Antti kirjoitti:
Haastaisin myös alex-kasia tarkistamaan kurssiaan.
Sillä jos Jumala näkisi samoin kuin alex-kasi,
että Jeesuksen saama kuolemanrangaistus muka on
epäoikeudenmukainen eli epäpätevä, niin silloin
me kaikki hukumme synteihimme.
Mutta Jumalan tahto oli, että Jeesus ristiinnaulitaan ja SE on isku helvettiä vastaan. Ei helvetin lieskoja puheilla poisteta.
noin siis Antti ...
-------------------------------------------------
Tässä Antille pikku vastaus:
Se tietysti voi olla "epäselvää" sinulle Antti, mutta totuus on että Jeesus tapettiin siitä syystä, että hän ei luopunut Jumalan tahdosta.
Antti sanoit, että se oli Jumalan TAHTO - ETTÄ JEESUS NAULITTIIN RISTINPUUHUN.
En ole samaa mieltä - en sitten ollenkaan. Jumala kyllä tiesi että Jeesus murhataan siitä huolimatta että hän oli kaikin tavoin syytön, mutta se ei ole sama asia kuin että se olisi ollut Jumalan tahto, että viaton tuomitaan kuolemaan.
Jumalan tahto oli vain yksinkertaisesti, että Jeesus ei lankea syntiin, eroon Isästä ja Hänen tahdostaan milloinkaan ja saisi siten sen iankaikkisen elämän mikä sitä seuraa.
Toisin sanoen, että Jeesus pitäisi kiinni Jumalan laista koko elämänsä ajan.
Se oli Jumalan tahto Jesukseen (ja se on Jumalan tahto oikeastaan meihin jokaiseen), valitettavasti me muut emme vain kykene siihen samaan kuin Jumalan Poika.
Saatana yritti saada hänet lankeamaan - edes pieneen kompromissiin - kaiken aikaa ja jopa kuoleman uhalla.
Mietihän - Jos Jeesus olisi langennut syntiin (rikkonut Jumalan lain) hän ei olisi ollut enää mitään muuta kuin syntinen aivan samoin kuin me memuutkin syntiset - kuka silloin olisi maksanut meidän syntivelkamme.
Saatana ja maailman pahuus tappoi Jeesuksen
ja
Jumala herätti hänet kuolleista - koska hän ei ollut kuolemaa ansainnut.
Kun Jeesus sanoi "SE ON TÄYTETTY", sitä hän tarkoitti - elämäänsä Isän yhteydessä ilman lankeamista ja kun Jeesus kuoli, hän todella kuoli ja oli kuollut kunnes Jumala hänet herätti kuolleista.
Joten näin se on ja ei siitään muutu - mitä me sitten sanommekin.
Jeesus antoi todellisuudessa itsensä mielummin ristinpuuhun kuin luopui Isän tahdosta, näin se Antti eikä siinä ole mitään epäselvää. :) Kyllä Jumala tiesi kuinka pahuus reagoi kun se joutuu ahtaalle ja sen tiesi Jeesuskin, mutta se ei mitenkään tarkoita että Jumala oli Poikaansa tappamassa ja naulitsemassa ristinpuulle.
Jumala sanoi kaiken tapahduttua, sen joka ei ole mukana naulitsemassa viatonta - sen ihmisen synnit minä lasken maksetuksi Jeesuksen kuolemassa.
Kehoittaisin tarkistamaan oman kurssisi :)
alex
Antille pikku selvitys
6
147
Vastaukset
- nimierkki.
>>Jumala kyllä tiesi että Jeesus murhataan siitä huolimatta että hän oli kaikin tavoin syytön
- alex-kasi
Kyllä se nyt on niin että Jeesus oli (ja on) ilman syntiä Jumalan edessä.
Jeesus kuoli koska hänet tapettiin, mutta ei se ollut Jumala joka oli vasaroimassa nauloja poikaansa vaan Jumalan vihollinen - saatana, se vanha käärme joka jo paratiisissa petti ihmisen.
Jumalan poika on täydellisesti ilman syntiä - sano sinä sitten ihan mitä haluat.
Luehan uudestaan mitä kirjoitin niin tiedät mitä kirjoitin ja ota kantaa omassa itsessäsi. Mieti tarkkaan ensin äläkä anna kenenkään pettää itseäsi uskomaan että Jumala tappoi viattoman. - annu42
alex-kasi kirjoitti:
Kyllä se nyt on niin että Jeesus oli (ja on) ilman syntiä Jumalan edessä.
Jeesus kuoli koska hänet tapettiin, mutta ei se ollut Jumala joka oli vasaroimassa nauloja poikaansa vaan Jumalan vihollinen - saatana, se vanha käärme joka jo paratiisissa petti ihmisen.
Jumalan poika on täydellisesti ilman syntiä - sano sinä sitten ihan mitä haluat.
Luehan uudestaan mitä kirjoitin niin tiedät mitä kirjoitin ja ota kantaa omassa itsessäsi. Mieti tarkkaan ensin äläkä anna kenenkään pettää itseäsi uskomaan että Jumala tappoi viattoman.olemme mukana Jeesuksen tappamisessa, sillä me olemme niitä, jotka olisi pitänyt ristille naulita. Me olemme niitä Barabbaita, "isän poikia ja tyttäriä", jotka armahdettiin. Meidän syyllisyytemme tähden se tapahtui.
Meidän onnemme on se, että meidän puolestamme Jumala järjesti tuon sijaisuhrin Jeesuksessa Kristuksessa. Hänen uhrinsä oli niin täydellinen, että koko maailman syntivelka tuli sillä maksetuksi, myös minun.
Sanoit ihan oikein Alex, että myös saatana oli siinä mukana, hän todella yllytti ja organisoi tuon näytelmän, jossa Jeesuksen seuraajat jäivät toiseksi. Maksettuja, kelvottomia todistajia Jeesusta vastaan löytyi ihan loppuun asti, vielä ylösnousemuksen jälkeenkin. Varma asia on se, ettei ihminen voi Jumalaa "tappaa", vaan sitä yrittäessään hän itse kuolee. Jumalan vastustajat tulevat kokemaan lopullisen kuoleman, ikuisen eron Jumalasta.
Jumala itse on iankaikkinen elämä, ja se on myös ihmisellä, jonka Jeesus tullessaan herättää. - alex-kasi
annu42 kirjoitti:
olemme mukana Jeesuksen tappamisessa, sillä me olemme niitä, jotka olisi pitänyt ristille naulita. Me olemme niitä Barabbaita, "isän poikia ja tyttäriä", jotka armahdettiin. Meidän syyllisyytemme tähden se tapahtui.
Meidän onnemme on se, että meidän puolestamme Jumala järjesti tuon sijaisuhrin Jeesuksessa Kristuksessa. Hänen uhrinsä oli niin täydellinen, että koko maailman syntivelka tuli sillä maksetuksi, myös minun.
Sanoit ihan oikein Alex, että myös saatana oli siinä mukana, hän todella yllytti ja organisoi tuon näytelmän, jossa Jeesuksen seuraajat jäivät toiseksi. Maksettuja, kelvottomia todistajia Jeesusta vastaan löytyi ihan loppuun asti, vielä ylösnousemuksen jälkeenkin. Varma asia on se, ettei ihminen voi Jumalaa "tappaa", vaan sitä yrittäessään hän itse kuolee. Jumalan vastustajat tulevat kokemaan lopullisen kuoleman, ikuisen eron Jumalasta.
Jumala itse on iankaikkinen elämä, ja se on myös ihmisellä, jonka Jeesus tullessaan herättää.ei Jeesuksen seuraajat ollet häntä tappamassa - vaan hänen vastustajansa.
Se että olemme kaikki syntisiä ei muuta asiaa sen enempää kuin sekään että Jeesuksen seuraajat saavat ikäänkuin seurata häntä myös hänen kuolemassaan, he ikäänkuin roikkuvat ristillä hänen kanssaan - vaikka hän ottikin päälleen kuolemamme ja kaikki ne kärsimykset mitkä olisivat kuuluneet meille.
Mutta että hänen seuraajansa olisivat olleet häntä naulaamassa - ei, se ei ole minun uskoani.
Ei sitten ollenkaan, päin vastoin Jumala laskee heidätkin ristillä roikkujiksi.
annu mikä on tärkeämpää, Jumalan oikeudenmukaisuuden ja rakkauden täyttymys maailmassa vai yksittäisen ihmisen (esimerkiksi minun tai sinun) pelastuminen.
Älä käsitä väärin - ei niillä tarvitse olla mitään toisistaan eroavaa vaan sopivat molemmat oikein hyvin yhteen, mutta kumpi on se tärkeintä Jumalan tahto vai meidän pelastumisemme - mutta se että Jumala oikeudenmuikaisuus ja rakkaus tulevat vallitsevilsi on kaiken muun edellytys, ilman niitä ei ole iankaikkista elämää.
Haluaisimmeko tehdä oikein vaikka emme pelastuisi? Nyt - tänään - ei mitään vanhoja vaan nyt .. tekisitkö saman kuin Jeesus kuolisitko mielummin kuin jättäisit Jeesuksen jalanjäljet? Kova kysymys - eikä tarvitse vastata jos et halua.. minä uskon että siitä on "uskossa" kysymys.
Siunausta päivääsi.
alex
- annu42
Amen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760