Adventismin sivuoireita

wasalandian kirkkoväärti

Saavatko luopioadventistit opettaa Raamattua Suomen Adventtikirkossa sapattisin?

7

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bushmanni

Kuluvan neljännesvuoden aikana sapattisin ei opeteta Raamattua, vaan pönkitetään Elleniä.

Teologinen vararikko on niin syvä, että Raamattua ei opeteta enää edes nimeksi.

Nimittäin loppu on lähellä. Ei maailman, vaan adventtikirkon.

• GiftOfLife

Osui ja upposi. Näin on ollut lähes koko ad historian Suomessa, joka neljännes. On ihme kuinka kauan Jumala antaa "armossaan" porskuttaa ad kirkon. USA:ssa on Ad kirkolla omat homoseurakunna. Suomessa kirkko pitää työntekinjöinään homo- ja lesbosuhteessa eläviä työntekijöitä. Sanoopa aika ja muoti mitä hyvänsä raamattu sen kuitenkin kieltää. Kaikki olemme syntiä tehneet ja olemme Kirkautta vailla, mutta jos seurakunta menetää uskon niin kuinka se voi meitä lohuttaa ja ohjata oikeaan? Hebr 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

• GiftOfLife

Tällaisten kysymysten jälkeen on tosi hyvä tunne, että 40 vuotta ad kirkossa on ohi. Moni "luopio" kykenee parempaan opetukseen ja lohdutukseen raamatun sanasta kuin kuiva perus advari. Todella kulttiuskonnon peruslause, jota kuulee usein. Olen jo vuosia kritisoinut tutkisteluvihkon käyttöä. Systeemi sama kuin Jehovantodistajilla, jossa Pensylvanian Watchtower lähettää vuotuisen
      opetusohjelman. Ad kirkon raamatun tutkistelu ei seuraa aikaa jossa elämme, vaan on "aivopesu-ohjelma" jossa pyritään varmistamaan, ettei kukaan ajattelisi omilla aivoilaan.

• annu42

tutkinut Raamatun Sanoman kanssa Jumalan sanaa. Olen erittäin tyytyväinen sen antiin. En varmasti osaisi etsiä kaikkea sitä materiaalia viikon sisällä, jonka saan sieltä.

Raamattua suurin osa, kirkkohistoriaa, tavallistakin historiaa ym. tarpeellista olen sieltä lukenut. Ei mikään seurakunta evästä jäseniään niin hyvin kuin tämä. Meillä on viikottainen lehti, jonka luen kannesta kanteen, antoisa kuukausinumero, kuten nytkin helmikuun numero, aamuhartaudet, iltahartaudet, jumalanpalvelukset vuosittaiset kesäjuhlta, voisinko enää enemmän toivoa. Lisäksi voin kysyä, ellen tiedä jotakin asiaa, ja asiantuntijoita löytyy...

Jos tämä on diktatuuria, olet väärässä paikassa. Voit toki mennä kuuntelemaan muihin kirkkoihin valmiita puheita, mutta minä haluan itse tutkia, "onko asia niin?" Kun vielä saimme vihkoon päivät, tutkistelu tuli enitsät mielekkäämmäksi. Jokaiselle päivälle on oma opetuksensa. Siten minua ei suinkaan aivopestä, kuten ehdotit. Jos ajatteletkin omilla aivoillasi ja lähdet, se on sinun valintasi, mutta minä jään ja moni minun kanssani hamaan loppuun asti.

Täältä olen Kristuksen ja hänen sanansa ja opetuksensa puhtaana löytänyt, joten "mihin menisin?" Jeesuksella on iankaikkisen elämän sanat. Haluan hänen mukaansa pois tästä synnin paikasta uuteen maahan, jonka hän luoduilleen on luvannut. Misatä muualta luulet sen löytyvän, ellet täältä? Älä katso ihmiseen, katso Kristukseen.

• annu42 kirjoitti:

tutkinut Raamatun Sanoman kanssa Jumalan sanaa. Olen erittäin tyytyväinen sen antiin. En varmasti osaisi etsiä kaikkea sitä materiaalia viikon sisällä, jonka saan sieltä.

Raamattua suurin osa, kirkkohistoriaa, tavallistakin historiaa ym. tarpeellista olen sieltä lukenut. Ei mikään seurakunta evästä jäseniään niin hyvin kuin tämä. Meillä on viikottainen lehti, jonka luen kannesta kanteen, antoisa kuukausinumero, kuten nytkin helmikuun numero, aamuhartaudet, iltahartaudet, jumalanpalvelukset vuosittaiset kesäjuhlta, voisinko enää enemmän toivoa. Lisäksi voin kysyä, ellen tiedä jotakin asiaa, ja asiantuntijoita löytyy...

Jos tämä on diktatuuria, olet väärässä paikassa. Voit toki mennä kuuntelemaan muihin kirkkoihin valmiita puheita, mutta minä haluan itse tutkia, "onko asia niin?" Kun vielä saimme vihkoon päivät, tutkistelu tuli enitsät mielekkäämmäksi. Jokaiselle päivälle on oma opetuksensa. Siten minua ei suinkaan aivopestä, kuten ehdotit. Jos ajatteletkin omilla aivoillasi ja lähdet, se on sinun valintasi, mutta minä jään ja moni minun kanssani hamaan loppuun asti.

Täältä olen Kristuksen ja hänen sanansa ja opetuksensa puhtaana löytänyt, joten "mihin menisin?" Jeesuksella on iankaikkisen elämän sanat. Haluan hänen mukaansa pois tästä synnin paikasta uuteen maahan, jonka hän luoduilleen on luvannut. Misatä muualta luulet sen löytyvän, ellet täältä? Älä katso ihmiseen, katso Kristukseen.

Et sinä Pääkonferenssin "Raamatun Sanoma" sapattiläksykirjoja päivittäin opettelemalla etkä Nykyaikalehteä lukemalla pelastu. Pysyt vain ellenlaput silmillä hamaan kuolemaasi asti ja sitten aukeaa helvetti.

Uskoon sinun on tultava ja sitten lopetettava toisten ihmisten eksyttäminen adventtikirkon vanmimman roolissasi ja sanouduttava irti Ellen Whitestä, adventismista ja sen eksyttävästä demonihengestä.

• annu42
        uskova_1 kirjoitti:

Et sinä Pääkonferenssin "Raamatun Sanoma" sapattiläksykirjoja päivittäin opettelemalla etkä Nykyaikalehteä lukemalla pelastu. Pysyt vain ellenlaput silmillä hamaan kuolemaasi asti ja sitten aukeaa helvetti.

Uskoon sinun on tultava ja sitten lopetettava toisten ihmisten eksyttäminen adventtikirkon vanmimman roolissasi ja sanouduttava irti Ellen Whitestä, adventismista ja sen eksyttävästä demonihengestä.

mutta viisastun, että voin tunnistaa väärät henget Jumalan sanan ja Pyhän Hengen avulla. Kiitos vaan vinkistä, mutta uskoon ei tulla, se on lahja Jumalalta.

• annu42
        uskova_1 kirjoitti:

Raamattu on esillä jokaisella, joka on sapattina kirkossa. Siellä me yhdessä mietitään, mitä me tällä kerralla voimme saada evääksi mukaamme arkeen, joka sapattia seuraa. Suuri taistelu riehuu ympärillämme, joten tarvitsemme vahvat eväät pysyäksemme pystyssä päällämme Jumalan koko sota-asu.

Ef.&:10 Lopuksi: vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä. [2. Tim. 2:1]
        11 Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia vastaan. [6:11-17: Room. 13:12 : Ef. 4:27 ]
        12 Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan. [Ef. 2:2]
        13 Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenette pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen.
        14 Seiskää lujina! Kiinnittäkää vyöksenne totuus, pukeutukaa vanhurskauden haarniskaan [Jes. 11:5]
        15 ja sitokaa jalkineiksenne alttius julistaa rauhan evankeliumia. [Jes. 52:7]
        16 Ottakaa kaikessa suojaksenne uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa pahan palavat nuolet. [1. Joh. 5:4]
        17 Ottakaa myös pelastuksen kypärä, ottakaa Hengen miekka, Jumalan sana. [Hepr. 4:12; Ilm. 1:16]
        18 Tehkää tämä kaikki rukoillen ja anoen. Rukoilkaa joka hetki Hengen antamin voimin. Pysykää valveilla ja rukoilkaa hellittämättä kaikkien pyhien puolesta. [6:18-20: Kol. 4:2-4 : Room. 12:12; 1. Tess. 5:17]

Tässä sinulle tutkimista huomiseksi.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4188
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3163
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      929
    6. 134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe