Että ei uudestisynyminen tarkoita sitä, että nyt olemme irti Jumalan laista, eli kaikesta/OIKEUDENMUKAISUUDESTA/?
Sillä sitähän Jumalanlaki on. Vaan päinvastoin, me vahvistamme Jumalan oikeudenmukaisen lain USKOSSA omalla elämällämme.
Kuten tämän asian Paavalikin sanoi: "Pois se meistä, vaan me vahvistamme lain."
Vaikka emme ole enää lainpakoitteen/=kasvattajan/alaisena, vaan teemme kaiken rakkaudesta Jumalaan ja lähimäisiimme, sydämen ilolla ja oikeudenmukaisuudella.
Koska oikea usko vaikuttaa sen rakkauden meissä.
Ainoastaan uskon kautta saatava Jumalan rakkaus voi vapauttaa meidät tekemään sydämen halulla Jumalan mielen mukaisia tekoja. Siis sitä; mikä on omantunnon mukaista ja oikein, sekä Jumalaa, itsemme, että lähimäisiämme kohtaan.
Kaikki on siis Jumalan lahjaa, uskoa myöten, joten ei siinä meillä yhdelläkään ole mitään kerskaamista toisiimme nähden.
Tästä kai kuitenkin olemme samaa mieltä?
6
163
Vastaukset
- Benedi-IDENEB
Saatanahan on ollut " valehtelija ja murhaaja alusta asti" ( Jeesus)
Ja tällainen olento, on tietenkin laiton, ja hänen tekonsa ja ajatuksensa ovat tuomittavia!
" Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa on vanhurskaudella ja vääryydellä?
Tai mitä yhteistä on valkeudella ja pimeydellä"
Tai mitä yhteistä on uskovaisella ja uskomattoman kanssa"
Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat" 2 Kor 6:14-16
Tästä syystä benedi on kirjoittanut kirjeen T.Hilbergille ja vaatinut että epäjumalat on poistettava Lieksan adventtikirkosta 3:ssa viikossa!
Raamattuhan sanoo: " Katselemalla te muututte sen kuvan kaltaiseksi jota katselette!"
Me katselemme uskossa Kristusta, emme näkemisessä...Lieksan adventistit katselivat epäjumalaa, söivät ja joivat samaan aikaan hengellisestä Kalliosta joka on Kristus!
" Se, joka kunnioittaa vääriä jumalia HYLKÄÄ armonantajansa" Joona 2: 9
Te sanotte: Ei Jeesus meitä hylkää, Joona pa kertoikin että " se joka kunnioittaa vääriä jumalia, se hylkää Jeesuksen!!
Te olitte armosta pelastetut ,uskon kautta....mitä järkeä on hyljätä armonantajansa muutaman pahvisen, tai kangaisen maalauksen takia!
Ketä meidän tulee kunnioittaa ylikaiken?
Suuria taiteilijoita vai Jumalaa??
Eikö Jumala ole sitten taiteilijoista kaikkein suurin? Jos ette usko, menkää luontoon, ja katselkaa, kuinka luonto puhuu.
Ja te olkaa hiljaa!1 "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,"
Tuossa sanotaan, että meillä on RAUHA Jumalan kanssa. Ja se on sellaista, että se ei vaihtele tunteiden mukaan, vaan se joko on meissä, tai sitten ei.
Kun rauhani on Jumalassa, niin se perustuu TÄYSIN Jumalan armoon.
Koska syntisen, joka avuttomana, syntejään surren katsoo Kristukseen, julistaa Jumala vanhurskaaksi, niin SILLOIN hänellä ON RAUHA JUMALAN KANSSA, mitä hän itse tilastaan arveleekin.
Ja SE KESTÄÄ koko elämän, niin kauan kuin hän elää armossa.
Tuossa raamatunpaikassa ei sanottu mitään uskon teoista. EI, koska se kuuluukin uskon elämän kasvuun, mutta se ei saa tulla koskaan pelastuksen perustaksi. Sillä anteeksiantamus Kristuksessa on puhtaasti armosta, uskonteot ovat sitten pelastuksen seurausta.
"Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta"- kysyvä...
katsot kuvat epäjumalaksi jos jossakin kirkossa on Jeesuksesta kuva, minä en näe siinä mitään pahaa, kuva on kuva vain ja eihän sitä kukaan varmaan ole tullutkaan palvomaan.
Tuskin moni niitä kuvia edes huomaa, en minä ainakaan mene kirkkoon kuvia palvomaan, mutta jos jossakin kirkossa näen kauniin kuvan, niin ajattelen se on taide työtä ollut tehdä noin kauniita kuvia ei ne minulle muuta sano. Sirkka-Iita kirjoitti:
1 "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,"
Tuossa sanotaan, että meillä on RAUHA Jumalan kanssa. Ja se on sellaista, että se ei vaihtele tunteiden mukaan, vaan se joko on meissä, tai sitten ei.
Kun rauhani on Jumalassa, niin se perustuu TÄYSIN Jumalan armoon.
Koska syntisen, joka avuttomana, syntejään surren katsoo Kristukseen, julistaa Jumala vanhurskaaksi, niin SILLOIN hänellä ON RAUHA JUMALAN KANSSA, mitä hän itse tilastaan arveleekin.
Ja SE KESTÄÄ koko elämän, niin kauan kuin hän elää armossa.
Tuossa raamatunpaikassa ei sanottu mitään uskon teoista. EI, koska se kuuluukin uskon elämän kasvuun, mutta se ei saa tulla koskaan pelastuksen perustaksi. Sillä anteeksiantamus Kristuksessa on puhtaasti armosta, uskonteot ovat sitten pelastuksen seurausta.
"Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta"Room 5:1
"Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa
meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,"
" Tuossa sanotaan, että meillä on RAUHA Jumalan kanssa. Ja se on sellaista, että se ei vaihtele tunteiden mukaan, vaan se joko on meissä, tai sitten ei. " (Sirkka-Iita)
Kyllä Rm.5:1 rauhoittaa ennenlaikkea lain töistä.
Lepo ja rauha Herrassa ei vaihtele
vaelluksemme onnistumisen asteiden mukaan.
Hepr 4:9-10
9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa,
on saanut levon teoistaan,
hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
Room. 9:16
Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
Siunaten
Antti
Aluksi: olen pahoillani tuon riidanhaastajan
viestistä. Niin hirvas kuin minäkin uskomme,
ymmärrämme ja tiedämme, että Sirkka-Iita on
Hengestä syntynyt yksilö.
UUDESTISYNTYNYT JA LAKI
Uudestisyntyminen ei tosiaankaan tarkoita, että
olemme irti laista. Mutta se VELVOITTAA pyrkimään
irti lakiin luottamisesta. Asia sanotaan Raamatussa:
Room. 7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina,
niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Kannattaa tutustua koko lukuun ja ottaa huomioon,
että Galatalaiskirjeessä Jumala muistuttaa sitä,
joka sanoo olevansa lainnoudattaja - yhtäkään
virhettä ei saa tulla. Sillä lakiin katsova saa
elämänsä laista, sikäli kuin saa.
Ei itse asiassa saa, vaikka ei virhettä tekisikään. Sillä lainkiihko on vastakohta
Kristuksen opille ...
Room. 7:10
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
Fil. 3:6
intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Paavali tuossa vaikuttaa ristiriitaiselta, mutta
ei ole. Sillä lain alla oleminen ei ole synnittömyyttä. Lakisydän vainoaa armon lapsia.
(Vrt. Haagarin Ismael ja Saaran Iisak)
OIKEUDENMUKAISUUTTA VAI OIKEAMIELISYYTTÄ
Jumalan oikeudenmukaisuus kohtasi Jeesusta ristillä - "Jumalani, Jumalani, miksi minut
hylkäsit?"
Voi minua, jos vaadin Herralta oikeudenmukaisuutta. Silloin en salli sovituksen
olla voimassa ja syntini pysyy.
Ristintyön vuoksi Jumalan oikeamielisyys pääsee
uskon kautta antamaan meille elämää.
Ps. 25:8
Hyvä ja oikeamielinen on Herra,
hän neuvoo syntisille tien.
Ps. 116:5
Herra on oikeamielinen ja laupias,
meidän Jumalamme on armollinen.
Ps. 145:17
Herra on kaikessa oikeamielinen,
hän on uskollinen kaikissa teoissaan.
OIKEAMIELINEN SIIS USKOLLINEN PELASTAJA
Ps 89:32-37
32 (89:33) niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;
33 (89:34) mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
34 (89:35) En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.
35 (89:36) Minä olen kerran vannonut pyhyyteni kautta, ja totisesti, minä en Daavidille valhettele:
36 (89:37) 'Hänen jälkeläisensä pysyvät iankaikkisesti, ja hänen valtaistuimensa on minun edessäni niinkuin aurinko,
37 (89:38) se pysyy lujana iankaikkisesti niinkuin kuu. Ja todistaja pilvissä on uskollinen'." Sela.
Siunaten
Antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011039- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648