Misä...mishä...missähän

mun silmälasini taas ovat.Ai tuossa.
Ilokseni huomasin,että Monica taas aloittanut ketjunsa.
Tuli mieleeni,että miksemme voisi vielä eräänöaista erilaista juutupaikkaa,sis juttu-, aloittaaq uunoille ,utopisteille,taivaanrannan maalareille.Joilla kirjaimetkin saa heittää sinne yääne,siis tänne.
Toivottavinta olisi sellainen porukka,joka tekee "erehdyksiä" elämässään,ei ole ehdottomasti aina oikeassa asioissa tai sitten on.
Siis umpihullujakin.
Mikään pomo en osaa olla,ei kylliksi auktoriteettiä porukan johdattelemiseen aaamukahville tai viäntämmään murteilla...muuten vaan hulluja.
Vilosoofit hullut erittäin tervetulleita,he jotka aamutuimaan tiirailevat taivaisiin,että minkähännäkönen taivas tännään.

14

724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hertta7

Hyvä idea,tuo hupipaikka on nyt draamakeskus,mee sinä lohdutta Ruuneberiä kun se on niin väsy tanssimisesta Moi

• Voi että sitte tykkään susta susmorsian. Oot kyllä sukulaissielu, ja perustelen: Mun keeniperintöni häätyy myös olla jostain Välimeren suunnalta. Epsanjassa ollessain TIESIN, että sieltä kotoisin on mun sisin olemukseni, mun ytimeni. Mun temperamenttini elikkä tää tunneilmastoni ei mahdu tähän Suomineidon läningin sisälle.

Oon peräänkuuluttanut useaankin otteesseen hulluttelun ja hömpän tärkeyttä, ja moni on siitä Meikäläistä moittinut: Ruotuun, OdetAmo! On elo lyönyt lujasti kynsille (tämmöistä ei pitäisai puhua, sillä yleensä kärsimystä on ollut muilla kahta kauheammin), joten pellen kaapu on usein ylle pukea pitänyt...naura Pajatso!

Eiku umpi- tai puolihulluttelun ketju pystyyn! Tässä se versokoon - tuo "Misä...mishä...missähän" - otsikko passaa hyvinkin otsikoksi tähän sekametelisoppaan, vai? Antakaa palaa!

• tää on saamea,hyvää huomenta.
        Ma ka armastan sind,sina oled nii oma persoon.
        Yhden kerran olen käynyt Espanjassa,jotenkin en kerinnyt siihen elämäntapan perehtyä,yhden tyttäreni perhe siel useampankin otteeseen asunut.
        yhen talven opiskelin espanjolia,kaiken olen unohtanut.
        Hasta la vista,senjoora!

• eihä murretta viännetä sitä haastetaa, kyl siun pitäis tietää se.

Mie en nyt oikei ymmärrä mimmosta alotusta sie haikailet, mut tässähä sie just aloituksen teit, ja vähä vinhaa esitit.

Et vaa kaik, siki sokii, rist romppii, ota siint sit selvää, mite niiku siu mielikkii männöö.

• tää Tampereen moro aika kaamee aamutervehys.
        Kiva kun sieki höperö tulit takasi sielt ja oot voimissais näköjään.Ei vienet thai-poijat sinnuu kokonaan.
        Aamutaivas on tännään ihmellisen keltanen,oven tempasin auki,ei oo holotna kyl.

• Tuumaillen ja aatellen se päivä alkaa.
      Minun filosofiset ajatukseni kyllä ovat liian raskaita aamulla sanottaviksi.

Nyt kuitenkin pähkäilen miksi useimmilta kasvoilta on kadonnut hymy, miksi huumorilla esitetty lausahdus aiheuttaa kysymysten ryöpyn ja miksi aina pitää olla hieno ja huoliteltu?

Nauran yksinkin, puhun hulluja ja uskallan viedä roskapussin meikaamattomana, enkä yhtään pelkää vaikka joku nauraa minulle.

Mutta että täällä, uskallanko olla "hullu ja hulvaton" kun se leima jo istuu liiankin lujassa tuossa otsassani ja kaikki väistyvät.

Utopistinen ajatukseni, kaikki voisivat olla kavereita kaikille.
      Taivaanrantaa maalaan tänäänkin ja voin mennä takuuseen, se on parasta mitä elämä antaa nykyisellään, värikkään purppurapilvi taivaan tulevaisuuden ja lämpimän hohteen horisontiin, kun itse maalaa.

Mutta nuo korpivilosohvin ajatukset ovat nyt pureutuneet sieluun ja maapallon sisuksiin, niissä sitä riittää ajattelemista ja tietojen etsintää, tätä hulluutta kun on monta lajia.
      Paras kun maalailen pilviä ja uppoudun kammioooni.

"" Ei sherri, brandyviini,
      niin nouse hiuksiini,
      ei nitroglyseriini
      mua hullummaksi saa""
      (tuntematon)

• vattu,ja erikoisesti vadelma,mustaherukka (liian hieno nimi) ja karviainen mielimarjojain ovatkin.
        Viel on karpaloitaki tuos,kalamiehein itä-Suoessa,suomesssa poimi syksymmäl ja eilön toi mulle kauniin kuhan.
        Kuha on tänä talvena ollu innokas tarttumaan pyydyksiin..Matteet on laiskoja ollu kutemaan.

• susmorsian ek.
        susmorsian kirjoitti:

vattu,ja erikoisesti vadelma,mustaherukka (liian hieno nimi) ja karviainen mielimarjojain ovatkin.
        Viel on karpaloitaki tuos,kalamiehein itä-Suoessa,suomesssa poimi syksymmäl ja eilön toi mulle kauniin kuhan.
        Kuha on tänä talvena ollu innokas tarttumaan pyydyksiin..Matteet on laiskoja ollu kutemaan.

pätee ainakin täällä meillä...ole kuin kotonasi,oveni on aina auki.
        Entäs tällaiset sanonnat kuin jäin kuin nalli kalliolle?No,mihet osannevat sen selittää.
        Alli kuulemma jää,jos mummot liian kauan ruokkivat.
        himskatti kun tuntuu kivalta,kun linnut jo innoisaan,kuulen tuosta kun ovi auki,joku ihan hurja outo äänikin äsken.
        Ai jaa...ilmeisesti rapulainen mieshenkilö kulki ohi.

• susmorsian ek.
        susmorsian ek. kirjoitti:

pätee ainakin täällä meillä...ole kuin kotonasi,oveni on aina auki.
        Entäs tällaiset sanonnat kuin jäin kuin nalli kalliolle?No,mihet osannevat sen selittää.
        Alli kuulemma jää,jos mummot liian kauan ruokkivat.
        himskatti kun tuntuu kivalta,kun linnut jo innoisaan,kuulen tuosta kun ovi auki,joku ihan hurja outo äänikin äsken.
        Ai jaa...ilmeisesti rapulainen mieshenkilö kulki ohi.

kirjotin,tämä täytyy sentään korjata...ei vaasasta kyse,vaan casa.
        Minä tämän Pajazzon naamion takana niin puheliaalla mielellä.
        onko teistä kukaan muu opiskellut portugalia,minä olen,aika vaikea kieli ääntämiseltään.
        Mutta fadoja ovat monet varmasti kuunnelleet,kerrontaa elämän todellisuudesta,raadollisuudesta,rakkaudesta.
        nainen sanoo...obrikada....minusta höpsöstä se niin kaunis sana...kiitos.Mies sanoo obrikado.
        Ai kuin ihanaa,se minun kalamiehin soitti,tullee käymään,hei!

• hymyä huuleen

minä en meikkaa koskaan, mitenhän paljon mulle nauretaan, no ainakin silloin näkyy hymyileviä ihmisiä.

No minusta nyt mitään merkkiä, en tee mitään miten pitäisi tehdä, paplarit päässä painelen roskapussin viemään, kun en katso ikkunoihin en ole huomannut aiheutanko hymyilyä.

• hymyä huuleen kirjoitti:

minä en meikkaa koskaan, mitenhän paljon mulle nauretaan, no ainakin silloin näkyy hymyileviä ihmisiä.

No minusta nyt mitään merkkiä, en tee mitään miten pitäisi tehdä, paplarit päässä painelen roskapussin viemään, kun en katso ikkunoihin en ole huomannut aiheutanko hymyilyä.

En meikkaa minäkään!

Jos joku nauraa, naurakoon, ollaan vaan luonnon kauniita.
        Ei ole kukaan päätänsä pois kääntänyt vastaan tullessaan, mutta moni on suorastaan nauranut... en kai minäkään sitten niin kuolemanvakavasti otettava.

• Tuoksuvattu kirjoitti:

En meikkaa minäkään!

Jos joku nauraa, naurakoon, ollaan vaan luonnon kauniita.
        Ei ole kukaan päätänsä pois kääntänyt vastaan tullessaan, mutta moni on suorastaan nauranut... en kai minäkään sitten niin kuolemanvakavasti otettava.

kun minä en kanssa meikka ,mitä nyt ihovoidetta laitan,--- yö ja päivä!
        Jerrykin ihmetteli kerran heti kun olin laittanut huulipunaa ja halus välttämättä haistaa ja anto pusunkin .--on se jotenkin huomattu kuitenkin --!!!

Vielä meikkaamisesta --.me eläkeläiset kokoonnutaan ja sielä on niitä jotka meikkaa, tykkään että ilman niitä sotamaalauksia olis monikin paljon kivemman näköinen.

• tai edes suupielet ylöspäin.
      Eilenkin bussissa istuissain tunsimme "sympatiaa" tuntemattoman naishenkilön kansaa,hymyilimme ja ripautimme silmää vierusistujien puheille omista sairaksistaan,he kulmat kurtussa.
      Mutta mitäs te tarkoitatte meikkaamisella.
      luotte irvikuvan vanhemmasta naishenkilöstä pakkelista ja poskipunasta,eihän se niin.
      Kyllä minä jopa roskikselle mennessäin huulipunaa sivautan ja kerran kuussa "kulmani" käyn tummentamassa.
      Minusta silloin on antanut periksi ns.vanhentumiselle,jos ei itsensä ulkonäöstä piittaa,ketäs varten te paplarit,en edes partsilleni paplarit päässä mene.
      No,kolme vuotta sitten tullessani tänne kirjoittelemaan,kuvittelin että asioista voi puhua niinkuin ne ovat,ylidramatisoiden puhuin Suomen ja Viron naisten ulkonäöstä.minuthan yritettiin teilata täysin,hyvä ettei hirsipuuhun vedetty ja piikkarit jalassa sanottiin minun nukkuvankin...harmi kun ei ole noita hymiöitä,kaikki eivät ymmärrä muuten huumoria.
      no silloin kai ainoa kerta,kun poistin pitkän ketjun,hävetti niin naisten itsensä halventavien mielipiteitten takia.
      Kyllä minä edelleen "meikkailen",itseni voiteilla ihon pehmeänä pidän,annan ilmettä silmilleni,en ole vielä harmaa nutturapää.
      Kyllä miehen silmää ilahduttaa hyväryhtinen edes hiukan "laitettu" nainen enemmän kuin roskikselle tapertava vanhus,josta ei näe,onko mies vai nainen.
      Suoraan sanoen taas,miestä varten itseäni laitan,turha höpistä mistään itsensä iloksi laittamisesta.

• yläkerran miehelle,joka nojailee kaiteeseen tupakoidessaan.
        Muistan vieläkin parin vuoden takaisen aamutapahtuman,menin rapsuttamaan autoani lumesta huulipuna ylläni,ei tulisi mieleenikään paplrit ...paplarit päässä,niin nuorempi tuntematon mieshenkilö hyvät aamut toivottaen polkupyörällä matkaansa jatkoi(hyvä ettei kupsahtanut lumihankeen,tulimme kyllä tutuiksi myöhemmin).
        Meikkaminen ja "meikkaaminen" ovat asiat erikseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      163
      9646
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      50
      3095
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      42
      2861
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2659
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2065
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      109
      1986
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1903
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      54
      1470
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1286
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1251
    Aihe