minä olin 99 vuonna köyhä,mutta mulla oli auto ja puhelin.kuukaudessa ilman lyhennyksiä jäi käteen 700mk.ajatelkaa.....!muitten kommenttehja!ja en etes nälkää nähny!mites nykyään??muitten kommentteja?
millon on köyhä ihminen.sillonko ku mennään sossunluukulle?
15
1021
Vastaukset
- tuolloin
Opiskellessa käteen jäi 80mk kuussa, kun ei opintolainaa uskaltanut ottaa, kun ei mitään tietoa takaisinmaksusta valmistumisen jälkeen ole olemassakaan enää.
- tyttötötterö
Minä jouduin elämässäni ekan kerran sossunluukulle viime kuussa. Mulla ei ole mitään tuloja. omaisuudesta puhumattakaan.Saan asumislisää ja lapsilisät, mutta lapsilisät menee tuohon vuokran maksuun.Lapset saavat elarit.Autokin on ja siihenhän menee hirveesti kuluja. Pakko on olla, koska mites pääset keikkahommia tekemään jos ne on kauempana niinkuin yleensä onkin.
Olen yh.
Tässä kuussa ajattelin pärjätä ilman sossun apua. Jos pääsee vaikka pariks päiväk kuussa töihin niin se riittää.
Olen saanut pääosin laskut maksettua, velka painaa. mutta ei olla nälkää nähty, en koe olevani köyhä vaikka ehkä pitäis. tuntuu että kaikilla muilla on millä mässätä, mutta ovatko ne sitten sen onnellisempia kuin me :o?- Nimetön
hyvä turvahan se sossu on äärinmäisessä köyhyys tilanteessa,mutta köyhyys opettaa tosi elämää.monet nuoret menevät heti sossuun,vaikka ei töitä olekkaan eikä ehkä aiokkaan hakea koskaan töihin.elämä vaan pahenee jos eletään vaan sossunrahoilla.siitä ei opi.minun periaate.
- ihmisiä tai
Nimetön kirjoitti:
hyvä turvahan se sossu on äärinmäisessä köyhyys tilanteessa,mutta köyhyys opettaa tosi elämää.monet nuoret menevät heti sossuun,vaikka ei töitä olekkaan eikä ehkä aiokkaan hakea koskaan töihin.elämä vaan pahenee jos eletään vaan sossunrahoilla.siitä ei opi.minun periaate.
minkälaisten ihmisten parissa eläneitä nämä tällaiset ovat joilla tuon kommenttisi kaltaisia mielipiteitä sossuun menemisestä on.
Minulle päinvastoin tulee mieleen näistä sossujutuista sellainen, että on paljon varsinkin vanhoja pienillä eläkkeillään sinnitteleviä jotka eivät mitään toimeentulotukea hae vaikka he sitä ainakin jonkin verran saisivatkin jos hakisivat.
Mielestäni ainakin vanhemmat pieneläkeläiset menevät sossuun vasta sitten jos sairauskulut ihan tolkuttomiksi tuloihin nähden nousevat. Muuten sitä enimmäkseen vaan yritetään sinnitellä entistä tiukemmilla säästellen. - tyttötötterö
Nimetön kirjoitti:
Kuka haluaa elää oikeasti sossun rahoilla? Koska sieltä et saa kun välttämättömiin menoihin tukea. Täytyy olla todella pahoja vaikeuksia elämässä jos JOUTUU elämään sossun parilla huntilla kuussa. Minä en usko tuohon, että ihmiset olisivat vain saamattomia tai laiskoja. Mutta tiedä häntä..
- ymmärtämättä...
tyttötötterö kirjoitti:
Kuka haluaa elää oikeasti sossun rahoilla? Koska sieltä et saa kun välttämättömiin menoihin tukea. Täytyy olla todella pahoja vaikeuksia elämässä jos JOUTUU elämään sossun parilla huntilla kuussa. Minä en usko tuohon, että ihmiset olisivat vain saamattomia tai laiskoja. Mutta tiedä häntä..
Elämä se vielä suakin opettaa, elä siis vaan siellä omissa kuvitelmissa, siellä on hyvä uinua laput silmillä.
- miesss...
ihmisiä tai kirjoitti:
minkälaisten ihmisten parissa eläneitä nämä tällaiset ovat joilla tuon kommenttisi kaltaisia mielipiteitä sossuun menemisestä on.
Minulle päinvastoin tulee mieleen näistä sossujutuista sellainen, että on paljon varsinkin vanhoja pienillä eläkkeillään sinnitteleviä jotka eivät mitään toimeentulotukea hae vaikka he sitä ainakin jonkin verran saisivatkin jos hakisivat.
Mielestäni ainakin vanhemmat pieneläkeläiset menevät sossuun vasta sitten jos sairauskulut ihan tolkuttomiksi tuloihin nähden nousevat. Muuten sitä enimmäkseen vaan yritetään sinnitellä entistä tiukemmilla säästellen.on ihmisiä jotka elävät toim tulotuella
turha olla kateellinen heille.
eíse muutama sataeuroa kuussa oo paljo paskaakaan
ja pitemmän päälle nöyryyttävää jos joutuu sossun
luukulla pitempään käymään.
se on semmonen juttu jokainen terve ja kohtalaisen itsetunnon omaaava ihminen haluaa tehdä töitä.
työssä on ainakin se hyvä puoli että sinne sua ainakin kaivataan .. heti soitelllaan perään kun saikulle jäämäs... - tyttötötterö
ymmärtämättä... kirjoitti:
Elämä se vielä suakin opettaa, elä siis vaan siellä omissa kuvitelmissa, siellä on hyvä uinua laput silmillä.
elän kuvitelmissani.. :o
Jos ajattelee että kahdella sadalla kuussa joku haluaa elää. niin se tekee päivässä 6,6 €. Tietysti jos on yksineläjä, niin mikäs siinä. Kyllä minä tiedän ihmisiä, jotka toimeentulotuella elävät. Olen esim. elänyt sellaisen ihmisen kanssa vuoden. Hän oli alkoholisti. Ja tässä samasaa talossa elää monta "sossupummia" (erilaisten päihteiden käyttäjiä) Eli pointtini oli se, että ihmisillä jotaka elävät sossunrahoilla etsimättä töitä jne. niin heillä on yleensä henkilökohtaisia vaikeuksia elämässään. Ja he nimenoman tarvitsevat tukea esim. töiden hakuun jne. Eivät säälittelyä tai v*ttuilua. Ja tietysti suurin vika on järjestelmässä.. rahaa vaan annetaan vaikka ihminen tarvitsisi jotain muuta. Tukea siihen, että saa itseään niskasta kiinni. Tai esim. että sossu järjestäisi näille ihmisille töitä sen toimeentulotuen summan kattamiseksi. Rahaa ei pitäisi jatkuvaan tarpeeseen jakaa ilmaiseksi, tarttumatta ongelmiin.
- miesss...
tuli tilinauha niin tuli köyhä olo kun katsoin paljonko taas veroa mennyt palkasta....
- kkkkkkkkkkkk
Nyt tuntuu todella omituiselta.
Tilillä rahaa 8 senttiä.
Kela ei saa millään ulos sairauspäivärahoja.
Tänäänkin taas soitin ja sanottiin ettei tiedä meneekö tavalliseen käsittelyyn vai asiantuntijan luokse tämän sairauden kanssa.
KUN EI VOI KYSYÄ KUN JOHTAJA ON HELSINGISSÄ.
Joo, viimeinen raha mitä on tullut oli joulukuun palkka. - Tarinoita..
kkkkkkkkkkkk kirjoitti:
Nyt tuntuu todella omituiselta.
Tilillä rahaa 8 senttiä.
Kela ei saa millään ulos sairauspäivärahoja.
Tänäänkin taas soitin ja sanottiin ettei tiedä meneekö tavalliseen käsittelyyn vai asiantuntijan luokse tämän sairauden kanssa.
KUN EI VOI KYSYÄ KUN JOHTAJA ON HELSINGISSÄ.
Joo, viimeinen raha mitä on tullut oli joulukuun palkka.Sairastaa ei voi. Minulla yli kolme vuotta terveys ongelmia tulot kuukaudees verojen jälkeen 468e. Vuokran omavastuu 209e. Saan asumis tukea. Raha ei tietty riittäisi edes vuokraan. Lasken yleensä paljonko jää ruokaan per päivä. Saan toimeentulotukea. Rahaa jää 6-10euroon päivä riippuen mitä laskuja on? Olenko köyhä? Nähtävästi koska tililäni on tällä hetkellä 152 euroa ja sillä pitää elää 1.3. 2009 asti. Nyt en ole laskenut paljonko jää päivää kohti? Olen sairaslomalla. Ollut jo yli kolme vuotta! Lähden kuitenkin nyt ulos. Murehtimalla tulee vain paha mieli. Tänään kun on aamusta jo ollut hyvä mieli. En viitsi pilata sitä miettimällä. Miten selviän? Lähden vain ulos enkä ajattele. Voimia sinulle. Toivon, että asiasi edistyvät nopeammin kun minun, sillä tämä matka on luopumista täynnä!
- pistäisin itseni päreiksi
Tarinoita.. kirjoitti:
Sairastaa ei voi. Minulla yli kolme vuotta terveys ongelmia tulot kuukaudees verojen jälkeen 468e. Vuokran omavastuu 209e. Saan asumis tukea. Raha ei tietty riittäisi edes vuokraan. Lasken yleensä paljonko jää ruokaan per päivä. Saan toimeentulotukea. Rahaa jää 6-10euroon päivä riippuen mitä laskuja on? Olenko köyhä? Nähtävästi koska tililäni on tällä hetkellä 152 euroa ja sillä pitää elää 1.3. 2009 asti. Nyt en ole laskenut paljonko jää päivää kohti? Olen sairaslomalla. Ollut jo yli kolme vuotta! Lähden kuitenkin nyt ulos. Murehtimalla tulee vain paha mieli. Tänään kun on aamusta jo ollut hyvä mieli. En viitsi pilata sitä miettimällä. Miten selviän? Lähden vain ulos enkä ajattele. Voimia sinulle. Toivon, että asiasi edistyvät nopeammin kun minun, sillä tämä matka on luopumista täynnä!
Naisten lehdissä joku kertoo ettei ole aikaa sairastamiseen. Hohhoijaa.
Ja sitten ällöttää ne kansikuvat kun joku missi selvittää OLIN NIIN MASENTUNUT, nyt elämä on kirkas sitä ja tätä.
Oikeasti masentuneet niinkuin esim. T.Kansa, Neil H. sairastivat ihan oikeasti.
Tämmöinen tavallinen pulliainen on yrittänyt olla yhteiskunnassa ihan jees, ja nyt en enää jaksanut, vaan sain sen hermoromahduksen.
Kela ei saa selvää mikä sairaus on!
Toimitin sinne kaikki mitä on vaan vietävissä.
Tänä aamun vielä kysyivät lääkärintodistusta ja sanoin, ettei ole kun ne on siellä jo. Kaikki.
Ihan kuin ihminen, joka 49 ei saa luhistua, menettää hermojaan, voisin kuolla, mutta tässä kohtaa en vielä anna niille sitä iloa.
Maksakoon nyt ensin jotain.
Hyvää kevättä sinulle myös! - wakjfef
Tarinoita.. kirjoitti:
Sairastaa ei voi. Minulla yli kolme vuotta terveys ongelmia tulot kuukaudees verojen jälkeen 468e. Vuokran omavastuu 209e. Saan asumis tukea. Raha ei tietty riittäisi edes vuokraan. Lasken yleensä paljonko jää ruokaan per päivä. Saan toimeentulotukea. Rahaa jää 6-10euroon päivä riippuen mitä laskuja on? Olenko köyhä? Nähtävästi koska tililäni on tällä hetkellä 152 euroa ja sillä pitää elää 1.3. 2009 asti. Nyt en ole laskenut paljonko jää päivää kohti? Olen sairaslomalla. Ollut jo yli kolme vuotta! Lähden kuitenkin nyt ulos. Murehtimalla tulee vain paha mieli. Tänään kun on aamusta jo ollut hyvä mieli. En viitsi pilata sitä miettimällä. Miten selviän? Lähden vain ulos enkä ajattele. Voimia sinulle. Toivon, että asiasi edistyvät nopeammin kun minun, sillä tämä matka on luopumista täynnä!
Olen huomannut, että pienillä rahoilla prjää parhaiten, kun ostaa soijarouhepussin (maksaa n. 2,50e) ja tekee siitä erilaisia ruokia.
Pussista saa monenmonta ateriaa ja lisäksi ei tarvitse ostella kuin mm. tomaattimurskatölkki (saa n. 70sentillä), papuja tölkissä (n.70senttiä myös) ja kasvisliemi/lihaliemikuutio ja pastaa tms (muut löytyy 'jokaisesta kodista, esim sipuli').
Soijarouhepussista tosiaan syö monet kerrat, ruuan hinnaksi ei viikossa tule paljoa paskaakaan, muutama euro korkeintaan.
Pari ohjetta:
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/70126/Ruskeakastike soijarouheesta.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/26014/Soijarouhepihvit
Kotikokin sivuilla on paljon muutenkin ohjeita, kasvisruoka on halvinta mitä löytyy. - soijatuotteista
wakjfef kirjoitti:
Olen huomannut, että pienillä rahoilla prjää parhaiten, kun ostaa soijarouhepussin (maksaa n. 2,50e) ja tekee siitä erilaisia ruokia.
Pussista saa monenmonta ateriaa ja lisäksi ei tarvitse ostella kuin mm. tomaattimurskatölkki (saa n. 70sentillä), papuja tölkissä (n.70senttiä myös) ja kasvisliemi/lihaliemikuutio ja pastaa tms (muut löytyy 'jokaisesta kodista, esim sipuli').
Soijarouhepussista tosiaan syö monet kerrat, ruuan hinnaksi ei viikossa tule paljoa paskaakaan, muutama euro korkeintaan.
Pari ohjetta:
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/70126/Ruskeakastike soijarouheesta.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/26014/Soijarouhepihvit
Kotikokin sivuilla on paljon muutenkin ohjeita, kasvisruoka on halvinta mitä löytyy.Itse sekoitan soijanpaloja lihaan (puolet ja puolet), saa täyttävämpää ja paremmin kylläisenä pitävän aterian kuin pelkkä soija. Lihan korvaaminen soijalla kokonaan jättää minut aika nälkäiseksi.
- TakkuTakiainen
kun molin toimeentulotuella oli piano nettikone osa maxulla jne jne jne, kyllä se toimeen tulo tuki on enemmän kuin riittävä, silloin vaan valitetaan kun pistetään rahat kaljaan ja kuun lopussa ei ole ruokarahaa. Valitetaan että julma yhteiskunta pitää nälässä... tosiasiassa, jos työttömän kirous, alkoholi, on mukana kuviossa, niin ainahan rahansa saa hukkumaan, saisi vaikka tuki olisi kolminkertainen.
Nämä pätee tietysti vain perheettömiin. Myönnän että asia voi olla toinen jos on enemmän suita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1603566Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.512030Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281088
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381024- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872