olen ollut masennuksen syövereissä pitkään,en luota oikein mihinkään,yritän rukoilla mutta tuntuu että se on kun märällä suolla ,yrittää juosta.
elämä on monella lailla mennyt pilalle ,on kadonnut ilo kun ei pysty tekemään ,oikein mitään kun kaikki mihin ryhtyy tällä mailmassa ,valuu sormien välistä pois ,kaikki tuntuu turhalta,ja kaikki tuntuu olevan JUMALAN vastaista.
miten ihmessä joku voi löytää ilon ja onnen JEESUKSESSA, kun ei kertakaikkiaan tunnu miltään muulta kun pahalta!!
kallon kuristajiin en luota sitten yhtään,tekevät sitä rahasta ei rakkaudesta!!
kun on mieli mustana
6
239
Vastaukset
- poikkeaisit...
sydänten lepokodissa: http://p1.foorumi.info/majis/index.php
- nvnvnvnv
Terapeutit pystyvät auttamaan paljon.
Moni ystäväni ja sukulaiseni on saanut sieltä apua.
Masennus ei ole ikuista.
Se pitää hetken kiinni ennen kuin siitä pääsee.
Apua saa monelta taholta. - usein saavat
väistyä, kun jaksaa lähteä ulos raittiiseen ulkoilmaan lenkille ja katsoo mitä siellä ulkona näkyy, unohtaa murheet ja sit alkaa jutella Hänelle, kuinka vaikealta tuntuu ja kuinka väsynyt on kaikkeen ja kuinka kaipaa apua. Jos sen jälkeen jaksaa paneutua Raamattuun tai hengelliseen kirjallisuuteen voi alkaa huomata muutakin kuin murheensa.
- Pähkinän särkijä
Masennuksen poistolääke:
1. Säännöllinen elämän rytmi: nukkuminen yöllä ja valvominen päivällä, syö riittävästi ja liiku riittävästi. Juo vettä, se virkistää.
2. 8-8-8 -rytmi eli 8 tuntia nukkumista, 8 tuntia työtä tai työtä vastaavaa vapaaehtoistyötä ja 8 tuntia vapaa-aikaa, joka jakautuu 4-4 eli 4 tuntia omiin harrastuksiin/yksin olemiseen ja 4 tuntia sosiaalisiin kontakteihin.
3. Tee sellaista mikä tuottaa iloa! Mistä tekemisestä pidät? Lenkkeilystä? Vapaaehtoistyöstä? Musiikista?
4. Käy säännöllisesti mielenterveysyksikössä tai vastaavassa juttelemassa omasta olostasi. Kun puhut yhdelle ihmiselle, hän oppii tuntemaan sinut ja osaa neuvoa tarvittaessa.
5. Kun luottamus on mennyt, älä pakota itseäsi luottamaan. Anna luottamuksen syntyä pikkuhiljaa.
6. Kun opettelet kuuntelemaan ajatuksiasi ja tunteitasi, opit pikkuhiljaa ymmärtämään itseäsi ja motiivejasi. Masennuskin alkaa hälvetä.. pikkuhiljaa.
7. Kun opit tuntemaan itseäsi, opit myös hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet, välillä energisempänä, välillä väsyneempänä.
Muista, että elämässä masennus ja ei masennus vuorottelevat, kuten suru ja ilokin. Annatko itsellesi luvan voida hyvin? Vai oletko antanut voimasi toisille ihmisille luullen, ettet voi tilanteellesi mitään? Kyllä sinä voit tilanteellesi jotain!- normaalii nuoren
ihmisen ruumiillisiin ja henkisiin hyvän kunnon ylläpitäjiin. Mutta kun alkaa olla elämä loppusuoralla tai muuten on kokenut elämänsä mullistuksen jota ei oiken jaksa kestää. Ei siinä sinun lääkkeesi aina tehoa. Ainakaan jo ikääntyneellä. Luonto alkaa tehdä jo tehtäviään kunnonkin puolesta. Mutta olen sitä mieltä, että kyllä tuo Jumala tulee jo silloin mieleen. Häneltä apua pyytäen. Ja usko tai ole uskomatta niin kyllä rukous auttaa jos vain sen täysin sydämmestään toimittaa. On muuten kokemusta. Usko tai älä siihenkään. En ole ns. uskovainen, eli herännyt, olen vain muuten Jumalani kanssa hyvissä väleissä.
- Pähkinän särkijä
normaalii nuoren kirjoitti:
ihmisen ruumiillisiin ja henkisiin hyvän kunnon ylläpitäjiin. Mutta kun alkaa olla elämä loppusuoralla tai muuten on kokenut elämänsä mullistuksen jota ei oiken jaksa kestää. Ei siinä sinun lääkkeesi aina tehoa. Ainakaan jo ikääntyneellä. Luonto alkaa tehdä jo tehtäviään kunnonkin puolesta. Mutta olen sitä mieltä, että kyllä tuo Jumala tulee jo silloin mieleen. Häneltä apua pyytäen. Ja usko tai ole uskomatta niin kyllä rukous auttaa jos vain sen täysin sydämmestään toimittaa. On muuten kokemusta. Usko tai älä siihenkään. En ole ns. uskovainen, eli herännyt, olen vain muuten Jumalani kanssa hyvissä väleissä.
Masennus on katoava luonnonvara, sillä se parantuu. Joku pakenee masennukseen, jotta ei tarvitsisi kuunnella tuskaa. Tuska voi johtua lapsuuden traumasta tms. Käsittelemätön tuska pyrkii tulemaan ajatuksina tai tunteina, joita on hyvä kuunnella. Niitä voi purkaa kirjoittaen, maalaten tai laulaen. Kun tuska on käsitelty, se ei aiheuta masennustakaan.
Sanot, että elämän ehtoopuolen masennukseen ei auta antamani aiemmat neuvot, mutta minäpä kysyn nyt:
oletko sinut itsesi ja eletyn elämäsi kanssa? Jos et ole, niin ... en voi mitään, sillä se asia sinun on hoidettava itsesi kanssa, koska itsehän sinä olet elämäsi elänyt tai jättänyt elämättä.
Yleensä masennusta esiintyy myös sellaisella ihmisellä, joka kokee, että elämä on jäänyt elämättä. Miten niin jäänyt elämättä? Sehän mennä porskuttaa eteenpäin koko ajan. Jokainen päivä on erilainen ja eletty.
Yritätkö elää elämääsi jonkun toisen antaman mittarin mukaan ja siitä masentunut? Ei kannata ottaa toisen ihmisen mittaria vertailukohteeseekseen, vaan oma mittari on paras omaan elämään.
En keksi yhtäkään syytä miksi olla ikäihmisenä masentunut! Rikas elämä elettynä. Arvokkaita neuvoja jakaen ja rikastuttaen toistenkin elämää.
Mikä voisi masentaa?
Kerro minulle miksi "rukoilisin" eli höpöttäisin yksikseni? Sillä eihän "rukouksen hetkellä" ole muita paikalla kuin minä yksin. Miksi höpisisin yksikseni? Auttaako se muka voimaan paremmin? Tuskin!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760