e-pillerit ja epätavallinen vuoto

Elikkä, oon syöny Mercilon e-pillereitä reilut puolisen vuotta. Mulla on tällähetkellä liuskasta ottamatta 6 pilleriä, ja huomasin tänään vuotavani verta, lähes kuin ekoina kuukautisten päivinä yleensä. Aattelin ehdottomasti ottaa yhteyttä lääkäriin, mutta mitäköhän mahtais tarkottaa? Neuvoja, ajatuksia?
4327
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Joskus liuskan lopussa, kun on ollut jäljellä n.3 pilleriä, oon saattanu huomata jo vuotoa, mutten koskaan näin aikaisin. :>

Äänestä

Ei tarvita kuin pieni muutos omassa kehossa, niin pillerit lakkaavat pitämästä kiertoa 28 päivän mittaisena ja pillerit alkavat vuotaa läpi jo ennen taukoviikkoa. Sille ei oikein mahda mitään, mutta yleensä tuo loppuu kun vaihtaa pillerimerkkiä. Mercilon on niin matalahormoninen, että tuo nyt ei ole mikään ihme oikeastaan.

Ja ennen kuin kysyt, niin se ei vaikuta mitenkään asiaan, että olet syönyt pillereitä jo 6 vuotta. Sivuvaikutukset voivat alkaa koska tahansa.

Sinuna seuraisin tilannetta vielä yhden liuskan verran. Jos sama toistuu, yhteys lääkäriin ja merkin tai menetelmän vaihto harkintaan.

Äänestä
  • Mulla oli noin vuoden Mercilonit käytössä ja pikkuhiljaa rupes kuukautiset alkamaan jo edellisen liuskan aikana. Loppujen lopuksi mulla sittn oli menkat joka toinen viikko, jolloin vaihdoin merkkiä. Yasminia olen syönyt sen jälkeen reilut 5 v ja on vuodot tullu taukoviikolla (ehkä joskus pari päivää aikasemmin), vaikkei siinä sen enempää hormoneja olekaan..

    Äänestä

  • weh kirjoitti:

    Mulla oli noin vuoden Mercilonit käytössä ja pikkuhiljaa rupes kuukautiset alkamaan jo edellisen liuskan aikana. Loppujen lopuksi mulla sittn oli menkat joka toinen viikko, jolloin vaihdoin merkkiä. Yasminia olen syönyt sen jälkeen reilut 5 v ja on vuodot tullu taukoviikolla (ehkä joskus pari päivää aikasemmin), vaikkei siinä sen enempää hormoneja olekaan..

    Minulla on itsellä samanlainen tarina sillä erotuksella, että söin välissä vielä Melianeakin muutaman vuoden, kunnes samat oireet ilmaantuivat senkin kanssa. Yasmineilla ei ole ongelmia näkynyt.

    Yasmineissa on kyllä enemmän hormoneja, mutta matalahormoninen sekin on.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


bel-- kirjoitti:

Elikkä, oon syöny Mercilon e-pillereitä reilut puolisen vuotta. Mulla on tällähetkellä liuskasta ottamatta 6 pilleriä, ja huomasin tänään vuotavani verta, lähes kuin ekoina kuukautisten päivinä yleensä. Aattelin ehdottomasti ottaa yhteyttä lääkäriin, mutta mitäköhän mahtais tarkottaa? Neuvoja, ajatuksia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu