olen lukenut raamattua. Minulle jäi paholaisesta sellainen kuva, että hän on ihminen itse. Monessa kohtaan, kun viitataan paholaiseen/saatanaan, löytyy selvä yhteys siihen, että ihmisen mieli on itsekäs, heikko ja altis valitsemaan sen helpoimman tien. - ja seuraukset voivat olla muille, sekä itselle huomot.
Mitä mieltä te muut olette? Onko paholainen jokaisessa meissä itsessämme, vaiko oikea enkeli?
oma paha mieli
20
786
Vastaukset
- Aritta
Saatana on meidän egomme. Mutta oikeasti olemme enkeleitä. Ego yrittää saada itselleen kaikkia etuja toisten kustannuksella.
- Tuom.
kristillistä tulkintaa. Eikö sinun Aritta olisi sama tulla uskoon, niin saisit koko totuuden. Ihmisessä on todella taipumus hyvään ja pahaan. Ja uskon, että paha mielikin on ihmisen pahuudesta lähtöisin. Ei tämä riipu siitä, onko uskovainen vai ei. Mutta Raamattu puhuu myös pahuuden henkivalloista. joten vaikka kuinka yrittäisi itse olla hyvä, niin varmaan tulee joku ihminen ja aikaa myöten pilaa hyvän mielen vaikka tämän ihmisen järjenkin pitäisi tajuta, ettei se ole älykästä. Ihminen on pohjimmiltaan paha! syntiinlankeemuksen seurauksena. joku kirjailija oli joskus purjehtinut maapallon saaria ja löytänyt jonkin heimon, joka ei tuntenut pahuutta? Heillä ei ollut aseita, eivätkä he olleet kateellisia ja mustasukkaisia toisia kohtaan. Tekivät vain hyvää toisilleen. Ja vieraatkin ottivat ystävällisesti vastaan.
- Aritta
Tuom. kirjoitti:
kristillistä tulkintaa. Eikö sinun Aritta olisi sama tulla uskoon, niin saisit koko totuuden. Ihmisessä on todella taipumus hyvään ja pahaan. Ja uskon, että paha mielikin on ihmisen pahuudesta lähtöisin. Ei tämä riipu siitä, onko uskovainen vai ei. Mutta Raamattu puhuu myös pahuuden henkivalloista. joten vaikka kuinka yrittäisi itse olla hyvä, niin varmaan tulee joku ihminen ja aikaa myöten pilaa hyvän mielen vaikka tämän ihmisen järjenkin pitäisi tajuta, ettei se ole älykästä. Ihminen on pohjimmiltaan paha! syntiinlankeemuksen seurauksena. joku kirjailija oli joskus purjehtinut maapallon saaria ja löytänyt jonkin heimon, joka ei tuntenut pahuutta? Heillä ei ollut aseita, eivätkä he olleet kateellisia ja mustasukkaisia toisia kohtaan. Tekivät vain hyvää toisilleen. Ja vieraatkin ottivat ystävällisesti vastaan.
on niin kaukana totuudesta että en viitsisi enää mennä takaisin siihen.
Olen myös niin optimistinen että uskon hyvyyteen. En ole huomannut uskovaisten tekevän niin. - Tuom.
Aritta kirjoitti:
on niin kaukana totuudesta että en viitsisi enää mennä takaisin siihen.
Olen myös niin optimistinen että uskon hyvyyteen. En ole huomannut uskovaisten tekevän niin.olet luopio? Mitä en toivo pahimmallle vihamiehelleni. uskovat voivat tulla jopa pahemmiksi, kun totuuden miekka käy sydämen läpi. Ei se merkitse,, minä joku itseään pitää, vaan onko hänellä totuus sydämessään. Voit olla siinä suhteessa vilpittömämpi, mutta Luojajumalalle et sinäkään mitään mahda, mikä on luonut tähdet ja kuun. Kalevan miekan ja otavan kuviot. Mikä olet sinä ihmmislapsi käymään Luojasi ylitse ylpeydellä, mutta niin mitättömällä olemuksesi määrällä. Häpeä sinä ihminen Luojasi edessä.
- Aritta
Tuom. kirjoitti:
olet luopio? Mitä en toivo pahimmallle vihamiehelleni. uskovat voivat tulla jopa pahemmiksi, kun totuuden miekka käy sydämen läpi. Ei se merkitse,, minä joku itseään pitää, vaan onko hänellä totuus sydämessään. Voit olla siinä suhteessa vilpittömämpi, mutta Luojajumalalle et sinäkään mitään mahda, mikä on luonut tähdet ja kuun. Kalevan miekan ja otavan kuviot. Mikä olet sinä ihmmislapsi käymään Luojasi ylitse ylpeydellä, mutta niin mitättömällä olemuksesi määrällä. Häpeä sinä ihminen Luojasi edessä.
Jehovan todistajat myös vihaavat niitä jotka ovat jättäneet uskonsa. Heidän kanssaan ei saa edes puhua. Ei vaikka olisivat omia lapsia. En ollut ihan selvillä siitä että tuo kuuluu kristinuskoon. No, se vain todistaa entisestään että olen oikealla tiellä.
- Heather-Jarouse
Tuom. kirjoitti:
olet luopio? Mitä en toivo pahimmallle vihamiehelleni. uskovat voivat tulla jopa pahemmiksi, kun totuuden miekka käy sydämen läpi. Ei se merkitse,, minä joku itseään pitää, vaan onko hänellä totuus sydämessään. Voit olla siinä suhteessa vilpittömämpi, mutta Luojajumalalle et sinäkään mitään mahda, mikä on luonut tähdet ja kuun. Kalevan miekan ja otavan kuviot. Mikä olet sinä ihmmislapsi käymään Luojasi ylitse ylpeydellä, mutta niin mitättömällä olemuksesi määrällä. Häpeä sinä ihminen Luojasi edessä.
mitä sitä pitäisi hävetä luojan lapsena??!!
höpönlöpön miekkoinesi!! kukaan ei joudu mihinkään kadotuksen tässä maailman teatterissa
Luku 666 on ihmisen luku, joten älä ainakaan sitä paholaisen luvuksi tulkitse.
Ihmisessä on kaksi puolta ja se paha / heikompi niin usein saa meidät valtaansa. Mitään paholaista ei ole, se on meidän oma toinen pimeä puolemme.
Muista myös että Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, vuosisatojen matkalla muuttanut muotoaan joka kääntäjän tai kirkon uskon mukaan. Kaikki he ovat olleet oman edun tavoittelijoita.
Totuus on sydämessäsi luota siihen.- tuomitsija
rakastat maagikko. En halveksi mielipidettäsi. Olen itsekin uskonut tuohon tapaan, mutta kohtasin totuuden hengen ja havahduin tuonpuoleisesta. On olemassa vain kaksi valtakuntaa: toinen kadottaa, toinen pelastaa ikuiseen elämmään. Uskomatonta, mutta totta.
- Heather-Jarouse
tuomitsija kirjoitti:
rakastat maagikko. En halveksi mielipidettäsi. Olen itsekin uskonut tuohon tapaan, mutta kohtasin totuuden hengen ja havahduin tuonpuoleisesta. On olemassa vain kaksi valtakuntaa: toinen kadottaa, toinen pelastaa ikuiseen elämmään. Uskomatonta, mutta totta.
on olemassa vain ja ainostaan YKSI josta on kaikki lähtenyt
ja johon kaikki palaa
kaksinaisuus on harhaa vain
miksi sinun nikkisi on "tuomitsija"?! ei sinulla ole siihen valtaa muulta osin kuin itsesi tuomitsemiseen ;-D älä ole niiin ankkara itsellesi
eihän luojakaan ole
- n i i n
ei ole olemassa mitään pääpirua, vaan kukin ihminen, jonka sielussa paha ja valhe asustaa on luonnettaan vastaava piru. Fyysisen kuoleman jälkeen sen voi havaita selvästi.
Vastaavasti, jos ihminen on hyvyydessä ja totuudessa, jotka virtaavat Jumaluudesta on hän (siis hän ihminen)enkeli. - uskoo
>>Onko paholainen jokaisessa meissä itsessämme
- Heather-Jarouse
on merkki pelosta!!
PELKO on kaiken pahan "juuri tunne"
pelko aiheuttaa itsekkyyttä, ahneutta ,sortamista etc.
Älkää pelätkö rakastaa itseänne niin silloin "paha" häipyy kuin huomaamattaan ja rakastatte koko maailmaan ja huomaatte sen kauneuden ;-D - bolgrad**
Heather-Jarouse kirjoitti:
on merkki pelosta!!
Älkää pelätkö rakastaa itseänne niin silloin "paha" häipyy kuin huomaamattaan ja rakastatte koko maailmaan ja huomaatte sen kauneuden ;-DNiin kauvan kun pelkää omien heikkouksien paljastuvan, sitkeästi siirtää huomion muiden vikoihin.
- Aritta
on merkki pelosta!!
Älkää pelätkö rakastaa itseänne niin silloin "paha" häipyy kuin huomaamattaan ja rakastatte koko maailmaan ja huomaatte sen kauneuden ;-DMe kolme ja jengi. :-)
- sanoit!
bolgrad** kirjoitti:
Niin kauvan kun pelkää omien heikkouksien paljastuvan, sitkeästi siirtää huomion muiden vikoihin.
Ja kukahan se täällä uskovien vikoja esiin tuo?
Joku täällä pelkää ja pelosta alvariinsa puhuu. ja siirtää omat pelkonsa uskovien peloksi...
Itsekkyys ei ole pelkoa vaan itsekkyyttä. Pelko on pelkoa.
Jos olet vastatusten leijonan kanssa, onko kokemasi pelko itsekkyyttä? No ei ole, vaan se on puhdasta pelon tunnetta. Voihan sitä kikkailla sanoilla ja väittää mitä tahansa. - Aritta
sanoit! kirjoitti:
Joku täällä pelkää ja pelosta alvariinsa puhuu. ja siirtää omat pelkonsa uskovien peloksi...
Jos olet vastatusten leijonan kanssa, onko kokemasi pelko itsekkyyttä? No ei ole, vaan se on puhdasta pelon tunnetta. Voihan sitä kikkailla sanoilla ja väittää mitä tahansa.kuin rakkaus ja pelko joka itseasiassa on illuusio mutta se on samalla rakkauden vastakohta. Pelkoon kuuluu sitten itsekkyys ja viha jne. Kaikki negatiivisuus.
- Heather-Jarouse
Aritta kirjoitti:
Me kolme ja jengi. :-)
kolme on hyvä luku ;-D
- Heather-Jarouse
sanoit! kirjoitti:
Jos olet vastatusten leijonan kanssa, onko kokemasi pelko itsekkyyttä? No ei ole, vaan se on puhdasta pelon tunnetta. Voihan sitä kikkailla sanoilla ja väittää mitä tahansa."Jos olet vastatusten leijonan kanssa, onko kokemasi pelko itsekkyyttä? No ei ole, vaan se on puhdasta pelon tunnetta. Voihan sitä kikkailla sanoilla ja väittää mitä tahansa."
se pelko on itsekkyyttä siinä mielessä että ett halua kuolla
ja pelon aiheuttaja esiintyy leijonan muodossa ja ett tiedä hyökkääkö se vai ei -pelkäät
pelkääät kuolemaa koska itsekkäästi haluat elää koska ett usko että kuolema on vain vapautus hengelle ja todennäköinen vapauttajasi
eikö silloin pelko ole turha
-mutta myönnetään se on inhimmillenen tunne -joka myös auttaa meitä valintojemme teossa
pelko ohjaa meidän jokapäiväistä elämäämme joten siitä on olut hyötyä ihmiskunnalle sen kehityksessä
mutta nyt sen aika on kulunut umpeen ja kehitys siltä osin on käyty loppuun
korostan vielä että ihminen ei olisi itsekäs jos hän ei pelkäisi jotain esimerkiksi köyhyyttä jolloin hän itsekkästi kerää omaisuutta vaikkapa varastamalla toisilta
ahneus on tätä samaa
ihminen lyö toista koska pelkää sanoja tai itseensä kodistuvaa väkivaltaa
ihminen sotii koska pelkää
ihminen kiduttaa toista koska pelkää itse kuolemaa
kuolemanpelko on suurin tuskan aiheuttaja!
ikävä kyllä - uskoo
on merkki pelosta!!
Älkää pelätkö rakastaa itseänne niin silloin "paha" häipyy kuin huomaamattaan ja rakastatte koko maailmaan ja huomaatte sen kauneuden ;-D”Älkää pelätkö rakastaa itseänne”
Jospa se ”itsensä rakastaminen” ei olisi oman edun tavoittelua toisten kustannuksella. Tyyliin: Kylläpä maailma ”näyttää kauniilta” kun MINÄ olen rikas ja toiset alas painettuja.
Maailman kauneuden voi nähdä niin monella tavalla, itseään rakastaessaan.
Oikea tapa nähdä maailmaa on rakastaa hyvyyttä sen itsensä tähden, silloin kunninkin saa itse hyvyys. Samalla se on sitä oikeaa ”itsensä rakastamista”. - Toukokuu
"Jos olet vastatusten leijonan kanssa, onko kokemasi pelko itsekkyyttä? No ei ole, vaan se on puhdasta pelon tunnetta. Voihan sitä kikkailla sanoilla ja väittää mitä tahansa."
se pelko on itsekkyyttä siinä mielessä että ett halua kuolla
ja pelon aiheuttaja esiintyy leijonan muodossa ja ett tiedä hyökkääkö se vai ei -pelkäät
pelkääät kuolemaa koska itsekkäästi haluat elää koska ett usko että kuolema on vain vapautus hengelle ja todennäköinen vapauttajasi
eikö silloin pelko ole turha
-mutta myönnetään se on inhimmillenen tunne -joka myös auttaa meitä valintojemme teossa
pelko ohjaa meidän jokapäiväistä elämäämme joten siitä on olut hyötyä ihmiskunnalle sen kehityksessä
mutta nyt sen aika on kulunut umpeen ja kehitys siltä osin on käyty loppuun
korostan vielä että ihminen ei olisi itsekäs jos hän ei pelkäisi jotain esimerkiksi köyhyyttä jolloin hän itsekkästi kerää omaisuutta vaikkapa varastamalla toisilta
ahneus on tätä samaa
ihminen lyö toista koska pelkää sanoja tai itseensä kodistuvaa väkivaltaa
ihminen sotii koska pelkää
ihminen kiduttaa toista koska pelkää itse kuolemaa
kuolemanpelko on suurin tuskan aiheuttaja!
ikävä kylläRaamatussakin sanotaan, että älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi. Siellä sanotaan myös, että kuka meistä voi heittää ensimmäisen kiven...Jeesuskin majaili syntisten luona. Tämän palstan hurskaat sen sijaan manailevat muille helvettiä ja kadotusta ja vakuuttelevat omaa pyhyyttään.
Mielestäni ihmisen arvo ja hyvyys on siinä, miten hän kohtelee lähimmäisiään. Lähimmäisiämme ovat kaikki; tutut ja tuntemattomat, muut kansalaisuudet, eläimet, jopa luonto.Autatko sinä köyhää ja hädässä olevaa ja suretko surevan kanssa?Varmasti silloin enkelit kulkevat kanssasi sinua tukien ja iloiten. Ei siun tarvitse pelätä saatanoita eikä muita pahoja henkiä, sillä eivät ne viihdy rakkaudessa ja toisiamme hyväksyvässä ilmpiirissa. Mielestäni nämä ns. uskovat ovat ottaneet itsellee oikeuden tuomita ja osoitella toisten syntejä. Olemassa on kuitenkin vain yksi, jolla on oikeus ihmisten tuomitsemiseen. Ja hänhän on meitä rakastava, joka näkee pienimmätkin hyvät tekomme toisiamme kohtaan.
Siispä rakastakaamme toisiamme!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475405Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612176Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181790Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1421742- 171525
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301447Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5132881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171097Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771068Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se210926