suoritettiin.
        Kävin juuri konsultaatiossa WAL-menetelmästä, mutta en ole vielä päättänyt.
        Kiitos jos jaksat vastata.


      • menossa kohta
        mennäkkö? vai ei kirjoitti:

        Olen pahoillani puolestasi. Millä menetelmällä siirto ja rasvan kerääminen suoritettiin.
        Kävin juuri konsultaatiossa WAL-menetelmästä, mutta en ole vielä päättänyt.
        Kiitos jos jaksat vastata.

        Olen muutaman päivän päästä itse menossa ja vähän jo jänskättää. Minulle siirretään vain noin 2 dl rasvaa per rinta koska rintani ovat pienet ja nuppumaiset eikä niihin enempää mahdu. Toivon että niistä tulee hieman pyöreämmät, mutta en varsinaisesti odota kuppikokoni kasvavan. Samalla odotan jenkkakahvoista eroon pääsyä.


      • kiitos vastauksista
        menossa kohta kirjoitti:

        Olen muutaman päivän päästä itse menossa ja vähän jo jänskättää. Minulle siirretään vain noin 2 dl rasvaa per rinta koska rintani ovat pienet ja nuppumaiset eikä niihin enempää mahdu. Toivon että niistä tulee hieman pyöreämmät, mutta en varsinaisesti odota kuppikokoni kasvavan. Samalla odotan jenkkakahvoista eroon pääsyä.

        Ja oletteko tyytyväisiä rasvaimu alueisiin? onko tasainen lopputulos? itselläni kanssa harkinnassa..


      • tittittiiiii
        kiitos vastauksista kirjoitti:

        Ja oletteko tyytyväisiä rasvaimu alueisiin? onko tasainen lopputulos? itselläni kanssa harkinnassa..

        Multa imettiin massusta mutta vasta vähän aikaa operatiosta niin en osaa sanoo kun on vielä niin turvoksisssa koko vatsa ja kyljet. mutta voin ilmoitella muutamien viikkojen päästä jos turvotus on jo laskenut hieman.


    • luinen

      heh heh.. lupailevat klinikka22:sta että kyllä se rasva sinne jää, mikä siirretäänkin. Kuitenkaan eivät kuulemma voi antaa mitään takuuta että sinne tosiaan jää se rasva. Eli monta tuhatta euroa plastiikkakirurgien kukkaroa levennetään, mutta rinnoissa ei rasva tule pysymään. Näinkö Suomessakin kusetetaan ihmisiä?

      • köyheliini

        Sivuilla luvataan vaikka mitä, ja konsultaatiossakin puhutaan samoja, että keskimäärin niin ja niin paljon jää. Vaan sitten kun menee, eikä lopulta tapahdukaan mitään, niin sanotaankin että se ei "kaikilla" toimi. Näin mulla.
        Silikonien kanssa on kannattavaa myydä kapseloitumistakuu, mutta eihän toki tästä rasvansiirrosta voi mitään takuita antaa, koska se tuntuu niin monella menevän metsään.
        Älkää menkö halpaan (tai siis kalliiseen).


      • en mene halapaan
        köyheliini kirjoitti:

        Sivuilla luvataan vaikka mitä, ja konsultaatiossakin puhutaan samoja, että keskimäärin niin ja niin paljon jää. Vaan sitten kun menee, eikä lopulta tapahdukaan mitään, niin sanotaankin että se ei "kaikilla" toimi. Näin mulla.
        Silikonien kanssa on kannattavaa myydä kapseloitumistakuu, mutta eihän toki tästä rasvansiirrosta voi mitään takuita antaa, koska se tuntuu niin monella menevän metsään.
        Älkää menkö halpaan (tai siis kalliiseen).

        Eikö tuo ole väärin kun lupaillaan liikoja? Ja vielä ammattilaiset lupailee. Eikö siinä pitäisi joku takuu kuitenkin olla kun nuo on aika isoja rahasummia maksaa tyhjästä? Ihmettelen miten Suomessakin on tällaista. Kai joku sellainen tekniikka jossain on kehitetty, että vähän jäisi rasvaakin pysyvämmin, ja kai se riippuu siitä tekijästäkin että miten se tehdään, mutta kun on kyse noin isoista rahasummista ja tulos on "ei mitään" niin miksi ei voi vaatia ainakin osaa rahoista takaisin? Tai uusi rasvansiirto? Monessa muussakin, pienissäkin ostoksissa voi asiakas vaatia tuotteen vaihtamista tai rahoja takaisin jos tuote on pilallinen.


      • köyheliiini
        en mene halapaan kirjoitti:

        Eikö tuo ole väärin kun lupaillaan liikoja? Ja vielä ammattilaiset lupailee. Eikö siinä pitäisi joku takuu kuitenkin olla kun nuo on aika isoja rahasummia maksaa tyhjästä? Ihmettelen miten Suomessakin on tällaista. Kai joku sellainen tekniikka jossain on kehitetty, että vähän jäisi rasvaakin pysyvämmin, ja kai se riippuu siitä tekijästäkin että miten se tehdään, mutta kun on kyse noin isoista rahasummista ja tulos on "ei mitään" niin miksi ei voi vaatia ainakin osaa rahoista takaisin? Tai uusi rasvansiirto? Monessa muussakin, pienissäkin ostoksissa voi asiakas vaatia tuotteen vaihtamista tai rahoja takaisin jos tuote on pilallinen.

        Kyllähän mullekin huijattu olo ensin tuli, kun laitoin turhuuteen rahani, mutta sitten on tunne vaihtunut ja nyt tuntuu että olenkin vain tyhmä. Kysyttäessä kyllä myönnetään, ettei pysyvyydestä ole takuita, eivätkä sellaista siis myöskään anna. Ja jos sinne rintaan voidaan osoittaa murusenkaan jääneeen, niin toimenpide voidaan katsoa onnistuneeksi koska ko. tekniikalla "muutos on vähäinen". Siluetin sivuilla on vähiten epärealistiset lupaukset.
        Ja siksihän sitä kantasolutekniikkaa kehitetään, kun ei tämä ns. tavallinen siirto tuo pysyvää tulosta kaikille, ja mitä pidempään aikaa kuluu, niin useimmille.
        Eli jos tuohon lähtee, niin kannattaa henkisesti jo etukäteen varautumaan siihen, että tuhannet eurot menevt hukkaan ja missään ei tulla vastaan.


      • JOku Vaan
        köyheliiini kirjoitti:

        Kyllähän mullekin huijattu olo ensin tuli, kun laitoin turhuuteen rahani, mutta sitten on tunne vaihtunut ja nyt tuntuu että olenkin vain tyhmä. Kysyttäessä kyllä myönnetään, ettei pysyvyydestä ole takuita, eivätkä sellaista siis myöskään anna. Ja jos sinne rintaan voidaan osoittaa murusenkaan jääneeen, niin toimenpide voidaan katsoa onnistuneeksi koska ko. tekniikalla "muutos on vähäinen". Siluetin sivuilla on vähiten epärealistiset lupaukset.
        Ja siksihän sitä kantasolutekniikkaa kehitetään, kun ei tämä ns. tavallinen siirto tuo pysyvää tulosta kaikille, ja mitä pidempään aikaa kuluu, niin useimmille.
        Eli jos tuohon lähtee, niin kannattaa henkisesti jo etukäteen varautumaan siihen, että tuhannet eurot menevt hukkaan ja missään ei tulla vastaan.

        Onhan sitä uusikin menetelmä nykyään. Rasvasolujen sekaan sekoitetaan ihmisen omia kantasoluja näin rasvasolut säilyvät paremmin hengissä. On vaan aika tyyristä. Turkissakin ko. operaatio maksaa 20000€. Suomessakin näitä alettu juuri tekemään ja koeryhmään pääsi mukaan 7000€.
        Eikös ennen kliisissä testeissä koehenkilöille maksettu eikä toisinpäin?


      • wanna know
        JOku Vaan kirjoitti:

        Onhan sitä uusikin menetelmä nykyään. Rasvasolujen sekaan sekoitetaan ihmisen omia kantasoluja näin rasvasolut säilyvät paremmin hengissä. On vaan aika tyyristä. Turkissakin ko. operaatio maksaa 20000€. Suomessakin näitä alettu juuri tekemään ja koeryhmään pääsi mukaan 7000€.
        Eikös ennen kliisissä testeissä koehenkilöille maksettu eikä toisinpäin?

        Jos tutkimukseen "pääsee" mukaan maksamalla 7000e, mitähän mahtaakaan maksaa ihan tavallisena potilaana?


    • ................

      Nämä ovat otteita k.o. palveluja tarjoavien yritysten sivuilta:

      -"Rasvansiirtoa voi suositella, jos toivomuksena on luonnollisen tuntuinen, pehmeä rinta, ja [b]vain noin puolen kuppikoon lisäys kerralla[/b]"

      -"Rasvansiirron onnistuminen ei kuitenkaan riipu vain teknisestä suorituksesta, vaan se on mitä suurimmassa määrin biologinen prosessi, jota tutkitaan kiihkeästi ja josta tiedetään vasta suhteellisen vähän. Hyviä, vertailevia tutkimuksia aiheesta ei juuri ole, ja potilaiden seuranta-ajat ovat toistaiseksi melko lyhyitä. Vasta vuosien kuluessa tullaan tietämään, millainen henkilö todennäköisesti hyötyy rasvansiirrosta tai kenelle sitä ei kannata tehdä, ja millä menetelmällä rasvasiirre saadaan missäkin tapauksessa parhaiten tarttumaan."

      -"Rasvansiirto näyttäisi suomalaiskokemuksen mukaan toimivan paremmin pehmeässä, löysähkössä kudoksessa, jossa on hyvä verenkierto. Ikääntyneellä rasvan tarttuminen näyttäisi jostain syystä olevan parempaa kuin nuorilla henkilöillä. "

      -"Tupakoivalle sitä ei juuri kannata tehdä heikon verenkierron vuoksi. "

      -[b]Ensimmäinen siirtokerta on useimmiten vasta ”kudoksen herättelyä [/b]”, ja toisella siirtokerralla rasvaa tarttuu useimmiten enemmän johtuen ensimmäisen siirron aiheuttamasta verenkierron vilkastumisesta.

      -Rintoihin rasvansiirtoa voi suositella, jos toivomuksena on luonnollisen tuntuiset, pehmeät rinnat, ja [b]lähinnä rintojen täyteläistyminen./[b]

      -"Yhdellä kerralla esim. rintaan voidaan siirtää 150-400 ml rasvasiirrettä riippuen rinnan koosta (lähinnä ihopinta-alasta) ja pehmeydestä."

      -"[b]Rasvasiirteessä on noin 20-30% liuosta, jolla rasvasolut on huuhdottu kudoksesta irti, ja tämä neste poistuu rinnasta parissa viikossa[/b]. Pieni osa rasvasoluista kuolee ja häviää. Suurin osa turvotuksesta häviää kolmannella viikolla, ja lopullinen tulos on arvioitavissa vasta noin 3 kk kuluttua. "

      -"Esimerkki: Jos rasvasiirteen määrä on 200 ml, ja siitä on huuhdenestettä 25%, on varsinainen siirretty rasvamäärä noin 150 ml. Jos tästä määrästä tarttuu noin 60%, muutos on 90 ml. Käsityksen muutoksesta saa, kun kaataa vastaavan määrän maitoa (0,9 dl) rinnan kokoiselle lautaselle. Kovin paksua kerrosta ei siis yhdellä siirrolla saa aikaan. Rasvansiirrolla ei saada samanlaista muodon korjausta kuin silikoniproteesilla, vaan sillä saadaan pehmeää volyymiä tasaisesti mutta ohuesti koko rintaan. Useammalla siirtokerralla tätä kerrosta paksuunnutetaan asteittain. "

      -"Pieneen, nuppumaiseen nuoreen rintaan rasvaa ei mahdu kuin 150-200 ml kerralla, eli yhdellä siirrolla saavutettava volyyminlisäys on vain n. 50-100 ml/rinta. "

      Jokainen käsittää, miten iso muutos voi tulla puolen desin lisäyksellä! Etenkin, kuten ylempänä sanottiin, ensimmäisellä kerralla suurin osa "huuhtoutuu" pois ja tarvitaan useampia hoitokertoja tuloksen saamiseksi.

      En saanut yhdeltäkään sivulta käsitystä, että voisin mennä rasvansiirtoon ja BOOM! Heti ekan kerran jälkeen A-kuppi olisi muuttunut C-kupiksi ja hip huraa.

      Eiköhän syy pettymykseen löydy aika paljon omista epärealistisista odotuksista. Missään ei väitetty, että rasvansiirrolla voisi saada implanttimaisen efektin, ja samoin korostettiin että varsinkin ensimmäisen kerran tulos ei ole kovin pysyvä, ja lisäyskin on melko pieni ja tasaisesti jakautunut rinnan koko alueelle, joten ulospäin ei välttämättä hirveästi mitään näy.

      En voisi syyttää ketään huijariksi tuollaisen perusteella.

    • Tuhlausta!

      Jos voitit lotossa viime viikolla, niin sitten voit vaikka mennä hassaamaan rahojasi rasvansiirtoon. Ehkä se kahdeksas kerta alkaa tuottaa näkyvää ja pysyvää tulosta.

      Sen sijaan jos lukeudut meihin ns. taviksiin, joilla ei ole vetäistä takataskustaan n. 20-40 000euroa ylimääräistä pätäkkää, niin suosittelen jättämään tämän huvin väliin. Jos välttämättä pitää saada tisseihin lissää volyymiä, niin ota silkkarit! Ja ellei ne miellytä, kestä tilanne ja osta säästyvillä rahoilla jotain muuta, millä korostaa naisellisia piirteitäsi/puoliasi.

    • kokeiltu on!

      "Tästä määrästä kudokseen odotetaan tarttuvan ainakin puolet." Tää on se suurin vale. Tosin nykyään toi tieto onkin jo paljon realistisempaa kuin -09-10 jolloin mä kävin, silloin luvattiin maat ja mannut. Ei paljon auttanut mun riippareitani. Maha hoikistui kyllä, tissit tarvitsee silti jotain ihan muuta.

    • mad donna

      Käsittääkseni rasvansiirrot jättävät paljon toivomisen varaa.Ensin näyttää hyvältä, mutta rasva ei tahdo pysyä uudessa sijainnissaan. Onko Madonnalle muuten tehty ja kuka on hänen kiruginsa?

    • lissu 59

      Minulla on ensiviikon alussa aika rasvansiirtoon. Rintoihin myös. Olen ollut toiveikas mutta nyt jo harmittaa. onko kukaan tyytyväinen?

    • money $

      Hanki lissu 59 nopeasti mahd paljon tietoa ja sen perusteella päätä menetkö. Paljonko ne veloittaa jos nyt perut?

    • meneekö rahat

      Lissu on nähtävästi menossa....?

    • todoornottodo

      Mihkäs se Lissu nyt hävisi? Kävitkö jo?

    • *toiveikas*

      Haluanpa kokeilla minäkin, ihan henkilökohtaisesti, jospa jotain jäisi, kun kovin suuresta määrästä rasvansiirroa, ei ole tarvetta.rintaan. Jos operaatio tehdään nukutuksessa, niin pääseekö jo seuraavana päivänä kotiin? Onko kovinkin hutera olo, toimenpiteen jälkeen?
      Jenkkakahvoista ja ylävatsalta on tarkoitus imeä rasvaa . Palautuuko niihin kohtiin rasva takaisin kun, jos vaikka lihoo.?
      Kertomuksenne ovat tarpeellisia ja niistä sainkin kyllä tietoa, mutta lisä ei olisi koskaan pahitteeksi...Jospa saisin jotain valaisua, noihin mua vaivaaviin kysymyksiin..kirjoitelkaahan..kaikki edelliset jo lukaisinkin..jatkoa odottelen...

    • kokeiltu on!

      Pääsee kotiin samana päivänä vaikka olisi nukutuksessakin tehty, pikkujuttuhan se on. Niistä kohdista mistä on imetty, rasva ei palaa paitsi tietenkin jonkin verran jos lihoo.
      Voin luvata sulle loistavan fiiliksen jonkin aikaa siirron jälkeen, sitten voi tulla matalasuhdannetta kun se rasva alkaa liukenemisensa. Toivottavasti sulta ei kaikki sula vaan jäisi jotain! Itselle jäi jotain, mutta sen verran vähän etten viitsinyt toiseen siirtoon lähteä: hinta saavutettuun tulokseen nähden liian suolainen mulle!

    • *toiveikas*

      kokeiltu on!: Oliko sulla ennestään implantit, jotka samalla poistettiin? Mulla kun samalla poistetaan toi kapseloitunut tai ainakin sen sisällä oleva silikooni. Mahtaakohan olla vähän työläämpi leikkaus ja rasvansiirto? Arpeahan siinä joudutaan myöskin avaamaan. Avataanko koko edellinen arpi, vai joutuukos sitä leikkaamaan vielä suuremmaltakin alueelta? Onko sellaisesta tietoa? Kokemusta?

    • kokeiltu on!

      Ei ollut silikonia, imetetetyt riipparit vain (tai siis on edelleen...). Minkäkokoinen sun implantti (vai implantit?) on? NImittäin varoituksen sana: käytännössä pienenkään implantin korvaaminen rasvansirrolla on ihan mahdotonta, tai ainakin tarvitaan lukuisia ja lukuisia siirtoja! Varaudu henkisesti siihen, että tyhjäksi voi jäädä se rinta. Oletko varma ettei kannattaisi mieluummin laittaa uutta implanttia? Ei ole totta että kerran kapseli aina kapseli, kaverilla vaihdettiin ja nyt olleet vuosia ihan pehmeät ja hyvät. Tietty riski on olemassa uuteen kapseliin m utta luulen ettei niin suuri kuin riski ettei rasvansiirroilla saada toivottua lopputulosta.

    • *toiveikas*

      kokeiltu on!: Kiva kun vastailit! Mulla on vain toisessa rinnassa i pieni 80 g implantti. Sillä on korjattu erikokoisuutta. Eli laitettiin pienempään rintaan. Mua vain noi uusien kapselien ja leikkauksien riskit ja riesat ei viehätä. Eli niistä johtuen haluan kokeilla, jospa mulla olisi rasva niin "paksua", että pysyisi rinnassa. Mitähän noissa rasvoissa on eroja, vai onko se kaikki kiinni verrenkierrosta?
      Kertokaas lisää tietoa ja kokemuksia..

    • _skullface_

      Kuinka kauan ja hyvin siirretty rasva pysyy kasvoissa?

    • kokeiltu on!

      Eihän sitä koskaan etukäteen tiedä, pysyykö vai ei ja kuinka hyvin. Kai siinä jotain suuntaa on, että jos on löysät rinnat, paljon höttöä rasvaa, iäkkäämpi nainen jne niin pitäisi pysyä paremmin, mutta mitään ei voi luvata.
      80 gramman implantti! Tulikohan kirjoitusvirhe? Ei kai nin pieniä edes ole? Kyllä ton tilavuuden luulisi saavan aikaan, varsinkin jos on laittaa rahaa useampaan siirtoon. Rahahan siinä se suurin mutta on; useimmalla alkaa homman mielekkyys mietityttää kun mennään viisinumeroisiin summiin ja kovin pienestä muutoksesta on kyse...
      Kasvojen rasvansiirroista en tiedä mitään;)

      • *toiveikas*

        kokeiltu on!: Kiva kun vastailit!
        Onhan toi mun implantti tosi pieni, ja rintalihaken päällä. Mutta kun se on kovettunut, niin se tullaan poistamaan. Ja tilalle on suunnitteilla rasvansiirtoa, niin kuin aikaisemminkin jo kirjoitin. Onkohan mitään väliä laihtumisesta tai lihomisesta?
        Olisi niin mukava mässäillä, jos se olisi toivottavaakin...Mutta siinähän ne suurenee sitten molemmat rinnat?
        Oottekos muut olleet laihiksella ? Onkos kukaan ollut lihotuskuurilla?
        Onko muillakin kokemuksia rasvansiirrosta rintoihin?


    • tyytyväinen

      Kävin vähän alle vuosi sitten toimenpiteessä, vatsasta siirrettiin WAL tekniikalla rasvaa rintoihin. Lääkäri pisti rasvaa 3dl/rinta tehden kahdeksan pientä viiltohaavaa ympäri rintaa.

      Rinnoissa näkyy vielä joissain leikkauskohdissa pienet arvet, mutta lääkäri sanoi että vuoden kuluttua niiden pitäisi häipyä vielä enemmän. Leikkauksella en tavoitellut niinkään isompaa kuppikokoa, vaan täyteläisyyttä ja muotoa "suippoihin" rintoihini. En suosittelekaan leikkausta jos haluat selvän eron kuppikokoon.

      Olen erittäin tyytyväinen leikkaukseen, nyt ensimmäistä kertaa tuntuu että minulla on rinnat. Aiemmin kuppikokoni oli 75A, nyt 75C (tosin kilojakin on tullut leikkauksen jälkeen 4 lisää mutta kyllä varmasti on leikkaus tuohon vaikuttanut). Ja ehkäpä rinnat vaikuttavat vähän suuremmilta senkin takia, että pömppövatsa sai kyytiä :) Ero entiseen on kuitenkin niin pieni, että kukaan tutuista ei arvaisi että olen käynyt leikkauksessa.

      Voisin mennä vielä uudestaan leikkaukseen ja varmistaisin silloin että lääkäri pistää rasvaa rintaan monesta kohtaa. Ennen leikkausta kävin konsultaatiossa kahdella eri lääkärillä ja toinen olisi pistänyt koko satsin sisään rinnan alapuolelta yhdestä kohdasta. Tämä lääkäri jolle sitten päädyin, kertoi että lopputulos on parempi jos ruiskuttaa useasta kohdasta.

      • Mietteliäs...

        Kuulostaa hyvältä! Itse olen miettinyt rasvansiirtoa lähinnä siksi, että haluaisin parantaa rintojeni muotoa ja saada niistä vähemmän roikkuvat. Olen itse 75C kokoa joten kamalaa suurentamista en tarvitse. Rasvansiirto olisi plussaa ja mulla myöskin on mistä ottaa. Missä itse kävit? Ja paljonko maksoi kaikenkaikkiaan?


      • tyytyväinen
        Mietteliäs... kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä! Itse olen miettinyt rasvansiirtoa lähinnä siksi, että haluaisin parantaa rintojeni muotoa ja saada niistä vähemmän roikkuvat. Olen itse 75C kokoa joten kamalaa suurentamista en tarvitse. Rasvansiirto olisi plussaa ja mulla myöskin on mistä ottaa. Missä itse kävit? Ja paljonko maksoi kaikenkaikkiaan?

        Mehiläisessä Kuopiossa. Hintaa tuli n. 5100€, kun alunperin lääkäri oli arvioinut hinnaksi 4700€. Itse Mehiläisen toimintaan en ollut niinkään tyytyväinen, leikkauksen jälkeinen välitön hoito olisi voinut toimia paremminkin tuolla hinnalla.


    • rasvansiirto +

      Rasvansiirto toimii kyllä, mutta se ei ole sama kuin implantit. Lähinnä tiivistää rintaa ja hieman muuttaa muotoa (tarvittaessa) sekä hieman kasvattaa kokoa. Alkuvaiheen turvotus hämää, tulos näkyy vasta noin puolen vuoden kohdalla. Toimenpiteen voi toistaa. Pitää olla realistinen niin potilas kuin kirurgikin (kuten yllä). Voidaan laittaa yhden tai usean reiän kautta. Yhdestäkin kohtaa laitettaessakin mennään useampaan kohtaan. Lisäksi positiivista että jos rasvaa liikaa niin samalla tulee rasvaimu.

    • juupaajaaapa

      Rasvan lisäys rintoihin kannattaa tehdä rasvaimun yhteydessä, sillä se ei juurikaan lisähintaa tuo. Ongelmana monilla on se, että rasvaimun, ja rasvasolujen lisäyksen jälkeen esimerkiksi juuri rintoihin, aletaan liikkumaan ahkerasti. Rasva ei pala esimerkiksi uinnin aikana erityisesti rintalihaksesta, tai rasvakudoksesta, mutta jos syke on koko ajan korkealla, rasvaa palaa myös sieltä, mistä sitä ei haluta palavan. Kuppikokoa ei rasvansiirroilla juurikaan saa, mutta kiinteytystä kuitenkin. Tärkeää on heti rasvansiirron ensinmäisten viikkojen aikana tehtävä vähähiilihydraattinen dieetti jottei liikkeeelle lähtevä rasvasolu jää maksaan.

      Onko kukaan tietoinen, paljonko on erotus siitä, että rasvaimussa poistettua rasvaa ruiskutetaan rinntoihin.

    • 16~[

      Mitkä klinikat ja plast. kirurgit näitä tekee? Suosikkeja?

    • Thy

      Toimii hetken,mutta rasva ei kiinnity.Älyttömäm kallista hyötyyn ja vaivaan nähden

    • *toiveikas*

      Ylävatsasta rintaani siirretiin huhtikuussa, eli neljä kk sitten rintaani rasvansiirrolla. Kovin suurta rasvamäärää ei siirretty kylläkään. Minulla kun oli tosiaan pieni se implantti.
      Samalla poistetiin se kapseloitunut implantti. Kaikki sujui hyvin. Rinnan alla on saman näköinen arpi ,kuin enne implantin poistoakin. Rasavan siirrosta ei tullut uusia arpia rintaan, kun rasva siirretiin sinne samasta kohtaa kuin silikooni poistetiin. Ala vatsalla on pienet punertavat jäljet.
      Näyttää nyt siltä, että siirretty rasva on säilynyt suurimmilta osin.
      Rinta on mukavan pehmeä ja muodoltaan ihan hyvä.

      Toinen rintani on kyllä vielä hiukan suurempi leveys suunnassa. Korkeus on sama. Syksyllä olisi toisen siirron aika, jos sitä muotoa korjattaisiin.??
      Asiaan palataan parin kuukauden kuluttua..

      Onko täällä muita, joilla on vastaavaa muotoilua tehty ja miten olette kokeneet sen ja millanen on ollut lopputulos? Mielelläni lukisin jos kirjoittaisitte niistä.

    • Toivotaan

      Minulle tehtiin reilu 2 viikkoa sitten rasvansiirto rintoihin. Rasvaa otettiin useammasta paikasta. Mustelmia oli paljon sekä otto- että siirtoalueella ja on jonkin verran vieläkin. Rasvan pysyvyydestä ei vielä voi sanoa mitään koska ilmeisesti juuri 2-3 viikon kohdalla tapahtuu pienenemistä. Kirjoittelen lisää myöhemmin kun on selkeämpää jäikö rintoihin mitään.

      • ...

        Saat ehkäpä lopullisen varmuuden jäikö mitään vasta useamman vuoden kuluttua.


    • Toivotaan

      Nyt siirrostani on 5 viikkoa aikaa ja rinnat ovat isommat ja paremman muotoiset kuin ennen. Turvotus hävisi aika nopeasti, alle kahdessa viikossa ja muukin arkuus rinnoista 4:n viikon kohdilla. Mustelmia ei ole enää missään. Toistaiseksi siis tyytyväinen : ) Ottoalueet ovat parantuneet myös hyvin, hieman tunnottomuutta vielä paikoin. Päivitän taas myöhemmin lisätietoja.

    • Mimmi 25v

      Heippa!
      Minulle on tehty rasvasiirto toiseen rintaan keväällä 2011. Paikkana Klinikka 22/Peltoniemi H.

      Olen kärsinyt koko ikäni erikokoisista rinnoista ja mietin pitkään tätä 5000,- arvoista toimenpidettä millä ei ole ns mitään takuita siitä pysyykö rasva minulla.
      Päätin ottaa riskin ja kokeilla. Valitsin siis nukutuksen.
      Olin lopputuloksene hyvin tyytyväinen. Rinnoistani tuli samaa kokoa ei tietenkään aivan symmetriset mutta ulospäin eroa ei enään huomannut lainkaan.

      Ongelmani esiintyykin nyt, puoltoista vuotta leikkausken jälkeen kun olen laihtunut. Rinta minne rasva siirrettin on taas hieman pienempi kuin toinen. Laihduin siis vain toisesta rinnastani. Vuosi sitten lihosin ja molemmat rinnat kasvoivat lihoamisen myötä mutta luomu rintani jäi hieman kookkaamaaksi ja tämä toinen pieneni samaan syssyyn nyt kuin vatsanikin.

      Peltoniemen mukaan rintojen tulisi kasvaa ja pienentyä nyt symmetrisesti lihoamisen ja laihtumisen myötä... Tämä hieman askarruttaa. Onko muilla kokemuksia? Hitsi kun tähän asti olen ollut niin tyytyväinen toimenpiteeseen.

      En haluaisi olla mikään pullukka vain sen takia että saisin samankokoiset rinnat. Haluan olla terve ja hyvävartaloinen.

    • Toivotaan1

      Moi,

      olen sama kuin aiemmin nimimerkki Toivotaan mutta se oli jo rekisteröity. Eli lupasin niin päivitän kuulumisia rasvansiirrostani rintoihin. Aikaa on nyt kulunut kolme kuukautta ja olen edelleen hyvin tyytyväinen. Kuppikoko on suunnilleen 1,5 kertaa isompi kuin aiemmin ja muoto on parempi. Ostin jo hieman kalliimpia uusia rintsikoita koska alan itsekin pikkuhiljaa luottamaan että tosiaan sain isommat rinnat : ) Lisäksi tietysti bonuksena kapeamman vyötärön ja sutjakammat reidet. Ei voi valittaa, ei.

    • 75b/c

      Olisko vielä kellään kokemuksia rasvansiirrosta rintoihin? Itse olen menossa julkiselle puolelle korjauttamaan epäsymmetrisyyttä. Lukisin mielellään kokemuksista :)

    • Eri kokoiset

      Hei 75b/c
      minulla on nyt neljäs viikko menossa rasvansiirrosta toiseen rintaani, julkisella puolella. Se olikin jo toinen siirto, kun sitä rasvaa ei voi kerralla siirtää suuria määriä. Ensimmäisestä siirrosta on kulunut jo noin vuosi.
      Silloin rasvaa siirrettiin ylävatsalta. Kosketusarkuutta ja turvotusta siitä seurasi. Ei edes suuria mustelmia.

      Ensimmäisestä siirrosta kiinnittyi kyllä rasvaa tuohon pienempään ja erimuotoiseen rintaani kyllä aika mukavasti. Ehkä suurin osa, mutta sitä siirrettiinkin suunnilleen poistetun implantin verran.

      Tällä kertaa rasvaa siirrettiin enemmän ja enimmäkseen jenkoista. Nyt rinnat ovat suunnilleen samansuuruiset ja rintojen välinen vakokin on kohdallaan, eli keskellä. Aikaa vain on vielä kulunut vähän, joten lopputarkastus on vasta kesäkuun puolella. Tukihousuista sain jo luvan riisuuntua. Ne ovat kyllä napakat ja todella hyvin tukevat. Turvotusta ei ole enää ja rinnassa oleva pieni mustelmakin on jo melkein pois. Rinnassa on vielä muutama tikki joiden pitäisi sulaa itsestään..

      Omasta puolestani olen tyytyväinen. Kovin eritavoin tuon rasvan kiinnittyminen kertomusten mukaan on.
      Toivon sinulle hyvää rasvan kiinnittymistä…

      • Vähän eri juttu

        Tapauksesi on hieman poikkeuksellinen koska rasvansiirto tehtii julkisella puolella. Silloin siihen voi lähteä huoletta koska ei ole suurta kustannusriskiä. Ei haittaa vaikka ei rasvaa kiinnittyisi nimeksikään jos hoito uusitaan tarvittaessa. Yksityispuolella rasvansiirto tulee äkkiä kalliiksi jos se joudutaan uusimaan monta kertaa. Noin 5000 euroa siirtokerralta vaatii melkoiset tulot tai säästöt jotta siinä voisi käydä useamman kerran. Minullakin rasvasiirto olisi ihanne koska muualta kropasta löytyy rasvaa ja rinnoista rasva puuttuu käytännössä kokonaan. Mutta käytin mieluummin yhden siirron hinnan implantteihin jolloin lopputulos oli varma.


      • Tyytyväinen asiakas
        Vähän eri juttu kirjoitti:

        Tapauksesi on hieman poikkeuksellinen koska rasvansiirto tehtii julkisella puolella. Silloin siihen voi lähteä huoletta koska ei ole suurta kustannusriskiä. Ei haittaa vaikka ei rasvaa kiinnittyisi nimeksikään jos hoito uusitaan tarvittaessa. Yksityispuolella rasvansiirto tulee äkkiä kalliiksi jos se joudutaan uusimaan monta kertaa. Noin 5000 euroa siirtokerralta vaatii melkoiset tulot tai säästöt jotta siinä voisi käydä useamman kerran. Minullakin rasvasiirto olisi ihanne koska muualta kropasta löytyy rasvaa ja rinnoista rasva puuttuu käytännössä kokonaan. Mutta käytin mieluummin yhden siirron hinnan implantteihin jolloin lopputulos oli varma.

        Minä olen varsin tyytyväinen rasvansiirtoon, olen tehnyt niitä kaksi ja kuppi suureni AA:sta (eli periaatteessa olin täysin ilman rintoja imetysten jälkeen) C-kuppiin! Kävin Hilkka Peltoniemellä Laser Tilkassa. Minulle ennustettiin että lopullinen koko lienee B, toisesta siirrosta on nyt 1 kk, joten ehkä nämä tästä vielä vähän pienenee mutta joka tapauksessa olen varsin tyytyväinen. Ottokohdat oli minulla polvien sisäpuolet, ratsupaikat, reisien sisäpuolet sekä navan ympäriltä. Samalla korjattiin kuroutunut sektioarpi, joten nyt tämä nainen kehtaa vihdoin mennä julkiseen uimahalliin ja rannalle. Suosittelen kyllä silikonirintojen sijaan, koska vaikka hinta on kova niin silikonit pitää vaihtaa noin 10 vuoden välein kuitenkin, jolloin hinta lienee isompi kuin rasvansiirrossa!


      • Kaikilla ei rahaa
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Minä olen varsin tyytyväinen rasvansiirtoon, olen tehnyt niitä kaksi ja kuppi suureni AA:sta (eli periaatteessa olin täysin ilman rintoja imetysten jälkeen) C-kuppiin! Kävin Hilkka Peltoniemellä Laser Tilkassa. Minulle ennustettiin että lopullinen koko lienee B, toisesta siirrosta on nyt 1 kk, joten ehkä nämä tästä vielä vähän pienenee mutta joka tapauksessa olen varsin tyytyväinen. Ottokohdat oli minulla polvien sisäpuolet, ratsupaikat, reisien sisäpuolet sekä navan ympäriltä. Samalla korjattiin kuroutunut sektioarpi, joten nyt tämä nainen kehtaa vihdoin mennä julkiseen uimahalliin ja rannalle. Suosittelen kyllä silikonirintojen sijaan, koska vaikka hinta on kova niin silikonit pitää vaihtaa noin 10 vuoden välein kuitenkin, jolloin hinta lienee isompi kuin rasvansiirrossa!

        Mitä rasvansiirtosi maksoi kerralta? Nykyisiä implantteja ei tarvitse periaatteessa vaihtaa kuin siinä tapauksessa että tulee kapseloitumista tai muita komplikaatioita. Nykymallisia implantteja on pidetty jo yli 20 vuotta ilman vaihtotarvetta. Tuo 10 vuoden vaihtoväli koski vanhoja implantteja joiden valmistusaineet eivät olleet vielä riitävän laadukkaita.


      • sgdfg

        Missä kävit julkisella?


      • fdhzdgd
        sgdfg kirjoitti:

        Missä kävit julkisella?

        Kysymys tarkoitettu siis nimim. "Eri kokoiset"


      • Eri kokoiset
        fdhzdgd kirjoitti:

        Kysymys tarkoitettu siis nimim. "Eri kokoiset"

        Tuosta toisesta rasvansiirrosta, toiseen rintaani on kulunut melkein vuosi. Rasvansiirto tapahtui Jorvissa, 04/13 Espoossa. Siirretystä rasvasta on suurin osa tallella rinnassa. Osa on kyllä sulanut pois.
        Oikea rintani on siis ollut pienempi ja on vieläkin erimuotoinen. Kuitenkin kooltaan 85B/c. Senkin muotoon olen kyllä tyytyväinen.

        Toivon kaikille hyvää rasvan kiinnittymistä, ketkä harkitsevat siirtoa


      • Onnellinen :)
        Eri kokoiset kirjoitti:

        Tuosta toisesta rasvansiirrosta, toiseen rintaani on kulunut melkein vuosi. Rasvansiirto tapahtui Jorvissa, 04/13 Espoossa. Siirretystä rasvasta on suurin osa tallella rinnassa. Osa on kyllä sulanut pois.
        Oikea rintani on siis ollut pienempi ja on vieläkin erimuotoinen. Kuitenkin kooltaan 85B/c. Senkin muotoon olen kyllä tyytyväinen.

        Toivon kaikille hyvää rasvan kiinnittymistä, ketkä harkitsevat siirtoa

        Heippa!
        Omasta ensimmäisestä rasvansiirrosta on nyt 5kk.
        Minulle siirrettiin 270 per rinta. Lähtötilanne oli kahden imetyksen lässäyttämät A:t. Nyt käytössä B-rintsikat
        Ja rinnat on selkeästi täyteläisemmät. Olen tosi tyytyväinen.
        Kävin aikasemmin konsultaatiossa implanteista mutta sitten päätin katsoa tämän kortin. Toiseen siirtoon ei ole tarpeeksi nyt kuulemma ( ?) rasvaa mutta ehkä jossain vaiheessa.


      • Harkitsen
        Onnellinen :) kirjoitti:

        Heippa!
        Omasta ensimmäisestä rasvansiirrosta on nyt 5kk.
        Minulle siirrettiin 270 per rinta. Lähtötilanne oli kahden imetyksen lässäyttämät A:t. Nyt käytössä B-rintsikat
        Ja rinnat on selkeästi täyteläisemmät. Olen tosi tyytyväinen.
        Kävin aikasemmin konsultaatiossa implanteista mutta sitten päätin katsoa tämän kortin. Toiseen siirtoon ei ole tarpeeksi nyt kuulemma ( ?) rasvaa mutta ehkä jossain vaiheessa.

        Onko uusia kokemuksia Peltoniemen suorittamana?


    • ruttutissi

      Itse olen menossa rasvansiirtoon Peltoniemelle. Olen imettänyt kolme lasta, ja vaikka rasvaa on lantiolla ja reisissä, rinnoissa ei yhtään, vain ruttuista raskausarpista nahkaa. Implantteja en halua. Konsultaatiossa hän kertoi, että aiemmin vuosia sitten teki kaikki rasvansiirrot puudutusaineita käyttäen, mutta pudutusaineet ovat myrkyllisiä rasvasoluille, ja siksi ei halua enää niitä käyttää. Siltä ajalta joitakin tyytymättömiä potilaita. Eli joko nukutuksessa tai epiduraalipuudutuksessa (puudutus siis vain selkään). Yhdellä siirrolla lupasi ainakin kokonaisen kuppikoon, koska rasvaa on mukavasti (! oikein riemastui ratsareistani) ja rinnoissa on löysää joten sinne mahtuu kerralla tavallista enemmän. Jos haluan toisen siirron, otetaan sitten lantiolta ja vyötäröltä. Katson tämän yhden siirron, ja jos on hyvä, ehkä vuoden päästä toisen. Hän sanoi, että rasvansiirrosta ja implanttienlaitosta hän saa saman palkkion, vaikka rasvansiirrossa on kolminkertainen työ, mutta tykkää jälkimmäisestä koska kuulemma potilaan ei tarvitse varautua uusintaleikkauksiin komplikaatioiden takia. Lupasi itse saamansa rahat takaisin jos ei tule kuppikokoa. On tehnyt lähes 300 rasvansiirtoa ja eniten Pohjoismaissa, opettanut ruotsalaiset ja norjalaiset ja tanskalaiset tekemään vesisuihkumenetelmällä. Tutkii lisää koko ajan. Osallistun tutkimukseen, jossa magneettikuvilla seurataan rasvan tarttuvuutta kun puuduteaineita ei käytetä, hän maksaa tutkimukset. Rasvan tarttuvuudesta hän piirsi normaalijakaumakäppyrän, jonka keskellä oli se kokonainen kuppikoko, ja käyrän vasemmalla puolella laihuuteen taipuvaiset urheilevat naiset ja oikealla (yli kuppikoko) imettäneet lihomiseen taipuvaiset naiset. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen iloinen että kuulun jälkimmäiseen porukkaan ;)

      • Anonyymi

        Vanha ketju, mutta onkohan näitä ”potilaita” vielä kuulolla..? Kiinnostaisi tietää tilanne! Uudemmatkin kokemukset kiinnostaa. Itsellä toipuminen menossa ja mietin mikä lopputulos tulee olemaan….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha ketju, mutta onkohan näitä ”potilaita” vielä kuulolla..? Kiinnostaisi tietää tilanne! Uudemmatkin kokemukset kiinnostaa. Itsellä toipuminen menossa ja mietin mikä lopputulos tulee olemaan….

        Koska kävit rasvansiirrossa? Oliko ensimmäinen kerta?


    • Anonyymi

      Kuinka kirurgit suhtautuvat ubikinonin/ubikinolin käyttöön rasvansiirron yhteydessä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe