penkki ja rannesiteet

asfassafasfsf

Kannattaako hommata penatreeneihin rannesiteet? Oon nyt tankannu kunnolla ja alkanut penkkipainot nousemaan nopeasti, mutta tuntuu ettei ranteet pysy menossa mukana.

12

6483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gussela

      no jos rupeaa tinat olemaan 180kg paikkeilla, niin eipä olisi pahitteeksi suojata rannetta.

    • itekki tulee

      käytettyä rannesiteitä vaikka ei painot kummoset olekka. Antaa kyl mukavan tukevuuden nostoon, voin suositella. Kyllä ne ranteet kunnossa pysssyy ku tekkee rannekääntöjä.

      • nostoja telineistä

        niin ranteet ja olkapäät vahvistuu. Itse nostan ykkösmaksimin jälkeen aina n. 300 kg telineistä suorille käsille, pidän sen verran kuin jaksan ja kun sitten otan taas sen 200 kg niin tuntuu kumman kevyeltä. On pysyneet paikat kunnossa enkä rannesiteitä ole penkatessa tarvinnut. Kannattaa opetella nostamaan penkkipunnerrus niin, ettet pidä tangosta sormilla kiinni, vaan sillä tavalla että tanko lepää tavallaan kämmenpohjassa, suoraan kyynärvarren varassa, eikä heikoilla sormien ja kämmenen luilla. Silloin voi nostaa ilman että ranteeseen kohdistuu kovinkaan suurta rasitusta. Rannesiteet ovat vain tarpeetonta lisäpainoa kisoissa ;)


      • Arska
        nostoja telineistä kirjoitti:

        niin ranteet ja olkapäät vahvistuu. Itse nostan ykkösmaksimin jälkeen aina n. 300 kg telineistä suorille käsille, pidän sen verran kuin jaksan ja kun sitten otan taas sen 200 kg niin tuntuu kumman kevyeltä. On pysyneet paikat kunnossa enkä rannesiteitä ole penkatessa tarvinnut. Kannattaa opetella nostamaan penkkipunnerrus niin, ettet pidä tangosta sormilla kiinni, vaan sillä tavalla että tanko lepää tavallaan kämmenpohjassa, suoraan kyynärvarren varassa, eikä heikoilla sormien ja kämmenen luilla. Silloin voi nostaa ilman että ranteeseen kohdistuu kovinkaan suurta rasitusta. Rannesiteet ovat vain tarpeetonta lisäpainoa kisoissa ;)

        Ei ikinä!! Ei pidä opetella nostamaan ns.apinaotteella penkkiä, vaan aina se peukalo tangon ympäri. Turhan moni on loukannut pahasti juuri tuon, suoraan sanoen: hölmöilyn takia.

        Kuten allekirjoittanut...vasen käsi lipsahti, tanko rintaan, ja oikea olkapää revähti. Puoli vuotta taukoa.


      • apinaotetta
        Arska kirjoitti:

        Ei ikinä!! Ei pidä opetella nostamaan ns.apinaotteella penkkiä, vaan aina se peukalo tangon ympäri. Turhan moni on loukannut pahasti juuri tuon, suoraan sanoen: hölmöilyn takia.

        Kuten allekirjoittanut...vasen käsi lipsahti, tanko rintaan, ja oikea olkapää revähti. Puoli vuotta taukoa.

        joka on äärimmäisen hölmö tapa nostaa, siinä vasta ranteet vääntyykin. TOTTAKAI peukalo eri puoella tankoa kuin muut sormet, kyse on vaan siitä, että mulla tanko lepää kämmenpohjissa ja kyynärpäät ovat sivuilla, tangon alla. Silloin ei tarvitse tankoa edes puristaa, senkuin nostaa vain.

        Lue Arska tarkemmin ennenkuin syytät hölmöilystä.


      • Arska
        apinaotetta kirjoitti:

        joka on äärimmäisen hölmö tapa nostaa, siinä vasta ranteet vääntyykin. TOTTAKAI peukalo eri puoella tankoa kuin muut sormet, kyse on vaan siitä, että mulla tanko lepää kämmenpohjissa ja kyynärpäät ovat sivuilla, tangon alla. Silloin ei tarvitse tankoa edes puristaa, senkuin nostaa vain.

        Lue Arska tarkemmin ennenkuin syytät hölmöilystä.

        ITSEÄNIHÄN pidin hölmönä...

        Tota noin, en tiedä, millasia malmeja käsittelet, mutta ittellä ei ainakaan "pää" riitä ilman siteitä paitanostoja ottaa..tankoa kun kuljettaa sitä napaa kohti ja samaan aikaan vetää lapoja yhteen, niin vääntöä tulee pirusti ranteisiin...toki ISOMPI MAHA olis avuksi, mutta en taida enää tällä iällä hankkia...:)


      • ilman penkkipaitaa
        Arska kirjoitti:

        ITSEÄNIHÄN pidin hölmönä...

        Tota noin, en tiedä, millasia malmeja käsittelet, mutta ittellä ei ainakaan "pää" riitä ilman siteitä paitanostoja ottaa..tankoa kun kuljettaa sitä napaa kohti ja samaan aikaan vetää lapoja yhteen, niin vääntöä tulee pirusti ranteisiin...toki ISOMPI MAHA olis avuksi, mutta en taida enää tällä iällä hankkia...:)

        ja 230 on ennätys.


      • Nostan Enemmän
        ilman penkkipaitaa kirjoitti:

        ja 230 on ennätys.

        Mulla 320 ilman paitaa.


      • Paras nostaja
        Nostan Enemmän kirjoitti:

        Mulla 320 ilman paitaa.

        Nostin 0,23 onko se paljon?


    • Titan Titanium
    • Pikku-A

      Makukysymys-toisten mielestä pitäs nostaa niin kauan ilman, kuin pystyy-ja taas mää oon sitä mieltä, että ranne on liian kallis, ja varsin monimutkainen kapistus hajotettavaksi penkkipunnerruksen takia. AINA voi sattua jotain.

      En nyt kuitenkaan ihan jäykintä mallia siteitä noin alkuun ostaisi, vaan ehkä jopa käytetyt olisi paikallaan.

    • 67-v

      Penkistä en tiedä mutta eiköhän juttu ole sama kuin tempauksessakin.

      Silloin ei ollut mitään varsinaisia erikoissiteitä mutta kun leveällä otteella temmatessa alkoivat ranteet hieman kipuilla niin ryhdyin pyörittelemään tueksi ideaal-sidettä.

      Muuten olen hieman kriittinen lisäsuojausten suhteen.
      Jokunen aika sitten näin kun kaksi 17-vuotista heppua aloittivat "punttitreenit".
      Ensin ranteisiin julmetut siteet ja hanskat.
      Sitten tangon painoksi 30kg ja urhoollisia rinnallevetoja 5:n sarjoissa.
      Myönteistä asiassa on liikkeen valinta, rinnalle raakana!

      Itse ryhdyi käyttämään vetoremmejä osassa vetoja sen jälkeen kun kämmennahkani oli revennyt ja verta tihkuva koura ei juurikaan sietänyt mitään.
      Hanskoja en ole koskaan kokeillutkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      133
      3752
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3458
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2006
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      92
      1487
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      146
      918
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      908
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe