Mirtazapin muistilääke?

Lähemmäs 90-vuotiaalle pirteälle vanhukselle määrättiin Mirtazapin Orion lääkettä lähimuistin häriöihin. Minkä ihmeen takia, kun selosteen mukaan kyse on masennuslääkkeestä, jonka sivuoireisiin kuuluu väsymys ja sekavuus.

Miten kyseinen lääke voi parantaa lähimuistia, kun vanhus on lääkkeen ansiosta lähinnä huonovointinen.
63569
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

kysymyksellesi on ehdottomasti ko. lääkäri! Kysy ihmeessä ja kerro lääkkeen vaikutuksista ja kysy ovatko sivuoireet vain alun hankaluuksia ja mitä lääkäri hakee määrättyään ko. lääkettä.

On mahdollista että lääkäri on ajatellut vanhuksen kärsivän piilevästä masennuksesta joka häiritsee lähimuistia. Todellinen muistisairaus lienee?? poissuljettu?

Äänestä
  • Jos tietokonetomatografiassa on havaittu heikentynyttä verenkiertoa valkoisessa aivoaineessa lienee muitakin syitä kuin masennus. Kyseinen lääke voi tietysti syventää unta, jos sillä olisi merkitystä.

    Kunnallisten lääkärien kiinnisaaminen ei aina ole ihan helppoa.Tämä oli nopeampi tapa kysyä muiden kokemuksista.

    Äänestä

  • omainen kirjoitti:

    Jos tietokonetomatografiassa on havaittu heikentynyttä verenkiertoa valkoisessa aivoaineessa lienee muitakin syitä kuin masennus. Kyseinen lääke voi tietysti syventää unta, jos sillä olisi merkitystä.

    Kunnallisten lääkärien kiinnisaaminen ei aina ole ihan helppoa.Tämä oli nopeampi tapa kysyä muiden kokemuksista.

    huomaa, että noita masennuslääkkeitä määrätään, vaikka ei mitään vaivaa olisikaan.On nimittäin lääketehtaiden rahoittamisen kannalta tärkeää saada nimenomaan masennuslääkkeitä kaupan, ja lääkärit ovat siinä mukana.Ei siinä potilasta ajatella, olit vanhus tai lapsi niin masennuslääkettä päähän,hulluin tapa määrätä masennuslääkettä muistihäiriöihin, nehän vaan pahentaa sitä.

    Äänestä

heti tuollainen lääke.Onko lääkäri täysjärkinen.Vanhukset nimenomaan kärsivät psyykenlääkkeistä.Niitä ei saisi määrätä kuin hyvin vakavissa masennuksissa eikä silloinkaan ilman erikoislääkärin lupaa vanhuksille,sairaille eikä lapsille.

Äänestä

on menehtynyt melko lyhyessä ajassa joutuessaan lääkärin armottomaan kohteluun, joutuessaan käyttämään masennus tai rauhoittavia lääkkeitä.Viimeisetkin voimat lähtevät.Monesti ehkä halutaankin luonnollinen poistuminen nopeammin mitä se muuten tapahtuisi.

Äänestä
  • Jos vanhuksella on läheinen joka valvoo tai vanhus asuu omassa kodissaa, niin näiden lääkkeiden syöminen pysyy aisoissa. Mutta onko tosiaan niin, että heidät huumataan hoitokodeissa ja laitoksissa? Luulisi sekavan ihmisen hoitamisen olevan vaikeampaa, kuin jotenkin tolkussaan olevan.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


omainen kirjoitti:

Lähemmäs 90-vuotiaalle pirteälle vanhukselle määrättiin Mirtazapin Orion lääkettä lähimuistin häriöihin. Minkä ihmeen takia, kun selosteen mukaan kyse on masennuslääkkeestä, jonka sivuoireisiin kuuluu väsymys ja sekavuus.

Miten kyseinen lääke voi parantaa lähimuistia, kun vanhus on lääkkeen ansiosta lähinnä huonovointinen.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu