Vanha minä/sydän on tällainen.
San 4:23. Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.
Mark 7:20. Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
21. Sillä sisästä, ihmisten SYDÄMESTÄ, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
22. aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
Näin tapahtuu uudestisyntymisessä.
26. Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Ja huomatkaamme Hän sanoo että: VAIKUTAN että vaellamme käskyjen mukaan.
Meidän ei tarvitse ponnistella toteuttaaksemme Jumalan täydellistä tahtoa.
Jumala poistaa kivisydämen (vanhan ihmisen)ja saamme uuden ihmisen Jeesuksen Kristuksen asumaan ja Pyhän Hengen.
Tämä tapahtuu "Ahtaassa portissa" missä koko vanha elämä katoaa.
2 kor 5:17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Onko meillä vielä syntiä kun synti on otettu pois ? Ei, sillä meidän on oltava Hänen edessään synnittömiä ja vapaita. Koska emme voi olla yhtä aikaa vanhurskaita ja syntisiä niin me olemme joko vapaat synnistä tai vanhurskaudesta.
Rom 6:17. Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
18. ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
Ef.4:22. että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
23. ja uudistua mielenne hengeltä
24. ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu TOTUUDEN VANHURSKAUTEEN ja PYHYYTEEN.
Uusi Sydän !
21
807
Vastaukset
1.Johanneksen kirje:
1:8 "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme,
ja totuus ei ole meissä."
Meillä KAIKILLA ON syntiä, ihan jokaikisellä meillä ON syntiä, niin Sana todistaa.
Kirjoituksessasi on paljon oikeaa asiaa - ainakin kaikki Raamatun kohdat.
Mutta se sinulle on jäänyt kirkastumatta, että on erotettava nämä kaksi asiaa:
- toisaalta TEHDÄ TIETOISTA syntiä ja
- toisaalta omistaa LIHASSA ASUVAA syntiä.
Kirjoitat: >>Onko meillä vielä syntiä kun synti on otettu pois ?
Ei, sillä meidän on oltava Hänen edessään synnittömiä ja vapaita.- ^^^^^^^^^^^^^^------------
> omistaa LIHASSA ASUVAA syntiä.< Hohhoijaa...!!
^^^^^^^^^^^^^^------------ kirjoitti:
> omistaa LIHASSA ASUVAA syntiä.< Hohhoijaa...!!
Lupasin jatkaa aloituksessasi olleen aiheen käsittelyä, jos vastaat minulle.
Yllämainittu vastauksesi ei vaikuta kovin rakentavalta, mutta palaan silti
tuohon 'lihassa asuvan synnin' todellisuuteen, jota et näytä ymmärtävän.
Roomalaiskirje:
7:14 "Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen
lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
7:17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan SYNTI, joka minussa ASUU."
Sinun olisi hyvä pysähtyä Paavalin sanojen edessä ja pyytää Jumalalta
sydämeesi Hengen valoa niin, että ymmärtäisit, mitä tuo Sana tarkoittaa.
Lue oikein tarkasti koko Roomalaiskirjeen 7. luku ja myös luku 8. niin voit
huomata, mikä ero on lihan vallassa olemisella ja Hengen vallassa elämisellä.
6:16 "Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan,
te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko
synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
6:17 Mutta KIITOS JUMALALLE, että te, jotka ennen olitte
synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi
sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
6:18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet
vanhurskauden palvelijoiksi!"- ihmisessä
Semper.Fidelis kirjoitti:
Lupasin jatkaa aloituksessasi olleen aiheen käsittelyä, jos vastaat minulle.
Yllämainittu vastauksesi ei vaikuta kovin rakentavalta, mutta palaan silti
tuohon 'lihassa asuvan synnin' todellisuuteen, jota et näytä ymmärtävän.
Roomalaiskirje:
7:14 "Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen
lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
7:17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan SYNTI, joka minussa ASUU."
Sinun olisi hyvä pysähtyä Paavalin sanojen edessä ja pyytää Jumalalta
sydämeesi Hengen valoa niin, että ymmärtäisit, mitä tuo Sana tarkoittaa.
Lue oikein tarkasti koko Roomalaiskirjeen 7. luku ja myös luku 8. niin voit
huomata, mikä ero on lihan vallassa olemisella ja Hengen vallassa elämisellä.
6:16 "Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan,
te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko
synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
6:17 Mutta KIITOS JUMALALLE, että te, jotka ennen olitte
synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi
sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
6:18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet
vanhurskauden palvelijoiksi!"Jos ihmisessä asuu synti, niin silloin Jeesus ei voi asua samassa sydämessä.
"Sama lähde ei voi pulputa sekä pahaa vettä että hyvää vettä."
"Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä. Hän, joka on syntynyt Jumalasta, varjelee jokaisen heistä, niin ettei Paha saa otetta." - Pikakirjoittaja
ihmisessä kirjoitti:
Jos ihmisessä asuu synti, niin silloin Jeesus ei voi asua samassa sydämessä.
"Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä. Hän, joka on syntynyt Jumalasta, varjelee jokaisen heistä, niin ettei Paha saa otetta."Uudestisyntyneen ihmisen tulisi alistua Jumalan Hengen johtoon,silloin hän saa kyvyn vaeltaa Hänen Hengessään.Silti ihmisen on turha koskaan väittää olevansa muuta kuin syntinen ihminen,sillä hän ei omavanhurskauttaan voi korottaa,vain saatua,Jumalalta tulevaa vanhurskautta.Jeesuksen lunastustyö ihmisen kohdalla ainoastaan mahdollistaa uuden elämän.Kukaan ei tältä pohjalta tule vanhurskaaksi teoista,mikä ei silti tarkoita vaeltamista jumalattoman maailman mukaan.
Ihminen,synnittöminkin,ainoastaan voi todeta olevansa kuolevainen,syntinen ihminen,armosta pelastettu.
Kylväjä-vertauksesta voi hyvin nähdä,mitä Jeesus tarkoitti.Tuottaako kylvetty siemen hedelmää,vai tukahtuuko se tämän maailman menoon. ihmisessä kirjoitti:
Jos ihmisessä asuu synti, niin silloin Jeesus ei voi asua samassa sydämessä.
"Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä. Hän, joka on syntynyt Jumalasta, varjelee jokaisen heistä, niin ettei Paha saa otetta."1.Johanneksen kirje:
1:8 "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme,
ja totuus ei ole meissä."
Roomalaiskirje:
7:17 "Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu."
2 HENKI, jonka Jumala on tehnyt eläväksi uudestisyntymisessämme
Roomalaiskirje:
7:6 "mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä,
mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme
Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa."
On todella vaarallista opettaa sellaista, että vanha ihminen,
turmeltunut liha ja siinä asuva synti poistuisivat uskoon tulon myötä.
Ne ovat edelleen olemassa jokaisen uskovan kuolevaisessa ruumiissa,
MUTTA niille ei saa antaa mitään valtaa!
Meidän on pidettävä itsemme kuolleina niille ja niissä asuvalle synnille.
Roomalaiskirje:
6:12 "Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin
että olette kuuliaiset sen himoille,"- IRMELI.
Pikakirjoittaja kirjoitti:
Uudestisyntyneen ihmisen tulisi alistua Jumalan Hengen johtoon,silloin hän saa kyvyn vaeltaa Hänen Hengessään.Silti ihmisen on turha koskaan väittää olevansa muuta kuin syntinen ihminen,sillä hän ei omavanhurskauttaan voi korottaa,vain saatua,Jumalalta tulevaa vanhurskautta.Jeesuksen lunastustyö ihmisen kohdalla ainoastaan mahdollistaa uuden elämän.Kukaan ei tältä pohjalta tule vanhurskaaksi teoista,mikä ei silti tarkoita vaeltamista jumalattoman maailman mukaan.
Ihminen,synnittöminkin,ainoastaan voi todeta olevansa kuolevainen,syntinen ihminen,armosta pelastettu.
Kylväjä-vertauksesta voi hyvin nähdä,mitä Jeesus tarkoitti.Tuottaako kylvetty siemen hedelmää,vai tukahtuuko se tämän maailman menoon.>>>Silti ihmisen on turha koskaan väittää olevansa muuta kuin syntinen ihminen,
- vielä paremmaks
IRMELI. kirjoitti:
>>>Silti ihmisen on turha koskaan väittää olevansa muuta kuin syntinen ihminen,
HALLELUJJAA!!
- DNA13
Mitä syntiä sinulla on ?
Ihminen (uskovatkin suurin osa) on syntinen ja syntiä täynnä kunnes Jumalan Sana ja laki tuomitsee ihmisen näkemään kuinka mätä ja kelvoton hän itsessään on eikä kelpaa sellaisena Jumalalle ja on Jumalan vihan alla. Jokainen päivä on tuomion päivä. Jokainen paivä on myös armon ja vanhurskauden päivä.
Vanhurskas on elävä uskosta ! Siis koko uskovan elämä on elämistä uskosta, uskoon.Kuka tällainen vanhurskas ihminen on ? Se joka uskon kautta on ottanut vastaan Jumalan vanhurskauden, sen vanhurskauden joka Jeesuksen Kristuksen täytetyn työn kautta on otettu vastaan joka kelpaa Jumalalle.
Rom 10:10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Lain alainen elää lihan mukaan !
Synnistä vapautumiminen on mahdollista ainoastaan kuolemalla ja vapaudumme laista, siis lain alta armon alle.
Kaikki mitä me itsessämme olemme on lihaa:
Rom 7:8. Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
Joh 3:6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Lihassa (ruumiissa) piilee loppuun asti synti vaikka olemmekin vapautetut synnistä, kuoleman kautta yhdessä Kristuksen kanssa.
Liha-käsitteeseen kuuluu myös: Omavanhurskaus,omat teot, hyvät teot.
Yksinkertaisesti lihalla tarkoitetaan lakia eli tekoja.
Fil 3:1. Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.
2. Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.
3. Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
4. vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
5. joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
6. intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Ef 2:8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Jes 40:6. Ääni sanoo: "Julista!" Toinen vastaa: "Mitä minun pitää julistaman?" Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen:
Synnin laki ja mielen laki taistelee uskovassa loppuun asti.
Synnillä itsellään ei ole voimaa ellei siellä ole laki takana.
Mikä on liha ? Sitä ei voi ymmärtää kukaan muu kuin se, joka on uudestisyntynyt ja saanut Pyhän Hengen.
Kirjoitit:
"Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,"
Vastaus:
Tarkoitin ettei meidän tarvitse ponnistella toteuttaaksemme Jumalan täydellistä tahtoa koska Hengessä vaeltava elää Jumalan tahdossa.
Jos sinulla on syntiä niin sinun täytyy luopua siitä niin että se tuntuu, oikein verille asti luopua omasta itsekkäästä elämästä.
Tämän sanan paikan Herra näytti minulle 2005 kun luulin että olin jo kuollut mutta ei se ollut vielä sillon tapahtunutkaan. Siitä meni vielä vuosi ennen kuin sain armon vapautua lain alta armon alle. Kiitos olkoon Jumalan joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa Jeesuksessa.
Tässä jotain mitä koin kirjoittaa, koeta saada selvää. - Pikakirjoittaja
IRMELI. kirjoitti:
>>>Silti ihmisen on turha koskaan väittää olevansa muuta kuin syntinen ihminen,
kohdallasi viimeinkin tunnustit!Niinpä siis voit luottavaisin mielin katsoa tätäkin palstaa,ja miettiä,ketä herjaat seuraavaksi.
DNA13 kirjoitti:
Mitä syntiä sinulla on ?
Ihminen (uskovatkin suurin osa) on syntinen ja syntiä täynnä kunnes Jumalan Sana ja laki tuomitsee ihmisen näkemään kuinka mätä ja kelvoton hän itsessään on eikä kelpaa sellaisena Jumalalle ja on Jumalan vihan alla. Jokainen päivä on tuomion päivä. Jokainen paivä on myös armon ja vanhurskauden päivä.
Vanhurskas on elävä uskosta ! Siis koko uskovan elämä on elämistä uskosta, uskoon.Kuka tällainen vanhurskas ihminen on ? Se joka uskon kautta on ottanut vastaan Jumalan vanhurskauden, sen vanhurskauden joka Jeesuksen Kristuksen täytetyn työn kautta on otettu vastaan joka kelpaa Jumalalle.
Rom 10:10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Lain alainen elää lihan mukaan !
Synnistä vapautumiminen on mahdollista ainoastaan kuolemalla ja vapaudumme laista, siis lain alta armon alle.
Kaikki mitä me itsessämme olemme on lihaa:
Rom 7:8. Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
Joh 3:6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Lihassa (ruumiissa) piilee loppuun asti synti vaikka olemmekin vapautetut synnistä, kuoleman kautta yhdessä Kristuksen kanssa.
Liha-käsitteeseen kuuluu myös: Omavanhurskaus,omat teot, hyvät teot.
Yksinkertaisesti lihalla tarkoitetaan lakia eli tekoja.
Fil 3:1. Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.
2. Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.
3. Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
4. vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
5. joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
6. intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Ef 2:8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Jes 40:6. Ääni sanoo: "Julista!" Toinen vastaa: "Mitä minun pitää julistaman?" Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen:
Synnin laki ja mielen laki taistelee uskovassa loppuun asti.
Synnillä itsellään ei ole voimaa ellei siellä ole laki takana.
Mikä on liha ? Sitä ei voi ymmärtää kukaan muu kuin se, joka on uudestisyntynyt ja saanut Pyhän Hengen.
Kirjoitit:
"Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,"
Vastaus:
Tarkoitin ettei meidän tarvitse ponnistella toteuttaaksemme Jumalan täydellistä tahtoa koska Hengessä vaeltava elää Jumalan tahdossa.
Jos sinulla on syntiä niin sinun täytyy luopua siitä niin että se tuntuu, oikein verille asti luopua omasta itsekkäästä elämästä.
Tämän sanan paikan Herra näytti minulle 2005 kun luulin että olin jo kuollut mutta ei se ollut vielä sillon tapahtunutkaan. Siitä meni vielä vuosi ennen kuin sain armon vapautua lain alta armon alle. Kiitos olkoon Jumalan joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa Jeesuksessa.
Tässä jotain mitä koin kirjoittaa, koeta saada selvää.DNA13
>>Tämä tapahtuu "Ahtaassa portissa" missä koko vanha elämä katoaa.
---
Onko meillä vielä syntiä kun synti on otettu pois ? Ei, sillä meidän
on oltava Hänen edessään synnittömiä ja vapaita.- DNA13
Semper.Fidelis kirjoitti:
DNA13
>>Tämä tapahtuu "Ahtaassa portissa" missä koko vanha elämä katoaa.
---
Onko meillä vielä syntiä kun synti on otettu pois ? Ei, sillä meidän
on oltava Hänen edessään synnittömiä ja vapaita.Semper.Fidelis:kysyit ?
Kaksi kysymystä (ainakin kaksi) on jäljellä:
- luuletko, että vanhan ihmisen ja lihan tahdon kuolema on yksi kertakaikkinen
tapahtuma "ahtaassa portissa" - siis tapahtuma, jonka jälkeen lihan tahto
on tainnutettu ikiajoiksi?
- oletko sunilaiseen puhdistavaan kiirastuleen viittaavan porttiopin kannattaja?
1."ahtaasta portista" mennään vain kerran Jumalan valtakuntaan sisään se on yksi tapahtuma ! Liha (ruumiimme) seuraa mukanamme loppuun asti, mutta lihan teot on loppu:
Vanhurskaalle ei lueta syntiä koska hän elää sellaisessa maailmassa johon synti ei koskaan pääse. Vanhurskas on päässyt synneistään ja vanhasta elämästään ainiaaksi meidät on kasteen kautta haudattu Kristuksen kanssa kuolemaan. Armoitettu vanhurskas ihminen on saanut Kristuksen Hengen, joka rakastaa pyhyyttä. Vaikka vältämme ja inhoamme syntiä, niin vanhurskaan Jumalan silmien edessä olemme syntisiä. Mutta armahdetulle Jumala ei lue syntiä. Meidän on oltava synnittömiä ja vapaita Jumalan edessä puhtaalla omallatunnolla.
Kilvoitellaan hyvä uskon kilvoitus ja säilytetään usko minkä olemme lahjaksi saaneet.
Eihän meidän tarvitse elää kuin yksi päivä ja hetki kerrallaan.
Voi näinkin käydä !?
Gal 4:19. Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,
20. tahtoisinpa nyt olla teidän tykönänne ja äänenikin muuttaa! Sillä minä olen aivan ymmällä teistä.
21. Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
1. Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3. Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
Heb 6:4. Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5. ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6. ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
2. Mikä on sunilaisuus ???
- ja syntyminen
Raamatun mukaan ihmisen uudeksi luominen tapahtuu Jumalan sanan voimasta vedestä ja Hengestä kasteessa (yksi kaste) mikä on osa tuota ahdasta porttia.
"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Mutta jos olet käynyt vieraan hengen portilla saamassa uudestikasteessa toista henkeä, niin silloin olet toisen hengen ja toisen herran synnyttämä "pellehermanni".
"Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte."- DNA13
3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi NÄHDÄ Jumalan valtakuntaa."
4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi PÄÄSTÄ sisälle Jumalan valtakuntaan.
Näin se onkin, mutta toiset näkevät Jumalan valtakuntaan ja toiset ovat jo sisällä Jumalan valtakunnassa.
Ne jotka ovat sisällä tuntevat sen oikean Jeesuksen Kristuksen. Ja kuulevat Hyvän Paimenen äänen.
- Trubaduuri
Niin, Hän, Luojamme, taivaallinen Isä lupasi juutalaisille jotta jos he haluavat syntyä uudesti, niin he saavat sydämen lihasta ja se kivisydän jonka he omasivat silloin, siis se raskaaksi käynyt taakka rinnassa, katoaa!
Kristus lisäsi, se taakka jonka hän antaa on keveä ja helppo kantaa, siinä häviää siis kaikki ne elämää raskaaksi tekevät asiat seikkoineen kokonaan poies. Tosin, Luoja myös lupasi tehdä uuden ihmisen, siis siinä samalla kun hän lupasi juutalaisille, jolla on jo sydän lihasta ja siellä on kaikki käskyt ja säännöt joita tulee noudattaa Hänen tahtoansa myöten.
Kaikki eivät nuista lupauksista huolimatta vaan halua olla niitä ihmisiä joilla on sydän lihasta
tehty. He haluavat pitää kivestä tehdyn sydämen.
Ja tarjoavat sitä alinomaan muillekkin hyväksi vaihtoehdoksi. Siksi myös maailmamme on tälläinen
vihaa ja sotia täynnä! Kivet sotii lihaa vastaan ja liha vie kyllä lopulta voiton. Näin liha siis voi olla myös se yksi osa ihmistä, joka osaltaan auttaa todella pelastumaan. Kaikki eivät suinkaan tuotakaan vielä käsitä. MIKÄ SAASTUTTAA IHMISEN?
Mark.7:14-23
--
7:14 Ja hän kutsui taas kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa minua kaikki ja ymmärtäkää:
7:15 ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa, vaan mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
7:16 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
7:17 Ja kun hän kansasta erottuaan oli mennyt erääseen taloon, kysyivät hänen opetuslapsensa häneltä sitä vertausta.
7:18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
7:20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
7:21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
7:22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
7:23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."
--------
Kun kristitty harrastaa sydämen ja elämän puhtautta, täyttyvät Jumalan lain puhtautta ja saastaisuutta koskevat käskyt.
Kaikki ruoka , mikä menee ulkoapäin ihmiseen, ei häntä saastuta, vaan ulostuu pois (15,18). Syötiimpä ruuat- puhtaussäädöksiä noudattaen tai ilman niitä- eivät jää pysyvästi ihmiseen.
Mutta ”Mikä ihmisestä sisästä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen” (20).
Fariseusten oli vaikea käsittää, että ihminen itse olisi pahuuden ja saastaisuuden lähde.
Jeesus mainitsee ensin sydämestä lähtevät pahat ajatukset.
Niistä saavat alkunsa pahat sanat ja teot; haureudet, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.(21,22).
Kirkkorukouksessa sanotaankin:
”Tunnustan, että olen paljon syntiä tehnyt ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein”.
Ihmistä ei voi puhdistaa mikään ulkonainen pesu. Ihminen tulee puhtaaksi tästä saastasta vain anteeksiantamuksen kautta.
Anteeksiantamusta tarvitsemme joka päivä.
Kristus sanoo:
"Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)
--
Etkö sinä tarvitse "jalkojen pesua"?- DNA13
Kirjoitit:
”Tunnustan, että olen paljon syntiä tehnyt ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein”.
Ihmistä ei voi puhdistaa mikään ulkonainen pesu. Ihminen tulee puhtaaksi tästä saastasta vain anteeksiantamuksen kautta.
Kristus sanoo:
"Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)
--
Etkö sinä tarvitse "jalkojen pesua"?
Kun kokosydämisen paranuuksen tekee ja kääntyy Jumalan puoleen ja ottaa Jeesuksen täytetyn työn uskon kautta vastaan ja veri puhdistaa täydellisesti. Sen jälkeen vihmonta veri pitää puhtaana ja Pyhä Henki ohjaa niin ettei tarvitse syntiä enään tehdä.
Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja VANGITSEMME JOKAISEN AJATUKSEN kuuliaiseksi Kristukselle.
Mitäs jos vangitsee jokaisen ajatuksenkin kuuliaiseksi Kristukselle niin mitä syntiä siinä sitten ehtii ajatella ja saati sitten vielä tehdä.
Tiedätkö jos sinä päivittäin teet ajatuksin ja sanoin syntiä niin et ole vielä vanhurskautunut pois synneistä. Se paha kivisydän tekee aina syntiä vaikka ulkonainen käyttäytyminen olisikin moitteettetonta. Mutta eikö tuosta syntimäärästä vapaudu kerta pesulla ja lopettaa sen synnin tekemisen.
Eikö raamattu sano että jotka syntiä tekee ne on perkeleestä ja perkeleen lapsia.
9. Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on UNHOTTANUT puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
10. Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
11. sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan. - DNA13
Oppineet käyttävät tästä kaikille varatusta pelastuksesta nimitystä universaali/objektiivinen vanhurskautus. Henkilökohtainen/subjektiivinen vanhurskautus siitä tulee niille, jotka tekevät parannuksen. Toisin sanoen se, joka Jumalaa etsii ja synnin hylkää, saa armon.
Tästä lyhyesti sanasta VANHURSKAUS, löysin oppineen selityksen:
Kreikankielinen sana diaklos,vanhurskaus. Se tarkoittaa eräänlaista ihmisen ominaisuutta, ts. sellaista olotilaa, jossa ihminen on sellainen kuin hänen tuleekin olla.(oma itsensä Kristuksessa)
Laki vaatii, että ihmisen tulee olla täydellinen ja Jumala on tinkimätön. joka lain täyttää, se on vanhurskas. Me emme voi täyttää lakia koska olemme lihan takia heikkoja.
Mutta lahjavanhurskauden kun saa niin ihminen on sellainen kuin hänen tulee olla ts. hän on sellainen kuin olisi täyttänyt lain vaikkei olekaan sitä täyttänyt. DNA13 kirjoitti:
Kirjoitit:
Kristus sanoo:
--
Etkö sinä tarvitse "jalkojen pesua"?
Kun kokosydämisen paranuuksen tekee ja kääntyy Jumalan puoleen ja ottaa Jeesuksen täytetyn työn uskon kautta vastaan ja veri puhdistaa täydellisesti. Sen jälkeen vihmonta veri pitää puhtaana ja Pyhä Henki ohjaa niin ettei tarvitse syntiä enään tehdä.
Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja VANGITSEMME JOKAISEN AJATUKSEN kuuliaiseksi Kristukselle.
Mitäs jos vangitsee jokaisen ajatuksenkin kuuliaiseksi Kristukselle niin mitä syntiä siinä sitten ehtii ajatella ja saati sitten vielä tehdä.
Tiedätkö jos sinä päivittäin teet ajatuksin ja sanoin syntiä niin et ole vielä vanhurskautunut pois synneistä. Se paha kivisydän tekee aina syntiä vaikka ulkonainen käyttäytyminen olisikin moitteettetonta. Mutta eikö tuosta syntimäärästä vapaudu kerta pesulla ja lopettaa sen synnin tekemisen.
Eikö raamattu sano että jotka syntiä tekee ne on perkeleestä ja perkeleen lapsia.
9. Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on UNHOTTANUT puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
10. Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
11. sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.DNA: "Mitäs jos vangitsee jokaisen ajatuksenkin kuuliaiseksi Kristukselle niin mitä syntiä siinä sitten ehtii ajatella ja saati sitten vielä tehdä".
--
Kylpeminen ja jalkojen pesu (Joh. 13:1-20)
Kiirastorstaina ”sinä yönä, jona hänet kavallettiin” (1. Kor. 11:23), Jeesus asetti ehtoollisen.
Ennen ehtoollista Jeesus pesi opetuslastensa jalat .
Pietarin ihmetellessä tätä, Jeesus sanoi hänelle:
"Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki"(Joh. 13:10).
Mitä Jeesus tarkoitti kylpemisellä ja jalkojen pesulla?
Uusi Testamentti lyhyesti selitettynä (SLEY) selittää jakeen seuraavasti:
”Jeesus sanoo ne, joiden jalat hän nyt pesee, muutoin puhtaiksi.
Pääsiäisaterian viettäjät olivat luultavasti puhdistautuneet juhlaa varten (11:55).
Siitä puhdistuksesta, jonka perusteella apostolit jo olivat puhtaat, Jeesus käyttää sanaa ”kylpenyt”; se on koko ihmisen puhdistus yhdellä kerralla.
Evankeliumin lukijat tunsivat saman kr. ”kylpemistä” tarkoittavan sanan kasteesta käytettynä, esim. Tiit. 3:5 (pesu=kylvetys) ja Ef. 5:26 (”pesi puhtaaksi vedellä ja sanalla”).
Tämän sanan käytön kasteesta täytyi olla alkukristillisyydessä tuttu.
Samoin kuin Jeesus puhuu Joh. 3:5 Nikodeemukselle ”vedestä ja Hengestä”-syntymisestä, on hänen tässäkin (13:10) jo varhain nähty puhuvan pyhän kasteen puhdistavasta merkityksestä.
Kaste taas liittyy Kristuksen kuolemaan (Room. 6:4), joka oli juuri edessä” (Lainaus loppu).
----
Kristus sanoo:
Jalat ovat epäpuhtaat vielä pesemisen jälkeenkin.
Vaikka synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi (Apt. 2:38, Apt.22:16),se (lihan saasta") jää kuitenkin olemaan (1. Piet.3:21).
Läpi elämän tarvitsemme jalkojen pesua.
"Tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat" (Joh. 13:14).
Miksi synti vielä on pestävä pois, ellei siksi, että se todellisesti on ihmisluonnossa vielä jäljellä.
Uskon kautta meillä on lahjana Kristus ja hänen puhtautensa kokonansa ja täydellisenä.
Emme kuitenkaan omassa itsessämme tule kokonaan puhtaiksi, synnittömiksi ja vioista vapaiksi, vaan meihin jää jäljelle vielä paljon vanhaa hapatusta, jota tulee perkata pois.
Juuri tätä Kristus tarkoittaa jalkojen pesulla.
-
Jeesus sanoo »Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut»(Joh. 15:3).
Kuitenkin hän sanoo, että niitä oksia, jotka ovat hänessä ja jotka ovat puhtaat ja kantavat hedelmää, täytyy puhdistaa, että ne kantaisivat runsaamman hedelmän (Joh.15:2).
--
Niinpä kristityt rukoilevatkin Jeesuksen opettamaa rukousta:
"...ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillimme" (Matt.6:12).- Mika P
Raamattu opettaa vertauskuvin, että sama Jumala, joka pesee seurakuntaa, on sitä myös saastuttanut. Raamattuun viitteitä keskustelussa Pyhä Henki on saatana.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000257&posting=22000000029979277 - DNA13
Tapio522 kirjoitti:
DNA: "Mitäs jos vangitsee jokaisen ajatuksenkin kuuliaiseksi Kristukselle niin mitä syntiä siinä sitten ehtii ajatella ja saati sitten vielä tehdä".
--
Kylpeminen ja jalkojen pesu (Joh. 13:1-20)
Kiirastorstaina ”sinä yönä, jona hänet kavallettiin” (1. Kor. 11:23), Jeesus asetti ehtoollisen.
Ennen ehtoollista Jeesus pesi opetuslastensa jalat .
Pietarin ihmetellessä tätä, Jeesus sanoi hänelle:
"Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki"(Joh. 13:10).
Mitä Jeesus tarkoitti kylpemisellä ja jalkojen pesulla?
Uusi Testamentti lyhyesti selitettynä (SLEY) selittää jakeen seuraavasti:
”Jeesus sanoo ne, joiden jalat hän nyt pesee, muutoin puhtaiksi.
Pääsiäisaterian viettäjät olivat luultavasti puhdistautuneet juhlaa varten (11:55).
Siitä puhdistuksesta, jonka perusteella apostolit jo olivat puhtaat, Jeesus käyttää sanaa ”kylpenyt”; se on koko ihmisen puhdistus yhdellä kerralla.
Evankeliumin lukijat tunsivat saman kr. ”kylpemistä” tarkoittavan sanan kasteesta käytettynä, esim. Tiit. 3:5 (pesu=kylvetys) ja Ef. 5:26 (”pesi puhtaaksi vedellä ja sanalla”).
Tämän sanan käytön kasteesta täytyi olla alkukristillisyydessä tuttu.
Samoin kuin Jeesus puhuu Joh. 3:5 Nikodeemukselle ”vedestä ja Hengestä”-syntymisestä, on hänen tässäkin (13:10) jo varhain nähty puhuvan pyhän kasteen puhdistavasta merkityksestä.
Kaste taas liittyy Kristuksen kuolemaan (Room. 6:4), joka oli juuri edessä” (Lainaus loppu).
----
Kristus sanoo:
Jalat ovat epäpuhtaat vielä pesemisen jälkeenkin.
Vaikka synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi (Apt. 2:38, Apt.22:16),se (lihan saasta") jää kuitenkin olemaan (1. Piet.3:21).
Läpi elämän tarvitsemme jalkojen pesua.
"Tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat" (Joh. 13:14).
Miksi synti vielä on pestävä pois, ellei siksi, että se todellisesti on ihmisluonnossa vielä jäljellä.
Uskon kautta meillä on lahjana Kristus ja hänen puhtautensa kokonansa ja täydellisenä.
Emme kuitenkaan omassa itsessämme tule kokonaan puhtaiksi, synnittömiksi ja vioista vapaiksi, vaan meihin jää jäljelle vielä paljon vanhaa hapatusta, jota tulee perkata pois.
-
Jeesus sanoo »Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut»(Joh. 15:3).
Kuitenkin hän sanoo, että niitä oksia, jotka ovat hänessä ja jotka ovat puhtaat ja kantavat hedelmää, täytyy puhdistaa, että ne kantaisivat runsaamman hedelmän (Joh.15:2).
--
Niinpä kristityt rukoilevatkin Jeesuksen opettamaa rukousta:
"...ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillimme" (Matt.6:12).Kirjoitit:
DNA13:
Uskoon tullessaan monet voi kokea valtavaa vapautta ja iloa pelastuksesta ja siitä että on lähtenyt seuraamaan Jeesusta ( niinkuin minäkin), mutta jonkun ajan päästä huomaakin että voi kuinka paljon sitä vanhaa elämää on sielussa jäljellä ja lankeemuksia tulee ja jatkuvasti huono omatunto ja tuntee itsensä niin syntiseksi ja aina lankeaa samoihin tekoihin ja sitten alkaa suorittaan hengellisiä asioita, tekee esim seurakunnassa monia tehtäviä ja usein huono omatunto, nämä on kuolleita tekoja.
Jokaisen tarvii mennä Jumalan kasvojen eteen ja etsiä Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan ja todella jättää entinen isekäs itseriittoinen elämä taakse ja mennä siitä "ahtaasta portista" Jeesuksen Kristuksen kautta sisään elämään, sen jälkeen jokainen Pyhän Hengen saanut ymmärtää todella mikä on se Jumalan vanhurskaus jonka saamme Kristuksessa Jeesuksessa ja se Kristus- elämä mitä elämme, joka on kätkettynä Jumalassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455230Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1291686Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511650Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151609- 141305
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41220No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol22112081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171057Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771018Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60867