Skeptikon, agnostikon ja tieteellisen neron viimeiset sanat

liian hapokasta

On tallennettu mm. professori J.H. Huxleyn, tunnetun agnostikon viimeiset sanat, kun hän maatessaan kohtasi äkillisesti kuolemansa. Yhtäkkiä hän katsoi jotakin, mikä oli mahdotonta nähdä ruumiillisilla silmillä ja hetken tuijotettuaan hän kuiskasi "se on siis totta."

Sir Francis Newport, englantilaisen skeptikkojen yhdistyksen johtaja sanoi heille, jotka olivat kokoontuneet hänen kuolinvuoteen ympärille, "Älkää sanoko minulle, ettei Jumalaa ole olemassa, sillä tiedän että on. Olen tällähetkellä hänen vihaisessa läsnäolossaan! Teidän ei tarvitse sanoa minulle, ettei helvettiä ole, sillä tunnen jo sieluni lipuvan kohti sen tulta! Pelkurit, lopettakaa joutava puheenne, että minulla olisi vielä toivoa! Tiedän olevani hukkunut iankaikkisesti."

Kuuluisa kristitty saarnamies Dwight L. Moody sanoi heräten juuri hetki ennen kuolemaansa jotakin aivan päinvastaista: "Maa etääntyy. Taivas avautuu edessäni. Jos tämä on kuolema, niin se on ihanaa! Täällä ei ole laaksoa. Jumala kutsuu minua ja minun täytyy mennä."

"Ei isä, ei," sanoi Moodyn poika, "näet unta." "En näe unta," Moody vastasi. "Olen porttien sisäpuolella. Olen nähnyt lasten kasvot." Hänen viimeiset sanansa olivat, "Tämä on minun voittokulkueeni; tämä on kruunajaispäiväni! Tämä on valtavaa!"

Tieteellinen nero Thomas Edison ei puhunut yimääräisiä, mutta kuoleman hetkellään hän sanoi vaimolleen ja lääkärilleen "Siellä on kaunista."

5

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yeshuan_sukkahousumies

"Mit... mitä hemmettiä? Ja mikäs se sä luulet olevasi? Jaa, no hei Jesse. Ai, että mitä? No joo, lähdetään! Kuulkaas lapset, me lähdetään kapakkaan."

Ps. lähde lainauksillesi olisi kiva löytyä (muilta kuin umpikreationistien propagandasivustoilta).

• ***.*.*.*.***

Eikö se pikkuhiljaa jo riitä Seppo? Vankilatuomiosi jälkeen olet vieläkin aika huomionkipeä!
      etkö tosissaan keksi mitään muuta elämääsi kun täällä Suomalaisten ärsyttämisen!

• Tuo kuullostaa aivan Hellari-Hannan jutulle.
      Onko siellä taas uusi lehti ilmestynyt, ja sitä tungetaan innolla tänne?
      Otetaan kahvia ja hengitetään rauhallisesti.

• Neljäs kuppi kahvia menossa putkeen.

• enää..

kokis aiheuttaa unettomuutta, hampaiden ja aivosolujen syöpymistä.

Ainakin näköjään sinun tapauksessasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      87
      3567
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      187
      1413
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      77
      1387
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1070
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1010
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      308
      968
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      45
      897
    8. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      95
      867
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      77
      862
    10. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      124
      845
    Aihe