Geopoliittinen tilanne pohjois-Euroopassa

kokkare

Naton laajennuttua tilanne Itämeren alueella on seuraava: Etelä/kaakkoisrannikko aina Narvaan asti on Natomaiden hallussa. Vastapäinen rannikko Ruotsia, jolla jo kylmän sodan aikana oli Nato-takuu. Ainoa "harmaa" vyöhyke on Suomen piiiitkä rannikko.

Venäjälle on kautta historian ollut elintärkeää turvata pääsy itämerelle. Itämeren laivasto ja maan toinen pääkaupunki on Itämeren pohjukassa.

Mitä luulette? Jos tilanne kiristyy pohjois-Euroopassa, missä rajojensa ulkopuolella Venäjä aloittaa elintärkeiden etujensa turvaamisen?

4

184

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seppo Rämä

Yhtenäinen puolustus koko laajuudessaan on vapaan maailman pelastus. Mitään ei jätetä vainolaiselle.

Nyt on tärkeää nostaa puolustusmäärärahoja ja voimistaa yhteistyötä USA:n kanssa.

Balttian puolustamista vahvistetaan kaikissa tapauksissa. Mainitsemasi Pohjolan puolustus liittyy osana kokonaisuuteen.

Pohjolan puolustusta oleellisesti ollaan vahvistamassa. Nato myönteisyys on sotilailla luonnollisesti erittäin suuri.

Sotilasverkkoihin ei vainolainen pääse. Rikollista kansanmurhaajaa Länsi seuraa hyvin tarkasti.

On itsestään selvää että Länsi puolustautuu.
      Nato on aivan erikoisen tärkeä juuri Suomelle.

Äänislinna on raiskattu (sen ne osaa).

• Lännen pitää olla valmis

Mikäli tilanne kiristyy. Lomat peruutetaan kaikissa vapaissa maissa. Koko ajan vahvistetaan Natoa.

Ollaan tietoisia rikollisen halusta vastustaa Natoa ja noutaa yöllä teuraaksi rauhallisia ihmisiä.

Entisen NL:n loppua (NL hävisi) miehittää sadistinen roskavalta.

Pystymme seuraaman postimerkin tarkkudella vainolaisen liikkeitä (pysyisivät vaan rauhallisena). Kaikki on petosta siellä.

• Teemme parhaamme

Suomi tekee parhaansa Natossa. Maailman rauha on tärkeä. Naton tehtävänä on puolustaa vapaita maita.
      Ensi vaalikaudella taivas aukeaa. Suomi pääsee Natoon.

• kokkare

Jakaantuneen persoonallisuuden hoitoon on omat sivustonsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe