Saako tollasia hammaslääkäreiden käyttämiä puikkoja jostain joilla ne raaputtelee hammaskiviä hampaista? Tuumin että hyvin itsekin voisi tehdä, tähän mennessä olen neulalla yrittänyt kaapia kivettymiä mutta hampaiden takaa ei oikein onnistu ilman sellasta taivutettua koukkua. Ihan mistätahansa naulasta kuitenkaan viitsisi lähteä sellasta itse askartelemaan.
Ja kun nuo julkisen puolen jonotusajat vielä on mitä on eikä todellakaan yksityisen hintoja huvita maksella, niin pakkohan tässä pian itse alkaa omaksi hammaslääkärikseen!
Plakinpoistoa
7
597
Vastaukset
Saahan niitä jostain, Kotkassa ainakin sai jossain vaiheessa yhdestä varastomyyntifirmasta. Mutta en kyllä suosittelis et rupeaa itse niitä kaivelemaan, ei varmaan tekniikka ole ihan sama kuin hammaslääkäreillä joilla on siihen koulutus. Itselläni on noita välineitä askartelua ym. varten.
- ja puutikku
hohkakivijauhetta ainakin käytettiin siihen. saisiko sitä vielä apteekista?
- Suosittele
Saa itse pahempaa jälkeä aikaiseksi: saattaa hammaslohjeta, kiilteeseen tulla koloja tai neulasi osua ikeneen,kieleen tai huuleen, eikä neulasi ole steriili.
- suositeltiin
hohkakivellä harjaat kyllä hammaskiilteet siinä missä plakinkin. Plakki lähtee kotikonstein harjalla ja lankaamalla, mutta hammaskivi kähtee kunnolla vain suuhygienistillä
- hammaskivi
ovat tavallaan eri asia. Plakin saa vielä pois huolellisella pesulla ja oikealla tekniikalla. Aikanaan plakki kovettuu hammaskiveksi ja sen poistamista varten on mielestäni suorastaan pakko mennä suuhygienistille tai hammaslääkärille. En ainakaan itse pystyisi kaivelemaan jo ikenen allekin levinnyttä hammaskiveä ja tuo poisto on siksi kivuliastakin että viimeksikin tehtiin koko alaleuan puudutus tunnin työskentelyyn.
- itse kaivelen
Käy ihan hyvin kun vaan alkaa. Ei onnistu tietenkään muualta kuin edestä mutta hyvä jo sekin. Ei kannata kovassa krapulassa mennä kokeilemaan :O. Ei muuten maksa yksityiselläkään
halvimmat hammaskivenpoistot kuin 30-50 €. - mitään huvia
ole mut vääräs asias säästät jos ihan tosissas tollasta kysyt. Ehdotan että säästät jossain muussa mutta älä hampaiden hoidossa, se kostautuu. Ja hammaskiveä voi ehkäistä käyttämällä hammaslankaa tai -tikkuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1147293
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985233Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163486Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333412Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352524Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961501Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411451Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?481290