työttömyyspäiväraha.

suomalainen.

kymmenen viikkoa odotella korvauksia aivan järjetöntä!!miksi ei vaadittuja papereita voi lähettää jo etukäteen liittoon jotta käsittely alkaisi heti eikä odotella neljääviikkoa ei ole ihme että ihmiset joutuu turvautumaan sosiaaliapuun.vittu tätä suomalaista touhua!!!!!!!!!!!

5

184

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairaslomalle

kuten minä. kelan maksut tulevat aina myöhässä ja autas, jos maksavat erehdyksessä liikaa. Silloin maksat bruttona takaisin sen, minkä nettona ovat maksaneet.

• Täytyy elää

viimeisellä palkalla yli 10 viikkoa.

• viinaa ...

Joo jäin työttömäksi 1.1. 09. ja ensin on kuulemma "loma" sitten 7p karenssi. Saan ensimmäiset työttömyyspäivärahat kuulemma 20 maaliskuuta.Kivaa, on vuokra silloin maksamatta ja toinen tulossa mistähän paskannan rahaa. Jos sossu antaa, se myös auliisti ottaa. Kun saan rahat jotka ei todellakaan ole runsaat kun on tehnyt 6h määräaikaisena.Kiitos vaan tänmaan "viisaille" päättäjille, tekee mieli etsiä jotain kättäpidempää.Tajuaakohan ne millaiseen byrokratian helvettiin tavallinen työtön joutuu.No eivät ainakaan välitä, kunhan itselle tulee vaikka matkakorvaukset vaikka niitä ei tarvis mulle, mulle, mulle, toivon että ahneilla olis joskus paskanen loppu. Ikinä en mene määräaikaiseen työhön, olen sitten vaikka yhteikunnan elättinä eläkkeeseen asti.

• tottuus

Yksi työtön työllistää kymmenen virkamiestä.

• onneksi selvisin siitä

Tässä minun tarinani.

Olin työtön ja juttelin työvoimavirkailijan kanssa siitä että mitä alkaisin tekemään työkseni. Virkailija kehotti minua perustamaan toiminimen ja sanoi että alat myymään jotain.
        Tein hänen toiveiden mukaan asian ja kun soitin tälle virkailijalle että olen nyt laittanut toiminimen pystyyn niin virkailija tokas siihen että nyt et sitten saa työttömyyspäivärahaa. :)
        Olin ihan pihalla että mitä nyt oikein tapahtuu ja menetin rahani 3kk ajaksi. Toiminimi oli voimassa yhden päivän.

Tämä 3 kk oli elämäni raskain aika. Minulla ei ollut penniäkään rahaa , joten asunto meni alta. Ei ollut rahaa laskuihin ja ruokaan. Kaikki laskuni menivät ulosottoon jota maksan edelleenkin.
        Sossu ei minulle rahaa antanut koska huomioi sen liiton rahan tuloksi vaikka olin karenssissa.

Tällä tavalla suomen valtio ottaa omia kansalaisiaan huomioon.!!

Tämä virkailija oli muuten kampin työvoimatoimistossa töissä.
        Voi olla että ehkä virkailija oli minulle katkera , koska sain työttömänä ollessa 1200e käteen kuussa verojen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5815
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3093
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      22
      2298
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2025
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1928
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1833
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1579
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1202
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1191
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      79
      1057
    Aihe