Kannattaako hommata penatreeneihin rannesiteet? Oon nyt tankannu kunnolla ja alkanut penkkipainot nousemaan nopeasti, mutta tuntuu ettei ranteet pysy menossa mukana.
penkki ja rannesiteet
12
7082
Vastaukset
- gussela
no jos rupeaa tinat olemaan 180kg paikkeilla, niin eipä olisi pahitteeksi suojata rannetta.
- itekki tulee
käytettyä rannesiteitä vaikka ei painot kummoset olekka. Antaa kyl mukavan tukevuuden nostoon, voin suositella. Kyllä ne ranteet kunnossa pysssyy ku tekkee rannekääntöjä.
- nostoja telineistä
niin ranteet ja olkapäät vahvistuu. Itse nostan ykkösmaksimin jälkeen aina n. 300 kg telineistä suorille käsille, pidän sen verran kuin jaksan ja kun sitten otan taas sen 200 kg niin tuntuu kumman kevyeltä. On pysyneet paikat kunnossa enkä rannesiteitä ole penkatessa tarvinnut. Kannattaa opetella nostamaan penkkipunnerrus niin, ettet pidä tangosta sormilla kiinni, vaan sillä tavalla että tanko lepää tavallaan kämmenpohjassa, suoraan kyynärvarren varassa, eikä heikoilla sormien ja kämmenen luilla. Silloin voi nostaa ilman että ranteeseen kohdistuu kovinkaan suurta rasitusta. Rannesiteet ovat vain tarpeetonta lisäpainoa kisoissa ;)
- Arska
nostoja telineistä kirjoitti:
niin ranteet ja olkapäät vahvistuu. Itse nostan ykkösmaksimin jälkeen aina n. 300 kg telineistä suorille käsille, pidän sen verran kuin jaksan ja kun sitten otan taas sen 200 kg niin tuntuu kumman kevyeltä. On pysyneet paikat kunnossa enkä rannesiteitä ole penkatessa tarvinnut. Kannattaa opetella nostamaan penkkipunnerrus niin, ettet pidä tangosta sormilla kiinni, vaan sillä tavalla että tanko lepää tavallaan kämmenpohjassa, suoraan kyynärvarren varassa, eikä heikoilla sormien ja kämmenen luilla. Silloin voi nostaa ilman että ranteeseen kohdistuu kovinkaan suurta rasitusta. Rannesiteet ovat vain tarpeetonta lisäpainoa kisoissa ;)
Ei ikinä!! Ei pidä opetella nostamaan ns.apinaotteella penkkiä, vaan aina se peukalo tangon ympäri. Turhan moni on loukannut pahasti juuri tuon, suoraan sanoen: hölmöilyn takia.
Kuten allekirjoittanut...vasen käsi lipsahti, tanko rintaan, ja oikea olkapää revähti. Puoli vuotta taukoa. - apinaotetta
Arska kirjoitti:
Ei ikinä!! Ei pidä opetella nostamaan ns.apinaotteella penkkiä, vaan aina se peukalo tangon ympäri. Turhan moni on loukannut pahasti juuri tuon, suoraan sanoen: hölmöilyn takia.
Kuten allekirjoittanut...vasen käsi lipsahti, tanko rintaan, ja oikea olkapää revähti. Puoli vuotta taukoa.joka on äärimmäisen hölmö tapa nostaa, siinä vasta ranteet vääntyykin. TOTTAKAI peukalo eri puoella tankoa kuin muut sormet, kyse on vaan siitä, että mulla tanko lepää kämmenpohjissa ja kyynärpäät ovat sivuilla, tangon alla. Silloin ei tarvitse tankoa edes puristaa, senkuin nostaa vain.
Lue Arska tarkemmin ennenkuin syytät hölmöilystä. - Arska
apinaotetta kirjoitti:
joka on äärimmäisen hölmö tapa nostaa, siinä vasta ranteet vääntyykin. TOTTAKAI peukalo eri puoella tankoa kuin muut sormet, kyse on vaan siitä, että mulla tanko lepää kämmenpohjissa ja kyynärpäät ovat sivuilla, tangon alla. Silloin ei tarvitse tankoa edes puristaa, senkuin nostaa vain.
Lue Arska tarkemmin ennenkuin syytät hölmöilystä.ITSEÄNIHÄN pidin hölmönä...
Tota noin, en tiedä, millasia malmeja käsittelet, mutta ittellä ei ainakaan "pää" riitä ilman siteitä paitanostoja ottaa..tankoa kun kuljettaa sitä napaa kohti ja samaan aikaan vetää lapoja yhteen, niin vääntöä tulee pirusti ranteisiin...toki ISOMPI MAHA olis avuksi, mutta en taida enää tällä iällä hankkia...:) - ilman penkkipaitaa
Arska kirjoitti:
ITSEÄNIHÄN pidin hölmönä...
Tota noin, en tiedä, millasia malmeja käsittelet, mutta ittellä ei ainakaan "pää" riitä ilman siteitä paitanostoja ottaa..tankoa kun kuljettaa sitä napaa kohti ja samaan aikaan vetää lapoja yhteen, niin vääntöä tulee pirusti ranteisiin...toki ISOMPI MAHA olis avuksi, mutta en taida enää tällä iällä hankkia...:)ja 230 on ennätys.
- Nostan Enemmän
ilman penkkipaitaa kirjoitti:
ja 230 on ennätys.
Mulla 320 ilman paitaa.
- Paras nostaja
Nostan Enemmän kirjoitti:
Mulla 320 ilman paitaa.
Nostin 0,23 onko se paljon?
- Titan Titanium
Itse ostin viimeksi tuollaiset ja olen ollut tosi tyytyväinen noihin. Tukee todella hyvin rannetta.
http://www.ebn.fi/titan_titanium_ranneside_24-1240-139.html
Löytyy näköjään muutamaa muutakin mallia tuolta. - Pikku-A
Makukysymys-toisten mielestä pitäs nostaa niin kauan ilman, kuin pystyy-ja taas mää oon sitä mieltä, että ranne on liian kallis, ja varsin monimutkainen kapistus hajotettavaksi penkkipunnerruksen takia. AINA voi sattua jotain.
En nyt kuitenkaan ihan jäykintä mallia siteitä noin alkuun ostaisi, vaan ehkä jopa käytetyt olisi paikallaan. - 67-v
Penkistä en tiedä mutta eiköhän juttu ole sama kuin tempauksessakin.
Silloin ei ollut mitään varsinaisia erikoissiteitä mutta kun leveällä otteella temmatessa alkoivat ranteet hieman kipuilla niin ryhdyin pyörittelemään tueksi ideaal-sidettä.
Muuten olen hieman kriittinen lisäsuojausten suhteen.
Jokunen aika sitten näin kun kaksi 17-vuotista heppua aloittivat "punttitreenit".
Ensin ranteisiin julmetut siteet ja hanskat.
Sitten tangon painoksi 30kg ja urhoollisia rinnallevetoja 5:n sarjoissa.
Myönteistä asiassa on liikkeen valinta, rinnalle raakana!
Itse ryhdyi käyttämään vetoremmejä osassa vetoja sen jälkeen kun kämmennahkani oli revennyt ja verta tihkuva koura ei juurikaan sietänyt mitään.
Hanskoja en ole koskaan kokeillutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1873776
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m861689Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek281442- 1641327
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut231108Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2011081Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?921038- 351031
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk124979Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell156809