Mitä Mooses tarkoittaa, kun hän sanoo:

(5Ms 32:21)

He ovat herättäneet minun kiivauteni jumalilla, jotka eivät jumalia ole, ovat vihoittaneet minut turhilla jumalillansa;

--> niin minäkin herätän heidän kiivautensa kansalla,

joka ei ole kansa,

vihoitan heidät houkalla pakanakansalla.

12

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edeltäpäin, että

juutalaiset kivastuvat, kun näkevät, että Jumala
      on valinnut itselleen kansan, joka ei ole kansa, eli
      meidät pakanat.
      Room 10:11-15
      Minä siis sanon:
      eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että
      lankeaisivat. Pois se. Vaan heidän lankeemisensa
      kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
      Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi, ja heidän vajautensa pakanoille rik-
      kaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteyten-
      sä.
      Teille pakanoille minä sanon:
      Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa, sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivau-
      teen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja
      pelastaakseni heistä edes muutamia."

• kysyy.....

niin näköjään itse vastaamalla saa myös sopivan vastauksen.
        Läpinäkyvä yritys.

• viisastelija

houkka pakanakansa?

• loppuun asti:
        viisastelija kirjoitti:

houkka pakanakansa?

(5 Ms 31:30) Ja Mooses lausui koko Israelin seurakunnan kuullen tämän virren sanat, alusta loppuun asti:

Mooseksen sanat ovat edelleenkin eläviä sanoja.

"houkka pakanakansa" on 38 kirkkoraamatun mukaan ja tarkoittaa sitä mitä se sanookin. Kuulut houkkien joukkoon. Kansaan joka ei todellisuudessa ole edes kansa.

• ällitällit

Mitä jos palaisit ajassa takaisin 3500 vuotta, silloin ei ollut gazaa eikä hamasia.

• kuulkaa,

älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö'.

Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi."

Mutta minä sanoin: "Kuinka kauaksi aikaa, Herra?" Hän vastasi: "Siihen asti, kunnes kaupungit tulevat autioiksi, asumattomiksi, ja talot tyhjiksi ihmisistä ja pellot on hävitetty erämaaksi;

Näon sanoi Profeetta Jesaja saman asian.
        (Jes 6:9-11)

• lumiukkokona
        kuulkaa, kirjoitti:

älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö'.

Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi."

Mutta minä sanoin: "Kuinka kauaksi aikaa, Herra?" Hän vastasi: "Siihen asti, kunnes kaupungit tulevat autioiksi, asumattomiksi, ja talot tyhjiksi ihmisistä ja pellot on hävitetty erämaaksi;

Näon sanoi Profeetta Jesaja saman asian.
        (Jes 6:9-11)

No tota satuin tähän palstalle vähän vahingossa, mutta voisitko selkokielellä kertoa mitä höpisit???? Olen ihan pihalla tästä asiasta ja pysyn vastakin joskukaan ei veuvo.

• houkka kansa
        lumiukkokona kirjoitti:

No tota satuin tähän palstalle vähän vahingossa, mutta voisitko selkokielellä kertoa mitä höpisit???? Olen ihan pihalla tästä asiasta ja pysyn vastakin joskukaan ei veuvo.

luottaa, että tuo lupaus on jo toteutunut.

(Gen 3:15) Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

Samoin kuin Herra Jumala teki itse vaatteet Aadamille ja Eevalle.
        Samoin tuo Jumalan Vanhurskauden puku lahjoitetaan kaikille ihmisille, jotka antavat sovittaa itsensä Jumalan kanssa.

(Gen 3:21) Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä.

• asiaa Hes 36:25-27
        houkka kansa kirjoitti:

luottaa, että tuo lupaus on jo toteutunut.

(Gen 3:15) Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

Samoin kuin Herra Jumala teki itse vaatteet Aadamille ja Eevalle.
        Samoin tuo Jumalan Vanhurskauden puku lahjoitetaan kaikille ihmisille, jotka antavat sovittaa itsensä Jumalan kanssa.

(Gen 3:21) Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä.

Samalla lailla kuin Herra Jumala vaatetti Adamin ja Eevan. Samalla tavoin Hän on puhditanut ja vaatettanut myös "houkka kansa". Armonsa rikkauden mukaan. Ei tietenkään kaikkia, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kääntyneet pahoista töistään ja antavat sovittaa itsensä Jumalan kanssa.

Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.

Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.

Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

• and the peace will come

näin monet sen näkevät ja toivovat.

• sanasta

houkka.
      Se on hebreaksi NaBaL.
      GOI NABAL, kelvoton kansa.

Onhan niitä todella herjaavia kansoja olemassa maanpäällä kaikkina aikoina.
      Eräs mies kantoi nimeä NABAL ja sanottiin että hän oli nimensä mukainen.
      Tästä on esimerkki kuningas Daavidin ajoilta. I Samuelin kirja 25: 17, 25. Hän oli herjaaja.

Suomessa käytetään NABAL sanan vastineeksi sanaa houkka, epäkelpo, kelvoton. Ehkä on muitakin synonyymejä. Se tarkoittaa luonnetta ja käyttäytymistä, eikä syntyperaa. Tämä kertomuksen NABAL oli eräs israelilainen.
      Jokaisessa kansassa voi olla niitä, jotka ovat hyvän kansanjohtajan riesa, pilkkaaja ja herjaaja, ikään kuin ei olisi samaa kansaa.

• pois ottaa

maailman synnin. Se mikä tapahtui tuolloin on vain Aadamille ja Eevalle annetun lupauksen toteutuma:

Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.

Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;

polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.

Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala'."

Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,

sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.

Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;

mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,

ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.

Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:

"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";

ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".

Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.

Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,

jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe