Hain toimeentulotukea sossusta lopetettuani osakeyhtiön osakkaana/duunarina olemisen. (yrityshommasta tuli vain takkiin ja olin rahaton). Karenssihan siitä tuli, joten tein sossuun hakemuksen että tartteen toimeentulotukea elämiseen.
Sossuun meneviin papereihin liitin dokumentin, jossa mainittiin että olin ottanut osakepääomaan(rahallinen arvo 750eur) lainaa silloiselta yrityksemme toimitusjohtajalta ja erottuani Oy:stä annoin osakkeet toimitusjohtajalle jolloin häneltä ottamani lainakin oli kuitattu maksetuksi.
Paperin oli allekirjoittanut minä ja toimitusjohtaja ja lisäksi kolmas henkilö(joka oli todistamassa asiakirjan aitouden).
MUTTA, sossuvirkailija ei uskonut tätä virallista dokumenttia, vaan eväsi toimeentulohakemukseni ja kun tiedustelin puhelimessa syytä eväykseen, hän sanoi ettei usko tuota dokumenttia ja että olin hänen mukaansa kuitenkin myynyt osakkeet ja nyt minulla on rahaa 750 eur. Olin vaan että TÄH?!
Noh, pinnahan siinä paloi että sossuvirkailija voi omavaltaisesti mututuntumalla olla uskomatta virallisia dokumentteja jotka kelpaa muillekin virastoille, PRH:lle jne.
Olisin voinut valittaa päätöksestä, mutta se olisi vienyt ainakin 6kk ja olin silloin niin väsynyt ja masentunut etten jaksanut ruveta tappelemaan, eikä se olisi auttanut minua silloisessa rahattomuudessani. Lainasin sitten rahaa kavereilta sen verran että sain ruokaa. Hakeuduin kurssille noin kk:n päästä ja sain KELAlta sitten hieman sopparahaa.
Mitä tästä opin? No sen että jos olet ollut yrittäjä, niin karenssin lisäksi voi tulla muitakin esteitä, kuten se että sinua pidetään ihmisarvottomana luuserina, jota ei edes uskota.
Sossuvirkailija ei usko virallista dokumenttia
5
677
Vastaukset
- on" hyvää käytäntöä"
Se ei perustu edes lakien noudattamiseen. Ei heidän tarvitse lakia noudattaa, heillä on lakien ja totuuden ylittävä HARKINTAVALTA. Itse olen saanut myös ko.laitoksesta epäämisen. Kyllä ottaa pannuun, kun näkee muutaman juoppoyhteisön juovan ja saavan näitä rahoja kuin tyhjää vain.
On kuin sossuvirkailijat natsimaisesti ajaisivat kansalaisia juoppouteen, jossa houkutteluna on heiltä irtoava avustus juomiseen. Mieletöntä, kun verorahojamme ei osata suunnata todelliseen auttamiseen, vaan sairasmielisyydellä ja luulotautisuudella yhteiset rahamme jaetaan "avustuksina" alkoholismin ylläpitämiseen. - sossun
päätös on mielestäsi väärä pitää siitä aina valittaa. Kun niitä lääninoikeuden päätöksiä kertyy niin kyllä ne jossakin tuntuu. Aikanaan kun itsekin jouduin hetkeksi sossun armoille valitin aina kun olin erimieltä, kaikki meni läpi ja vaikka rahat tuli 6-8kk päästä käytettyä ne silloinkin tuli. Lisäksi suhtautuminen mua kohtaan pikkuhiljaa parani kun tiesivät että en anna periksi
- TakkuTakiainen
aina voi myös ottaa yhteyttä ylempään sossuun, ja uhata valittamisella.
Jos sossu itsekin tietää rikkovansa sääntöjä, ja että valitus menisi läpi, uhkaaminen voi riittää. - minun
TakkuTakiainen kirjoitti:
aina voi myös ottaa yhteyttä ylempään sossuun, ja uhata valittamisella.
Jos sossu itsekin tietää rikkovansa sääntöjä, ja että valitus menisi läpi, uhkaaminen voi riittää.tapauksessani auttanut koska se määräsys jättää maksamatta tuli nimenomaan sieltä pomolta. "Oma" virkailijani oli vain tyytyväinen kun joku valitti ja sai näpäytettyä tätä pomoa
- on oikeus käyttää
omaa harkintavaltaa.Sinulla on oikeus valittaa ,Käsitätkö kuvion et voi voittaa yritä muuat tietä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763637Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301142
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1451072- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891