Aattelin taas kertoo jotain fiksua. Tuli vaan mieleeni että Raamatussahan jo vanhassa testamentissa sanotaan että jos juutalaiset ei tottele Jumalaansa ja elä hänen tahtonsa mukaan nii he joutuvat pois maastaan, heitä tullaan tappamaan, heitä orjuutetaan, vainotaan jne..
Noh.. todistetusti näin on päässy käymään aika moneen otteeseen että juutalaisia on tapettu huikeat määrät ja he joutui sadoiksi vuosiksi pois omasta maastaan. (Okei no monen mielestä se ei oo heidän maa, mutta anyway). Juutalaisia on todennäkösesti vainottu kaikista eniten kaikista maailman kansanryhmistä ja aika monta kertaa koko kansa on koitettu hävittää. Hitler ei tosiaankaan ollu ainut joka yritti hävittää juutalaiset. Jos joku on lukenu historiaa nii aika monta kertaa aikasemminkin juutalaiset on koitettu hävittää. Nii se vaan on niinku mun pointti tässä että jos Raamattu on ihan bullshit kirja niinkuin JOTKUT ateistit sanoo, niin eikös teiän pitäis myöntää että ainakin jotkut ennustukset siellä on osuneet oikeaan. Siellä vieläpä ennustetaan aika tarkkaan juutalaisten kohtalosta. Sitten on toteutunu saastumisennustukset ilmestyskirjasta. Ku siellä sanotaan että maailma saastuu. Niin että varmaan ateistit myönnätte että ei se ihan turha kirja oo se Raamattu.
Ps: Yritin kirjottaa niin ettei mun tekstistä löytyis mitään typeryyksiä, jottei joku tuhma ateisti tuu ja nolaa mua. En esim. yleistäny ateisteja, mutta eiköhän tosta joku hauska juttu löydy jonku mukavan ateistin poimittavaksi! Kommentteja odotellessa....
Raamatun ennustukset
18
495
Vastaukset
- jep jep
niitä on alun perin saattanut olla satoja ellei tuhansiakin, sieltä on vain ajan mittaan otettu mukaan ne jotka ovat pitäneet paikansa
- pippelihirviö
No mut siis homman pointti oli se että Raamattu on ollut suunnilleen samassa muodossa jo paljon ennen hitleriä ja muita juutalaisvainoja.
pippelihirviö kirjoitti:
No mut siis homman pointti oli se että Raamattu on ollut suunnilleen samassa muodossa jo paljon ennen hitleriä ja muita juutalaisvainoja.
Ja nyt ihan omilla aivoilla mietit, että mistä se Hitlerisetä sai päähänsä vainota juutalaisia... Ota selvää vaikka googlettamalla, oliko Hitler ateisti vai ehkä kenties uskontoon ja mystiikkaan taipuvainen ihminen. Muista, että ateisti tarkoittaa vain sellaista ihmistä joka ei hyväksy jumalateoriaa paikkaamaan tiedon rakoja ja pähkäile tosissaan.
Pistä sitten (mutta älä liian pian) vastaus tähän ketjuun tai vaikka uuteen, josa tämä on jo mennyt seuraavalle sivulle.
Onnea peliin ;o)
- Thronos
...sellaisesta asiasta kuin itseään toteuttavat ennusteet?
- pippelihirviö
Niin no.. Raamatussa kehotetaan kyllä siunaamaan juutalaisia ja auttamaan heitä. En kyllä menis sanomaan että noi on itseään toteuttavia ennustuksia, mutta se nyt on vaa mun mielipide.
- syy ja seuraus
Ennustuksia kun tekee paljon, ja vielä epämääräisiä niin tokihan osa niistä toteutuu. Ja kun on vielä hurmoksessa niin unohtuu ne toteutumattomat ennustukset ja keskitytään kouhottmaan niistä jotka "toteutuivat". Eli jos jotain samansuuntaista tapahtuu niin päässä napsaa ainoastaan ajatus että "nyt se toteutui täsmälleen" ja aletaan kiljua.
Toisekseen, juutalaisista. Kun kirjassa on hehkutettu miten ne on ylimistökansaa niin se kihahtaa päähän. Silloin kukkoillaan ja riehutaan. Ei kaikki sellasta kattele. Saattaa kostautua. Ajateltavaa jatkoakin ajatellen, ei kannata alkaa liian ylimieliseksi. En tiedä onko tähänastisissa vainoissa ollut syytä tuossa mutta en ihmettelisi yhtään. Tämä jeesus tulee? On kuulemma ollut tulossa viimeiset 2000 vuotta ja ihan heti.
Voin myös ennustaa sinulle ihan ilman raamattua.
Ihmisiä tulee kuolemaan sotiin, hirvikolareihin, perheriitoihin, tauteihin.
Luonnon omia mullistuksia tulee tapahtumaan: maanjäristyksiä, metsäpaloja, tulivuorenpurkauksia, tsunameja.
Laivoja uppoaa, lentokoneita putoaa.
Ihmisillä on vaikeita aikoja, on nälänhätää, tautiepidemioita, uusia sairauksia, onnettomuutta.
Jos jotain näistä tapahtuu, olen selvästi pystynyt ennustamaan ja perustan oman uskonlahkon.- pippelihirviö
Nonni. Johan alko tulemaan taas kommenttia siitä miksei Raamattua tarvi kunnioittaa ja uskoa. Kyllä mä joku päivä vielä keksin jonku jutun Raamatusta johon ateistit ei keksi mitään vasta-argumenttia. Toisaalta... oisinkohan mä sit yhtään onnellisempi. Jaa a. Aika turhaa tää väittely. Mut ku ei oo muutakaan tekemistä just nyt.
pippelihirviö kirjoitti:
Nonni. Johan alko tulemaan taas kommenttia siitä miksei Raamattua tarvi kunnioittaa ja uskoa. Kyllä mä joku päivä vielä keksin jonku jutun Raamatusta johon ateistit ei keksi mitään vasta-argumenttia. Toisaalta... oisinkohan mä sit yhtään onnellisempi. Jaa a. Aika turhaa tää väittely. Mut ku ei oo muutakaan tekemistä just nyt.
Ei taida ihan tuo uskosi olla vahvimmillaan.
Onko tullut vaikeuksia elämässä?
Onko itsetunto kokenut kolauksen?
Onko koulussa kiusattu?
Eikö kukaan kunnioita?
Oletko yksinäinen ja epävarma tulevaisuudestasi?
Piiloudu biblian taakse, siellä on aina tilaa.
jumala/jeesus rakastaa, kun muut eivät.
Elämälle on nyt tehtävä, pyöri uskon ympäri....siitä aina löytyy vastaus. Älä ota elämästäsi itse vastuuta, heittäydy kirkon syliin.- pippelihirviö
Tarkastaja.X kirjoitti:
Ei taida ihan tuo uskosi olla vahvimmillaan.
Onko tullut vaikeuksia elämässä?
Onko itsetunto kokenut kolauksen?
Onko koulussa kiusattu?
Eikö kukaan kunnioita?
Oletko yksinäinen ja epävarma tulevaisuudestasi?
Piiloudu biblian taakse, siellä on aina tilaa.
jumala/jeesus rakastaa, kun muut eivät.
Elämälle on nyt tehtävä, pyöri uskon ympäri....siitä aina löytyy vastaus. Älä ota elämästäsi itse vastuuta, heittäydy kirkon syliin.-Uskoni on mielestäni vahva
-Vaikeuksia on ollut, mutta niistä on päästy yli
-Itsetunto on kokenut monesti kolauksia
-Ateistit kiusas mua ylä-asteella. Haukkuivat hihhuliksi ja räkivät päälle.
-Ateistit ei kunnioita mua ;(
-En oo yksinäinen. Tulevaisuudelta odotan paljon.
Mitäs muita vaihtoehtoja tässä olis sitten. Haluisitko sä olla mun Jumala? Voisin alkaa palvomaan sua. pippelihirviö kirjoitti:
-Uskoni on mielestäni vahva
-Vaikeuksia on ollut, mutta niistä on päästy yli
-Itsetunto on kokenut monesti kolauksia
-Ateistit kiusas mua ylä-asteella. Haukkuivat hihhuliksi ja räkivät päälle.
-Ateistit ei kunnioita mua ;(
-En oo yksinäinen. Tulevaisuudelta odotan paljon.
Mitäs muita vaihtoehtoja tässä olis sitten. Haluisitko sä olla mun Jumala? Voisin alkaa palvomaan sua.Rupean jumalattareksesi. Saat palvoa minua. Minä suojelen sinua ja tuon onnea elämääsi. Jos joku sinua vielä kiusaa, saa maistaa tarkkiksen ruoskasta.
Tämä kuullostaa hyvälle. Tervetuloa joukkoon. ;-D- pippelihirviö
Tarkastaja.X kirjoitti:
Rupean jumalattareksesi. Saat palvoa minua. Minä suojelen sinua ja tuon onnea elämääsi. Jos joku sinua vielä kiusaa, saa maistaa tarkkiksen ruoskasta.
Tämä kuullostaa hyvälle. Tervetuloa joukkoon. ;-DPitää vielä harkita asiaan. Ei voi palvella kahta Jumalaa ja Jeesus on sen verran kova hemmo että tykkään siitä.
- Kuk regus susej
pippelihirviö kirjoitti:
laittaa esimerkkinä yhden ennustuksen, ja kertoa miten, ja milloin se on toteutunut.
pippelihirviö kirjoitti:
Pitää vielä harkita asiaan. Ei voi palvella kahta Jumalaa ja Jeesus on sen verran kova hemmo että tykkään siitä.
Aito jumalatar on paljon mukavampi. Hän on oikeasti olemassa, hän vastaa kysyttäessä.
Jos palvot edelleen jumala/jeesusta, putoat joukosta.
- myös...
Nostradamuksen ennustuksiin? Niitähän tulkitaan myös aina tapahtumien jälkeen ja sitten ne muokataan niihin tapahtumiin sopiviksi!
- M@k3
Olisitko niin kiva ja kaivaisit esiin sen raamatun kohdan jossa noin ennustetaan?
- Uskisss
Mielestäni on kiintoisaa että 400 vuotta uutta testamenttia aiemmin valmistunut vanha testamentti ennusti Jeesuksen tulon ja miten hänelle tulee käymään
- trivia
"Nii se vaan on niinku mun pointti tässä että jos Raamattu on ihan bullshit kirja niinkuin JOTKUT ateistit sanoo, niin eikös teiän pitäis myöntää että ainakin jotkut ennustukset siellä on osuneet oikeaan. "
Väärin. Yksikään ennustus ei ole toteutunut. Emme edes tiedä mitä on ennustettu.
Me voimme lukea raamatun juutalaisuskon osiosta kymmeniä toteutuneita ennustuksia. Ilmeellistäkö! Ei. Jokainen ennustus on syntynyt siten, että vanhempiin teksteihin on kirjattu ennustuksena jo toteutunut tapahtuma. Yksinkertainen silmänkääntötemppu.
VT:ssa ei ennusteta Jeesuksen ilmaantumista. Jesaja ennustaa 700 luvulla suurta jahvenuskoista soturikuningasta Immanuelia, joka valloittaa maailman, Israelista tulisi pappisvaltio ja joka uhraa maailman syntin puolesta ja muut valtiot maksaisivat sille pappisveroa. Ennustuksesa mikään ei viittaa nyhveröön nimeltä Jeesus, joka antoi juutalaisen papiston tapattaa itsensä.
Ajatelkaa kristityt järjellä. Jesaja, joka mainosti Jahvea muiden jumalien joukosta, ennusti sen jälkeen kun Samarian valtio joutui Assyrian valtaan (722 eaa.) ja Juudan valtio maksoi sille vasallisveroa. Jesaja toivoi runoudellaan suurta kuningasta, joka vapauttaisi valtiot itsenäisiksi. Sittemmin Jesajan kirjaan hänen kuolemansa jälkeen on liitetty tukku myöhempiä tapahtumia ennustuksina. Siis kirjoja on manipuloitu valheilla (tai siis totetuneilla tapahtumilla mutta joita Jesaja ei ole ennustanut).
Juutalaisten messias on oikeasti Persian kuningas Kyyros, joka päästi valta-alueiltaan juutalaisuskoiset muuttamaa Jerusalemin ruhtinaskuntaan (539 eaa).
Raamatun vanha Testamentti on juutalaisuskon kirja eikä mitenkään liity kristinuskoon.
Martin Luther on juutalaisten nykyaikaisen joukkomurhan isä. Hän vaati juutalaisten karkottamista Saksasta (silloinen keisarikunta). Suomen kirkon perustajaideologi antoi Hitlerille aatteelliset aseet toteuttaa Lutherin tahto julmalla tavalla.
ps. Suomalaiset luovuttivat juutalaisuskoisia ja muita natseille epäsuotuisia kansanryhmien jäseniä tuhottavaksi jatkosodan aikana ja se on meidän häpeä.
(Iltalehti erikoisnumero; Suomi 100, Hitler ja Suomi)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760