oletteko ajanu näillä m s renkailla myös talvella ? miten ne pitää ?
m+s renkaat
9
5033
Vastaukset
- talvea
tuli sellaisilla ajettua kun autossa tehtaan jäljiltä ne oli. Pärjää kyllä kun ottaa ajotavassa ja jarrutuksissa huomioon. Lumella pitoa on kohtuullisesti, ei tosin kitkoille pärjää ja jäällä aika niljakkaat. Riippuu tietenkin millisilla teillä ajelee ja millaisella autolla.
En kyllä sellaisia erikseen ostaisi talvirenkaiden tilalle ja itsekin vaihdoin nastalliset tänä talvena. - jeep3.1
m s merkityillä renkailla ainoastaan talvella.vuodesta-87 asti olen ajanut m s renkailla talvisin ilman mitään ongelmia,monia eri rengas merkkejä ja malleja on käytetty,nyt alla on nokia hakkapeliitta 5.
- maasturi ^
olekkaan niin 4x4 pickupilla missä on m s renkaat trailerin veto on yhtä helvettiä jos ei ole vauhtia tarpeeksi esim. pihasta lähdettäessä ja edessä on loiva ylämäki niin traileri alkaa n.puolessavälissä mäkeä viemään vetoautoa taaksepäin ja...
tuttavalle sattui käymään näin
onhan renkaissa eroja mutta ne mitkä siinä on alla on aivan #¤*~^"- luxi4x4
Ite ajellu bfg all-terrain M S pyörillä ja on niillä ihan pärjänny. pelkällä takavedolla luxi on vähä onneton menemään mutta 4-vedolla aika peto nuilla pyörillä:)
- noillahan sitä
luxi4x4 kirjoitti:
Ite ajellu bfg all-terrain M S pyörillä ja on niillä ihan pärjänny. pelkällä takavedolla luxi on vähä onneton menemään mutta 4-vedolla aika peto nuilla pyörillä:)
on tullut ajeltua puolisen miljoonaa kilometriä ja eipä niissä ole moittimista. Alpinet alla ja hieman huolellisuutta niin kyllä onnistuu.
- Goodyear
Goodyearin Wranglereilla (niillä karkeimmilla) tullut ajeltua Defenderillä viitisen vuotta läpi vuoden. Kohtuu hyvin toimii paitsi ihan jääkelillä kannattaa varautua pitkiin jarrutusmatkoihin.
- Räpeltäjä.
Kaikissa talvirenkaissa pitää olla tuo M S merkintä.
Hyvin ne pitää esim hakka 5 tai vaikka bf goodrich winter slalom.- ihan varmasti
tarkoitti maasturin ns ympärivuotisia renkaita, jotka eivät ole varsinaisiksi talvirenkaiksi tehty M S -merkinnästään huolimatta. Mutta saahan tästä kivan saivartelun aiheen...
Itse asiasta saivartelut unohtaen toteaisin, että pikkuisen riskipeliä minusta tuo maasturin ympärivuotisilla ajo on. Itselläni oli aikoinaan sellaiset Michelinit, jotka pelasivat yllättävän hyvin talvellakin, mutta nuo renkaat olivvatkin "talvipainotetut" ympärivuotiset ja jopa TM:n testikin piti niitä talvikäyttöön kelvollisina. Monet M S-merkityt mutta oikeasti kesärenkaat ovat sitten täysin kelvottomia, samoin kuin Keski-Euroopan talveen tehdyt kitkarenkaat - kuten Nokian WR. MInusta on täysin käsittämätöntä, että Nokian markkinoi tuota rengasta Suomeenkin, koska se on oikeasti vaarallinen heti kun on vähänkin jäätä.
Oma ratkaisuni yksillä renkailla ajamiseen on ollut oikeat kitkarenkaat kesät talvet. Etukäteen renkaiden kestävyys tietysti vähän pelotti, mutta on noilla Blizzakeilla nyt kohta 70000 kilometriä ajettu ja ensi talveen asti niillä aion ajaa. Pintaa on vielä viitisen milliä. Ei se henkilökitkoja kovemmasta kumista kasattu maasturin kitkarengas siis ihan heti kesäkäytössäkään sula. Ja talvella kuitenkin oikea kitkarengas on ihan eri juttu kuin ympärivuotinen. Eihän peilijäällä toki mikään nastaton koskaan nastarenkaalle pärjää, muutta tämän asianhan kitkarenkailijan joka tapauksessa pitää tiedostaa ja ajaa sen mukaisesti. - seppoo
ihan varmasti kirjoitti:
tarkoitti maasturin ns ympärivuotisia renkaita, jotka eivät ole varsinaisiksi talvirenkaiksi tehty M S -merkinnästään huolimatta. Mutta saahan tästä kivan saivartelun aiheen...
Itse asiasta saivartelut unohtaen toteaisin, että pikkuisen riskipeliä minusta tuo maasturin ympärivuotisilla ajo on. Itselläni oli aikoinaan sellaiset Michelinit, jotka pelasivat yllättävän hyvin talvellakin, mutta nuo renkaat olivvatkin "talvipainotetut" ympärivuotiset ja jopa TM:n testikin piti niitä talvikäyttöön kelvollisina. Monet M S-merkityt mutta oikeasti kesärenkaat ovat sitten täysin kelvottomia, samoin kuin Keski-Euroopan talveen tehdyt kitkarenkaat - kuten Nokian WR. MInusta on täysin käsittämätöntä, että Nokian markkinoi tuota rengasta Suomeenkin, koska se on oikeasti vaarallinen heti kun on vähänkin jäätä.
Oma ratkaisuni yksillä renkailla ajamiseen on ollut oikeat kitkarenkaat kesät talvet. Etukäteen renkaiden kestävyys tietysti vähän pelotti, mutta on noilla Blizzakeilla nyt kohta 70000 kilometriä ajettu ja ensi talveen asti niillä aion ajaa. Pintaa on vielä viitisen milliä. Ei se henkilökitkoja kovemmasta kumista kasattu maasturin kitkarengas siis ihan heti kesäkäytössäkään sula. Ja talvella kuitenkin oikea kitkarengas on ihan eri juttu kuin ympärivuotinen. Eihän peilijäällä toki mikään nastaton koskaan nastarenkaalle pärjää, muutta tämän asianhan kitkarenkailijan joka tapauksessa pitää tiedostaa ja ajaa sen mukaisesti.talveksi kunnon kitkat,ei se merkintä kesärenkaassa lisää pitoa yhtään!suosittelen nokian tuotteita 20vuoden kokemuksella,ja muitakin on kokeiltu,siitä tiedän.jotkut halparenkaat uutena on liukkaammat kuin merkkirengas 5vuotiaana!ja on totta!ja ei nopeanajon renkaita talveen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847