Hengellinen riman alitus!

Eroe

Nyt ekivaari väittää Johannes kastajaa Jeesusta suuremmaksi!

Matteus 11 11 "Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän."

Jeesushan todisti tuossa "vaimosta syntyneen" Johannes Kastajan kehon omaa kehoansa suuremmaksi, joka oli myös "vaimosta, Mariasta syntynyt".
__________________________ - Runoilee ekivaari.

29

827

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suotta

kehosta ei mainintaa höykäsenpöläystä.

• merim.raimo

sinä "suotta" jätät suotta ja tietoisesti pois Ekivaarin tekstin loppuosan ? siis valehtelet tietoisesti ? valehteliat ei pääse taivasten valtakuntaan. :(

• suotta
        merim.raimo kirjoitti:

sinä "suotta" jätät suotta ja tietoisesti pois Ekivaarin tekstin loppuosan ? siis valehtelet tietoisesti ? valehteliat ei pääse taivasten valtakuntaan. :(

viestistäsi muuta kuin minua meinaat tuomita helvettiin.

• merim.raimo
        suotta kirjoitti:

viestistäsi muuta kuin minua meinaat tuomita helvettiin.

miksi valehtelet? ihan selvästihän Ekivaarin tekstin lopussa oli asiaa kehosta ?

• kysymyksessä
        merim.raimo kirjoitti:

miksi valehtelet? ihan selvästihän Ekivaarin tekstin lopussa oli asiaa kehosta ?

???

• merim.raimo
        kysymyksessä kirjoitti:

???

alempana olevasta Ekivaarin alotuksesta,ja sen alotuksen lopussa, siis Ekivaarin alotuksen lopussa Vaari kertoilee muuntamaansa ja luulojansa raamatun totuudesta omina totuuksinaan, toisinsanoen yrittää eksyttää uskossa heikkoja. sellasille on raamatunmukaan parempi, että ottasivat kaulaansa myllynkiven, uimarenkaan sijasta. Vaarin kurssi on päin Helvettiä ja on ollut jo vuosia. :(

• merim.raimo kirjoitti:

alempana olevasta Ekivaarin alotuksesta,ja sen alotuksen lopussa, siis Ekivaarin alotuksen lopussa Vaari kertoilee muuntamaansa ja luulojansa raamatun totuudesta omina totuuksinaan, toisinsanoen yrittää eksyttää uskossa heikkoja. sellasille on raamatunmukaan parempi, että ottasivat kaulaansa myllynkiven, uimarenkaan sijasta. Vaarin kurssi on päin Helvettiä ja on ollut jo vuosia. :(

merim.raimo, mitä kohtaa Raamatun totuudesta olen muuntanut? Kun olet esittänyt väitteen, sinun pitäisi pystyä se myös todeksi perustelemaan!

Jos uskottomana kirjoittaisin näitä omalla nimelläni, voisin haastaa sinut kunnian loukkauksesta ja joutuisit maksamaan suuria korvauksia, mutta omatuntoni estää sellaiset ajatuksenikin, joten jatka vaan valehteluasi.

Raamattu määrittelee pakanoiksi ne, jotka eivät Jumalaa tunne, ja Suomenkin kansasta enemmistö näyttää olevan pakanoita:

Psalmit 79
        6 "Vuodata vihasi pakanain ylitse, jotka eivät sinua tunne, ja valtakuntien ylitse, jotka eivät sinun nimeäsi avukseen huuda."

Jes. 55:5
        "Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja PAKANAT, JOTKA EIVÄT SINUA TUNNE, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut."

1. Tess. 2:16
        "Kun me puhumme pakanakansoille, jotta ne voisivat pelastua, HE YRITTÄVÄT ESTÄÄ MEITÄ. Näin he täyttävät syntiensä mittaa. Mutta nyt Jumalan viha lopulta tavoittaa heidät." [Ap.t. 13:46]

• Eroe
        ekivaari kirjoitti:

merim.raimo, mitä kohtaa Raamatun totuudesta olen muuntanut? Kun olet esittänyt väitteen, sinun pitäisi pystyä se myös todeksi perustelemaan!

Jos uskottomana kirjoittaisin näitä omalla nimelläni, voisin haastaa sinut kunnian loukkauksesta ja joutuisit maksamaan suuria korvauksia, mutta omatuntoni estää sellaiset ajatuksenikin, joten jatka vaan valehteluasi.

Raamattu määrittelee pakanoiksi ne, jotka eivät Jumalaa tunne, ja Suomenkin kansasta enemmistö näyttää olevan pakanoita:

Psalmit 79
        6 "Vuodata vihasi pakanain ylitse, jotka eivät sinua tunne, ja valtakuntien ylitse, jotka eivät sinun nimeäsi avukseen huuda."

Jes. 55:5
        "Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja PAKANAT, JOTKA EIVÄT SINUA TUNNE, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut."

1. Tess. 2:16
        "Kun me puhumme pakanakansoille, jotta ne voisivat pelastua, HE YRITTÄVÄT ESTÄÄ MEITÄ. Näin he täyttävät syntiensä mittaa. Mutta nyt Jumalan viha lopulta tavoittaa heidät." [Ap.t. 13:46]

Ja hänen Elieseristä polveutuvat veljet olivat: tämän poika Rehabja, tämän poika Jesaja, tämän poika Jooram, tämän poika Sikri ja tämän poika Selemot.
        1Aik.26:25

Tervehdyksen teille lähettävät kaikki pyhät, mutta varsinkin ne, jotka ovat keisarin huoneväkeä.
        Fil.4:22

• Eroe kirjoitti:

Ja hänen Elieseristä polveutuvat veljet olivat: tämän poika Rehabja, tämän poika Jesaja, tämän poika Jooram, tämän poika Sikri ja tämän poika Selemot.
        1Aik.26:25

Tervehdyksen teille lähettävät kaikki pyhät, mutta varsinkin ne, jotka ovat keisarin huoneväkeä.
        Fil.4:22

Onko mielestäsi puhtaasta mielenlaadusta puhuminen ja kirjoittaminen niin saatanallinen asia, ettei siitä keskusteleminen sovi helluntailaisten pyhälle Ristin Voitto-lehdelle?

• Eroe
        ekivaari kirjoitti:

Onko mielestäsi puhtaasta mielenlaadusta puhuminen ja kirjoittaminen niin saatanallinen asia, ettei siitä keskusteleminen sovi helluntailaisten pyhälle Ristin Voitto-lehdelle?

Sinun oppisi ei ole oikea, se riittää syyksi ettei kannata julkaista.

• Raamatustahan tuo on.

Eikä ekivaari väitä Jeeususta siinä suuremmaksi.

• merim.raimo

mitä tämä Ekivaarin teksti sitten on ? "Jeesushan todisti tuossa "vaimosta syntyneen"Johannes Kastajan kehon omaa kehoansa suuremmaksi joka oli myös "vaimosta Mariasta syntynyt" ?????

• merim.raimo kirjoitti:

mitä tämä Ekivaarin teksti sitten on ? "Jeesushan todisti tuossa "vaimosta syntyneen"Johannes Kastajan kehon omaa kehoansa suuremmaksi joka oli myös "vaimosta Mariasta syntynyt" ?????

uudelleen eli se mitä Eroe kertoo.

Eroe sanoissaan valehtelee ja on laittanut jopa tuon ekivaarin tekstin mukaan joka kumoaa hänen sanansa.

• Eroe
        Pe.ku kirjoitti:

uudelleen eli se mitä Eroe kertoo.

Eroe sanoissaan valehtelee ja on laittanut jopa tuon ekivaarin tekstin mukaan joka kumoaa hänen sanansa.

Olet luopunut uskosta ja tuossa on sitten seuraukset. Ei ole sinulla minkäänlaista Jumalan pelkoa, ei. Miksi ei? Koska olet pahasti paaduttanut sydämesi.

Isäsi tekoja sinä teet, hän on ollut murhaaja alusta asti ja totuudessa hän ei pysy. Juuri sinunkaltaisten vuoksi taivastie häväistään, samoin noitten muiden hypnoosi-heikkien.

Olette kauhistus koko hypnoosi-sakki!

• vihainen?
        Eroe kirjoitti:

Olet luopunut uskosta ja tuossa on sitten seuraukset. Ei ole sinulla minkäänlaista Jumalan pelkoa, ei. Miksi ei? Koska olet pahasti paaduttanut sydämesi.

Isäsi tekoja sinä teet, hän on ollut murhaaja alusta asti ja totuudessa hän ei pysy. Juuri sinunkaltaisten vuoksi taivastie häväistään, samoin noitten muiden hypnoosi-heikkien.

Ethän sinä poloinen taida
        saada untakaan tuollaisten
        kirjoittelujen jälkeen.
        Olet kuin kiukustunut ampiainen,
        ja tuikit piikilläsi vähän
        jokaista, joka suunsa
        avaa(muutaman sanan kirjoittaa)

Uskotko, niin enemmän me
        palstalaiset olemme huolissamme
        sinusta ja sielustasi, kuin sinä
        meidän palstalaisten sieluista.

• Eroe
        vihainen? kirjoitti:

Ethän sinä poloinen taida
        saada untakaan tuollaisten
        kirjoittelujen jälkeen.
        Olet kuin kiukustunut ampiainen,
        ja tuikit piikilläsi vähän
        jokaista, joka suunsa
        avaa(muutaman sanan kirjoittaa)

Uskotko, niin enemmän me
        palstalaiset olemme huolissamme
        sinusta ja sielustasi, kuin sinä
        meidän palstalaisten sieluista.

Et sinä ole me, vai onko sinussa montaa, jopa legio riivaajia?

• itsekin
        Eroe kirjoitti:

Vai oletko vallan menettänyt
        kontrollin itsestäsi?
        Et sinä kunniaa vuole
        riitelemällä täällä jatkuvasti.
        Sinulla taitaa olla niitä
        piruja kotonasi, kun
        aina olet sotajalalla.

• todé
        Eroe kirjoitti:

Sinä et ole sen enempää itseäsi täällä esitellyt, kuin kukaan muukaan kirjoittaja. Olet aivan samalla tavalla puskis, kuin muutkin. Riivaajistakin voit vihjailla naamiosi takana ihan vapaasti.

• mogellat
        todé kirjoitti:

Sinä et ole sen enempää itseäsi täällä esitellyt, kuin kukaan muukaan kirjoittaja. Olet aivan samalla tavalla puskis, kuin muutkin. Riivaajistakin voit vihjailla naamiosi takana ihan vapaasti.

Enhän se minä aloittanut keskustelua riivaajista, vaan minua syytettiin ja pahasti, joten minulla on oikeus Eniron sääntöjen puitteissa vastailla, vaikka puskasta, rouva sienimuhennoksellekin.

• Eroe kirjoitti:

asian vierestä ja toisen henkilökohtaisuuksista, etkä itse asiasta, kun sinua pyydettiin tarkentamaan, mikä siinä on ekivaarin oma väite!

Vastauksessani lainasin vain raamatunjakeita ja pitääkö väitteitesi perusteella ymmärtää, että sieluni on joskus Paavalissa asunut ja opetuskirjeitä kirjoittanut?

• Eroe

Jätti julkaisematta suuren ja suusta hämminkiä aiheuttamaa harhaa. Jos ekivaari saa hämmingin kasvaneillekin kristityille, mitä se tekee vasta uskoontulleille?

• leviämistä haittaa jos ekivaarin joku kirjoitus jää pois RV;sta. Jumala löytää kyllä paljon hedelmällisemmän kasvualustan siemenelleen jostakin muualta.

Jumala tahtoo että kaikista Jeesuksen ja apostolien opetuksista keskustellaan ja niitä vapaasti sekä opetetaan että niitä vapaasti arvostellaan.

Kolminaisuusopin orjuuttama helluntaioppi pyrkii määräämään ja isännöimään että mistä asioista saa keskustella ja mistä ei! Onneksi on nämä Eniron foorumit, joista sanon suuret kiitokset Eniron lisäksi myös herramme Jeesuksen Kristuksen Isälle Jumalalle!

Jes. 55:11
        "niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin."

• todé
        ekivaari kirjoitti:

leviämistä haittaa jos ekivaarin joku kirjoitus jää pois RV;sta. Jumala löytää kyllä paljon hedelmällisemmän kasvualustan siemenelleen jostakin muualta.

Jumala tahtoo että kaikista Jeesuksen ja apostolien opetuksista keskustellaan ja niitä vapaasti sekä opetetaan että niitä vapaasti arvostellaan.

Kolminaisuusopin orjuuttama helluntaioppi pyrkii määräämään ja isännöimään että mistä asioista saa keskustella ja mistä ei! Onneksi on nämä Eniron foorumit, joista sanon suuret kiitokset Eniron lisäksi myös herramme Jeesuksen Kristuksen Isälle Jumalalle!

Jes. 55:11
        "niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin."

Mielen neitsyys ja muut tuhannet ja tuhannet antikristilliset hoohailut kuuluvat New age -oppien piiriin.
        Sinun lisäksesi RV:een on tyrkyllä tukuttain "opettajia", jotka haluaisivat kasvualustaa opeilleen. Jotain rajaa siis.

• kaikenlaisten
        todé kirjoitti:

Mielen neitsyys ja muut tuhannet ja tuhannet antikristilliset hoohailut kuuluvat New age -oppien piiriin.
        Sinun lisäksesi RV:een on tyrkyllä tukuttain "opettajia", jotka haluaisivat kasvualustaa opeilleen. Jotain rajaa siis.

uskonnollisten koohottajien ja höyrähtäneitten tekeleitä lukiessa. Näille palstoille ne ekivaarit sitten vähitellen tuppautuvat.

• Eroe
        todé kirjoitti:

Ei kaikki Ristin Voiton kirjoitukset ole Jumalan sanaa. Arto Pöllänen kirjoitti huuhaata Ilmestyskirjasta ja Jeesuksen takaisin tulosta. Raamattu sanoo selvästi:

Ei ole teidän asianne tietää aikoja ja hetkiä, vaan valvokaa. Jeesus teroitti useaan kertaan valvomisen tärkeyttä.
        Vertasi itseään varkaaseen joka tulee yllättäin, kun kehoitti valvomaan. Moniko uskova sanoisi itseään;
        tulee kuin varas yöllä?

• todé
        kaikenlaisten kirjoitti:

uskonnollisten koohottajien ja höyrähtäneitten tekeleitä lukiessa. Näille palstoille ne ekivaarit sitten vähitellen tuppautuvat.

Uskonnollinen kentää pitää sisällään sen satatuhatta toisinajattelijaa!

• Jumalan sanaa etkä Jumalan tahtoa, sillä tämä opetus on Paavalin eikä ekivaarin kirjoittama:

Gal. 4:4
      "Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen",

"Lyhyesti laulettuna on virsi kaunis"!

• Eroe

En varmaankaan tunne Raamattua yhtä hyvin kuin sinä, mutta oletko sinä sanassa sisällä, eli asuuko Jeesus sydämessä? Tässä tarkoitan aidosta neitseestä sytynyttä Jumalan Poikaa, Messiasta Jeesusta, joka syntyi neitsyt Mariasta?

• Eroe kirjoitti:

En varmaankaan tunne Raamattua yhtä hyvin kuin sinä, mutta oletko sinä sanassa sisällä, eli asuuko Jeesus sydämessä? Tässä tarkoitan aidosta neitseestä sytynyttä Jumalan Poikaa, Messiasta Jeesusta, joka syntyi neitsyt Mariasta?

Joh. 6:63
        "Henki on se, joka eläväksi tekee; EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

2. Kor. 5:16
        "Sentähden ME EMME TÄSTÄ LÄHTIEN TUNNE KETÄÄN LIHAN MUKAAN; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

Mariasta syntynyt Jeesus oli " vaimosta lihan mukaan" syntynyt, [Gal.4:4]. Miksi minun pitäisi tuntea hyödyntä? Tunnen Kristuksen siitä mitä hän opetti, enkä siitä miltä hän näytti;

Joh. 8:25
        "Niin he sanoivat hänelle: »Kuka sinä olet?» Jeesus sanoi heille: »JUURI SE, MITÄ MINÄ PUHUNKIN TEILLE.»

Tämän hengen mukaan Jeesuksen tunteminen on monin verroin tärkeämpi kuin lihan mukaan tunteminen.

1. Joh. 2:5
        "Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      129
      950
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe