Laki lopun aikana

RISTILLÄ KUMOUTUNEET KÄSKYT JA LOPUN AJAN HARHA-OPPI
"- Ja hän lakkauttaa teuras- ja ruokauhrin." (Dan 9:24-27)

Vuonna 31 jkr, 3,5 vuotta kasteensa jälkeen, Jeesus Vapahtajamme ristiinnaulittiin.

Golgatan uhriin päättyi koko uhripalvelusjärjestelmä, joka oli 4 000 vuotta viitannut ja esikuvannut ainutkertaista Jumalan Karitsaa. Koko vanhan liiton uhripalvelusjärjestelmä lakkasi. (Hebr 9:1-10) Vertauskuvat poistuivat kaikki, (Hebr 8:5) kun oikea uhri annettiin.

Kun Jeesus kuoli ristillä temppelin esirippu repesi keskeltä kahtia. (Matt 27:51) Esirippu oli kookas, paksu ja lattiasta kattoon ulottuva verho jolla, temppeli jaettiin "pyhään" ja "kaikkein pyhimpään." Kerran vuodessa suurena sovituspäivänä ylipapilla oli lupa mennä kaikkein pyhimpään, (3 Moos 16) jolloin suurena sovituspäivänä sovitettiin kaikki kansan vuoden synnit pois.

Esiripun repeäminen oli vertauskuva siitä että synnin erottava väliseinä Jumalan ja ihmisen välillä oli nyt poissa, ja että kaikilla on suora yhteys taivaaseen Ylipapapin välityksellä. Ylipappi taivaan temppelissä on Jeesus Kristus. (Hebr 10:19) (Hebr 8)

Ristinkuolemassa lakkasivat kaikki seremonialait. (Ef 2:15, Hebr 7:11-28, 9:10, 10:1-10, Kol 2:14)

Jumalan siveyslaki (10 käskyä) on voimassa kaikkina aikoina. Jeesus itse vahvisti tämän omilla sanoillaan (Matt 5:17-19, 21,27, 19:17-19, Luuk 16:17)

Uuden liiton kansalaisuus edellytää, että Jumalan siveyslaki laki on sydämen lihatauluissa: Hebr 8:9-10, Jer 31:31-33, Hes 36:26-27.

Monet uskonnolliset opettajat opettavat harhaoppina että käskyt ovat poistuneet, mutta se on kavala eksytys josta Raamattu varoittaa. ( Room 3:31, 2 Piet 3:3) Laki opettaa mitä synti on, ja laki toimii kasvattajana Jumalan tahdon mukaiseen elämään. (Room 3:20, Gal 3:24, 5:22-23, Room 8:4, 1 Kor 7:19, 1 Tim 1:8-10, Room 13:8:10)

Myös apostolit opettivat kymmeniä käskyjä Jumalan tahtona uuden liiton aikana. (Jaak 2:10-12, Joh 14:15, 20-21, Ilm 14:12, 12:17, 1 Joh 2:1-3, 3:4, 5:3, Ef 6:2-3, 2 Piet 2:21)

Lopun aikana tulee uskonnollista opetusta yhä enemmän, joka hylkää Raamatun uskonnon selviä tukipylväitä ja perustuksia. Raamatun sanan tilalle halutaan ottaa ihmisjärki, ja kaikki pyritään selittämään tieteen keinoin. Raamatun kirjoituksien epäilyä pidetään viisautena, ja Raamatun sanaan tukeutuvia heikkoina. Jumalan viimeiset varoitukset ihmiskunnalle tahdotaan selittää tieteen sääntöjen mukaan kokonaan, jättäen mainitsematta, että ne ovat Raamatussa ennustettu profeettojen suulla. Profeetat eivät ole erehtyneet Raamatun ennustuksien suhteen koskaan. Yksikään profetia ei ole pettänyt, vaan jokainen on toteutunut yksityiskohtiaan myöten. Osa Raamatun profetioista toteutuu parhaillaan, ja osa odottaa toteutumistaan yhtä varmoina ja luotettavina. Todennäköisyys loppujenkin Raamatun ennustuksien toteutumiselle on siis 100% !

Ihmiskunnan viimeisen petollisimman eksytyksen tunnistaa seuraavasta: - Se tunnustaa uskoa, armoa ja Kristusta kuten pitääkin, mutta kieltää Jumalan lain ja pyhityksen. Petolliseksi sen tekee juuri se että se tapahtuu Kristuksen nimissä, eli sitä tunnustavat uskovaiset tai uskonnolliset ihmiset. Tämä Jumalan tahdon hylkäävä oppi vie harhaan monen ihmisen jo nyt, ja tulevaisuudessa tämä harhaoppi saa yhä vahvemman jalansijan uskonnollisessa maailmassa. Tämä harhaoppi pettää ne jotka eivät näe vaivaa tutkia Raamatun sanaa, ja jotka eivät ole ymmärrykselleen Raamatusta vilpittömiä. (Luuk 12:47-48) Jumalan Henki jättää ihmisen joka kapinoi ymmärryksessä Jumalaa vastaan.

Lopun aikana ihmisille luvataan rauhaa, ja että mitään hätää ei ole. Silloin yllättää loppu äkkiarvaamatta ne ihmiset jotka eivät ole valmistautuneet, ja ottaneet vaarin Raamatun sanasta. (1 Tess 5:3) Herran Hengessä vaeltavat tietävät mitä on tulossa, ja osaavat tarkkailla ajan merkkejä. (Matt 24:29-51, 25:1-13)

Pelastava usko ei ole tunne-elämyksien ja mystiikan hakemista, vaan luottamista siihen mitä Raamatussa on luvattu, elämistä Jumalan tahdon (käskyjen) mukaan, ja uskoa Jeesukseen Kristukseen, jonka kautta yksin uskosta ihminen voi tulla vanhurskaaksi.

Siunausta
jari laurila

10

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä uskaltaa

seistä Raamatun mukaisessa opetuksessa.

Yhdyn alla olevaan:

Ihmiskunnan viimeisen petollisimman eksytyksen tunnistaa seuraavasta:
      Se tunnustaa uskoa, armoa ja Kristusta kuten pitääkin, mutta kieltää Jumalan lain ja pyhityksen.

Petolliseksi sen tekee juuri se että se tapahtuu Kristuksen nimissä, eli sitä tunnustavat uskovaiset tai uskonnolliset ihmiset.

Tämä Jumalan tahdon hylkäävä oppi vie harhaan monen ihmisen jo nyt, ja tulevaisuudessa tämä harhaoppi saa yhä vahvemman jalansijan uskonnollisessa maailmassa.

Tämä harhaoppi pettää ne jotka eivät näe vaivaa tutkia Raamatun sanaa, ja jotka eivät ole ymmärrykselleen Raamatusta vilpittömiä. (Luuk 12:47-48)

Jumalan Henki jättää ihmisen joka kapinoi ymmärryksessä Jumalaa vastaan.

Sanon tähän vain että

AAMEN

• hirvas

lihallisine tekoineen ehkä tarvitsevat vielä kumottuja käskyjä.

Mutta Raamattu todistaa näin:

Room. 8:9
      Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

1. Kor. 3:16
      Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

Room. 8:14
      Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

Sellaiset, jotka vielä elävät lain käskyjen mukaan, heissä ei ole Jumalan Henkeä, eivätkä he ole Jumalan lapsia, eikä Jeesus tunne sellaisia omikseen.

• että sinun täytyy

keksiä muille usko mitä heillä EI OLE ja sillä tavoin puolustaa omia harhojasi ja nyt puhumme Jumalan lain olemassa olosta kontra poistamisesta. Sillä et voi poistaa sitä ja väittää että se olisi yhä voimassa. Jari sanoi totuuden sanan tässä asiassa ja ei se muutu vaikka kuinka keksisit muille uskon sisältöä mitä ei kenelläkään ole.

Käskyt on kirjoituttu joko kiveen tai ihmisen sydämmeen - Niitä ei ole poistettu, eikä niitä poisteta ei ennen kuin taivas ja maa katoavat..

Jumalan laki on iankaikkisen elämän laki.

• hirvas
        että sinun täytyy kirjoitti:

keksiä muille usko mitä heillä EI OLE ja sillä tavoin puolustaa omia harhojasi ja nyt puhumme Jumalan lain olemassa olosta kontra poistamisesta. Sillä et voi poistaa sitä ja väittää että se olisi yhä voimassa. Jari sanoi totuuden sanan tässä asiassa ja ei se muutu vaikka kuinka keksisit muille uskon sisältöä mitä ei kenelläkään ole.

Käskyt on kirjoituttu joko kiveen tai ihmisen sydämmeen - Niitä ei ole poistettu, eikä niitä poisteta ei ennen kuin taivas ja maa katoavat..

Jumalan laki on iankaikkisen elämän laki.

joten minun ei tarvitse uskoa muuta kuin mitä Jeesus opetti. Se on muuten aivan fantastinen asia!

Gal.5:18

18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

Mutta sellainen, jossa ei ole Jumalan Henkeä, heitä kuljettaa vielä lahkon laki. Adventistit ovat juuri heitä.

• alex-kasi

sieltä ja toisen täältä - aina tarpeen mukaan. Mutta jos otetaan KOKO Raamattu, niin ei Jumalan lakia tai käskyjä kukaan saa poistaa. Siitä olen henkilökohtaisesti täysin varma että sellainen ei ole Raamatun kanssa yhteisymmärryksessä.

Sinä voit luonnollisesti sanoa että olen "lihallinen" jos haluat tai ihan mitä vain haluat (eihän kuitenkaan se muuta minun uskoani tai ajatuksiani) mutta ei se ole totta. Minulla on usko joka perustuu KOKO RAAMATTUUN - eikä vain sen osiin.. sekö on mielestäsi lihallisuutta? Ihmettelen vain? kun kirjoittelet niin kummallisia kirjoituksia nykyään - olet poistamassa käskyt ja Jumalan lain .. ??

alex

• hirvas
        alex-kasi kirjoitti:

sieltä ja toisen täältä - aina tarpeen mukaan. Mutta jos otetaan KOKO Raamattu, niin ei Jumalan lakia tai käskyjä kukaan saa poistaa. Siitä olen henkilökohtaisesti täysin varma että sellainen ei ole Raamatun kanssa yhteisymmärryksessä.

Sinä voit luonnollisesti sanoa että olen "lihallinen" jos haluat tai ihan mitä vain haluat (eihän kuitenkaan se muuta minun uskoani tai ajatuksiani) mutta ei se ole totta. Minulla on usko joka perustuu KOKO RAAMATTUUN - eikä vain sen osiin.. sekö on mielestäsi lihallisuutta? Ihmettelen vain? kun kirjoittelet niin kummallisia kirjoituksia nykyään - olet poistamassa käskyt ja Jumalan lain .. ??

alex

jolla ei ole Jumalan henkeä, tekee lihan tekoja ja yrittää pitää myös kumottuja käskyjä.

Vai meinaatko, että Jumala itse, joka on antanut meille Jumalan Hengen, Hänkin itse elää lihallisille antamiensa käskyjen mukaan?
        Mitä vastaat siihen?

Raamattu sanoo selvääkin selvemmin:

Room. 8:14
        Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

Room. 8:9
        Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

Halutako kumota nuo jakeet, koska ne ovat vain jakeita? En minä kopioi KOKO Raamattua tänne osoittaakseni, että totuus on tuossa jakeessa.

• Aiheellisia huomautat.
        Tämmöinen kutakuinkin lahjatonkin immeinen näkee,
        että Jarlau ja alex-kasi kuuluvat kastiin, joka
        sotii lihan käsivarrella ja ihmisoppien puolesta.

• Asia on kokonaan päinvastoin mitä väität.

Ihminen joka elää ilman Jumalan lakia, siis tahallisesti synnissä, elää kyllä pahasti lihassa eli synnissä.

Perehdy asiaan tarkemmin Raamatun avulla.

Siunausta
        jari laurila

• alex-kasi

Tämä laki asia on yksi peruskysymyksistä minunkin uskossani - ei niin että voisin lain pitää elämässäni mutta se tekee kuitenkin pelastuksesta oikeudenmukaisen ja siten tiedän että pelastus tulee Jumalalta eikä vain jostain uskonlahkon tai kirkon opeista.

Siunausta päivääsi
      alex

• vie kaiken vanhan mennessään

Kristus kuoli 39 vuotiaana. Ennen kuolemaansa hän eli julistaen saarnaten opettaen ja kumoten kaikki Mooseksen käskyt ja juutalaisten sadistiset lait myös rikkoen tuolloin pyhänä pidetyn sapatin.
      Esiripun repäisy puolestaan paljasti juutalaisten koko hävyn ja samalla kertaa läsnäoleville ihmisille paljastui se suuri valhe, tuo Mooseksen ja Aaronin yhdessä tekemä valhe, jonka mukaan ko. jumala ottaisi vastaan vain ylipapin ihmisten rakentamassa temppelissään. Siis huomaa Jumalan temppeli jonka ihmiset rakensivat. Kristus kertoi kuitenkin kehon olevan hengen temppeli ja Jumalan asuvan jokaisen oikean uskovaisen sydämessä kaikkine lakeineen.
      Ja näin ollen, ylipappi joka oli välimies olikin myöskin suurin valehtelija, Kristuksen opetuksien mukaan. Eikä jostain uudesta liitosta sovittu Kristuksen kertoman mukaan, koska Jumala oli tehnyt liiton ihmiskunnan ja itsensä kanssa jo ennen ensimmäisen ihmisen syntymää. Ei siis tarvittu edes uutta liittoa, eikä välimiestä eikä ylipappia. Koska Jumala itse piti huolen kaikista lapsistaan. Kristus vain tuli kertomaan sen, elikä totuuden jota kaikki uskonnolliset yhteisöt vierastavat. Sillä heiltähän loppuu kissanpäivät
      jos ei pappeja, saarnaajia, julistajia tarvita
      enää eikä niinikään näitä yhteisöjäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2371
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      1961
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1856
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1653
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1478
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      17
      980
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      855
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      840
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      798
    Aihe