Aloitin tutkistelun kotona

Jt-uskosta kiinnostunut

Aloitin vasta tutkistelun, koska halusin oppia lisää ja keskustella raamatullisista kysymyksistä. Kohtapuolin ajattelin mennä tutustumaan valtakunnansalille. Tutkiminen on mukavaa. Ei tässä ainakaan mitään menetä ja jatkuvasti oppii uutta! Joten en ole katunut että aloitin. Tavoitteena on tutkia ainakin yksi kirja kunnolla ja käydä salilla ainakin silloin tällöin. Suosittelen muillekin!

38

1110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkoin silmin

jos olet nainen, niin et ole kovin suuri vaara seurakunnalle, varsinkaan jos olet söpö. jos olet mies, ja varsinkin ahkera ja innokas, niin varo, tulet jossain vaiheessa saamaan rakkaudellisen veljesseuran saatanallisen vastustuksen koko voimassaan.

ei katsos mies voi koskaan olla ahkerampi kuin seurakunnan johto. tämän tulet näkemään, niin paitsi jos olet johdon löytämä, ja heidän tuottamansa veli. silloin voit saadakin tukea, katsos, silloin kunnia kuuluu löytäjille.

• päin se oli

Raamattua et opi lahkon kautta.

Lahkolla on Raamatustakin väärennös, uuden maailman painos.

Suosittelet kuitenkin vartiotorniseuraa kaikille ja itse asiassa toivot, että saisit luoksesi jonkun, jolle voisit opetta lahkon oppeja Raamatun nimnellä ?

Lahkosta ja lahkon opeista löydät lisää sivulta www.veljesseura.org

• alkuper.

Raamattua et opi lahkon kautta

Katteeton väite. Olen oppinut jo paljon. Olen niin iloinen, kun vihdoinkin olen löytänyt tosi kristillisen uskonnon ja aitoja ystäviä!

• Raamatun Sanaa vaiko Vartiotorniseuran kirjallisuutta? JT:n kokouksissa tutkitaan vartiotorniseuran kirjallisuutta, ei Raamattua.
      Huomioi tämä tutkimuksissasi.

Olin kerran heidän kokouksessaan. Vartiotorni lehden tutkimuksen päätteeksi tutkimuksen johtaja nosti Vartoitorni lehden korkealle ja sanoi kuulijoille haltioituneena: "Ajatelkaa, meillä on tämä valo".
      Vartiotorniseuran (Jehovan Todistajien) valo ei ole Raamattu, Jumalan Sana. Heidän valonsa on Vartiotorniseura.

Mutta, mitä sanoo Raamattu?

(Psal 119:105).
      Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni

Psal 119:140
      Sinun sanasi on hyvin koeteltu, ja sinun palvelijasi rakastaa sitä.

San 4:20. Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni. Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään;
      sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.

Psal 119:160
      Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.

Jer 15:16
      Sinun sanasi tulivat, ja minä söin ne, ja sinun sanasi olivat minulle riemu ja minun sydämeni ilo; sillä minä olen otettu sinun nimiisi, Herra, Jumala Sebaot.

• alkuper.

Kyllä raamattua tutkitaan. Kirjat ovat vain hienoja raamatun tutkimisen apuneuvoja!

• Tutkitte Vartiotornia
        alkuper. kirjoitti:

Kyllä raamattua tutkitaan. Kirjat ovat vain hienoja raamatun tutkimisen apuneuvoja!

Te käytätte Raamattua mutta tutkitte Vartiotorni lehteä. Näin on marjat pihlajassa.
        Tunnusta pois.

• neitoni

ja huomaat että luopiot vääristelee asiat,oo avoin ja kysy heiltä mitä haluat

• eksy tieltä...

>>ja huomaat että luopiot vääristelee asiatoo avoin ja kysy heiltä mitä haluat

• alkuper.

Tottakai tutkitaan. Huomasin jo muutaman lehden luettuani, että nyt olen löytänyt oikean uskon! Taatusti oikea oppi!

• salaisuus?
        alkuper. kirjoitti:

Tottakai tutkitaan. Huomasin jo muutaman lehden luettuani, että nyt olen löytänyt oikean uskon! Taatusti oikea oppi!

uskoa on, mutta tieto puuttuu. Sinun kaltaisia vt seura rakastaa...

• alkuper.
        salaisuus? kirjoitti:

uskoa on, mutta tieto puuttuu. Sinun kaltaisia vt seura rakastaa...

Tieto lisääntyy jatkuvasti koska luen ahkerasti jt kirjoja ja lehtiä. Ne ovat kyllä kerrassaan erinomaisia ja antavat vastauksia.

• alkuper.
        eksy tieltä... kirjoitti:

>>ja huomaat että luopiot vääristelee asiatoo avoin ja kysy heiltä mitä haluat

Ei kaapissa mitään luurankoja ole. Jehovan järjestössä noudatetaan erittäin korkeita raamatullisia normeja.

• vain
        alkuper. kirjoitti:

Tieto lisääntyy jatkuvasti koska luen ahkerasti jt kirjoja ja lehtiä. Ne ovat kyllä kerrassaan erinomaisia ja antavat vastauksia.

JT:n kirjallisuutta? Jos haluat todella tietää
        totuuden, lue näitä sivuja, koska kaikki mitä täällä kirjoitellaan ei voi olla "luopioiden"
        valhetta, kuten neitoni sanoo. Moni täällä on
        läpikäynyt Vartioseura-järjestön ja on saanut
        kokea "lahkon" sekä hyvät että huonot puolet.

• eksy tieltä...
        alkuper. kirjoitti:

Ei kaapissa mitään luurankoja ole. Jehovan järjestössä noudatetaan erittäin korkeita raamatullisia normeja.

Silloin on luurangot pois kun tuodaan peittelemättä ihmisille esille VT seuran nurjemmatkin puolet, mm sukupolviopin miten se todella menee, pieleen menneet maailmanlopun ennustelut, erotettuihin/eronneisiin suhtautuminen (heidän oletettu valheellisuutensa)karttaminen jne....

Raamatulliset normit ja ihmisten moraalinen käyttäytyminen on asia erikseen!

• alkuper.
        vain kirjoitti:

JT:n kirjallisuutta? Jos haluat todella tietää
        totuuden, lue näitä sivuja, koska kaikki mitä täällä kirjoitellaan ei voi olla "luopioiden"
        valhetta, kuten neitoni sanoo. Moni täällä on
        läpikäynyt Vartioseura-järjestön ja on saanut
        kokea "lahkon" sekä hyvät että huonot puolet.

Luen kirjoja koska ne sisältävät tarkkaa ja täsmällistä tietoa. Vastaavaa ei muualta löydä. Mitään huonoja puolia ei totuudessa ole. Vika on valittavissa ihmisissä, jotka eivät arvosta totuutta.

• salaisuus?
        alkuper. kirjoitti:

laskelmia pakanain ajoista..laitatko minulle selityksen siitä ja miksi helkkarissa niitä vuosia laskeltiin...
        >ps. Pane merkille kuinka tutkistelun pitäjäkin on ymmällä koko hommasta kun kysyt sitä häneltä...
        >Se että sinä päivä päivältä tiedät vt seura uskomuksista enemmän, niin se on vain vt seura totuutta. Sillä ei ole mitään tekemistä uskonnollisella totuudella koska sellaista ei ole vielä keksittykään..

• Mitä kirjaa ajattelitte tutkia?

• alkuper.

Tutkimme UM käännöstä "Mitä raamattu todella opettaa" kirjan avulla.

• koo.koo
        alkuper. kirjoitti:

Tutkimme UM käännöstä "Mitä raamattu todella opettaa" kirjan avulla.

Miksi ette tutkiskele UM käännöstä ja "Mitä raamattu todella opettaa"-kirjaa Raamatun avulla?

• alkuper.
        koo.koo kirjoitti:

Miksi ette tutkiskele UM käännöstä ja "Mitä raamattu todella opettaa"-kirjaa Raamatun avulla?

UM käännös on erittäin tarkka ja täsmällinen käännös. Sitä kannattaa käyttää, jos haluaa tietää kuinka jakeet raamatun alkuperäisen tekstin mukaan menevät.

• koo.koo

• alkuper. kirjoitti:

UM käännös on erittäin tarkka ja täsmällinen käännös. Sitä kannattaa käyttää, jos haluaa tietää kuinka jakeet raamatun alkuperäisen tekstin mukaan menevät.

>> UM käännös on erittäin tarkka ja täsmällinen käännös.

Se on tarkka ja täsmällinen JOSKUS. Toisinaan siinä on jopa tahallisina pidettäviä virheitä. Älä luota siihen sokeasti - niin kuin ei mihinkään käännökseen. Niitä on lupa vertailla.

>> Sitä kannattaa käyttää, jos haluaa tietää kuinka jakeet raamatun alkuperäisen tekstin mukaan menevät.

Tässä on toinen omaksumasi harha. Et voi luottaa käännökseen, jos haluat tietää, miten jakeet menevät alkuperäisen tekstin mukaan. Sinun on tutkittava alkuperäistä tekstiä! Alkuperäisiäkään kirjoituksia ei enää ole, joten meidän on tyydyttävä niistä säilyneisiin jäljennöksiin. Eri puolilta kerätyissä kirjoituksissa on eroja, minkä takia eri tekstilaitokset poikkeavat jonkin verran toisistaan. Nämä erot ovat kuitenkin suhteellisen pieniä, jopa pienempiä kuin saman tekstilaitoksen pohjalta tehtyjen käännösten väliset erot.

Kirjoitit tutkivanne UM käännöstä "Mitä raamattu todella opettaa" kirjan avulla. Oletko miettinyt, miksi Raamatun lukemiseen tarvitaan kirja, josta on katsottava, mitä juuri luetussa kohdassa sanottiin? Miksi Jumalan Raamattu olisi niin vaieaselkoinen? Vartiotorniseura tietää kyllä arvostella "kristikunnan" kirkkoja vastaavanlaisista katekismuksista, mutta on sokea omien selittelyteostensa suhteen.

Ehkä räikeimmällä tavalla vartiotorniseuran harhaoppi tulee esille rituaalissa nimeltä "muistomvietto". Järjestö opettaa, että Jeesus itse asetti tämän juhlan, johon tullaan kieltäytymään leivästä ja viinistä. Raamatun mukaan asia on päin vastoin: juuri niitä Jeesus pyysi nauttimaan muistokseen. Sen oli määrä julistaa Hänen kuolemaansa, kunnes Hän palaa. Vuosijuhlasta Hän ei puhunut mitään. Minä sanoisin tuon julistavan lähinnä vartiotorniseuran mielenhalliinnan voimaa. Mitä mieltä sinä olet?

• alkuper.
        Rintti kirjoitti:

>> UM käännös on erittäin tarkka ja täsmällinen käännös.

Se on tarkka ja täsmällinen JOSKUS. Toisinaan siinä on jopa tahallisina pidettäviä virheitä. Älä luota siihen sokeasti - niin kuin ei mihinkään käännökseen. Niitä on lupa vertailla.

>> Sitä kannattaa käyttää, jos haluaa tietää kuinka jakeet raamatun alkuperäisen tekstin mukaan menevät.

Tässä on toinen omaksumasi harha. Et voi luottaa käännökseen, jos haluat tietää, miten jakeet menevät alkuperäisen tekstin mukaan. Sinun on tutkittava alkuperäistä tekstiä! Alkuperäisiäkään kirjoituksia ei enää ole, joten meidän on tyydyttävä niistä säilyneisiin jäljennöksiin. Eri puolilta kerätyissä kirjoituksissa on eroja, minkä takia eri tekstilaitokset poikkeavat jonkin verran toisistaan. Nämä erot ovat kuitenkin suhteellisen pieniä, jopa pienempiä kuin saman tekstilaitoksen pohjalta tehtyjen käännösten väliset erot.

Kirjoitit tutkivanne UM käännöstä "Mitä raamattu todella opettaa" kirjan avulla. Oletko miettinyt, miksi Raamatun lukemiseen tarvitaan kirja, josta on katsottava, mitä juuri luetussa kohdassa sanottiin? Miksi Jumalan Raamattu olisi niin vaieaselkoinen? Vartiotorniseura tietää kyllä arvostella "kristikunnan" kirkkoja vastaavanlaisista katekismuksista, mutta on sokea omien selittelyteostensa suhteen.

Ehkä räikeimmällä tavalla vartiotorniseuran harhaoppi tulee esille rituaalissa nimeltä "muistomvietto". Järjestö opettaa, että Jeesus itse asetti tämän juhlan, johon tullaan kieltäytymään leivästä ja viinistä. Raamatun mukaan asia on päin vastoin: juuri niitä Jeesus pyysi nauttimaan muistokseen. Sen oli määrä julistaa Hänen kuolemaansa, kunnes Hän palaa. Vuosijuhlasta Hän ei puhunut mitään. Minä sanoisin tuon julistavan lähinnä vartiotorniseuran mielenhalliinnan voimaa. Mitä mieltä sinä olet?

katsottava, mitä juuri luetussa kohdassa sanottiin?

Raamattu on laaja kirja, ja monet omasta mielestään kristityt ovat erehtyneet opeissa pahasti.Tarvitaan ohjeistusta ja oikeaa tietoa. On hienoa että tärkeät opetukset kasataan lyhyesti yksiin kansiin. Raamattua voi lukea ja pitääkin tutkia lisäksi. Raamatun tutkimisen apuneuvoja, joita kirjatkin ovat, ei saa vähätellä!

• alkuper. kirjoitti:

katsottava, mitä juuri luetussa kohdassa sanottiin?

Raamattu on laaja kirja, ja monet omasta mielestään kristityt ovat erehtyneet opeissa pahasti.Tarvitaan ohjeistusta ja oikeaa tietoa. On hienoa että tärkeät opetukset kasataan lyhyesti yksiin kansiin. Raamattua voi lukea ja pitääkin tutkia lisäksi. Raamatun tutkimisen apuneuvoja, joita kirjatkin ovat, ei saa vähätellä!

>> monet omasta mielestään kristityt ovat erehtyneet opeissa pahasti

Tämä on totta, kuten esittämäni esimerkkikin osoittaa. Jostain syystä sivuutit sen tyystin. Eikö mielessäsi käynyt ajatus todistaa väitteeni vääräksi - varmaan ymmärsit, että mielestäni eritoten vartiotorniseura on erehtynyt pahasti opeissaan. Vieläkin pyydän sinua olemaan rehellinen itsellesi ja tutkimaan väitettäni, jonka olen nyt jo useammankin kerran esittänyt saamatta vastausta.

>> Raamatun tutkimisen apuneuvoja, joita kirjatkin ovat, ei saa vähätellä!

Sinulla on lupa - vartiotorniseuran todistajana jopa velvollisuus - vähätellä ja välttää "kristikunnan" kirjoja. Vartiotorniseuran kirjoihin sinua ohjataan suhtautumaan auktoriteettina, "Jehova Jumalalta tulevana ruokana". Vähättele vaan, kun sinulla on vielä mahdollisuus siihen. Vartiotorniseuran todistajaksi narrattuna se on huomattavasti vaikeampaa.

• Markku_Meilo

Kun edistyt, niin voisitko aloittaa tutkistelun kanssani, vaikka s-postilla jos etäisyys vaivaa? Paikallisessa seurakunnassa kun on sen verran joulukiireet vielä päällä, etteivät ole ehtineet vastata kirjeeseeni.

>>Tutkiminen on mukavaa.

Nimenomaan näin ja kuten ilmaisit asian, niin:
      "Ei tässä ainakaan mitään menetä ja jatkuvasti oppii uutta!" Mitä enemmän olen Vt-seuran menoa tutkaillut, niin sitä enemmän minulle herää kysymyksiä ja tarvetta paneutua väitteiden todenperäisyyteen ja opetuksen poukkoiluun.

>>Joten en ole katunut että aloitin.

Olen kateellinen sinulle, voi kun minäkin pääsisin tuohon tilanteeseen.

>>Tavoitteena on tutkia ainakin yksi kirja kunnolla ja käydä salilla ainakin silloin tällöin.

Minä ajattelin lukea Russelin kuusi pääteosta uudelleen, ne antavat hyvän kuvan Vt-seuran oppipohjasta ja siitä kuinka Jehova on vuosien varrella opettanut kansaansa aivan päinvastaisiinkin näkemyksiin.

>>Suosittelen muillekin!

Lukeminen kannattaa aina.

• alkuper.

Olen omastakin mielestä onnenpekka. VT seuran opetukset ovat varsinaisia hengellisiä aarteita. Haluan panostaa omaan oppimiseena ja ehkä harkita joskus kastettakin!

• jatkoa

vain tutkisteluillesi.Minä tutkin yksin omissa oloissani,enkä aio koskaan tulla valtakunnansalille.Minulla tämä toimii hyvin,ja olen todella tyytyväinen.En tarvitse ketään ihmistä kuulustelemaan asioita,jotka osaan lukea itsekin,ja lisäksi ymmärrän täysin selvästi lukemani.Hyvää jatkoa vain sinulle.

• koo.koo

Vielä kun oivallat, että Raamattu on satukirja, niinkaik o' hyvin.

• sulla
        koo.koo kirjoitti:

Vielä kun oivallat, että Raamattu on satukirja, niinkaik o' hyvin.

ehdotuksia tilalle?

• alkuper.
        sulla kirjoitti:

ehdotuksia tilalle?

Hyviä ehdotuksia ei tosiaan ole tilalle! Toista järjestöä, jossa jäsenyys olisi ilmaista ja johon kuulumalla pääsee vielä paratiisiin, ei maailmassa ole. Tälläiseen pystyy vain Jumalan Järjestö!

• huomaamaan
        alkuper. kirjoitti:

Hyviä ehdotuksia ei tosiaan ole tilalle! Toista järjestöä, jossa jäsenyys olisi ilmaista ja johon kuulumalla pääsee vielä paratiisiin, ei maailmassa ole. Tälläiseen pystyy vain Jumalan Järjestö!

ettei se jäsenyys olekaan niin ilmaista, kun luulet. Poika parka. Ja kerroppas, tälläiselle
        tyhmälle maallikolle,: mistä tiedät että se on
        "Jumalan järjestö", kuten sitä nimität.
        Jään odottelemaan vastaustasi. Kiitän jo etukäteen.

• salaisuus?
        alkuper. kirjoitti:

paratiiseja muillakin. Joka miehelle luvattu vielä 70 neitsyttä seuraksi. Siitä en tiedä tarviiko jäsenmaksua suorittaa, mutta ei haittaa jos vähän maksaakin.

• koo.koo
        sulla kirjoitti:

ehdotuksia tilalle?

Suomen kansan suuri satukirja, Grimmin veljesten sadut, H.C. Andersenin tuotanto. Aisopoksen satuja ja faabeleita. Jos haluaa nauraa itsensä tärviölle, niin wc-seuran hämäyskirjallisuudesta kannattaa aloittaa.

• varma että

avauksesi oli täysi provo. Myönnä pois.

• kskk....

Niin minäkin.

• alkuper.

On tyypillistä että tänä päivänä hengellisiä totuuksia vaaliville ihmisille nauretaan ja nettipalstoillakin heitä pidetään psovolijoina! Harmi.

• kuulija

Voi siinä eksyä,jos ei tunne sanaa.

• JT kanssa on

trolli,eikö vain.?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe