penkki ja rannesiteet

asfassafasfsf

Kannattaako hommata penatreeneihin rannesiteet? Oon nyt tankannu kunnolla ja alkanut penkkipainot nousemaan nopeasti, mutta tuntuu ettei ranteet pysy menossa mukana.

12

7082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gussela

no jos rupeaa tinat olemaan 180kg paikkeilla, niin eipä olisi pahitteeksi suojata rannetta.

• itekki tulee

käytettyä rannesiteitä vaikka ei painot kummoset olekka. Antaa kyl mukavan tukevuuden nostoon, voin suositella. Kyllä ne ranteet kunnossa pysssyy ku tekkee rannekääntöjä.

• nostoja telineistä

niin ranteet ja olkapäät vahvistuu. Itse nostan ykkösmaksimin jälkeen aina n. 300 kg telineistä suorille käsille, pidän sen verran kuin jaksan ja kun sitten otan taas sen 200 kg niin tuntuu kumman kevyeltä. On pysyneet paikat kunnossa enkä rannesiteitä ole penkatessa tarvinnut. Kannattaa opetella nostamaan penkkipunnerrus niin, ettet pidä tangosta sormilla kiinni, vaan sillä tavalla että tanko lepää tavallaan kämmenpohjassa, suoraan kyynärvarren varassa, eikä heikoilla sormien ja kämmenen luilla. Silloin voi nostaa ilman että ranteeseen kohdistuu kovinkaan suurta rasitusta. Rannesiteet ovat vain tarpeetonta lisäpainoa kisoissa ;)

• Arska
        nostoja telineistä kirjoitti:

niin ranteet ja olkapäät vahvistuu. Itse nostan ykkösmaksimin jälkeen aina n. 300 kg telineistä suorille käsille, pidän sen verran kuin jaksan ja kun sitten otan taas sen 200 kg niin tuntuu kumman kevyeltä. On pysyneet paikat kunnossa enkä rannesiteitä ole penkatessa tarvinnut. Kannattaa opetella nostamaan penkkipunnerrus niin, ettet pidä tangosta sormilla kiinni, vaan sillä tavalla että tanko lepää tavallaan kämmenpohjassa, suoraan kyynärvarren varassa, eikä heikoilla sormien ja kämmenen luilla. Silloin voi nostaa ilman että ranteeseen kohdistuu kovinkaan suurta rasitusta. Rannesiteet ovat vain tarpeetonta lisäpainoa kisoissa ;)

Ei ikinä!! Ei pidä opetella nostamaan ns.apinaotteella penkkiä, vaan aina se peukalo tangon ympäri. Turhan moni on loukannut pahasti juuri tuon, suoraan sanoen: hölmöilyn takia.

Kuten allekirjoittanut...vasen käsi lipsahti, tanko rintaan, ja oikea olkapää revähti. Puoli vuotta taukoa.

• apinaotetta
        Arska kirjoitti:

Ei ikinä!! Ei pidä opetella nostamaan ns.apinaotteella penkkiä, vaan aina se peukalo tangon ympäri. Turhan moni on loukannut pahasti juuri tuon, suoraan sanoen: hölmöilyn takia.

Kuten allekirjoittanut...vasen käsi lipsahti, tanko rintaan, ja oikea olkapää revähti. Puoli vuotta taukoa.

joka on äärimmäisen hölmö tapa nostaa, siinä vasta ranteet vääntyykin. TOTTAKAI peukalo eri puoella tankoa kuin muut sormet, kyse on vaan siitä, että mulla tanko lepää kämmenpohjissa ja kyynärpäät ovat sivuilla, tangon alla. Silloin ei tarvitse tankoa edes puristaa, senkuin nostaa vain.

Lue Arska tarkemmin ennenkuin syytät hölmöilystä.

• Arska
        apinaotetta kirjoitti:

joka on äärimmäisen hölmö tapa nostaa, siinä vasta ranteet vääntyykin. TOTTAKAI peukalo eri puoella tankoa kuin muut sormet, kyse on vaan siitä, että mulla tanko lepää kämmenpohjissa ja kyynärpäät ovat sivuilla, tangon alla. Silloin ei tarvitse tankoa edes puristaa, senkuin nostaa vain.

Lue Arska tarkemmin ennenkuin syytät hölmöilystä.

ITSEÄNIHÄN pidin hölmönä...

Tota noin, en tiedä, millasia malmeja käsittelet, mutta ittellä ei ainakaan "pää" riitä ilman siteitä paitanostoja ottaa..tankoa kun kuljettaa sitä napaa kohti ja samaan aikaan vetää lapoja yhteen, niin vääntöä tulee pirusti ranteisiin...toki ISOMPI MAHA olis avuksi, mutta en taida enää tällä iällä hankkia...:)

• ilman penkkipaitaa
        Arska kirjoitti:

ITSEÄNIHÄN pidin hölmönä...

Tota noin, en tiedä, millasia malmeja käsittelet, mutta ittellä ei ainakaan "pää" riitä ilman siteitä paitanostoja ottaa..tankoa kun kuljettaa sitä napaa kohti ja samaan aikaan vetää lapoja yhteen, niin vääntöä tulee pirusti ranteisiin...toki ISOMPI MAHA olis avuksi, mutta en taida enää tällä iällä hankkia...:)

ja 230 on ennätys.

• Nostan Enemmän
        ilman penkkipaitaa kirjoitti:

ja 230 on ennätys.

Mulla 320 ilman paitaa.

• Paras nostaja
        Nostan Enemmän kirjoitti:

Mulla 320 ilman paitaa.

Nostin 0,23 onko se paljon?

• Titan Titanium
    • Pikku-A

Makukysymys-toisten mielestä pitäs nostaa niin kauan ilman, kuin pystyy-ja taas mää oon sitä mieltä, että ranne on liian kallis, ja varsin monimutkainen kapistus hajotettavaksi penkkipunnerruksen takia. AINA voi sattua jotain.

En nyt kuitenkaan ihan jäykintä mallia siteitä noin alkuun ostaisi, vaan ehkä jopa käytetyt olisi paikallaan.

• 67-v

Penkistä en tiedä mutta eiköhän juttu ole sama kuin tempauksessakin.

Silloin ei ollut mitään varsinaisia erikoissiteitä mutta kun leveällä otteella temmatessa alkoivat ranteet hieman kipuilla niin ryhdyin pyörittelemään tueksi ideaal-sidettä.

Muuten olen hieman kriittinen lisäsuojausten suhteen.
      Jokunen aika sitten näin kun kaksi 17-vuotista heppua aloittivat "punttitreenit".
      Ensin ranteisiin julmetut siteet ja hanskat.
      Sitten tangon painoksi 30kg ja urhoollisia rinnallevetoja 5:n sarjoissa.
      Myönteistä asiassa on liikkeen valinta, rinnalle raakana!

Itse ryhdyi käyttämään vetoremmejä osassa vetoja sen jälkeen kun kämmennahkani oli revennyt ja verta tihkuva koura ei juurikaan sietänyt mitään.
      Hanskoja en ole koskaan kokeillutkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      3776
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      86
      1689
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      28
      1442
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      164
      1327
    5. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      23
      1108
    6. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      1081
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      92
      1038
    8. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      1031
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      124
      979
    10. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      809
    Aihe