Olin kahden viisaudenhampaan poistossa 3,5 päivää sitten. Verenvuoto on lakannut ja kipu hoituu Buranalla, mutta turvotus huolestuttaa.
Se laski eilen huomattavasti, mutta jäljelle jäi n. puolen luumun kokoinen kova massa, joka estää poskilihaksen toiminnan siltä puolelta, esim. hymyilyn tai irvistämisen. Sellainen kudostesteen kertymä, "löllyvä massa" lähti siis pois, mutta tämä jäi toistaikseksi poskeen.
Onko muilla tällaista kovaa pattia poskessa? Laskeekohan tällainen itsestään vai pitäisikö näyttää hammaslääkärille? Antibiootteja olen syönyt ihan ohjeen mukaan. What the heck?
viisaudenh. ja outo turvotus
4
328
Vastaukset
- älä jää odottamaan
poistettiin viisaudenhammas 2vko sitten kokonaisena ja kesti 2min. Ei jälkisärkyjä, ei mitään. Reikäkin kuroutuu hiljalleen umpeen.
Soita hammaslääkärillesi heti aamulla ja kysy, miksi sinulle tapahtui näin ja mitäs pitäisi tehdä. Jos sinut on leikattu, pitäisi silti kertoa kaikki mitä tuleman pitää. - Preoria85
Niin unohdin sanoa, että ylähammas lähti vetämällä, allahammas oli vielä piilossa, eli leikkaamalla ja palasina lähti se.
- viisaudenhampaat
Turvotus on ihan normaalia!!! Ei todellakaan syytä huoleen. Itseltäni on poistettu molemmat alaviisurit ja turvotusta kesti varmaankin n. vkon verran. Etkö saanut hammaslääkäriltäsi ohjetta, jossa kerrotaan jälkihoidosta kotona? Minun saamassani lappusessa kerrotaan, että turvotus on täysin vaaratonta ja normaalia.
- Preoria
viisaudenhampaat kirjoitti:
Turvotus on ihan normaalia!!! Ei todellakaan syytä huoleen. Itseltäni on poistettu molemmat alaviisurit ja turvotusta kesti varmaankin n. vkon verran. Etkö saanut hammaslääkäriltäsi ohjetta, jossa kerrotaan jälkihoidosta kotona? Minun saamassani lappusessa kerrotaan, että turvotus on täysin vaaratonta ja normaalia.
Kiitos avusta, mutta pointti olikin siinä, että ns. "tavallinen turvotus" lähti pois, kun taas outo, kova patti jäi tilalle. Sain kyllä ohjeet turvotukseen lääkäriltä.
Mielestäni tavallista on sellainen turvotus, joka tulee vaikka otsaan, jos lyöt sen johonkin: sellainen pehmeä, kipeä kohta. Sellainen tennispallon kokoinen, pehmeä poski minulla olikin, kunnes jäljelle jäi kova, arka patti. Se on tosin pienentynyt (leikkauksesta nyt 6 päivää), mutta vieläkin se on siellä. Ehkä kyse on luutumisesta? Lääkäri kuitenkin tasoitteli leukaluutani, tai jotenkin hioi sitä leikkauksen yhteydessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2505201Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204221- 593961
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363627- 513580
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413335Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv122733Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202606- 232496
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo612397