Onko sapatilla kerskaaminen lihallista vai hengellistä?
Lihallista vai hengellistä
7
131
Vastaukset
- hirvas
selitä kumpaa se on.
Luuk.18:9-14
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Mitä Jeesus vertauksellaan halusi osoittaa..- Rukoilla!
Luuk. 18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: ...
Itsekseen rukoili! Niin, eihän Jumalan edessä
ole kellään kanttia kehuskella itseään!!
Hyvä raamatunkohta tuo tekopyhän ja aralla
tunnolla olevan syntisen vertaaminen.
- Hienosti
Intoa löytyy -- löytyykö taitoa?
Kirjoittanut: Timo Flink
11.2.2009 klo 15.05
Fil. 3:6
intoon nähden seurakunnan vainooja,
lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Lukekaamme koko juttu ja verratkaamme tähän
seuraavaan, teologian nimessä ja Jeesuksen.
Gal. 4:17
Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.
Room. 10:2
Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
M i t ä siis on "taito"?
2. Tim. 2:15
Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.
Ap. t. 4:33
Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
Ap. t. 10:38
te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
Ap. t. 18:28
Sillä hän kumosi suurella voimalla julkisesti juutalaisten väitteet ja näytti kirjoituksista toteen, että Jeesus on Kristus.
Viisas voittaa sieluja! Ei kultille vaan Jeesukselle. Kumpaa Sinun postisi on?
Oletko koskaan miettinyt ?
Lepopäivä ei ole mätkyttämisen aihe, vaan ilon päivä.
Omantunnon kysymys kumman päivän viettää.
Tee kuinka tahdot omantuntosi mukaan.
Siunausta
jari laurila- la-su
Kristillinen näkemys tosin on, että jokainen päivä
eletään Herran edessä. Mutta adventistit katsovat
sunnuntain menevän harakoille eli olevan epäpyhä
pyhäpäivä. - omasta päästäsi
la-su kirjoitti:
pyhäpäivä.Adventistit ei katso, että sunnuntai olisi pyhäpäivä tai epäpyhä.
Kaikki päivät ovat hyviä, ei päivä tee pahaa.
Se on ihminen, joka tekee pahaa.
Pyhäpäivä, lepopäivä on viikon seitsemäs päivä, sapatti/lauantai la-su kirjoitti:
pyhäpäivä.Lepopäivästä viikonpäivänä on ollut polemiikkia jo 100 luvulta johtuen monista tekijöistä.
Se on pitkä tarina.
Kysymyksessä on ollut juutalaisvastaisuus, sekä poliittiset vaikuttimet sunnuntai auringonjumalan juhlana eli pakanalliset vaikuttimet sekä poliittisuskonnolliset vaikuttimet ajan saatossa kaikenkaikkiaan.
Kuitenkin on niin ettei ole Raamatullista lepopäivän vaihdosta tapahtunut, ja meidän lauantai on se alkuperäinen Raamatullinen päivä.
Monet tahtovat pyhittää alkuperäistä em. syistä.
Siunausta
jari laurila
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854614Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103830Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1753620Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.582052Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291114
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882