Niin se vain on että jos ihmisellä on puhtaita jauhoja pussissaan ei ole mitään syytä huolestua ns. Lex Nokiasta josta jotkut tietämättömät käyttävät typerää "urkintalaki" nimitystä. Ei yrityksillä ole mitään intressiä urkkia työntekijöidensä sähköpostien lähetetietoja mikäli niihin ei liity jotain laitonta. Siihen ei ensinnäkään ole resursseja, mitä hyötyä siitä edes olisi yritykselle!
Rehellisillä ei siis ole mitään syytä huoleen jos/kun Lex Nokia astuu voimaan, väärintekijät ovat asia erikseen, he saavatkin huolestua. Koko kohu asiasta on täysin käsittämätön, naurattava.
Kertokaa nyt mitä konkreettista haittaa siitä olisi jos kaikesta huolimatta yritys "urkkisi" sähköpostitietojani, sanoman sisältöhän jää salaisuudeksi!
Rehellisen ei tarvitse pelätä!
23
658
Vastaukset
- enpäs
Hyvän työnantajan duunarit ovat lojaaleja.
Taidat kannattaa valvontayhteiskuntaa ?- Lex Nokia
Ei rehellisen ihmisen tarvitse valvontaa pelätä!
- Osaa pistää
Niitä Nokian tuotesalaisuuksia lähettäessään viestin muutaman anonymizerin kautta tai vain google/hotmail osoitteelle ja encryptata tiedot.
Hankala Nokiankaan on todistaa että tuotesalaisuutta on lähetelty jos joka kerta pistää sen eri hotmail/google vastaanottajalle JA sitä itse viestiä on mahdoton lukea. Tietenkin se vastapuolen agentti ei hänkään koskaan käytä samaa vastaanotto-osoitetta kahdesti. Jäljet tietovuodosta loppuu kuin seinään, niitä kun ei ole edes puolen askeleen edestä.
Toisaalta, mikäli joku haluaa ihan vain lämpimikseen saada kuormaa tuohon urkintajärjestelmään hän lähettelee klassisia emacs binaarejä (nykyisin varmaan kannattaisi mailata koko Linux distron ISO image) satunnaiseen (omaan) google/hotmail lootaan.
Naurettavampaa lakia saa hakea.
Ehkä tällä lakialoitteella olikin vain tavoitteena seuloa kansalaisista ne jotka tällaista pseudolakia alkaa vastustamaan. Jotta heitä voidaan vastaisen varalla tarkemmin valvoa ja pyrkiä aivopesemään.- Lex Nokia
Mitä haittaa ko. laista on, eihän viestin sisältö tule työnantajan tietoon!
- luokkayhteiskunnassa
sinut lokeroidaan mielipiteinesi ja se hankaloittaa elämääsi - niin omaasi kuin sukulaistesi - etenkin lastesi elämää ja tulevaisuutta.
- Lex Nokia
Kuka luokittelee, miten luokittelee, konkreettisia esimerkkejä tästä "luokittelusta"! Miten minun elämäni muka hankaloituisi vaikka joku sähköpostejani luokittelisikin. Taidat olla paranoidi, luuletko todella että työnantajaa kiinnostaa sinun tai minun sähköpostini?!
- elämästä mitään?
Lex Nokia kirjoitti:
Kuka luokittelee, miten luokittelee, konkreettisia esimerkkejä tästä "luokittelusta"! Miten minun elämäni muka hankaloituisi vaikka joku sähköpostejani luokittelisikin. Taidat olla paranoidi, luuletko todella että työnantajaa kiinnostaa sinun tai minun sähköpostini?!
Jo työnsaantisi saattaa hankaloitua, jos edustat näkemystä, joka on ristiriidassa mahdollisen työnantajasi näkemysten kanssa ja siihen ei riitä CV, eikä käyty keskustelu henkilöstöpäällikön kanssa.
Yksi merkittävistä toimeksiannoista yritysmaailmalta SUPO'n suuntaan onkin juuri selvityspynnöt henkilötaustoista. Ette usko?
Ei maailma ole muuttunut miksikään sitten Pentikulman aikojen.
:) - työnantajalle
elämästä mitään? kirjoitti:
Jo työnsaantisi saattaa hankaloitua, jos edustat näkemystä, joka on ristiriidassa mahdollisen työnantajasi näkemysten kanssa ja siihen ei riitä CV, eikä käyty keskustelu henkilöstöpäällikön kanssa.
Yksi merkittävistä toimeksiannoista yritysmaailmalta SUPO'n suuntaan onkin juuri selvityspynnöt henkilötaustoista. Ette usko?
Ei maailma ole muuttunut miksikään sitten Pentikulman aikojen.
:)jonka näkemykset ovat ristiriidassa omiesi kanssa
hei haloo ! - työnantajan näkemyksistä
työnantajalle kirjoitti:
jonka näkemykset ovat ristiriidassa omiesi kanssa
hei haloo !tulevasta mahdollisesta työntekijästään. Sitähän vitut kiinnostaa teikäläisessä muu kuin antamanne työpanos ja ette kuse häntä kintuille.
- Pitäisi muka
työnantajan näkemyksistä kirjoitti:
tulevasta mahdollisesta työntekijästään. Sitähän vitut kiinnostaa teikäläisessä muu kuin antamanne työpanos ja ette kuse häntä kintuille.
Työntekijälleen tehdä?
Huomaa että pidän itse lakia erittäin huolestuttavana, lähinnä vain siksi että se on jyrkän alamäen huippu.
Siitä huolimatta, työnantaja on vain työnantaja; hän tarjoaa sinulle töitä ja maksaa korvauksen siitä. Työnantaja ei ole paras kaverisi, tai äitisi.
On luonnollista, varsinkin näin laman aikana, edellyttää että työntekijät käyttävät sen noin 8h mistä korvauksen saavat, ajaen työnantajan etuja; ei omiaan.
Miksi tuo on niin vaikea käsittää?
Johtuuko se tästä "minä, minä, minä" -menttaliteetista joka näyttää olevan normi nykypäivänä? - teette palkallista
Pitäisi muka kirjoitti:
Työntekijälleen tehdä?
Huomaa että pidän itse lakia erittäin huolestuttavana, lähinnä vain siksi että se on jyrkän alamäen huippu.
Siitä huolimatta, työnantaja on vain työnantaja; hän tarjoaa sinulle töitä ja maksaa korvauksen siitä. Työnantaja ei ole paras kaverisi, tai äitisi.
On luonnollista, varsinkin näin laman aikana, edellyttää että työntekijät käyttävät sen noin 8h mistä korvauksen saavat, ajaen työnantajan etuja; ei omiaan.
Miksi tuo on niin vaikea käsittää?
Johtuuko se tästä "minä, minä, minä" -menttaliteetista joka näyttää olevan normi nykypäivänä?työtä, niin eiköhän selkene?
- Toinen tekee
teette palkallista kirjoitti:
työtä, niin eiköhän selkene?
Palkallista työtä, ja se et ole sinä.
- oikeassa.
Toinen tekee kirjoitti:
Palkallista työtä, ja se et ole sinä.
- oikeassa, olen maksanut
Ettei kaikki kirjoitti:
Maksa veroaan Suomeen.
veroa mm. Englantiin.
:)
- jää salaisuudeksi
Kertokaa nyt mitä konkreettista haittaa siitä olisi jos kaikesta huolimatta yritys "urkkisi" sähköpostitietojani, sanoman sisältöhän jää salaisuudeksi!
- Erkele!
Provoiletko? Nythän ollaan huolissaan DEMOKRAATTISISTA OIKEUKSISTA ja KANSALAISTEN VAPAUKSISTA, jotka ovat vallinneet jo 300 vuotta. Nyt ollaan ikivanhoja etuja ottamassa pois.
- heheheheheheh
No minkäs teet tavallisena kansalaisena, eliitin koirat hallitsee ja nykyisen hallituksen jäsenet ovat kaikki eliitin kaulapannassa kulkevia koiria.
Ja minkäs teet kun suurin osa kansasta on idiootteja ja äänestää tuollaisia koira eduskuntaan... - Fil. m,aisteri
"Niin se vain on että jos ihmisellä on puhtaita jauhoja pussissaan ei ole mitään syytä huolestua ns. Lex Nokiasta josta ..." - ynnä muuta lapsellisen typerää lobbausta.
Lukijat käsittävät, että onko sillä _TYÖNANTAJALLA_, sillä Lex-Nokian lobbaajalla, puhtaat jauhot pussissaan?
:D - Fil. maisteri
'Lex Nokia' : " Niin se vain on että jos.."
Ja sitten toisaalla:
"Niinhän se on, että tuollainen .."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000000580&posting=22000000038950335
:D - pelätä,
mutta teidän valehtelevien retardien on syytä pelätä, joten hohhoijaa vaan teille roistoille.
- heheheheheh
Eliitin juoksupoika vaan olet, et muuta... ja et rehellinen kun sulla tuntuu olevan ongelmia ulosoton kanssa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770