kuka Väkevän poikain joukossa Jahven kaltainen? Jumala on ylen peljättävä pyhäinsä kokouksessa, kunnioitettava kaikkien keskellä, jotka ympärillänsä ovat. Jahve sotajoukkojen Jumala, kuka on voimallinen Jah niin kuin Sinä?" (Psal.89:7-9.)
"Kuka pilvissä on Jahven vertainen,
48
1112
Vastaukset
- Danielin kirja
ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja Hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen. Ja Hänelle annetiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat Häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja Hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä." Dan.7:13,14.
- siirry nyt jo
muualle höpöttämästä tuota yhtä ja samaa.
siirry nyt jo kirjoitti:
muualle höpöttämästä tuota yhtä ja samaa.
Edelläkirjoitetussa ei ollut sanaakaan muualta kuin Tanachista, joten miksi et iloitse Jumalan sanasta?
Pidätkö Danielia höpöttäjänä? Sinulla sensijaan ei näytä olevan mitää sanottavaa liittyen kirjoitusten sisältöihin joten lopeta se höpöttäminen, jos sanottavaa ei ole.
...ellei satu olemaan joko lukutaidoton tai hengellisessä mielessä umpisokea ;o)
Vain Yeshua HaMashiach voi olla tuo Israelin Pyhä ja ainutlaatuinen "Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä ja Rauhanruhtinas!"
"Pele-Yo'etz, El Gibbor, Avi-'Ad ja Sar-Shalom!"
Vieläpä ImmanuEL! HALLELUYAH!- jälleen kerran
Baltasar kirjoitti:
Rauhaa sinulle ja nimenomaan sitä, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa.
kehuneet toisenne ja harrastaneet kilpalaulantaa jeesuksesta - juutalaisuuspalstalla, niin onko hyväkin olo?
Jos uskontonne on tuollaista ilkkumista - niin se ei ole mistään kotoisin.
Hävetkää!
Aikaiset ukot! jälleen kerran kirjoitti:
kehuneet toisenne ja harrastaneet kilpalaulantaa jeesuksesta - juutalaisuuspalstalla, niin onko hyväkin olo?
Hävetkää!
Aikaiset ukot!Hän on puhuva tälle kansalle, Hän joka on sanonut heille: 'Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdypaikka'. Mutta he eivät ole tahtoneet kuulla.
Niinpä on Herran sana oleva heille: 'Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä', niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan." Jes.28:11-13.
"Näin on Herra sanonut: 'Astukaa tielle ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja veltakaa sitä, niin löydätte levon sielullenne'. Mutta he vastasivat: 'Emme vaella'. Ja minä olen asettanut teille vartijat: 'Kuunnelkaa pasuunan ääntä'. Mutta he vastasivat: 'Emme kuuntele'." Jer.6:16,17.- Diana-ad-rem
Baltasar kirjoitti:
Hän on puhuva tälle kansalle, Hän joka on sanonut heille: 'Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdypaikka'. Mutta he eivät ole tahtoneet kuulla.
Niinpä on Herran sana oleva heille: 'Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä', niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan." Jes.28:11-13.
"Näin on Herra sanonut: 'Astukaa tielle ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja veltakaa sitä, niin löydätte levon sielullenne'. Mutta he vastasivat: 'Emme vaella'. Ja minä olen asettanut teille vartijat: 'Kuunnelkaa pasuunan ääntä'. Mutta he vastasivat: 'Emme kuuntele'." Jer.6:16,17.nikkimaakari taas hurskastelee.
Alkoiko nolottaa kun poistit oman aloitus ketjun, siellä sinulla oli melko monta nikkiä, siellä oli JonathanCross...oli Mikael555...oli xbox... ja montako muuta?
Monellako aiot pelailla tässä aloituksessa, minä toivon ettei kukaan enää osallistu tähän ketjuun. jälleen kerran kirjoitti:
Hävetkää!
Aikaiset ukot!Kirjoitit:
>>>Hävetkää!Baltasar kirjoitti:
Hän on puhuva tälle kansalle, Hän joka on sanonut heille: 'Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdypaikka'. Mutta he eivät ole tahtoneet kuulla.
"Näin on Herra sanonut: 'Astukaa tielle ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja veltakaa sitä, niin löydätte levon sielullenne'. Mutta he vastasivat: 'Emme vaella'. Ja minä olen asettanut teille vartijat: 'Kuunnelkaa pasuunan ääntä'. Mutta he vastasivat: 'Emme kuuntele'." Jer.6:16,17.Tuo mainintasi "Mutta he eivät ole tahtoneet kuulla" on valitettavan yleistä nykyäänkin.
Jo Tanakh'issa on sellaisia verrattu kuuroon kyyhyn:
Psalmit:
58:5 Heidän myrkkynsä on niinkuin käärmeen myrkky, he ovat kuin kuuro kyy, joka korvansa tukitsee,
Koko asiayhteys on siinä seuraava:
"1. Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Älä turmele"; Daavidin laulu.
2. Totisesti, onko vanhurskaus mykkä, ja te puhutte? Tekö tuomitsette oikein, te ihmislapset?
3. Ei, vaan te hankitsette sydämessänne vääryyttä, teidän kätenne käyttävät maassa väkivallan vaakaa.
4. Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.
5. Heidän myrkkynsä on niinkuin käärmeen myrkky, he ovat kuin kuuro kyy, joka korvansa tukitsee,
6. ettei se kuulisi lumoojan ääntä, taitavan taikojan loitsuja."
Onneksi pieni vähemmistö heistä sentään tahtoo kuunnella, mitä J-lalla on heille Poikansa kautta sanottavaa ja siksi he löytävätkin sielulleen rauhan uskon kautta Yeshuaan! HalleluYah!- Diana-ad-rem
Yakov kirjoitti:
Kirjoitit:
>>>Hävetkää!Minä kirjoitan vain tällä nikillä, jos on jotain mitä en voi nikillä kirjoittaa, jätän sen kirjoittamatta.
Toivoisin tietysti, että muutkin tekisivät samoin.
Kyllä minä yhtyä voin tuohon " hävetkää" toivotukseen, koska en mymmärrä itsekään teidän
tyyliä ja toimintaa. - Diana-ad-rem
Diana-ad-rem kirjoitti:
Minä kirjoitan vain tällä nikillä, jos on jotain mitä en voi nikillä kirjoittaa, jätän sen kirjoittamatta.
Toivoisin tietysti, että muutkin tekisivät samoin.
Kyllä minä yhtyä voin tuohon " hävetkää" toivotukseen, koska en mymmärrä itsekään teidän
tyyliä ja toimintaa.ymmärrä.... taitaa olla unten aika. :)
Diana-ad-rem kirjoitti:
ymmärrä.... taitaa olla unten aika. :)
...sanoihisi, että käytät vain rekisteröityä nikkiäsi(?)
Kyseessähän ovat vain sinun sanasi, joita ei voida verifioida ja useimmat kirjoituksesi ovat olleet siinä määrin epäluotettavia, etteivät ainakaan ne puolla vakuutteluasi ;o)
Luotettavuus voidaan hankkia vain teoilla, ystäväni. Siis sellaisilla teoilla, joita mä täällä teen ;o)
...iski jälleen...
:D- ketä naurattaa...
Yakov kirjoitti:
...ja osuma tuli, koska tietty porukka HETI älähti ;o)
ei voi muuta kuin ihmetellä tuollaista käytöstä mitä te kaksi harrastatte täällä.
Oikeinko tosissannekin kuvittelette saavanne jotakin asiallista keskustelua aikaan?
Jos te olisitte OIKEASTI uskossa - niin tuollaista käytöstä ei olisi.
Käytöksenne todistaa, että olette pahasti hakoteillä - sillä oikeat uskossa olevat eivät irvaile toisille. ketä naurattaa... kirjoitti:
ei voi muuta kuin ihmetellä tuollaista käytöstä mitä te kaksi harrastatte täällä.
Oikeinko tosissannekin kuvittelette saavanne jotakin asiallista keskustelua aikaan?
Käytöksenne todistaa, että olette pahasti hakoteillä - sillä oikeat uskossa olevat eivät irvaile toisille.ja kansat TURHIA AJATTELEVAT? Maan kuninkaat nousevat ja ruhtinaat keskenään neuvottelevat Jahvea ja Messiastansa vastaan; 'Katkaiskaamme kahleensa ja heittäkäämme päältämme köytensä,. Joka TAIVAASSA ISTUU, NAURAA, HERRA PILKKAA HEITÄ." Psal.2:1-4.
- olet pakana
Baltasar kirjoitti:
ja kansat TURHIA AJATTELEVAT? Maan kuninkaat nousevat ja ruhtinaat keskenään neuvottelevat Jahvea ja Messiastansa vastaan; 'Katkaiskaamme kahleensa ja heittäkäämme päältämme köytensä,. Joka TAIVAASSA ISTUU, NAURAA, HERRA PILKKAA HEITÄ." Psal.2:1-4.
joka kuvittelee omaavansa samat oikeudet kuin Jumala.
Tuo käytöksesi kapsahtaa omaan nilkkaasi.
Mutta omapahan on valintasi. olet pakana kirjoitti:
joka kuvittelee omaavansa samat oikeudet kuin Jumala.
Tuo käytöksesi kapsahtaa omaan nilkkaasi.
Mutta omapahan on valintasi.Saa mielestäsi nauraa ja pilkata niitä: jotka neuvottelevat Jahvea ja Messiastansa vastaan?
Siitähän teksti puhui, vai kuinka? Eikö Messias täytä sinun Hänelle asettamia 'uskovaisen' kriteereitä ja kiusaako sinua se, jos hän taivaassa istuessaan nauraa vastustajilleen?- aivan omat tekstit
Baltasar kirjoitti:
Saa mielestäsi nauraa ja pilkata niitä: jotka neuvottelevat Jahvea ja Messiastansa vastaan?
Siitähän teksti puhui, vai kuinka? Eikö Messias täytä sinun Hänelle asettamia 'uskovaisen' kriteereitä ja kiusaako sinua se, jos hän taivaassa istuessaan nauraa vastustajilleen?joita kuvittelet todeksi.
aivan yhtä hyvin se olisi voitu kääntää koskemaan vaikka joulupukkia.
alkuperäiset tekstit ovat aivan jotain muuta kuin sinun höttösi.
piste. aivan omat tekstit kirjoitti:
joita kuvittelet todeksi.
aivan yhtä hyvin se olisi voitu kääntää koskemaan vaikka joulupukkia.
alkuperäiset tekstit ovat aivan jotain muuta kuin sinun höttösi.
piste.Oikein naurattaa: heh heh...
- 4 - 9
Baltasar kirjoitti:
Oikein naurattaa: heh heh...
4 Mykistä, Herra, kavalat kielet,
vaienna ne, jotka kerskuvat:
5 "Kielemme tekee meidät vahvoiksi, meillä on sana hallussamme, kukaan ei voi meille mitään!"
6 "Kun heikkoja sorretaan ja köyhät vaikeroivat, minä astun esiin", sanoo Herra. "Minä tuon avun ja pelastan heidät", lupaa Herra.
7 Herran sanat ovat todet ja puhtaat,
kirkkaat kuin seitsemästi puhdistettu hopea,
joka hohtavana juoksee sulattimesta.
8 Sinä, Herra, suojelet meitä,
sinä varjelet meitä joka hetki
tämän pahan ajan keskellä.
9 Joka puolella jumalattomat rehentelevät, ja turmelus saa vallan. - 4 - 7
Baltasar kirjoitti:
4 Eivätkö he mitään käsitä,
nuo väärintekijät?
He syövät minun kansaani,
syövät sitä kuin leipää.
He ovat unohtaneet Herran.
5 Vielä he joutuvat kauhun valtaan,
sillä Jumala on oikeamielisten puolella.
6 Te voitte tehdä tyhjäksi köyhän hankkeet, mutta Herra on hänen turvansa.
7 Kunpa Siionista jo tulisi apu Israelille! Kun Herra kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee. - 3-4
Baltasar kirjoitti:
3 Pyhille, jotka maan päällä ovat,
hän osoittaa ihmeellistä rakkauttaan.
4 Mutta tuska ja vaiva tulee niiden osaksi, jotka seuraavat vieraita jumalia. Minä en ota osaa juhlamenoihin, joissa vuodatetaan juomauhrina verta, en edes mainitse heidän jumaliaan! 3-4 kirjoitti:
3 Pyhille, jotka maan päällä ovat,
hän osoittaa ihmeellistä rakkauttaan.
4 Mutta tuska ja vaiva tulee niiden osaksi, jotka seuraavat vieraita jumalia. Minä en ota osaa juhlamenoihin, joissa vuodatetaan juomauhrina verta, en edes mainitse heidän jumaliaan!mutta viisasten kieli on lääke. Totuuden huule pysyvät iäti, mutta valheen kieli vain tuokion. Sanl.12:18,19.
- 8-12
Baltasar kirjoitti:
mutta viisasten kieli on lääke. Totuuden huule pysyvät iäti, mutta valheen kieli vain tuokion. Sanl.12:18,19.
8 Vaviskoon Herran edessä kaikki maa,
koko maanpiiri pelätköön häntä.
9 Mitä hän sanoi, se tapahtui,
mitä hän käski, se pysyi.
10 Herra on kumonnut kansojen päätökset
ja tehnyt tyhjiksi ihmisten aikeet.
11 Mutta Herran päätökset pysyvät iäti,
hänen ajatuksensa polvesta polveen.
12 Onnellinen se kansa, jonka jumala on Herra, kansa, jonka Herra on omakseen valinnut. - Ja huonot suoritukset uusitaan
8-12 kirjoitti:
8 Vaviskoon Herran edessä kaikki maa,
koko maanpiiri pelätköön häntä.
9 Mitä hän sanoi, se tapahtui,
mitä hän käski, se pysyi.
10 Herra on kumonnut kansojen päätökset
ja tehnyt tyhjiksi ihmisten aikeet.
11 Mutta Herran päätökset pysyvät iäti,
hänen ajatuksensa polvesta polveen.
12 Onnellinen se kansa, jonka jumala on Herra, kansa, jonka Herra on omakseen valinnut."Moni viskoo sanoja kuin miekan pistoja"
- 16-23
Baltasar kirjoitti:
mutta viisasten kieli on lääke. Totuuden huule pysyvät iäti, mutta valheen kieli vain tuokion. Sanl.12:18,19.
16 Jumalattomalle Jumala sanoo:
"Miten sinä voit kertoa käskyistäni,
kuinka uskallat puhua minun liitostani,
17 sinä, joka et ota vastaan ojennusta
vaan heität käskyni selkäsi taakse?
18 Jos näet varkaan, otat hänet ystäväksi,
pidät yhtä avionrikkojien kanssa.
19 Sinä annat suusi puhua pahaa,
kielesi punoa petosta.
20 Sinä istut ja puhut pahaa veljestäsi,
panettelet oman äitisi poikaa.
21 Pysyisinkö hiljaa, kun sinä teet noin?
Sinä luulet, että minä olen sinun kaltaisesi.
Mutta minä panen sinut vastaamaan teoistasi,
asetan sinut tuomiolle.
22 Ymmärtäkää tämä, te jotka unohdatte Jumalan!
Muuten minä raatelen teidät,
eikä pelastajaa ole.
23 Joka uhraa kiitosta, se kunnioittaa minua. Joka pysyy oikealla tiellä, saa nähdä, kuinka Jumala pelastaa." - saa.....
Ja huonot suoritukset uusitaan kirjoitti:
"Moni viskoo sanoja kuin miekan pistoja"
maistella omaa 'lääkettään' .....
saa..... kirjoitti:
maistella omaa 'lääkettään' .....
Lainaamalla Jumalan sanaa, niin sinä panet paremmaksi ja kirjoitat uudestaan koko raamatun. Ei siinä mitään, se olisi varmaan sinulle ihan terveelistä ja miksei lukijoillekin: sillä mitä ne tekevätkään ihmisselitysten olejet Jumalan sana seassa: "Eikö Minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?" Jer.23:29.
Mutta lopeta ihmeessä tuo rusinoiden napsiminen, ne kun rupeavat käymään ja tulet vielä humalaan.- tuo loppulause
Baltasar kirjoitti:
Lainaamalla Jumalan sanaa, niin sinä panet paremmaksi ja kirjoitat uudestaan koko raamatun. Ei siinä mitään, se olisi varmaan sinulle ihan terveelistä ja miksei lukijoillekin: sillä mitä ne tekevätkään ihmisselitysten olejet Jumalan sana seassa: "Eikö Minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?" Jer.23:29.
Mutta lopeta ihmeessä tuo rusinoiden napsiminen, ne kun rupeavat käymään ja tulet vielä humalaan.4 Mutta tuska ja vaiva tulee niiden osaksi, jotka seuraavat vieraita jumalia. Minä en ota osaa juhlamenoihin, joissa vuodatetaan juomauhrina verta, en edes mainitse heidän jumaliaan!
- Baltasar ei kijautuneena
tuo loppulause kirjoitti:
4 Mutta tuska ja vaiva tulee niiden osaksi, jotka seuraavat vieraita jumalia. Minä en ota osaa juhlamenoihin, joissa vuodatetaan juomauhrina verta, en edes mainitse heidän jumaliaan!
Etteivät he päihtyisi vaan olisivat aina täysin raittiita. Tämä nasiirilakiin kuuluva säädös oli niin tarkka ja huolellisesti nasiirien raittiutta valvova, ettei edes rusinoiden syöntiä sallittu, sillä ne saattavat alkaa käymään suolistossa ja muodotaa ihmisen sisällä alkoholia, joka olisi voinut päihdytää nasiirin ja vaikuttanut siten myös hänen toimiinsa ja harkintakykyynsä.
Rusinoiden napsiminen pullasta on taas sanonta, joka kuvaa tilannetta missä ihminen valitsee makeimmmat herkkupalat suuhunsa pullapitkosta, syömattä lainkaan itse pitkoa. Tämä jälkimmäinen sanonta on tietysti Tanachin ulkopuolista kansanviisautta, ja sen opetuksen joko ymmärtää tai sitten ei. ketä naurattaa... kirjoitti:
Käytöksenne todistaa, että olette pahasti hakoteillä - sillä oikeat uskossa olevat eivät irvaile toisille....ihan asiallisii seikkoi, vaikka välillä reilusti huumorilla höystettyinä, että kaikki tiukkapipotkin vois ihan vapaasti nauraa.
Kunnon nauru nimittäin jopa laihduttaa. Kun naurat 12 tuntia yhteen soittoon, niin et ehdi syödä, jolloin oot niinku pienel dieetil...
Lisäksi nauru laittaa pallea lihaksetkin kunnolla työhön, jolloin vatsanpohja alkaa hikoileen ja sen alueella oleva ylimääräinen läski alkaa vähitelllen sulaa sullakin.
- - -
Vähän tuli nyt harhailtua avauksen aiheesta, mutta palailen siihen seuraavassa vastauksessani ;o)- ei muuta
Baltasar ei kijautuneena kirjoitti:
Etteivät he päihtyisi vaan olisivat aina täysin raittiita. Tämä nasiirilakiin kuuluva säädös oli niin tarkka ja huolellisesti nasiirien raittiutta valvova, ettei edes rusinoiden syöntiä sallittu, sillä ne saattavat alkaa käymään suolistossa ja muodotaa ihmisen sisällä alkoholia, joka olisi voinut päihdytää nasiirin ja vaikuttanut siten myös hänen toimiinsa ja harkintakykyynsä.
Rusinoiden napsiminen pullasta on taas sanonta, joka kuvaa tilannetta missä ihminen valitsee makeimmmat herkkupalat suuhunsa pullapitkosta, syömattä lainkaan itse pitkoa. Tämä jälkimmäinen sanonta on tietysti Tanachin ulkopuolista kansanviisautta, ja sen opetuksen joko ymmärtää tai sitten ei.teekkään tällä palstalla!
Höttösoppaa ja rusinat päälle, eipä ihme että hänen päänsä on sekaisin kuin seinäkello!
Käki on tosin vaihtunut papukaijaan! - Sitä keskustelua
ei muuta kirjoitti:
teekkään tällä palstalla!
Höttösoppaa ja rusinat päälle, eipä ihme että hänen päänsä on sekaisin kuin seinäkello!
Käki on tosin vaihtunut papukaijaan!Vaan tyhää henkilöön kohdistettua paatoksellista syyttelyä ja ainoa keino, jolla ilmeisesti, Tanachista täysin vieraantuneet ihmiset kykynevät purkamaan turhautumistaan, varsinaisten tyhjien väittämiensä osoittauduttua kestämättömiksi.
- kaikki kun
asialliset keskustelunaiheet eivät vedä, vaan tällaiset ääliömäiset ulkoapapatukset.
- Noiden ukkelien
keskinäisen kehujen kerho on tosi oksettavaa kateltavaa varsinkin kun ne syö väärästä pöydästä.
- jotka tulevat
Noiden ukkelien kirjoitti:
keskinäisen kehujen kerho on tosi oksettavaa kateltavaa varsinkin kun ne syö väärästä pöydästä.
ilkkumaan tälle palstalle, kun eivät enää muuhun pysty.
Sivistymättömyyttä ja törkeää, lapsellista höpötystä ja kaikenmaailman fraaseja toistaen.
Jos he olisivat fiksuja niin lopettaisivat tuollaisen tuputuksen.
Toivottavasti tämä ketju katoaa pikapuoliin. - Baltasar ei kirjautuneena
2.Moos.32:12-23. "Ja Mooses sanoi Herralle: "Katso, sinä sanot minulle: 'Johdata tämä kansa sinne', mutta et ilmoittanut minulle, KENEN SINÄ LÄHETÄT KANSSANI. Ja kuitenkin sinä sanot: 'Minä tunnen sinut nimeltäsi, ja sinä olet saanut ARMON MINUN SILMIENI EDESSÄ'.
Jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin ILMOITA MINULLE TIESI, ETTÄ TULISIN TUNTEMEEN SINUT JA TIETÄISIN SAANEENI ARMON SINUN SILMIESI EDESSÄ; ja katso, tämä on Sinun kansasi.
Hän sanoi: 'Pitäisikö minun kasvojeni käymän sinun kanssasi ja MINUN VIEMÄN SINUT LEPOON?
Hän vastasi Hänelle: 'Elleivät Sinun KASVOSI käy meidän kanssamme, niin älä johdata meitä täältä pois. Sillä mistä muutoin tiedetään, että MINÄ OLEN SAANUT ARMON SINUN SILMIESI EDESSÄ, minä ja sinun kansasi, ellei siitä, ETTÄ SINÄ KÄYT KANSSAMME, niin että me, minä ja Sinun kansasi, OLEMME ERIKOISET kaikkien kansojen joukossa, jotka maan päällä ovat?
Herra vastasi Moosekselle: 'Mitä sinä nyt pyydät, sen Minä myös teen; SILLÄ SINÄ OLET SAANUT ARMON MINUN SILMIENI EDESSÄ, JA MINÄ TUNNEN SINUT NIMELTÄSI'.
Silloin hän sanoi: 'Anna minun nähdä SINUN KIRKKAUTESI'.
Hän vastasi: 'Minä anna KAIKEN IHANUUTENI KÄYDÄ SINUN OHITSESI JA HUUDAN NIMEN 'HERRA' SINUN EDESSÄSI. JA MINÄ OLEN ARMOLLINEN, KENELLE OLEN ARMOLLINEN, ARMAHDAN, KETÄ ARMAHDAN.
Ja Hän sanoi vielä: 'SINÄ ET VOI NÄHDÄ KASVOJANI; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon.'
Sitten Herra sanoi: 'Katso, tässä on paikka Minun läheisyydessäni, astu tuohon kallioille. Ja kun MINUN KIRKKAUTENI KULKEE OSITSE, asetan Minä Sinut kallion rotkoon JA PEITÄN SINUT KÄDELLÄNI, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun Minä sitten siirrän pois käteni, näet Sinä MINUN SELKÄPUOLENI; mutta Minun kasvojani ei voi kenkään katsoa.'
2.Moos.34:5,6. "Niin HERRA ASTUI ALAS PILVESSÄ ja Mooses asettui siellä Hänen läheisyyteensä ja huusi Herran nimeä.
Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: Herra, Herra (The LORD the LORD) ON LAUPIAS JA ARMAHTAVAINEN JUMALA, pitkämielinen ja SUURI ARMOSSA JA USKOLLISUUDESSA,",,,
Joh.3:12-14. "Jos ette usko, kun Minä puhun teille maallisia, kuinka te uskoisitte, jos Minä puhin teille taivaallisista? Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, PAITSI HÄN, JOKA TULI TAIVAASTA ALAS, IHMISEN POIKA, JOKA ON TAIVAASSA.
Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka Häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä." - varmaan
Baltasar ei kirjautuneena kirjoitti:
2.Moos.32:12-23. "Ja Mooses sanoi Herralle: "Katso, sinä sanot minulle: 'Johdata tämä kansa sinne', mutta et ilmoittanut minulle, KENEN SINÄ LÄHETÄT KANSSANI. Ja kuitenkin sinä sanot: 'Minä tunnen sinut nimeltäsi, ja sinä olet saanut ARMON MINUN SILMIENI EDESSÄ'.
Jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin ILMOITA MINULLE TIESI, ETTÄ TULISIN TUNTEMEEN SINUT JA TIETÄISIN SAANEENI ARMON SINUN SILMIESI EDESSÄ; ja katso, tämä on Sinun kansasi.
Hän sanoi: 'Pitäisikö minun kasvojeni käymän sinun kanssasi ja MINUN VIEMÄN SINUT LEPOON?
Hän vastasi Hänelle: 'Elleivät Sinun KASVOSI käy meidän kanssamme, niin älä johdata meitä täältä pois. Sillä mistä muutoin tiedetään, että MINÄ OLEN SAANUT ARMON SINUN SILMIESI EDESSÄ, minä ja sinun kansasi, ellei siitä, ETTÄ SINÄ KÄYT KANSSAMME, niin että me, minä ja Sinun kansasi, OLEMME ERIKOISET kaikkien kansojen joukossa, jotka maan päällä ovat?
Herra vastasi Moosekselle: 'Mitä sinä nyt pyydät, sen Minä myös teen; SILLÄ SINÄ OLET SAANUT ARMON MINUN SILMIENI EDESSÄ, JA MINÄ TUNNEN SINUT NIMELTÄSI'.
Hän vastasi: 'Minä anna KAIKEN IHANUUTENI KÄYDÄ SINUN OHITSESI JA HUUDAN NIMEN 'HERRA' SINUN EDESSÄSI. JA MINÄ OLEN ARMOLLINEN, KENELLE OLEN ARMOLLINEN, ARMAHDAN, KETÄ ARMAHDAN.
Ja Hän sanoi vielä: 'SINÄ ET VOI NÄHDÄ KASVOJANI; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon.'
Sitten Herra sanoi: 'Katso, tässä on paikka Minun läheisyydessäni, astu tuohon kallioille. Ja kun MINUN KIRKKAUTENI KULKEE OSITSE, asetan Minä Sinut kallion rotkoon JA PEITÄN SINUT KÄDELLÄNI, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun Minä sitten siirrän pois käteni, näet Sinä MINUN SELKÄPUOLENI; mutta Minun kasvojani ei voi kenkään katsoa.'
2.Moos.34:5,6. "Niin HERRA ASTUI ALAS PILVESSÄ ja Mooses asettui siellä Hänen läheisyyteensä ja huusi Herran nimeä.
Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: Herra, Herra (The LORD the LORD) ON LAUPIAS JA ARMAHTAVAINEN JUMALA, pitkämielinen ja SUURI ARMOSSA JA USKOLLISUUDESSA,",,,
Joh.3:12-14. "Jos ette usko, kun Minä puhun teille maallisia, kuinka te uskoisitte, jos Minä puhin teille taivaallisista? Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, PAITSI HÄN, JOKA TULI TAIVAASTA ALAS, IHMISEN POIKA, JOKA ON TAIVAASSA.
Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka Häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä."tulkata nuo tekstit ja vääntää vielä rautalangasta - jotta alkaisit edes hitusenkaan ymmärtämään jotain.
Nyt olet täällä kymmenillä eri nimimerkeillä ja huutelet tuota yhtä ja samaa! Oletko noin epätoivoinen, aivan desperado!?
taidat olla niin hukassa itsesi kanssa, että sinun on tultava palstalle yhä uudelleen ja uudelleen ikäänkuin todistaaksesi jotain?
Emme me sinun kelkaasi lähde - olet eksynyt piruparka... Baltasar ei kirjautuneena kirjoitti:
Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka Häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä."Luuk.9:28-31. "Noin kahdeksan päivää sen jälkeen kun Hän oli tämän puhunut, Hän otti Pietarin ja Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle (kolme todistajaa - täältä). Ja Hänen rukoillessaan Hänen kasvojensa näkö muuttui, ja Hänen vaatteensa tulivat säteilevän valkoiseksi (metaforfoosi).
Ja KATSO, Hänen kanssaan puhui kaksi miestä, ja ne olivat MOOSES ja Elias.
HE NÄKYIVÄT KIRKKAUDESSA ja puhuivat Hänen poismenostansa, jonka Hän oli saattava (ylipappina Ps.110.) täytäntöön Jerusalemissa...
Luuk.9:34-35. "Ja heidän tätä sanoessaan TULI PILVI JA PEITTI HEIDÄT VARJOONSA; ja he peljästyivät (opetuslapset) joutuessaan pilveen. Ja pilvestä kuului ääni, joka sanoi: TÄMÄ ON MINUN POIKANI, SE VALITTU; KUULKAA HÄNTÄ."
Ja näin sanoen Jumala vahvisti, että meidän tulee kuulla Hänen valittuaan; ei vain sellaisena kuin Hän oli eläessään: lihansa päivinä 'orjan muodossa', vaan nimenomaan että: tuntisimme Hänet sellainena kuin Hän on iankaikkissa katoamattomassa kirkkaudessa Ihmisen Pojan kaltaisena. (Psalmi 110; Dan.7:13.)
1.Kor.5:16. "SENTÄHDEN ME EMME TÄSTÄ LÄHTIEN TUNNE KETÄÄN LIHAN MUKAAN; JOS OLEMME TUNTENEET KRISTUKSEN LIHAN MUKAAN, EMME KUITENKAAN ENÄÄ TUNNE."...opeteltavaksi ainakin osittain ulkoa, ellei sitä kokonaan kykene opettelemaan ulkoa.
Tuu säki sieltä puskastasi ja omasta pimeydestäsi Yeshuan valkeuteen, niin alat nähdä oikealla tavalla meidän kanssamme!- ei riitä
Yakov kirjoitti:
...opeteltavaksi ainakin osittain ulkoa, ellei sitä kokonaan kykene opettelemaan ulkoa.
Tuu säki sieltä puskastasi ja omasta pimeydestäsi Yeshuan valkeuteen, niin alat nähdä oikealla tavalla meidän kanssamme!ymmärtämään TaNaKhin tekstejä.
Jos olisit edes hitustakaan ymmärtänyt - niin tekstisi ei olisi tuollaista soopaa. ei riitä kirjoitti:
ymmärtämään TaNaKhin tekstejä.
Jos olisit edes hitustakaan ymmärtänyt - niin tekstisi ei olisi tuollaista soopaa.Me ei olla kirjoitettu mitään soopaa uskonveljen kanssa, vaan "totuuden ja toimen sanoja" ja ne ovat kallisarvoiset niille, jotka totuutta rakastavat. Siis sullekin siinä vaiheessa, kun sä alat ihan vakavissas funtsiin totuus-asioita...
- ja varsinkin teidän
Yakov kirjoitti:
Me ei olla kirjoitettu mitään soopaa uskonveljen kanssa, vaan "totuuden ja toimen sanoja" ja ne ovat kallisarvoiset niille, jotka totuutta rakastavat. Siis sullekin siinä vaiheessa, kun sä alat ihan vakavissas funtsiin totuus-asioita...
toimintanne ei todista mistään muusta kuin siitä, että ette ole etsineetkään totuutta vaan olette tyytyneet väärennöksiin ja julistatte sitä suut vaahdossa täällä - jonne se ei todellakaan kuulu.
Teidän totuus on lähtöisin ihmisestä - juutalaisuuden totuus on lähtöisin J-lasta.
Tämä on se ero - ja se muutu, vaikka päällänne seisoisitte. ja varsinkin teidän kirjoitti:
toimintanne ei todista mistään muusta kuin siitä, että ette ole etsineetkään totuutta vaan olette tyytyneet väärennöksiin ja julistatte sitä suut vaahdossa täällä - jonne se ei todellakaan kuulu.
Teidän totuus on lähtöisin ihmisestä - juutalaisuuden totuus on lähtöisin J-lasta.
Tämä on se ero - ja se muutu, vaikka päällänne seisoisitte.Vertailehan vähän Mooseksesta ja Yeshuaa toisiinsa, niin näet mikä kirkkausero heillä on!
Mooses tappoi egyptiläisen pyrkiessään kiivailemaan kansansa vapauttamisen puolesta. Siis Mooseksen kädet olivat veren tahrimat! Mooseksella ei ollut valtaa tuhota egyptiläisiä, vaikka hän kiivastuneena olisi kernaasti niin tehnytkin. Herra itse kosti Egyptin faraolle ja tämän sotajoukolle Israelin puolesta.
Yeshua oli kuolemaan sa saakka viaton J-lan valitsema syntiuhrikaritsa, joka ei tahrinut käsiään vereen. Myös Hänen sanomansa sisältö oli niin paljon korkeampi kuin taivas on maata Mooseksen Lakiin verraten, joka vaatii kostoa: "Silmä silmästä, hammas hampaasta!"
Yeshuan sanoman mukaan meidän tulee rakastaa lähimmäisiämme kuten itseämme ja lähimmäisiämme ovat kaikki vihamiehemmekin!
Yeshua antoi juutalaisten häväistä, kiduttaa ja lopulta murhauttaa itsensä osoittaakseen sanomansa kirkkauden ja suunnattoman ERON kaikkiin muihin koko taivaan alla ennen Häntä ja Hänen jälkeensäkin julistettaviin sanomiin nähden. Samoin Israelin Pyhä kosti myös Poikaansa kohdanneen vääryyden niille, jotka olivat siihen syyllisiä....
Tämän edellä olevan viestin ymmärtäminen tosin vaatii vähintäinkin IQ 1:n arvon (jos max-arvo olisi 400).
IQ tarkoittaa suomeksi ÄO eli älykkyysosamäärä.
Heh-heh... :o)- Tyhjiä väittämiä
ja varsinkin teidän kirjoitti:
Tämä on se ero - ja se muutu, vaikka päällänne seisoisitte.Osoita todeksi että missä ja miten:
a) "toimintanne ei todista mistään muusta kuin siitä, että ette ole etsineet totuutta vaan tyytyneet väärennöksiin
b) "julistatte sitä suut vaahdossa"
c) "täällä jonne se ei kuulu."
d) "Teidän totuus on lähtöisin ihmisistä"
e) "juutalaisuuden totuus on läntöisin J-lasta."
f) miten päällään seisominen kuuluu käytyyn keskusteluun ja onko se sinun metodisi puolustaa sitä: juutalaista totuutta, jota olet edustavinasi ja puolustavinasi? - Michelena
Tyhjiä väittämiä kirjoitti:
Osoita todeksi että missä ja miten:
a) "toimintanne ei todista mistään muusta kuin siitä, että ette ole etsineet totuutta vaan tyytyneet väärennöksiin
b) "julistatte sitä suut vaahdossa"
c) "täällä jonne se ei kuulu."
d) "Teidän totuus on lähtöisin ihmisistä"
e) "juutalaisuuden totuus on läntöisin J-lasta."
f) miten päällään seisominen kuuluu käytyyn keskusteluun ja onko se sinun metodisi puolustaa sitä: juutalaista totuutta, jota olet edustavinasi ja puolustavinasi?Luettuani tämän ketjun haluan sanoa muutaman asian.
Kun ollaan keskustelupalstalla, jossa aihe pohjautuu heprealaisen Raamatun tuntemiseen aivan keskeisesti, tässäkin keskustelussa Baltasar ja Yakov ovat kiitoksen ansainneet jo siitä syystä, että he ovat perehtyneet hyvin aihepiiriin, s.o. VT:n sisältöön. Heillä on selkeitä mielipiteitä Jumalasta, joka on uskontopalstalla tärkeää, ja täällähän on kyse juutalaisuuden jumalakuvasta, jonka he tuntevat hyvin.
Sen sijaan sinä ja kaltaisesi heittelevät lähinnä vain henkilökohtaisia herjoja, koska teillä ei ole mitään sanottavaa Tanakhin tuntemuksen, ja kunnioituksen, ollessa heikko, teidänlaisinne Jumalan sanat, joita pyhä kirja välittää, on höpinää ja ties mitä joutavaa. Tällä palstalla ei ole ollut aikoihin juuri mitään juutalaista näkökulmaa valottavia asiallisia kirjoituksia. Hyvä dialogi perustuu siihen että kunnioitetaan keskustelukumppaneita vaikka ollaan eri mieltä.
Yakov ja Baltasar kirjoittavat yleensä ystävällisesti ja kärsivällisesti, vaikka keskenkasvuiset heitä nimittelevät juuri niin älyttömästi, kuin VT:n viisaat puhuvat jumalattomista. Reaktionne on samanlainen kuin monen juutalaisen reaktio oli profeettoihin. Viisas uskoo häneenkin, joka on eri uskonnosta, jos tämä esim. siteeraa viisaita ja oikeamielisiä ajatuksia.Fiksuimmat juutalaiset puhuvat kansojen oikeamielisistä. Tuollainen asennoituminen, koska noi ei oo juutalaisia, ne on aina hölmöjä - tai: eihän kristitty voi sanoa mitään fiksua, järkevää tai totta koska kuuluu "väärään ryhmään" on todella lapsellista eikä mitään kunnon dialogia voi syntyä noin ennakkoluuloisesta asenteesta.
Näin tämänkin ketjun viisaimmat ja asiantuntevimmat ovat ne jotka ovat tuoneet Raamatun ja Jumalan sanaa esiin, ja myös perustelleet näkemyksiään siihen nojautuen, olivat nämä henkilöt sitten mistä "puolueesta" tahansa.
Em. henkilöt jotka kirjoittivat tuossa ystävällisesti ja asiallisesti juutalaisen pyhistä teksteistä uskontopalstalla, toimivat juuri loogisesti, älykkäästi ja mielekkäästi, ja väitteesi, että heidän totuutensa on väärennös, ei merkitse mitään, ei anna mitään rakentavaa keskusteluun, jos tuollaista mitätöintiä vain heitetään ilmaan. Ethän perustele asioita juuri mitenkään uskontolähtöisesti vaan purat vain ties mitä turhautumiasi.Kristinuskon puolellakin on vakavaa ja perusteellista raamatuntutkimusta joka edistyy koko ajan, ja joka voi edistää juutalaistenkin oppimista omasta uskonnostaan. On lapsellista ja myös epätieteellistä väittää että vain ja ainoastaan juutalainen osaa tulkita Vanhaa ja/tai Uutta testamenttia oikein, muut eivät.
Sinulle on siis olemassa joku "juutalainen totuus", aivan kuin "marxilainen totuus"?
Kovin on väritettyjä totuuskäsityksiä. Eikö tosiasioiden vain pitäisi olla joko tosia sinänsä? Eikö pitäisi lähteä enemmänkin siitä, että tutkitaan, onko jokin lause tosi tai epätosi? Sama kai silloin on lausuuko sen juutalainen vai ei-juutalainen?
Jos on tosiasiaksi nimettyjä väitteitä, ja etsitään niiden syvempää totuusarvoa, eikö juuri sillä ole merkitystä että joku etsii vilpittömästi totuutta eikä leimaa toisia totuudenetsijöitä väärin vain siksi että heillä on esim. "vääränvärinen" takki tai jäsenyys johonkin seurakuntaan?
Jos ei juutalainen kertoo VT:stä enemmän faktaa kuin joku "nimijuutalainen", silloinhan häntä sopii arvostaa juuri asiantuntemuksensa vuoksi enemmän kuin sitä jolla on jonkun seurakunnan jäsenkortti taskussaan.
Kannattaa siis tutustua erityisesti siihen, mitä VT kertoo, Jumalasta varsinkin, ennenkuin tulee uskontopalstalle kommentoimaan yhtään mitään.
Mitä enemmän kirjoitellaan asian vierestä, sitä turhempaa ja tyhjänpäiväisempää ja myös ikävää, jos ei tuo ihmisten kohtuuton pilkkaaminen vakaumuksen tähden lopu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837