Tutkimuksen mukaan varakkaat ihmiset ovat töykeitä. Siinä yksi syy lisää tasata tulo- ja varallisuuseroja vaikkapa verotuksella.
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/02/kehonkieli_paljastaa_varallisuuden_541766.html
Tutkimus: Varakkaat töykeitä!
112
22331
Vastaukset
- ruokinnasta....
Jep! Oma havainto on pk-seudulla siitä, että mitä kalliimpi ja hienompi asuinalue, sitä vähemmän ruokitaan talvella pikkulintuja. Esimerkiksi Espoon Westendistä tai Helsingin Eirasta ei löydä juurikaan lintuja ruokkivia asukkaita, mutta sen sijaan esimerkiksi Kirstinmäessä, Suvelassa, Kontulassa ja Myllypurossa lintuja ruokitaan ja runsaasti.
Köyhä antaa vähästään ja rakastaa pikku luontokappaleita saaden siitä vähällä rahalla iloa, mutta rikas ei anna paljostaankaan ja ei viis veisaa luonnon eläimistä. Se raha, osakekurssit ja ura ovat ainoat asiat. Eihän noita rikkaita näy edes kesällä hyvällä ilmallakaan niiden ökytalojensa pihoilla nauttimassa, vaan ovat ties missä.- viisaampia
kun eivät syötä lintuja. Luonnoneläimet löytää ruokansa luonnosta. Ilman keinoruokintaa ne lentävät etelän lämpöön. TYHMYYTTÄ osoittaa lintujen ruokinta!
Rikkaat on töissä tai Nizzassa.
Itse olen rikas, mutta en aineellisesti. - ulkkis vaan
Opiskeluaikoina Vaasassa lehdenjakajana työskennelleenä panin myös merkille, että postinjakajalle joululahjan jättivät vähemmän hienojen talojen asukkaat kun taas paremmalla alueella, ravintoloiden omistajat ym. eivät koskaan jättäneet lahjaa.
- että jopa
ruokkii pikkulintuja. taidat olla katkera kommari. kokeile lottoa tai ässä-arpaa.
- Jaana Joopa
että jopa kirjoitti:
ruokkii pikkulintuja. taidat olla katkera kommari. kokeile lottoa tai ässä-arpaa.
Pikkulinnut levittää salmonellaa ja hyönteisiä, jotka saattavat levitä asuntoihin ja syödä kalliisiin vaatteisiin vaikkapa reikiä. Ei kivaa.
Saattavat nakertaa myös asuntoja, tulee alueelle lisää myyriäkin yms.
Pikkulinnut pitäisi syöttää metsässä ja maalla. - vesuvius
Jaana Joopa kirjoitti:
Pikkulinnut levittää salmonellaa ja hyönteisiä, jotka saattavat levitä asuntoihin ja syödä kalliisiin vaatteisiin vaikkapa reikiä. Ei kivaa.
Pikkulinnut pitäisi syöttää metsässä ja maalla.Kyllä se on kapitalistiriistäjä, joka asuntoasi nakertaa! Linnut katsos juuri syövät niitä hyönteisiä ja lintu se pöllökin joka myyriä jahtaa. Rikas ihminen se sinun talouttasi nakertaa ja paskoo päällesi mielipiteitään vähempiosaisista!
- Lintuja 35v ruokkinut
Olen alkuperäisiä tai vanhoja asukkeja täältä kadehditulta alueelta.Itse en ole rikas.Nuoret äkkirikkaat(millä keinoilla?)ovat alueen mainetta huonontaneet.Me vanhat täällä olemme aina luontokappelita ruiokkineet ja ottaneet haukkuja vastaan.Luontoa on rakastettava.
- Toimeen tuleva
viisaampia kirjoitti:
kun eivät syötä lintuja. Luonnoneläimet löytää ruokansa luonnosta. Ilman keinoruokintaa ne lentävät etelän lämpöön. TYHMYYTTÄ osoittaa lintujen ruokinta!
Itse olen rikas, mutta en aineellisesti.Sanoisin että käytöstavat ja omaisuus eivät ole tekemuisissä toistensa kanssa. Kyse on enemmänkin omasta itse varmuudesta, nousukkaiden täytyy kaikin tavoin osoitta ympäristölleen omaa arvoaan ja varallisuuttaan. Henkilöt joilla on todella varallisuutta ja raha on jo sukupolvien takaa, ei tarvitse sitä esitellä. Nuorten käyttäytymistä voidaan tulkita miten tahansa koska monet tavallisten perheiden lapset esiintyvät kuin vanhemmilla olisi varallisuutta paljonkin. Hyvät käytöstavat ovat hävinneet keskiluokalta täysin rahan perässä juostessa joten mistähän lapset tapansa oppivat. Katsokaa vanhemmat peiliin.
- TyrNimaNteli
Toimeen tuleva kirjoitti:
Sanoisin että käytöstavat ja omaisuus eivät ole tekemuisissä toistensa kanssa. Kyse on enemmänkin omasta itse varmuudesta, nousukkaiden täytyy kaikin tavoin osoitta ympäristölleen omaa arvoaan ja varallisuuttaan. Henkilöt joilla on todella varallisuutta ja raha on jo sukupolvien takaa, ei tarvitse sitä esitellä. Nuorten käyttäytymistä voidaan tulkita miten tahansa koska monet tavallisten perheiden lapset esiintyvät kuin vanhemmilla olisi varallisuutta paljonkin. Hyvät käytöstavat ovat hävinneet keskiluokalta täysin rahan perässä juostessa joten mistähän lapset tapansa oppivat. Katsokaa vanhemmat peiliin.
valitettavasti en jaksa lukea kaikkia vastauksia täheän hetkeen...
Mutta aioin kirjoittaa samasta asiasta kuintoimen tuleva.
Henkilöt,siis ihmiset,joilla on vuosien ja sukupolvien varakkuusketju taustanaan ovat hyvinkin kohteliaita ja toisten huomioon ottavia....ei heillä ole mitään syytä olla olematta sitä.
Tietysti ihmisiä löytyy kaikista kaikkeen lähtöön,mutta nimenomaan nousukkuus tekee tuon mistä tutkijat ovat tutkimuksensa tehneet...sinänsä aika turha tutkimus.Fiksu erkkikin tuon tietää..... - rikas, jos
viisaampia kirjoitti:
Itse olen rikas, mutta en aineellisesti.se jakaa rahojaan joka suuntaan.
- perustelun?
rikas, jos kirjoitti:
se jakaa rahojaan joka suuntaan.
Kun asia todella on juuri siten, että rahaa jakamalla se palautuu monin verroin takaisin. Nääs raha tekee rahaa. Työsuhteessa työllä tehdään rahaa. Tillipäivästä toiseen.
- hanki lisää tietoa
Jaana Joopa kirjoitti:
Pikkulinnut pitäisi syöttää metsässä ja maalla.Ilmankos suomalaiset pelkää jo metsässä nykyisin, kun ei ole tuon taivaallista tietoa ympärillään olevista perusasioista. Pikkulinnut SYÖVÄT vaatteita syöviä koita, eivät levitä. Suomen linnut eivät levitä lintuinfluenssaa. Salmonellaa saa varmemmin muualta kuin pihaltaan, esim. ruoasta jne jne. Kyllä ihmetyttää tämä maailman meno, kaikkea viatonta epäillään ties mistä ja isot konnat hyppii silmille.
- LINTUJA
Eihän lintuja saa edes ruokkia ainakaan asukaslähiöissä ja piha-alueella. Äiti syöttää lintuja kerrostaloasunnossa ja hyvä, ettei ole jo häätö päällä.
Mutta mites nämä romanit ja pakolaiset sitten makaavat rahoissaan. Mistä heillä riittää heti tänne tullessaan ostaa uudet auton persien alle eikä tehdä töitä ollenkaan. Olemmeko me suomalaiset eri asemassa sosiaaliluukullakin. Avustettaisiin näitä henkilöitä omaan maahansa.
- se on µµµ
Rikkailla on omat lait.
- §13
Ei sillä ole väliä onko köyhä vai rikas, kunhan vain on tarpeeksi rahaa.
- Anneliis
...oman mieheni töykeän/törkeän käyttäytymisen itseänikin kohtaan aika ajoin - mies on varakas duunari, itse olen intellektuelli pienituloinen toimihenkilönainen, jolla käytös on kohdallaan. Olen koittanut selittää miehelle, että köyhiä nuoriamme pitää auttaa opiskeluissa yms, hieman on oppi mennyt perille, ja vähän juttukin siistiytynyt. Mutta vielä on työtä tässä...:)
Raha tekee öykkärin, tai jos ei ole rahaa, niin typeryksistä tulee öykkäreitä ilmankin.- Lissu
Heti kun niiden raha-asiat ovat kunnossa, lainat maksettu ja jotakin jäänyt tilillekin. Kyllä sen huomaa - kaikkein yrseimpiä ovat ne, joilla elämäntehtävä on vahtia tilitietoja ja korkotuloja.
- itsesuojelua
Lissu kirjoitti:
Heti kun niiden raha-asiat ovat kunnossa, lainat maksettu ja jotakin jäänyt tilillekin. Kyllä sen huomaa - kaikkein yrseimpiä ovat ne, joilla elämäntehtävä on vahtia tilitietoja ja korkotuloja.
Meinaan että saavutetuista eduista ei luovuta yhteisen hyvän nimissä.
Samaiseen ilmiöön törmää monasti AY-piireissä.
- weskuu
vaikka olis mikä vuorineuvos ,ni en emmi vetästä jakaukseen jos alkaa hyppimään silmille.
- Hyvätuloinen
Sinä nuori eläkeläinen saat lättyys välittömästi..
- rahahanat kiinni
Jos alat torppari kukkoileen niin lähdet taipaleelle sukkasillaan ja saat pärjätä omillas.
- Olet Urpå
rahahanat kiinni kirjoitti:
Jos alat torppari kukkoileen niin lähdet taipaleelle sukkasillaan ja saat pärjätä omillas.
Painu sinne leipäjonoon, köyhä. Äläkä ala soittamaan turpaasi!
Maksan joka kuukausi enemmän veroja, kuin sinä saat sossusta vuodessa.
Joten, katse kohti maata ja luimistele. Saatat saada almun. - Tapaus2
Olet Urpå kirjoitti:
Painu sinne leipäjonoon, köyhä. Äläkä ala soittamaan turpaasi!
Maksan joka kuukausi enemmän veroja, kuin sinä saat sossusta vuodessa.
Joten, katse kohti maata ja luimistele. Saatat saada almun.olet oikeassa,ja itse olen yrittäjä ja työllistän
27henkilöä,mutta ei nämä luuserit tajua,mitä se maksaa/kk.on se saatana että täällä ruikutetaan
asioista joita duunarit ei edes ymmärrä.
Heillä ei ole ns.yrittäjäriskiä,jolloin voi menettää kaiken!!Heillä on vaan eväskassi mukanaan,kun tulevat duuniin.Ja jonkun on pakko ottaa isoja riskejä työllistääkseen muita ja jos sattuu menestymään,niin ollaan helvetin kateellisia...Mutta auta armias kun menee huonosti,niin nämä helvetin kusipäät ovat vahingon iloisia??? - asenteeseen
Tapaus2 kirjoitti:
olet oikeassa,ja itse olen yrittäjä ja työllistän
27henkilöä,mutta ei nämä luuserit tajua,mitä se maksaa/kk.on se saatana että täällä ruikutetaan
asioista joita duunarit ei edes ymmärrä.
Heillä ei ole ns.yrittäjäriskiä,jolloin voi menettää kaiken!!Heillä on vaan eväskassi mukanaan,kun tulevat duuniin.Ja jonkun on pakko ottaa isoja riskejä työllistääkseen muita ja jos sattuu menestymään,niin ollaan helvetin kateellisia...Mutta auta armias kun menee huonosti,niin nämä helvetin kusipäät ovat vahingon iloisia???vastataan kusipäisyydellä. Varakkaiden kusipäisyydestä tais olla koko ketjussa kyse ja puheillas sen todistat. Sitäpaitsi kyllä ne sun duunaris sun riskit tajuaa ja tietää mitä ne tulee maksaan sulle, mut nauraa sulle reppana selkäs takana ku oot esittävinäs NNNNiiin laupiasta samarialaista että oikeen taivaspaikan lunastat. Vähän kunnioitusta niitä kohtaan joilta elantos lunastat.
Ps. Käypäs tekeen parit kalmasiivoukset, kolaripaikkasiistimiset, ja ruumiinhakukeikat itsari paikoilta tai ihan vaan sosiaalipuolen kotikäyntejä itä-helsingin nistiperheissä niin tiedät niist riskeistä ja siit psyykkisesti rankasta työstä jotain.
- köyhät kyykkyyn
Ystäväni Salonoja tokaisi taannoin bensakeskustelun ollessa kuumimmillaan:"Toivottavasti bensan hinta nousee 10e litralta". Toinen ystäväni siihen:"Miksi?".
Johon Salonoja vastasi:"Vastaan ei tulisi kuin ystäviä"..
Itse lukeudun näihin hyväosaisiin.
Menkääpäs sinne leipäjonoon, mars! - Analytico
Juu, usea kirjoittajista kertoo OMAN käsityksensä. omiin havaintoihin perustuen. Onko se varmaa, vai asennetta?
Attityde or exparience? Kokemusta?
Jos yksi, kaksi, viisi on sitä - leimataako koko sakki? Onko huoltoasemalla pajatsoa pelaava varmasti ainoa oikeassa olija?
Rikkaat ja muut menestyneet vain AJATTELEVAT asiat toisin. Robert Kiyosaki on sanonut:
- Tarkkaile suuria massoja - toimi itse päinvastoin!
Menestyjät eivät aina piittaa mitä "muut" sanovat. Menestymisen mallin vaiheet ovat:
1. Yleinen nauru ja pilkka.
2. Raivokas vastustus ja
3. Kaikki hyväksyvät itsestään selvänä.
Jos teet kaiken kuin kaikki muut - mitä olet? Kuin kaikki muut?
Esim Nokia oli 1980 luvulla konkurssikypsä. edes johtaja ei uskonuut, kun silloin sanottiin, että infoteknologia ja autopuhelin: suuret massat TIESIVÄT, ettei siitä mitään tule! Jollakin oli VISIO! Suomestako muka jollakin huipputeknologian alalla maailman johtava? EI IKINÄ!
Menestynyt on visionääri joka näkee enemmän!
Jo Väinö Linna kirjoitti Pohjantähdessä Vikki Kiviojan repliikeiksi: - Maailma laitetaan pyörille, ja sitten kaikki työ on pyörillä. Se on yhtä hyörinää ja pyörinää.
Kummalla puolen haluat olla?
Olla Oikeassa, vai Menestynyt?
Its up to you!
Itse päätät ollako katkera tahi ympäröidä itsesi menestyjillä?- Mäki analyyttaan!
Ja vielä: Kun tuo menestymisen malli on Tarjolla Kelle Tahansa - keitä luulet sen kiinnostavan? Näitäkö Ainoita Warmoja Aina Oikeassa Olijoita?
No EI tasan tarkkaan! Heiltähän menisi Elämän Tehtävä saada narista.
Keitä haluat seurata? Narisevia pajatsonpelaajia, vai ítse menestyksensä rakentaneita? Sellainen olet, kuin viikottaiset kaverisi! Kaveripiirissä ei sooloilla!
Entä JOS menestys olisikin SINUSTA ITSESTÄSI kiinni? Mailmassa on lukuisia menestyneitä, joilla oli VISIO, he ajattelevat toisin kuin massat. Onko se töykeyttä? Vai varmuutta ja sisua?
Mitä oli Rabbe Grönblom aluksi?
Tarjoilija toisen työssä. Haluaako työnantajasi, että ansaitset enemmän kuin hän?
Sitten RG perusti pizzerian, mut kyllästyi seisomaan uunin ja tiskin välissä. Perusti franchise-yrityksen ja nyt toiset tekevät hänelle rahaa.. Mitä töykeyttä siinä olisi? Tahi väärää? Keneltä se on pois?
JOS jotakuka kiinnostaa INFO menestymisen mallista - Tervetuloa tutustumaan, kun näitä kokeakouluilla perehdytetään!
Mutta saat ihan vapaasti "Olla Oikeassa"!
Koko lopun ikääsi! Mutta jos et ole suurta massaa - laita viestii, niin kutsun näkemään: [email protected] - minutkin
lasketaan välillä työkeäksi, vaikka en ole varakas (pätkätyöläinen ja nyt työtön). Mutta töykeyteni johtuu siitä miten minua kohdellaan, eli maksan takaisin korkojen kera, sitten ollaan huulipyöreänä että mikä sille tuli, ihmiset vaan tuntuu olevan niin itsensä lumoissa etteivät edes tajua miten toisia kohtelevat.
- yritettiin myydä
Ruotsiin Ericssonille 80-luvulla,mutta eivät hölmöt ostaneet...
Hyvä niin.
- kumimees
On kyllä huomattu kellä on kusta päässä.
- Kohta repeän nauruun
Uusi tutkimus osoittaa, että jos ihminen on pitkään syömättä, siinä tulee nälkä!
Ei hyvää päivää näitä uutisaiheita SUOMI24:lla taas jälleen. Kuka näitä päivän selviä asioita ja tutkimuksia oikein tekeen ja laittaa tänne? Outoa..
Ei olisi ihme jos kohta julkisuuteen tulisi taas jotain idioottimaista. Työporukkakin jo ihmettelee näitä aiheita ja niiden tasoa. Minkä ikäisiä uutisoijia ja tukijat oikein ovat. Ovatko he nähneet elämää ollenkaan ja ymmärtävätkö he edes logiikkaa asioiden suhteen. - Money talks
Keskustelimme muiden erittäin hyvätuloisten ystävieni kanssa taannoin, silloin kun bensan hinta oli korkealla ja kaikki tavikset kauhisteli tätä asiaa joka tuutista.
Ystäväni tokaisi:"Nousisi bensan hinta suoraan 10e litralta".
Johon toinen erittäin hyvätuloinen ystäväni:"miksi ihmeessä??".
Tähän hyvä ystäväni vastasi:"vastaan ei tulisi kuin teitä ystäviä".
Totta. Me hyvätuloiset toivomme tätä, ruuhkat poistuisivat kun tavikset jonottaisivat bussipysäkeillä heille kuuluvia kyytejä..- Katsos kun
silloin mentäisiin porukkakyydillä. Tavikset tarvii ja elää myös käyhällistöstä.
Kovin musta-valkoinen ajatustapa sinulla. - Money talks
Katsos kun kirjoitti:
silloin mentäisiin porukkakyydillä. Tavikset tarvii ja elää myös käyhällistöstä.
Kovin musta-valkoinen ajatustapa sinulla...Eläminen maksaa ruuhka-Suomessa periferiaa enemmän.
Näin suitsitaan hallitsematonta maalta muuttoa tänne. Monen soisi katselevan kotikontujaan muutto silmälläpitäen.
Toivottavasti valtio lisää pakolaisten tukia niin, että maalle muutosta tulee houkuttelevampaa.
Moni muuttotappio kunta ottaa tämän jälkeen avosylin vastaan nämä tulevat kebap- ja pizzeria yrittäjät. - ovat usein
korviaan myöten veloissa, on työsuhdeautot huom. ei omaa autoa ja siksi sitä olematonta kulissiegoa pitää pönkittää tylyydellä. Te erittäin hyvätuloiset olette valitettavasti melko tunneköyhää ja oman napanne ympärillä pyörivää porukkaa ja luulette valitettavasti itsestänne liikoja.
Vaikka meillä pienituloissa ei money talk, niin voisin väittää, että me olemme keskimääräistä onnellisempia kuin te. Meillä ei ole stressiä jatkuvasti yrittää pönkittää omaa egoa. Vaikka rahat on joskus tiukalla, niin nautimme elämästä huomattavasti enemmän ja syvällisemmin kuin te.
Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa. Samanlaisia kuolevia olette kuin kuka tahansa ja samaan paikkaan päädytään oli rahaa tai ei.
Me pienituloiset rasitamme ympäristöä huomattavasti paljon vähemmän kuin te ERITTÄIN HYVÄTULOISET. - WQND
Katsos kun kirjoitti:
Kovin musta-valkoinen ajatustapa sinulla.Ulkoisella olemuksella ja puhetavalla on monasti rinnastettu menestyjiin.Luontainen malttamattomuus myös rinnastetaan päämäärä tietoisuuteen ja tehokkuuteen.Viihdyn kyllä paremmin herrojen kuin narrien seurassa millä on hyvä taas siinä samassa voi nostaa sosiaalista statusta.
- inkeri¤¤
ovat usein kirjoitti:
korviaan myöten veloissa, on työsuhdeautot huom. ei omaa autoa ja siksi sitä olematonta kulissiegoa pitää pönkittää tylyydellä. Te erittäin hyvätuloiset olette valitettavasti melko tunneköyhää ja oman napanne ympärillä pyörivää porukkaa ja luulette valitettavasti itsestänne liikoja.
Vaikka meillä pienituloissa ei money talk, niin voisin väittää, että me olemme keskimääräistä onnellisempia kuin te. Meillä ei ole stressiä jatkuvasti yrittää pönkittää omaa egoa. Vaikka rahat on joskus tiukalla, niin nautimme elämästä huomattavasti enemmän ja syvällisemmin kuin te.
Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa. Samanlaisia kuolevia olette kuin kuka tahansa ja samaan paikkaan päädytään oli rahaa tai ei.
Me pienituloiset rasitamme ympäristöä huomattavasti paljon vähemmän kuin te ERITTÄIN HYVÄTULOISET.Milloin raha on tuonut onnea kellekään.Raha helpottaa elämää,lisää ahneutta ja huolta.
- mosse...
miksi pitäisi olla köyhälle mieliksi kun siitä ei hyödy kuitenkaan.eihän perseaukisella mitään oo!
- Money talks
Nämä tuulipuvuissaan ja vyölaukuillaan koreilevat eivät ymmärrä tätä faktaa.
- sama kohtalo
Money talks kirjoitti:
Nämä tuulipuvuissaan ja vyölaukuillaan koreilevat eivät ymmärrä tätä faktaa.
loppupeleissä, olit rikas tai köyhä.
Kuolevaisia on kaikki, eikä rikauksia saa mukaansa. - Köyhä mutta rikas.
sama kohtalo kirjoitti:
loppupeleissä, olit rikas tai köyhä.
Kuolevaisia on kaikki, eikä rikauksia saa mukaansa.Miettisin tuota yksi päivä. Joku nuori rikas jolppi menetti henkesä, varallisuutta oli monta miljoonaa. Sitten ajattelin, minä olen yhä elossa vaikka olen köyhä ja se jannu kenellä oli miljoonia ni on kuollut. Ei niistä rahoista paskankaan iloa ole enää jos on kuollut. Varakkuus on OK, on hienoa jos jollain on rahaa, mutta pitääkö olla mulkku jos on rahaa? Mielestäni ei. ITse olen köyhä, enkä ole mulkku, mutta vaikka olisi paljon rahaa, en silti olisi mulkku. Ja olen huomannut että varakkaimmat ihmiset ovat niitä kaikkein pihempiä. Pitää 30 euron pelistäkin yrittää tingata vielä euro. Säälittävää. Olen köyhä varallisesti, mutta rikas sisältä. Minulla on hieno tyttöystävä ja olen fyysisesti paremmassa kunnossa kuin koskaan.
- Money talks
Köyhä mutta rikas. kirjoitti:
Miettisin tuota yksi päivä. Joku nuori rikas jolppi menetti henkesä, varallisuutta oli monta miljoonaa. Sitten ajattelin, minä olen yhä elossa vaikka olen köyhä ja se jannu kenellä oli miljoonia ni on kuollut. Ei niistä rahoista paskankaan iloa ole enää jos on kuollut. Varakkuus on OK, on hienoa jos jollain on rahaa, mutta pitääkö olla mulkku jos on rahaa? Mielestäni ei. ITse olen köyhä, enkä ole mulkku, mutta vaikka olisi paljon rahaa, en silti olisi mulkku. Ja olen huomannut että varakkaimmat ihmiset ovat niitä kaikkein pihempiä. Pitää 30 euron pelistäkin yrittää tingata vielä euro. Säälittävää. Olen köyhä varallisesti, mutta rikas sisältä. Minulla on hieno tyttöystävä ja olen fyysisesti paremmassa kunnossa kuin koskaan.
Fakta on, ettei kusipäisyys ole likviditeetistä kiinni.
Kusipäitä löytyy niin persaukisista kuin paremmissa piireissä viihtyvistä.
Itse katselen mielummin paremmissa piireissä kusipäätä kuin jossain työttömien kansoittamassa räkälässä.
Totta on myös se, ettei persaikinen muuta voi kuin venyttää senttejään.
Itse venytän mielummin tonnejani..
- yleensä
ovat töykeitä.Mutta ihmekkös tuo kun on keskiluokkainen lähiötausta ja lauantainaa paukahtaa 7-oikein,verraten sukuun joka on ollut vauras jo sukupolvia ja käytöstavat ovat ehkä hieman korkeammassa arvossa.
No nämä ovat vain minun mielipiteitä,korjatkaa toki jos olen väärässä.- todellakin
kuvaamallasi tavalla! Paitsi rahan hankkiminen, myös sen pitäminen on ongelma. Lähes kaikki lotossa suuren potin voittaneista on muutaman ajan kúluttua taas köyhiä. Kun taloudellista ajattelua ei opeteta kouluissa. Kaupallista kyllä! Mutta se ei ole sama asia!
Lue vaikka Robert Kiyosaki: Bisneskoulu.
- men at work
Olen jo todennut asian kauan sitten että varallisuus ei todellakaan kulje hyvien ja korrektien käytöstapojen mukana. Tiedotusvälineistä saa usein kuulla ja lukea minkä tuloluokan ja poliittisen ajattelun omaavat ihmiset päästelee kärkevimmät sammakot suustaan, tahtoen tai tahtomattaan. Aiheuttaakohan liika varallisuus joissakin ihmisissä narsismia vai kuuluuko narsismiin jonkinlainen pakonomainen varallisuuden kerääminen?
Käytöstavat varakkailla ihmisillä on hyvin usein itsekeskeisiä ja ylimielisiä. Empaattisuus pienempi tuloisia kohtaan yleensä puuttuu ja pitävät jotenkin muita kanssa ihmisiä yksinkertaisempina. Hyväkäytöksiset ja miellyttävimmät ihmiset ovat usein tavallisia PALKAN-ANSAITSIJOITA, ei palkan-saajia.
Mihin ihminen tarvitsee yli puolen miljoonan euron vuosituloja? Eihän sellaisia tuloja voi perustella järkevästi yhtään mitenkään. Se on vain osoitus ahneudesta ja ylimielisyydestä muita ihmisiä kohtaan.
Kaikista pahimmat ääritapaukset huonosta käytöksestä löytyvät näistä ihmisistä mitkä eivät ole koskaan joutuneet tekemään mitään oikeaa työtä varallisuutensa eteen ja varallisuuden takana on usein varakas suku.- kaikkialla
Mutta - valitettavasti kyse ei ole noin!
Menestyneellä ihmisellä on resepti menestymiseen ja tottakait hän sen asian Tietää, koska on Kokenut tehnyt sen ITSE. Hänen ajattelunsa on erilaista, kuin sillä, ken joutuu olemaan kiinni ajan ja paikan suhteen, kuin myös tulonsa ovat rajalliset.
Menestynyt on VAPAA! Hänellä ei ole paikkavelsvoitetta, koska ei ole sillä tavalla työssä. Mikään TES ei rajoita rahan määrää, eikä hänellä ole työaikaa.
Kun hän (minä) yrittää selvittää asiaa työntekoon ajatuksissaan tottuneelle - tämä ei ymmärrä, eikä anna ASENTEELTAAN periksi. Eli ei halua oppia, koska luulee tietävänsä. Huomataan mm tämän palstan jutuista. Lopputulos: Koetaan menestyneen hyvää tarkoittavat neuvot ylimielisyytenä ja töykeytenä! Eipä näitä oppimiseen halukkaita löydy suuria joukkoja, jolle annettaisiin menestymiseen opastus!!
Arvostella osataan - mutta ei perustella, eikä haluta ottaa selvää!
Kumpi siis itse haluat olla?
Oikeassa vai menestynyt? - men at work
kaikkialla kirjoitti:
Mutta - valitettavasti kyse ei ole noin!
Menestyneellä ihmisellä on resepti menestymiseen ja tottakait hän sen asian Tietää, koska on Kokenut tehnyt sen ITSE. Hänen ajattelunsa on erilaista, kuin sillä, ken joutuu olemaan kiinni ajan ja paikan suhteen, kuin myös tulonsa ovat rajalliset.
Menestynyt on VAPAA! Hänellä ei ole paikkavelsvoitetta, koska ei ole sillä tavalla työssä. Mikään TES ei rajoita rahan määrää, eikä hänellä ole työaikaa.
Kun hän (minä) yrittää selvittää asiaa työntekoon ajatuksissaan tottuneelle - tämä ei ymmärrä, eikä anna ASENTEELTAAN periksi. Eli ei halua oppia, koska luulee tietävänsä. Huomataan mm tämän palstan jutuista. Lopputulos: Koetaan menestyneen hyvää tarkoittavat neuvot ylimielisyytenä ja töykeytenä! Eipä näitä oppimiseen halukkaita löydy suuria joukkoja, jolle annettaisiin menestymiseen opastus!!
Arvostella osataan - mutta ei perustella, eikä haluta ottaa selvää!
Kumpi siis itse haluat olla?
Oikeassa vai menestynyt?Mielummin moraalisesti ja eettisesti oikeassa, taloudellinen menestyminen ei ole minulle pakkomielle, ainoastaan elinkeino. Olen myös itse itseni työnantaja, yrittäjä, sekä työllistän myös muitakin ihmisiä, eikä minulla ole minkäänlaista pakon omaista tarvetta koittaa saada suurinta mahdollista maksimaalista hyötyä liiketoiminnastani itselleni. Ja ehkä sen takia minulla on myös paljon ystäviäkin, kaikista yhteiskuntaluokista. Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta päteä eikä esittää kenellekkään yhtään mitään, ei tarvitse kyräillä, ei kytätä ketään, ja voin olla ihan oma itseni, aliarvioimatta tai ylenkatsomatta ketään. En tarvitse niskaani silmiä, eikä pala kaikki sillat takanani, vain ja ainoastaan oman maksimaalisen taloudellisen voiton tavoittelemiseksi. Raha on minulle vain hyödyke millä hoidan välttämättömät hankintani, sekä väline pitämään pientä puskurirahasto pesämunaa pahojen päivien varalle.
Taloudelliseksi menestymiseeni riittää että saan laskuni maksettua, perheeni elätettyä ja asumiseni kustannettua, sekä kannettua verotuloni moraalisesti oikein jaettuihin käyttötarkoituksiin. En tarvitse enkä edes halua miljoona (pääoma=lue alemman verotuksen)tuloja. Maksan mielummin yhteisöveroa.
Tekeekö taloudellisesti menestyminen sinusta ihmisenä vapaan? Minä tunnen itseni vapaaksi, koska minulla ei ole minkäänlaista pakon omaista tarvetta pitää minkäänlaista ulkoista riikinkukon-statusta yllä. En vain yksinkertaisesti tunne mitään tarvetta semmoiseen käyttääntymiseen.
Olet myös varmasti sivistyneenä ja fiksuna ihmisenä tietoinen että maailmassa on tietty määrä rahaa liikkeessä, ja sitä ei paineta ketään ihmistä varten lisää? Rahan pitää toki liikkua että yhteiskunta pyörii. MUTTA. Mistä otetaan varoja pois, että se voidaan jättää ja kerryttää juuri sinulle? Oletko sitä mieltä että talouden valuuttapotit kuuluu jakaa noin? Ne valtiot missä tuloerojen kuilu on ollut valtava, on nyt todella suurissa taloudellisissa vaikeuksissa. Väkivalta ja ryöstöt, ihmis-kaappaukset, yms... täysin jokapäiväistä arkea, mikä ei edes enää siellä ylitä uutiskynnystä. Yhdysvalloissa alettiin korjaamaan nyt sitä satoa mitä sillä maksimaalisen taloudellisen hyödyn tavoittelulla on saavutettiin, venäjällä, kiinassa, ynnä muissa taloudellisesti epätasaisesti jaetuissa kansoissa mennään tuota samaa tietä. Moraaliset arvot kun ei ole vaakakupissa painaneet, ainoastaan osakekurssit.
JA HUOM!
Riittääkö suoraselkäisyytesi myös nyt kertomaan, koska ymmärsin kirjoituksestasi että toimit myös yrittäjänä, niin ilmoitatko julki minkä yrityksen moraaliset ja eettiset arvot ovat ajattelutapasi taustalla? Osaisin silloin myös kuluttajana paremmin ohjata omaa kulutus käyttääntymistäni.
- jep jep
Luulenpa että MYÖS ne, jotka halusivat VAIKUTTAA varakkailta, esittivät/esittävät töykeää.
Miksi olla töykeä vaikka olisikin varakas. Kurjaa sellainen. - threesome
on ollut aina ja tulee olemaan
- ...
No minä olen köyhä mutta vääntelehdin ja näperrän esineitä hermostuneesti sekä nyökyttelen, kohottele kulmia ja olen kohtelias ihmisille...
- Voin myyjänä kertoa...
En kassa myyjänä vaan vähän isompien tuotteiden myyjä. "kerron vaan siksi että näen kellä rahaa on
Ovat rahakkaat näin yleisesti ajatellen paljon töykeämpiä,huumorintajuttomimpia muutenkin katsoo "ylitse muiden itsensä". Kun verrataan "köyhenpiin" on paljon mukavenpia ja enemmän elämän iloisia, vaikka on stressaavanpi elämä selvitä. 13vuotta tätä tehneenä tiedän mistä puhun... Tämä on yleisesti, eli eivät kaikki ole... Sanotaan 92% on kumminkin. Tekeekö se raha onnelliseksi? Vaikka sitä kaikki haluaa... Veikkaisin sen olevan näin: Raha tekee onnelliseksi, jos olet kokenut ensin "köyhyyden" ja arvostat kaikkia pienia asioita niin raha parantaa elämää ja elämän laatua, pystyy nauttimaan... Mutta jos on syntynyt tämä "lusikka röörissä" ei sitä osaa arvostaa koska se on ollut aina itsestään selvyys, "kaikki menee minun mukaan" Mitä suurin osa rikkaista onkin, lusikat puossa nimittäin... - köyhät
ovat todella karmeita,jos sattuvat olemaan sukulaisia alkavat boikotoida.
- palveluksen
siinä tapauksessa sinulle,jos he "boikotoivat" sinua.Kuka nyt kateellisia sukulaisia haluaisikaan lähelleen varastelemaan ja kuseksimaan nurkkiin.
- Köyhät
sukulaiset ovat suorastaan ilkeitä jopa pahoja... kun luulevat, että olen rikas
- Molempia
Olen huomannut että ne jotka ovat syntyneet varakkaina ystävällisempiä kun ne jotka ovat ns. uusrikkaita. Uusrikkaat teettävät kalliita remontteja vaikka ei olisi varaa maksaa, tai yrittävät kaikin tavoin luistaa niistä. Eräskin Pitskussa asuva herra oli niin varakasta että, kumminkin nostimme useampi pv sisälle rappusista perintätoimiston kirjeitä. Et kehtasikin vielä kehua tuloillaan kun kysyimme laskun maksua. Eipä varmaan muistanut että olimme joutuneet niitä posteja nostamaan sisälle. Samoin eräs tunnettu kuljetusliike, hienoa piti olla mutta laskuja ei saa maksettua. Kuulema samaa harrastaa niille ketkä ajaa heidän ajoja. Jos et aja tähän hintaan, eestin poika kyllä ajaa...Eipä kukaan toiseen kertaan mene sellaiselle mitään tekemään.
- Hel09
Liikenteessä Mersun ja PMW omistajat kylläkin erottaa erittäin hyvin olivat sitten köyhiä tai rikkaita.Tieliikenteessä ja kupungilla näkee hyvin niiden törkeän ajotavan ja parkeeraukset ym.
- domestic
varakkaat töykeitä?mun mielestä ne on säälittäviä reppanoita.sammon konserninjohtajakin sanoi jotenkute pärjäävänsä kun se lopettaa hommat sammossa.reppana kun saa vai 9,5miljoonaa euroa optioita,ja maataloustukikin on pirun pieni,ettei saa löpöö raktorin tankkiin.
- lompsasta löytyy
maksan sen verran veroja kuukaudessa
minkä sinä tienaat 5 vuodessa
käykö kateeksi - niin niin
lompsasta löytyy kirjoitti:
maksan sen verran veroja kuukaudessa
minkä sinä tienaat 5 vuodessa
käykö kateeksiTodellakin,oikeassa olet,pelkkää köyhien kyykistelyä
- totta kai
niin niin kirjoitti:
Todellakin,oikeassa olet,pelkkää köyhien kyykistelyä
Nykyään meidän varakkaiden varoilla elätetään kaikenmaailman työtävieroksuvat
- käytäntö
totta kai kirjoitti:
Nykyään meidän varakkaiden varoilla elätetään kaikenmaailman työtävieroksuvat
Jos minulle ja 99 ihmiselle annettaisiin 100 euroa,niin minulla olisi viikon päästä 100000 ja muut olisivat varattomia,se rahankäytöstä.
- kuitenkin
käytäntö kirjoitti:
Jos minulle ja 99 ihmiselle annettaisiin 100 euroa,niin minulla olisi viikon päästä 100000 ja muut olisivat varattomia,se rahankäytöstä.
ensin laskemaan, paljonko 100 x 100 euroa on. En usko että pystyt viikossa kymmenkertaistamaan koko pottia. Jos pystyisit, et kirjoittelisi tänne. Terveisin oikeasti varakas joka ei kuitenkaan viitsi tämän enempää asialla leveillä.
- werew
Varakkaat ovat nöyriä mutta velkavauraat ovat töykeitä sillä tuska elintason näkyvyyden säilyttämisessä on raastava.
- Naminam--
Voisi luulla, näin yleistäen, että varakkaat ihmiset =korkeasti koulutettuja? = katsovat alempia kouluja käyneitä (jotka tosin hekin voivat olla ihan yhtä "varakkaita", well anyway) nenän vartta pitkin.. heh kuhan kommentoin..
- n^20
Onhan tuo täyttä totta että rikkaat kokee itsensä jotenkin etuoikeutetuiksi joka asiassa ja luulee voivansa kohdella muita miten sattuu. Mutta olen kuitenkin sitä mieltä että rahat kuuluu heille ketkä ovat ne hankkineet, eli työntekijälle itselleen ja tämä koskee myös parempituloisia. Parempituloiset eivät voi alkaa tätä maata elättämään. Jokaisen on kannettava oma kortensa kekoon. Huonompituloisen on pystyttävä hankkimaan rahansa muullakin tavalla kuin varastamalla.
- ovat perineet rahansa
ja jatkavat sukunsa aloittamaa firmaa 60 vuoden takaa... Eli syntynyt rahakkaana... Ja firmalle on palkattu jo monia toimitusjohtajia, niiden johtajia, henkilöstöpäälliköitä ja itse johtaja ei tee edes firman eteen mitään... Se on faktaa. Itse rahansa ansainneet ovat todellakin senansainneet... Mutta kun synnytään rahoissa ja ollaa ylitse muiden niin...
- peräisin?
ovat perineet rahansa kirjoitti:
ja jatkavat sukunsa aloittamaa firmaa 60 vuoden takaa... Eli syntynyt rahakkaana... Ja firmalle on palkattu jo monia toimitusjohtajia, niiden johtajia, henkilöstöpäälliköitä ja itse johtaja ei tee edes firman eteen mitään... Se on faktaa. Itse rahansa ansainneet ovat todellakin senansainneet... Mutta kun synnytään rahoissa ja ollaa ylitse muiden niin...
Saanko jonkin tilaston tms josta faktaväitteesi todentuu?
Harvat todella rikkaita, osa tosiaan perii, mutta eivät kaikki! Siitä kirjoittaa mm Robert Kiyosaki.
Pari suomalaista itse ruokaketjuin menestynyttä on Hessu Salmela Hesburger ja Rabbe Grönblom Kotipizza. Molemmat fiksuja käytökseltään ja auttavat toisia menestymään! - kun kerroit
peräisin? kirjoitti:
Saanko jonkin tilaston tms josta faktaväitteesi todentuu?
Harvat todella rikkaita, osa tosiaan perii, mutta eivät kaikki! Siitä kirjoittaa mm Robert Kiyosaki.
Pari suomalaista itse ruokaketjuin menestynyttä on Hessu Salmela Hesburger ja Rabbe Grönblom Kotipizza. Molemmat fiksuja käytökseltään ja auttavat toisia menestymään!kaksi esimerkkiä. :) Maailmassa on paljon rikkaita ja nämä ovat harvinaisia tapauksia. Minun faktani prustuu omaan elämääni, olen toimeentuleva mutta en rikas... Monet tuttuni ovat hyvinkin rahoissaan, näitä en kumminkaan ystäväksi koskaa kutsu... Tuntuu että kuvittelevat valikoivansa ystävyyksiä! Kuten sanoin osa perii ei kaikki, olenko jassain vaiheessa väittänyt että kaikki perii? Nimenomaan sanoin etteivät kaikki ja iso arvostus heille tietenkin jotka ovat asian eteen oikeasti jotain tehneetkin... Mutta kuten sanoin, nämä on todella harvassa kun verrataan kun verrataa "rahaan syntyneitä" Parenpia ihmisiä. Jotka ovat tulleet rikkaiksi köyhemmästä elämästä, osaavat arvostaa ja tietävät jotain elämästä "köyhästä elämästä"... Eikä asiat ole heille itsestään selvyyksiä.
- Virya
Ja sitten vielä ihmettelevät, mikseivät muut ole heistä kiinnostuneita. Onhan heillä sentään rahaakin. Noh, onhan se hyvä, että heillä on sentään sitä rahaa sitten... Eipähän tarvitse niitä muita ihmisiä sitten koskaan... vai tarvitseeko?
- kotiinkaipaava
Näkyy Suomessa myös siten,että hesalaiset rikkaat ovat maailman kauheimpia. jo 10e taskussa oikeuttaa kävelemään toisten ihmisten päälle ja olemaan vastaamatta kevyeen smaltalkiin.Mitä pohjoisemmaksi menee,sitä mukavampia ihmisiä.
- stadilaiset = helsinkiläisiä
Hyppää jo junaan ja matkaa takaisin sinne, mistä tulitkin.
- helsinki ts. kirkonkylä
stadilaiset = helsinkiläisiä kirjoitti:
Hyppää jo junaan ja matkaa takaisin sinne, mistä tulitkin.
Sitä nyt sitten luullaan asuvan jossain erikoisessa ja suuressakin kaupungissa. Voi huoh! Vai, että oikein stadilainen. Älä nyt vaan selälles kaadu. Kiertäisit säkin tuppukyläläinen vähän maailmaa niin kotikontusi tuntuisi vain kirkonkylältä. terveisin eräs monesta kirkonkylältä (Helsingistä) pois muuttaneesta.
- Tyly Helsinki
Tiedä häntä rikkaista, mutta tuo kävely ohitse vastaamatta ja ignooraaminen, tuntuu yleisesti olevan tapana Helsingissä. Sellaisissa metropoleissa kuten Pietari tai Tukholma, löytyy aina kohteliaita yksilöitä, jotka ovat valmiita neuvomaan, mistä löytyy tietty hotelli, metroasema, baari tms. kun taas tylyistä hesalaisista sellaista käytöstä et saa kirveelläkään irti.
Ehkäpä tuo liittyy Helsingin kyseenalaiseen maineeseen varsin väkivaltaisena kaupunkina, missä todellakin saattaa saada kirveestä päähän vaikkapa julkisessa kulkuneuvossa (tapahtui oikeasti muutama vuosi sitten). Kun ihmiset ylipäätään pelkäävät ja suhtautuvat jokaiseen vastaantulijaan epäilevästi, niin kyllähän se näkyy sitten käytöksessä, kuten ylipäätään kaupungin tunnelmassa ja viihtyisyydessä (turvatonta). - tosikot
ne ylitsesi täällä kävelee.
Itse erittäin hyvätuloisena, syntyperäisenä stadilaisena ajan/ olen kyydissä omassa autossani..
Toista se teillä on siellä leipäjonoissa ja bussipysäkeillä.
-saati alennusmyyntien aikana ;o) - Olet Urpå
helsinki ts. kirkonkylä kirjoitti:
Sitä nyt sitten luullaan asuvan jossain erikoisessa ja suuressakin kaupungissa. Voi huoh! Vai, että oikein stadilainen. Älä nyt vaan selälles kaadu. Kiertäisit säkin tuppukyläläinen vähän maailmaa niin kotikontusi tuntuisi vain kirkonkylältä. terveisin eräs monesta kirkonkylältä (Helsingistä) pois muuttaneesta.
Helsinki on pinta-alaltaan ja asukasmäärältään itse asiassa Euroopan mittapuulla keskikokoinen kaupunki. Samaa kokoluokkaa kuin esim. Praha.
Itse ulkomaillakin vuosia asuneena (mm. Madrid, Rooma, Lontoo) pidän Helsinkiä (omaa syntymä kaupunkia) kompaktina ja kätevän kokoisena Kaupunkina.
Ainoana Kaupunkina Suomessa.
Vielä kun saataisiin ennakkoluuloiset maalais serkut täällä ja maaseudulla muuttamaan yltiönegatiivisia asenteitaan ja maailmankatsomustaan.
Hei! älkää pelätkö, emme me pure..
-maaseudun naapuriasi kannattaa kuitenkin kavahtaa, täällä ne sinunkin varpaillesi on astuneet ;o) - kertoo toista
Tyly Helsinki kirjoitti:
Tiedä häntä rikkaista, mutta tuo kävely ohitse vastaamatta ja ignooraaminen, tuntuu yleisesti olevan tapana Helsingissä. Sellaisissa metropoleissa kuten Pietari tai Tukholma, löytyy aina kohteliaita yksilöitä, jotka ovat valmiita neuvomaan, mistä löytyy tietty hotelli, metroasema, baari tms. kun taas tylyistä hesalaisista sellaista käytöstä et saa kirveelläkään irti.
Ehkäpä tuo liittyy Helsingin kyseenalaiseen maineeseen varsin väkivaltaisena kaupunkina, missä todellakin saattaa saada kirveestä päähän vaikkapa julkisessa kulkuneuvossa (tapahtui oikeasti muutama vuosi sitten). Kun ihmiset ylipäätään pelkäävät ja suhtautuvat jokaiseen vastaantulijaan epäilevästi, niin kyllähän se näkyy sitten käytöksessä, kuten ylipäätään kaupungin tunnelmassa ja viihtyisyydessä (turvatonta).Tutkimusten mukaan asukasmäärään suhteutettuna Helsinki on itse asiassa turvallinen paikka.
Monissa pikku kirkonkylissä (luokittelen alle 100 000 asukkaan "kaupungit" kirkonkyliksi) heiluu puukko ja kirves herkemmin ja aseeseen tartutaan heti.
Näistäkin koruttomista murha- ja tappo-uutisista saamme lukea päivittäin.
Mikä asenteisiin tulee, riittää kun käväisee jossain päin ruuhka-Suomen ulkopuolella vaikka huoltoasemalla.
Pälyilyä riittää a´la Syvä Joki..
Mitäs jos te maaseudun peräkammareissa viihtyvät ja muutaman ylimääräisen rohkaisun liikaa nauttineet tulisitte selvinpäin kyselemään, ja katsoisitte rohkeasti silmiin?!
Eikä yhtään haittaisi, jos opettelisitte tämän maan äidinkielen epämääräisen mongerruksen sijaan?
Uskon näilläkin eväillä saavan jo loistavaa opastusta.. - Vihreä
tosikot kirjoitti:
ne ylitsesi täällä kävelee.
Itse erittäin hyvätuloisena, syntyperäisenä stadilaisena ajan/ olen kyydissä omassa autossani..
Toista se teillä on siellä leipäjonoissa ja bussipysäkeillä.
-saati alennusmyyntien aikana ;o)Mitä samaa bemarissa ja kondomissa? Kummankin sisässä on mulkku...
- pätee..
Vihreä kirjoitti:
Mitä samaa bemarissa ja kondomissa? Kummankin sisässä on mulkku...
Puimureihin ja traktoreihin.. ;o)
- sillä erolla, että näiden kuskeilla on naisten alusvaatteet haalareiden uumenissa.
- 199191
Mulla on rahaa, mutta en ole "töykeä" tai kusipää... ^^;
Eli ei täysin pidä paikkaansa toi laatututkimus. - Vai hutkimus
Kyseisen tutkimuksen johtopäätökset eivät ole tieteellisiä vaan äärimmäisen vääristeltyjä ja suorastaan vääriä.
Minä en ainakaan ole töykeä ja ostin juuri lintulaudan ja sille kuorittuja auringonkukan siemeniä. - Toimeentuleva.
Pitää paikkansa, kun äkkirikastunut saa rahaa, hän luulee että sillä voi ostaa ihan mitä vaan. Jopa kehtasi minulle esittää että hän ostaa mitä haluaa. Kerroin vain että Terveyttä eikä Rakkautta voi ostaa rahalla. Ehkä kaikkea materiallia voi mutta onko niillä onnellinen? Epäilempä että ei ole.
- Teppo X
Tutkimus on kotoisin jenkeistä ja kertoo karua kieltä jenkkien tapakulttuurista. Eurooppalaiseen tapakulttuuriin tällä ei ole mitään tekemistä, luojan kiitos.
- sieltä haettu
Kyllä se tapakulttuuri on haettu ja opittu juuri tuolta atlantin takaa. Rahalla ja pörssikursseilla mitataan kaikki arvot. Ihmisarvo määritetään varallisuuden mukaan. Rahalla saa oikeuden, ja lakia luetaan varallisuuden mukaan. Peri-amerikkalainen moraalikäytäntö, MINÄ,MINÄ,MINÄ itse ja MINULLE kaikki, vallitsee kanssa täällä euroopassa, myös suomessa. Tuo itsekeskeinen: kaikki mulle heti, ajattelu on ajanut koko maailman nyt umpikujaan. Se ameriikasta haettu oman navan tuijotus malli tuhoaa aivan kuten kommunismikin tuhosi kaiken ympäriltään, ainoastaan rahan ja vallan keskittämiseen muutamille ihmisille.
Kaikki henkiset ja moraaliset arvot on poljettu oman edun ajamisen ja rikastumisen nimissä jalkoihin.
Eipä kovin hyvältä nyt tulevaisuus näytä, meilläkään täällä suomessa. Sitä on edessä pitkä ja vapaa pudotus, joillakin. Itse en onneksi tipu kovin korkealta.
- Human2000
"... joiden vanhemmilla on korkea sosioekonominen status, olivat kehonkieleltään "epäkohteliaampia", he muun muassa vääntelehtivät hermostuneesti ja näpertelivät eri esineitä." Tuo kuulostaa pikemminkin epävarmuudelta kuin tylyydeltä. Ehkä heidän vanhemmat eivät ole antaneet heille tarpeeksi rakkautta ja siksi he ovat epävarmoja. Itse olen köyhä mutta silti olen tuollainen ihmisten kanssa, epävarmuuttani.
- raha-roope
kel onni on se onnen kätkeköön
kel fyrkkaa on sil sitä on - mies--26
Otsikko vääristelee minusta totuutta aika pahasti. Tutkimuksessahan tutkittiin elekieltä, ja esimerkkien perusteella tuon elekielen olisi voinut yhtähyvin voinut tulkita epävarmuudeksi. Toki se varmasti pitääkin paikkansa että keskiverto-miljonääri on köyhää töykeämpi, mutta tuo tutkimus ei siitä juuri minusta kerro. Samankaltaiset eleet kun kuuluu omaankin repertuaariin, eikä tilin saldo vielä ole edes 5-numeroinen.
Tosin ne rikkaiden kakarat tuntuu niitä pahimpia olevan (karkeasti yleistäen). Itse oman omaisuutensa tyhjästä luoneet saattavat vielä muistaa mitä keskimääräinen, tavallinen elämä oli. - aziraal
Niimpä... Mä oon sitämieltä,että.
Persaukisia just ja just kattelee,,, mut ei niitä hullukaan kuuntele... - ja luokkayhteiskunta
Riippunee kulttuuristakin. Vaikea kuvitella, että tuollaista tapahtuisi Pohjoismaissa. Jotenkin tuollaisen "toisen armoilla olon" yhdistää sellaisiin maihin, kuten köyhät Itä-Euroopan maat taikka USA.
Varsinkin USA on ns. "palvelusyhteiskunta", missä ovat ne, joita palvellaan ja ne, jotka palvelevat ja ne rajat todellakin ovat olemassa muuallakin kuin työelämässä. Palveluhömpän taustalle on varsin älykkäästi häivytetty idea siitä, että ihmiset eivät ole tasa-arvoisia. - kokoomuksestakin
ja kokoomushallituksen myötä töykeydestä on tullut maan tapa.
- erppa
sovi enää omiin vaatteisiinsa. Lisäksi laukovat suustaan mitä sattuu. Galuppien johtoasema on hujahtanut hattuun, näyttää siltä että saavat tehdä mitä haluavat.
- Lex Minulle kaikki
Jos ihmiselle varakkuus on lähinnä materiaalista hyvää, niin se on aina joltain toiselta pois.
Pankki jakaa rahaa liikenteeseen vain tietyn määrän ja ihmiset päättävät rahaa jakaessaan, kuinka paljon he ottavat/saavat potista itselleen.
Siis jos olet varakas taloudellisesti, olet keskittynyt lähinnä oman navanympäryksesi ruokkimiseen muiden kustannuksella tavanomaista enemmän.
Tällainen trendi on yleisesti hyväksyttävää, ja täytyykin kysyä, miten tällainen toiminta näkyy ihmisten käyttäytymisessä.
Onko ihminen köyhä, jos ainoa vaikutin omaan toimintaan on muiden voittaminen rahanjaossa mahdollisimman tehokkaasti ?
Ja kun ihminen on kerännyt itselleen huomattavan omaisuuden, niin keräämiselle ei näytä olevan loppua, vaan on vietävä vielä tuhkatkin pesästä.
Miten tällainen toiminta edesauttaa yhteishyvän tai yhteishengen nostattamista Suomen kaltaisessa maassa ?
Globaalissa taloudessa maan rajat antavat vain kevyen tekosyyn puhaltaa yhteen hiileen.
Itseasiassa mitä enemmän varallisuutta yrityksille ja sitä kautta pienelle ryhmälle rikkaita kertyy, sitä korkeammalta ihmiset kokevat tipahtavansa alas virheen tehdessään, varsinkin kun omakin toiminta on tähdännyt yrityksensä ja oman itsensä rikastuttamiseen muiden maanmiestensä kustannuksella eli maa ja kansalaiset saattavat olla köyhiä, vaikka yritykset ovat rikkaita.
Taloudellisen jännitteen lisääntyminen pienen hallitsevien rikkaiden ryhmittymien ja tavallisten kengänkuluttajien välillä on seurausta paitsi epäterveestä kilpailusta ja sen seurauksista, myös johtaa rikkaiden yhä lisääntyneeseen pelkoon siitä, että hekin jonain päivänä voivat olla köyhiä kuin kirkonrotta tässä köyhässä maassa, jossa sosiaaliapu nipinnapin pitää kansalaisiaan elossa.
Epäterveestä kilpailusta ja sen kehittymisestä kertoo omaa tarinaansa huonosti laadittu lex-nokia ja muut yritykset kaventaa kilpailijoiden asemaa.
Tavalliset työtätekevät kansalaiset nähdäänkin potentiaalisina kilpailijoina ja jopa rikollisina tällaisena aikana, jossa tieto on valtaa yhä enenevässä määrin. - valoholisti
yleensä kun ihminen saa äkkiä itsellen paljon rahaa,hänetä tulee saita,töykeä tai yhä vain ahneempi.tai sitten he sekoavat kuten Britni.no se johtui myös siitä julkisuudesta.
tämä yleistää,siis eihän kaikille käy näin aina.anteeksi siis niille, jotka ovat rikkaita ja pitävät jalat maan päällä.mutta tuollaista raha tuo valtansa mukana,melkeinpä aina. - ja pyh
Kateelliset ne niitä kaikista töykeimpiä ovat. Aina puhumassa paskaa selän takana.
- köyhiä
Näinhän se menee, perseaukiset köyhälistön edustajat ne kaikkein katkerimpia ja kateellisimpia on.
Töykeimpiä myös.
- Mersulla ajava
antaa tietä liikenteessä useimmin kuin bemari- tai volvokuski,enkä puhu taksikuskeista. Nousukkaat töykeämpia kuin varakkaat.Itse olen ammattikuljettaja.
Joutuu hiukan lahjoittaaan,että sen saa antamaan vaikutelman reilusta
- köyhälistöä
varakkaat ihmiset on töykeitä
kun taas kokemukseni rikkaista ihmisistä on
erilainen,todella varakkaat tai rikkaat ovat
yleensä asiallista jopa mukavaa seuraa. - huomioinut
rikkaat eivät tarvitse kenenkään apua,koska rahalla saa ja hevosella pääsee!
- selvää
ei tässä maailmassa kiltit pärjää niin se vaan menee
- köyhän perheen lapsi
Mun tuttavapiirissä kaikki varakkaat ovat tosi mukavia ja kohtelevat oikeudenmukaisesti ja reilusti esimerkiksi varattomia. Monesti ovat töitä tarjonneet ja tukeneet ystävänä vierellä. Toista sitten on näiden lapset ja puolisot... he ovat tosi töykeitä eivätkä jää varattomien kanssa rupattelemaan. Eivät edes silmiin katso.
Toinen huomio on sitten omien lasten auttamisesta. Olen huomannut, että varakkaat eivät millään tahtoisi auttaa lapsiaan esimerkiksi opinnoissa. Heillä ei ole aikaa auttaa läksyissä eikä rahaa antaa opintoihin. Varattomat taasen auttavat rahallisestikin lapsiaan, vaikka joutuisivat raatamaan töissä kuin orjat ja kiristämään omaa rahankäyttöään, he toivovat lapsilleen vain parasta, vaikka itse näkisivät nälkää.- Korppua sokerilla kiitos
No varakkaita on just 2 eri tyyppiä. On niitä jotka rikastunu omalla työllä ja tottuneet olemaan tekemisissä kaikenlaisten ihmisten kanssa. Nämä ihmiset kuitenkin monesti haluavat tarjota lapsilleen kaikkea mitä eivät itse saaneet ja työt kuitenkin vievät kaiken ajan ja lapset kasvaa ympäristössä ilman vanhempia, mutta materiaa tulee kunhan jaksaa vaivata kiireisiä vanhempia. Tämä on se toinen tyyppi; ihmiset jotka ovat tottuneet saamaan ilman että tarvitsee antaa. Nämä jos pääsevät kasvamaan ilman auktoriteettia on vaarana että heistä tulee kamalia ihmisiä.
- pitää...
Köyhän pitää olla nöyrä..
- Rikasrakasköyhä
Kuka on köyhä?
Se, joka ei jaa omastaan. Hän on tienata paljon, hänellä voi olla autoja ja asuntoja, kesämökkejä ja veneitä.
Rikas ei ole aineellisesti varakas, vaan se, joka on valmis jakamaan omastaan ja siksi rikas - ja onnellinen.
- niin ollut
Muistan aina kun luin eräästä Titanicista kertovasta kirjasta (nimeä en nyt muista), miten joku rikas oli ihmetellyt, miksi kolmannen luokan matkustajia päästettiin ensimmäisen luokan pelastusveneisiin. Hän oli tosiaan ollut vakavasti hämmästynyt asiasta.
Ainahan palkkaeroja on ollut, ja tulee olemaan. Se nyt on jollain tavalla oikeinkin ja alasta riippuvainen. Mutta tälläiset moninkertaiset palkkaerot on jo väärin.
Minimipalkka pitäisi ehdottamasti olla vähintään 2000 €, ja siltikin olisi palkkaeroja.
Verotuksen uudistamista syytä harkita. Entiset keinot eivät enää riitä. Verotuksella pitää pystyä valvomaan todella suuria tulonsiirtoja. Nykyinen puhe perintöverotuksesta yms. johtaa ainoastaan harhaan. On loppujen lopuksi ihan sama maksaako veroa vaikka perinnöksi saamasta kerrostalo-osakkeesta. Suuria summia valvottava, ja valuutan maasta viemistä. - ruikuttaa
Näin se on aina mennyt, ja aina tulee menemään. Kateus kukkii laiskoilla ja tyhmemmillä (tässä maassa voi jokainen omien kykyjensä mukaan kouluttautua vaikka professoriksi)..
- jos tajuaa ;o)- Ei aina!
Itse en pidä esim. vakavaraista ihmistä rikkaana. Suomessa on monelta laskutaito mennyt. Monet poroporvarien jälkeläiset pitävät itseään rikkaina, ja käyttäytyvät sen mukaan.
Tosiasia on se, että varakkaiden perheiden jälkeläisillä on helpompi kouluttautua. Eikä kouluttautuminen tarkoita rikkautta, vaan vakavaraisuutta. - hyvä duunari ...
..on monesti tärkeämpi kuin joku pitkälle koulutettu. Riippuu tietty alasta.
Jokainen ammatti on tärkeä ja ansaitsee arvostuksen. Kaikkien ei kannata opiskella professoriksi.
Kysymys oli alun alkaen rikkaista. Ei kaikki rikkaatkaan ole koulutettuja, jotkut elää perinnöllä. - Pienituloinen akateeminen
Voi kouluttautua, joo, mutta tässä maassa koulutus ei useinkaan tuo hyvää palkkaa.
Koulutusajat ovat monesti pitkiä, ja niihin saatetaan ottaa isot opintolainat. Sitten jäätkin työttömäksi tai päädyt huonostipalkattuihin pätkätöihin, koska alallesi on koulutettu liikaa porukkaa tai osa alasi työpaikoista häviää ulkomaille. Tai sairastut, etkä sen takia pääse oman alasi töihin, kun sinne on terveempiäkin tarjolla.
Duunari on halutessaan ehtinyt perustaa perheen, ostaa asunnon ja matkustella, kun itse vasta alat maksaa pois opintolainojasi alkupalkastasi, joka ei välttämättä ole mitään huipputasoa.
Varsinkin jos on esim. putki- tai sähköalan yrittäjä tai vaikka paperimies, voi duunaripohjalta tienata huomattavastikin paremmin, kuin se ahkera ja fiksu akateeminen.
Esimerkiksi kirjastonhoitajilla ja varsinkin yliopistotutkijoilla on aika huonot palkat ja ainakin jälkimmäisillä melko epävarmat työsuhteet (paljon määräaikaisuuksia). Enpä sanoisi heitä tyhmiksi tai laiskoiksi.
Kouluttautuminen voi kyllä muuten rikastaa elämää, joten siinä mielessä se kannattaa. Harvoissa ammateissa Suomessa kuitenkaan pelkällä koulutuksella rikastuu, mutta voi saavuttaa kohtuullisen tulotason. Tosi rikkaat löytyvät useimmiten varmaan perijöistä ja yritysten omistajista ja johtajista. - Opintolaina pakollinen.
Pienituloinen akateeminen kirjoitti:
Voi kouluttautua, joo, mutta tässä maassa koulutus ei useinkaan tuo hyvää palkkaa.
Koulutusajat ovat monesti pitkiä, ja niihin saatetaan ottaa isot opintolainat. Sitten jäätkin työttömäksi tai päädyt huonostipalkattuihin pätkätöihin, koska alallesi on koulutettu liikaa porukkaa tai osa alasi työpaikoista häviää ulkomaille. Tai sairastut, etkä sen takia pääse oman alasi töihin, kun sinne on terveempiäkin tarjolla.
Duunari on halutessaan ehtinyt perustaa perheen, ostaa asunnon ja matkustella, kun itse vasta alat maksaa pois opintolainojasi alkupalkastasi, joka ei välttämättä ole mitään huipputasoa.
Varsinkin jos on esim. putki- tai sähköalan yrittäjä tai vaikka paperimies, voi duunaripohjalta tienata huomattavastikin paremmin, kuin se ahkera ja fiksu akateeminen.
Esimerkiksi kirjastonhoitajilla ja varsinkin yliopistotutkijoilla on aika huonot palkat ja ainakin jälkimmäisillä melko epävarmat työsuhteet (paljon määräaikaisuuksia). Enpä sanoisi heitä tyhmiksi tai laiskoiksi.
Kouluttautuminen voi kyllä muuten rikastaa elämää, joten siinä mielessä se kannattaa. Harvoissa ammateissa Suomessa kuitenkaan pelkällä koulutuksella rikastuu, mutta voi saavuttaa kohtuullisen tulotason. Tosi rikkaat löytyvät useimmiten varmaan perijöistä ja yritysten omistajista ja johtajista.Niin se on jos haluaa opiskella ja tulla toimeen, jos haluaa et on katto päänpäällä sekä ruokaa pöydässä.
Rikkaat olisivat yksinkertaisesti k****** jos omaisuus menisi, ei ne osais elää eikä pystyis elää ilman rahaa.
Töitä ei liioin saa nykyisin, kun saa tuella töitä, teet sitä orjatyönä josta ei makseta kunnon palkkaa, ei edes työmatkakuluja...vaikka olisi ammatti.
Eduskunta taas nostaa omia palkkojaan kaikkine lisineen,miettivät tuolla palkalla mistä kohtaa köyhimmiltä tällä kertaa viedään, ei se haittaa jos minulta viedään, mutta siinä samalla viedään lapselta kun ei ole varaa edes harrastuksiin jotka nykyisin melkein kaikki maksaa.
Onnellisia olemme silti, ruokaa riittää koko kuukaudeksi, laskut saadaan maksettua ja ilmaisia harrastuksia tehtyä, viimeksi autettiin poikaa kaivamaan lumionkalo mäkeen ja tekemään lumilinnaa, iloista elämää köyhänäkin.
Kohta loppuu mieheltä orjatyö ja ammattikin on lopputyön palautusta vaille valmis, seuraavaksi on minun vuoro mennä vuodeksi orjatyöhön että saadaan jokunen ylimääräinen kymppi kuukaudessa, voitaisiin saada jopa 130 enemmän mutta työmatkat vie siitäkin suuren osan.
Mies jää varmaan työttömäksi taas vuoden työn jälkeen vaikka kovasti on valmis menemään töihin kun töihin, ehkä taas sitten kun 500 työtöntä päivää on takana ja pääsee taas palkkatuella takaisin.
Nykyisin kun tämä elämä ja työ ei ole niin itsestään selvyys meille vähävaraisille, onneksi ei ole mistä menettääkään kun aina on joutunut kädestä suuhun elämään.
- Tästäkin keskustelusta.
Ei tietenkään kaikki, on vielä mukavia rikkaitakin..
- Anonyymi
Turpiin rikkaille jos ovat ilkeitä.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873647
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1881436- 771387
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401080Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051010Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.322999- 45907
- 96879
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os79874Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en125852