Kodeiiniriippuvuus???

penni84

Nyt tartis apuu!!!Oon jo pitkään miettinyt tätä mut pikkuhiljaa rupeemassa ehkä myöntämään.Kärsin masennuksesta ja syönyt masennus ja ahdistuslääkkeitä useamman vuoden.ja lisäksi syönyt olkapääsärkyihin muutaman vuoden ajan paljon panacodia.Ja nyt vuoden ajan ollut sairaslomalla ja määrät kasvanut huimasti,lokakuussa olkapää leikattii ja annokset suureni hetkellisesti,nyt normaaliin pääkipuunkaan ei auta enää normaalist särkylääkkeet vaan täytyy olla 800mg tai 2panacodii.
olka rupee olee särytön,mutte jos olen päiviä ilman panacodia oloni on todella huono pää jumalattoman kipeä,oksettää,hermostunut,ahdistunut,vähän kun krapulainen,mutta heti kun otan panacodia olo helpottaa.Olen tosissani yritänyt vaan olla ilman mutta pakko sitten ottaa kun olo niin huononee.miten pääsen tästä eroon??
muilla kokemuksia??
Pitäisi varmaan soittaa lääkäriin?
Mutta ottaako ne tämmäistä tosissaan?
vai sanooko vaan et ole ilman?
en enää tiedä mitä tehdä???
olis pakko kuitenki päästä eroon koska lääke kuitenki väsyttää tms ja parin kuukauden päästä pitäs päästä töihin

3

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyy

olet riippuvainen panacodista.

Kokeile vähentää pikkuhiljaa lääkitystä. Kestä oireet, ole lujana.

• penni84

Olen yrittänyt sitä.sehän tässä on ku yrittänyt kaikkea,vähentänyt pikkuhiljaa,kokeillut pääsärkyyn sit ibusal 800mg et jotenki kestäs.2päivää kestän ja en sit enempää =(. en saa nukuttua,oksettaa ja pää tuntuu räjähtävän =( soitin nyt työterveysasemalle ja juttelin hoitajan kanssa.ens viikon pe lääkäri

• oma kokemus
        penni84 kirjoitti:

Olen yrittänyt sitä.sehän tässä on ku yrittänyt kaikkea,vähentänyt pikkuhiljaa,kokeillut pääsärkyyn sit ibusal 800mg et jotenki kestäs.2päivää kestän ja en sit enempää =(. en saa nukuttua,oksettaa ja pää tuntuu räjähtävän =( soitin nyt työterveysasemalle ja juttelin hoitajan kanssa.ens viikon pe lääkäri

Joudun käyttämään panacodia, välillä päivittäin, sitten taas säryttöminä aikoina on pitempiä taukoja.
        Ekan ns. säryttömän kauden aikana, kun en siis olisi tarvinnut panacodia, jota normaalisti olin ottanut 3-4 tabl/pvä, tuli mielettömiä päänsärkyjä ja hikoilua, unettomuutta yms.
        Nyt sitten rupesin tekemään niin, että kun huomasin selkäkipujen helpottavan, otin puolikkaan kaks kertaa päivässä.
        Seuraavana päivänä yhen puolikkaan ja se lähti sitä kautta rullaan, pystyin oleen ilman tietysti seuraavaan selkäsärky vaiheeseen asti.
        Mutta se kipu päässä on ihan normaalia, kaikkien on ne sitten vahvoja tai mietoja särkylääkkeitä, jos niitä pitempään käyttää, jälkeen tulee ns. lääkepäänsärkyä.
        Siksi olisi parasta kun ei niitä kipujaksoja tulisi koskaan, ei tarvis pelleillä lääkkeiden kanssa.
        Mutta itse teen noin, en jaksa sitä jysäriä, hermostuneisuutta, hikoilua ym. muuten, ja lopullisesti kai eroon pääsen vasta jos/kun selkäni joskus saadaan terveeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5040
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1219
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1149
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1103
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      875
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      769
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      743
    Aihe