Mutta euíhän Jeesus ollut

juutalainen vai

oliko,Hänhän oli vain juutalaisten kuningas kuten Nero ja Hitler?

20

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ottamatta kantaa Jeesuksen olemassaoloon, niin jokainen paikallinen oli juutalainen. Uskonnonvapaus oli vielä tuntematon käsite.

• Diana-ad-rem

olen oikein ymmärtänyt, niin uskonnonvapaus ei ainakan juutalaisille ole koskaan koitunut siunaukseksi.

Jumala on ollut hyvin ankara juuri siinä suhteessa.

• Kristuksen,

Daavidin pojan,

Aabrahamin pojan,

syntykirja.

• taman tulkinnan mukaan

Jeesushan syntyi neitsyesta?
        Joosef oli Daavidin suvusta mutta Joosefhan ei ollut Jeesuksen isa?
        Maria taas oli aaronin suvusta.

Jeesus ei voinut olla daavidin lihallinen isa!

http://www.cswnet.com/~duxrow/davidson.htm

• raskaaksi ja
        taman tulkinnan mukaan kirjoitti:

synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.

Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi,

ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin,

hänen isänsä,

valtaistuimen,

• Diana-ad-rem
        raskaaksi ja kirjoitti:

synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.

Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi,

ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin,

hänen isänsä,

valtaistuimen,

oli Salomo, hän sai isänsä valtaistuimen.

Hänestä Jumala sanoi:

• heiltä
        Diana-ad-rem kirjoitti:

oli Salomo, hän sai isänsä valtaistuimen.

Hänestä Jumala sanoi:

sanoen: "Mitä arvelette Kristuksesta? Kenen poika hän on?" He sanoivat hänelle: "Daavidin".

Hän sanoi heille: "Kuinka sitten Daavid Hengessä kutsuu häntä Herraksi, sanoen:

'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.

Jos siis Daavid kutsuu häntä Herraksi, kuinka hän on hänen poikansa?"

• Diana-ad-rem
        heiltä kirjoitti:

sanoen: "Mitä arvelette Kristuksesta? Kenen poika hän on?" He sanoivat hänelle: "Daavidin".

Hän sanoi heille: "Kuinka sitten Daavid Hengessä kutsuu häntä Herraksi, sanoen:

'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.

Jos siis Daavid kutsuu häntä Herraksi, kuinka hän on hänen poikansa?"

Herra sanoi Jeesukselle, istu minun oikealle puolelleni.....etc.

• herralleni:
        Diana-ad-rem kirjoitti:

Herra sanoi Jeesukselle, istu minun oikealle puolelleni.....etc.

"Istu minun oikealle puolelleni,

kunnes minä panen

sinun vihollisesi

sinun jalkojesi astinlaudaksi".

• Yhdistyivät historiallisesti
        herralleni: kirjoitti:

"Istu minun oikealle puolelleni,

kunnes minä panen

sinun vihollisesi

sinun jalkojesi astinlaudaksi".

Jeshuassa eli Jeesuksessa Kristuksessa, joka ristiinnaulittiin juutalaisten kuninkaana, joka suoritti myös Isälle kuuliaisena Poikana ja Jahven valitsemana Jumalan karitsana täydellisen ja kertakaikkisen uhrin: koko maailman syntien sovitukseksi; toimien näin myös ylipappina Jumalan ja Isän edessä saaden näin aikaan yhdellä ainoalla uhrilla iakaikkisen lunastuksen ja sovituksen: syntisten ihmisten ja Pyhän Jumalan välillä. Tämä uhri uhrattiin Suurena sovituspäivänä ja se on totisesti nimensä mukaisesti Suuri sovitus. (Sak.6:12,13; Psal.110.)

• tuli sitä itseään
        Yhdistyivät historiallisesti kirjoitti:

Jeshuassa eli Jeesuksessa Kristuksessa, joka ristiinnaulittiin juutalaisten kuninkaana, joka suoritti myös Isälle kuuliaisena Poikana ja Jahven valitsemana Jumalan karitsana täydellisen ja kertakaikkisen uhrin: koko maailman syntien sovitukseksi; toimien näin myös ylipappina Jumalan ja Isän edessä saaden näin aikaan yhdellä ainoalla uhrilla iakaikkisen lunastuksen ja sovituksen: syntisten ihmisten ja Pyhän Jumalan välillä. Tämä uhri uhrattiin Suurena sovituspäivänä ja se on totisesti nimensä mukaisesti Suuri sovitus. (Sak.6:12,13; Psal.110.)

tuutin täydeltä

• Mutta mutta mahdollisesti
        tuli sitä itseään kirjoitti:

tuutin täydeltä

Saman Herran Hengen inspiroimana; kun koko Jumalan seurakunta toimii. Yksi Henki vaikka monta jäsentä samassa ylösnousemusruumiissa.

• jotta
        taman tulkinnan mukaan kirjoitti:

Maria olisi Daavidin pojan Salomonin suvusta ja Joosef Daavidin pojan Naatanin suvusta (josta ei noussut Messiasta). Se että Sakariaan( papin) vaimo ja Johannes Kastajan äiti oli Marian sukua, ei tee Mariaa pappissukuiseksi, mutta voi tehdä Elisabetin Juudan sukuiseksi.
        Saattoi olla leeviläisellä papilla Juudan sukuinen vaimo, vaikka se oli epätavallista. Ehkä Elisabetilla toinen vanhemmista oli Juudan sukuinen ja lähisukua Marialle.

• isänsä,valtaistuimen
        jotta kirjoitti:

Maria olisi Daavidin pojan Salomonin suvusta ja Joosef Daavidin pojan Naatanin suvusta (josta ei noussut Messiasta). Se että Sakariaan( papin) vaimo ja Johannes Kastajan äiti oli Marian sukua, ei tee Mariaa pappissukuiseksi, mutta voi tehdä Elisabetin Juudan sukuiseksi.
        Saattoi olla leeviläisellä papilla Juudan sukuinen vaimo, vaikka se oli epätavallista. Ehkä Elisabetilla toinen vanhemmista oli Juudan sukuinen ja lähisukua Marialle.

Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.

Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.

Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,

ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."

• dippaidaa....
        isänsä,valtaistuimen kirjoitti:

Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.

Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.

Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,

ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."

------------ ja rommia pullo..

• Diana-ad-rem
        Mutta mutta mahdollisesti kirjoitti:

Saman Herran Hengen inspiroimana; kun koko Jumalan seurakunta toimii. Yksi Henki vaikka monta jäsentä samassa ylösnousemusruumiissa.

on pelkästään muunnos juutalaisuudesta, juutalaiset toimivat kuin yksi ruumis, yhteenliittyneinä, yhdessä, yhteistä maata rakentaen.
        Oma, omituinen kristuksen ruumiskaan ei riitä, vaan vielä pitäisi tulla oksastetuksi jalopuuhun.

Kun VT kertoo, että Jumala kokoaa juutalaiset yksitellen maan neljästä äärestä takaisin Israeliin.
        Kristittyjen muunnos tästä on, kuinka Jeesus kokoaa jäsenensä maan neljästä äärestä ja tempasee taivaaseen.

Säälittävää tekstien riistoa ja muuntelua.

• Voi neroksi sanoa ei leikilläänkään. Harvinaisen yksinkertainben olet.

• Naarassusi.

yksinkertainben,ehhehe

• Naarassusi. kirjoitti:

yksinkertainben,ehhehe

Sinäua voi onneksi sanoa kirjoitustaidottomaksi. Onko tuo joku uusi sana "yksinkertainben" ja miten se äännetään.

• sano,.,
        WhiteWikingi kirjoitti:

Sinäua voi onneksi sanoa kirjoitustaidottomaksi. Onko tuo joku uusi sana "yksinkertainben" ja miten se äännetään.

Sinua ei
        Kirjoittanut: WhiteWikingi 9.2.2009 klo 18.49

Voi neroksi sanoa ei leikilläänkään. Harvinaisen yksinkertainben olet.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe