Naton laajennuttua tilanne Itämeren alueella on seuraava: Etelä/kaakkoisrannikko aina Narvaan asti on Natomaiden hallussa. Vastapäinen rannikko Ruotsia, jolla jo kylmän sodan aikana oli Nato-takuu. Ainoa "harmaa" vyöhyke on Suomen piiiitkä rannikko.
Venäjälle on kautta historian ollut elintärkeää turvata pääsy itämerelle. Itämeren laivasto ja maan toinen pääkaupunki on Itämeren pohjukassa.
Mitä luulette? Jos tilanne kiristyy pohjois-Euroopassa, missä rajojensa ulkopuolella Venäjä aloittaa elintärkeiden etujensa turvaamisen?
Geopoliittinen tilanne pohjois-Euroopassa
4
184
Vastaukset
- Seppo Rämä
Yhtenäinen puolustus koko laajuudessaan on vapaan maailman pelastus. Mitään ei jätetä vainolaiselle.
Nyt on tärkeää nostaa puolustusmäärärahoja ja voimistaa yhteistyötä USA:n kanssa.
Balttian puolustamista vahvistetaan kaikissa tapauksissa. Mainitsemasi Pohjolan puolustus liittyy osana kokonaisuuteen.
Pohjolan puolustusta oleellisesti ollaan vahvistamassa. Nato myönteisyys on sotilailla luonnollisesti erittäin suuri.
Sotilasverkkoihin ei vainolainen pääse. Rikollista kansanmurhaajaa Länsi seuraa hyvin tarkasti.
On itsestään selvää että Länsi puolustautuu.
Nato on aivan erikoisen tärkeä juuri Suomelle.
Äänislinna on raiskattu (sen ne osaa). - Lännen pitää olla valmis
Mikäli tilanne kiristyy. Lomat peruutetaan kaikissa vapaissa maissa. Koko ajan vahvistetaan Natoa.
Ollaan tietoisia rikollisen halusta vastustaa Natoa ja noutaa yöllä teuraaksi rauhallisia ihmisiä.
Entisen NL:n loppua (NL hävisi) miehittää sadistinen roskavalta.
Pystymme seuraaman postimerkin tarkkudella vainolaisen liikkeitä (pysyisivät vaan rauhallisena). Kaikki on petosta siellä. - Teemme parhaamme
Suomi tekee parhaansa Natossa. Maailman rauha on tärkeä. Naton tehtävänä on puolustaa vapaita maita.
Ensi vaalikaudella taivas aukeaa. Suomi pääsee Natoon.- kokkare
Jakaantuneen persoonallisuuden hoitoon on omat sivustonsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181