Silmäluomileikkaukseen menijöille

vinkki...

Yrittäkää ajoittaa leikkaus pidemmän lomanne (esim. kesäloman) ajaksi jos leikkaus tehdään pelkästään esteettisistä syistä. Palkallista sairauslomaa saa vain ne joille toimenpide tehdään lääketieteellisin perustein (näkökentän puutos). Jos mahdollista ottakaa kesälomanne joko toukokuussa tai syyskuussa sillä kesä-elokuussa on erittäin vaikeaa päästä plastiikkakirurgiseen toimenpiteeseen koska kirurgitkin lomailevat ja monet yksityisklinikat pitävät kesätaukoa.

41

17711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkki!

      Tuo vinkki toimii kaikkiin kosmeettisista syistä tehtäviin plastiikkakirurgisiin leikkauksiin ja näitähän ne pääasiassa ovatkin. Uskoisin että suurin osa leikkauksiin hakeutuvista tietävät jo ennenstään että "omaa lomaa" pitää ottaa. Nykyisinhän voi kerätä lomapäiviä ja talvisaikaan on mahdollista saada lomaa korotettuna enemmänkin. Näin ei tarvitse aivan palkattomana toipua.

    • tubulus

      Minulta leikattiin yläluomet kolme päivää sitten ja nyt näyttää siltä, että toipumiseen varaamani parin viikon loma ei tule riittämään. Silmät on totaalisen turvoksissa ympäriinsä ja mustan-punertavat. Kyllä tosiaankin joku 4 viikon loma olisi ollut parempi.

      • ohjeet

        Minulle annettiin hyvin tarkat ohjeet jälkihoitoon (yksityisklinikalta). Kumartuminen kiellettiin, ensimmäiset yöt piti nukkua selvästi pääpuoli ylempänä, silmiä piti hautoa kylmällä 2 h välein 10 minuuttia. Mustelmia ei tullut lainkaan, mutta sen pistän radiotaajuusveitsen ansioksi. Turvotuksia tuli ensimmäisen yön aikana, mutta em. ohjeilla ne hävisivät melkein kokonaan kolmessa päivässä ja lopetin kylmällä hautomisen.

        Jälkihoito aloitettiin jo klinikalla, makasin tunnin verran kylmägeelisilmikko silmillä klinikalla ennen kuin päästivät kotiin.

        Kyllähän eri ihmisillä voi tulla hyvin erilaisia ongelmia, mutta aika moni muukin KL-sairaalassa käynyt on kertonut samaa kuin minä.


      • tubulus
        ohjeet kirjoitti:

        Minulle annettiin hyvin tarkat ohjeet jälkihoitoon (yksityisklinikalta). Kumartuminen kiellettiin, ensimmäiset yöt piti nukkua selvästi pääpuoli ylempänä, silmiä piti hautoa kylmällä 2 h välein 10 minuuttia. Mustelmia ei tullut lainkaan, mutta sen pistän radiotaajuusveitsen ansioksi. Turvotuksia tuli ensimmäisen yön aikana, mutta em. ohjeilla ne hävisivät melkein kokonaan kolmessa päivässä ja lopetin kylmällä hautomisen.

        Jälkihoito aloitettiin jo klinikalla, makasin tunnin verran kylmägeelisilmikko silmillä klinikalla ennen kuin päästivät kotiin.

        Kyllähän eri ihmisillä voi tulla hyvin erilaisia ongelmia, mutta aika moni muukin KL-sairaalassa käynyt on kertonut samaa kuin minä.

        ja olen noudattanut niitä niin hyvin kuin olen pystynyt. Minulle toimenpide tehtiin ihan tavallisella kirurginveitsellä, ei siis radiotaajuusveitsellä. Jos paikkakunnallani olisi ollut mahdollisuus tuohon radiotaajuusjuttuun, olisin tietenkin mennyt sellaiseen. Kipuja minulla ei kuitenkaan ole. Jouduin olemaan 2 tuntia toimenpiteen jälkeen vielä operointipaikassa kylmähauteet silmillä ennen kuin pääsin kotiin. Kotona haudoin jäillä 20 minuuttia tunnissa ensimmäisten tuntien ajan ennen nukkumaanmenoa. Yritin nukkua pääpuoli kohotettuna mutta kun se ei onnistunut otin korokkeet pois. Kyllähän nämä mustelmat ja karmea turvotus aikanaan paranevat, harmi ettei minullla ollut mahdollisuutta ottaa pitempää lomaa työni määräaikaisuuden vuoksi. Minut muuten operoitiin Kuopion Medilaserissa.


      • tpskm
        ohjeet kirjoitti:

        Minulle annettiin hyvin tarkat ohjeet jälkihoitoon (yksityisklinikalta). Kumartuminen kiellettiin, ensimmäiset yöt piti nukkua selvästi pääpuoli ylempänä, silmiä piti hautoa kylmällä 2 h välein 10 minuuttia. Mustelmia ei tullut lainkaan, mutta sen pistän radiotaajuusveitsen ansioksi. Turvotuksia tuli ensimmäisen yön aikana, mutta em. ohjeilla ne hävisivät melkein kokonaan kolmessa päivässä ja lopetin kylmällä hautomisen.

        Jälkihoito aloitettiin jo klinikalla, makasin tunnin verran kylmägeelisilmikko silmillä klinikalla ennen kuin päästivät kotiin.

        Kyllähän eri ihmisillä voi tulla hyvin erilaisia ongelmia, mutta aika moni muukin KL-sairaalassa käynyt on kertonut samaa kuin minä.

        Kiinostaisi tietää missä sinut leikattiin,ja paljonko maksoi.Suunittelen ylä ja alaluomileikkausta.


      • selvinnyt
        tpskm kirjoitti:

        Kiinostaisi tietää missä sinut leikattiin,ja paljonko maksoi.Suunittelen ylä ja alaluomileikkausta.

        Varmaankin olisi voinut huomata viimeisestä lauseesta, että olin KL-sairaalan toimipisteessä. Lisätietona että Helsingissä, mutta molemmissahan leikkaa Asko Salmi.

        Maksoin reilu vuosi sitten 890 € ja näyttäisi olevan lehtimainosten mukaan edelleen sama hinta. Kyseessä oli siis yläluomien leikkaus, alaluomet ovat jo selvästi yli tonnin.


      • toivossa hyvä elää
        ohjeet kirjoitti:

        Minulle annettiin hyvin tarkat ohjeet jälkihoitoon (yksityisklinikalta). Kumartuminen kiellettiin, ensimmäiset yöt piti nukkua selvästi pääpuoli ylempänä, silmiä piti hautoa kylmällä 2 h välein 10 minuuttia. Mustelmia ei tullut lainkaan, mutta sen pistän radiotaajuusveitsen ansioksi. Turvotuksia tuli ensimmäisen yön aikana, mutta em. ohjeilla ne hävisivät melkein kokonaan kolmessa päivässä ja lopetin kylmällä hautomisen.

        Jälkihoito aloitettiin jo klinikalla, makasin tunnin verran kylmägeelisilmikko silmillä klinikalla ennen kuin päästivät kotiin.

        Kyllähän eri ihmisillä voi tulla hyvin erilaisia ongelmia, mutta aika moni muukin KL-sairaalassa käynyt on kertonut samaa kuin minä.

        Mulle ei kerrottu jotta pitäisi pitää päätä ylempänä ja aamulla oli silmät aivan kauhiana, yläluomet sinipunaisena pussina ja kuulakkaasti turvoksissa,


    • bbccgg

      Mulle tehtiin kaksi viikkoa sitten leikkaus ja enää ei näy kun heikot arvet luomivaossa.
      Mustelmia ei tullut yhtään, seuraavana aamuna oli tietty turvotusta, eikä mitään muuta. Kun tikit otettiin pois ei kyllä huomannu enää mitään.
      Tehtiin kans radiotaajuusveitsellä.
      Tietty sekin on yksilöllistä.

    • tubulus

      Nyt jo pystyy näkemään kaiken tämän turvotuksen keskeltä, että leikkaus on onnistunut erinomaisesti. Mustelmat ovat jo pääosin muuttuneet sinapinkeltaisiksi ja turvotus on laskemassa hyvää vauhtia. Minulla oli toisessa yläluomessa huomattavasti enemmän poistettavaa kudosta ja sitä vähän jännitin osaako kirurgi tehdä molemmista yläluomista tasapainoiset. Nyt näyttää siltä, että hän onnistui tosi hyvin tasapainotuksessa.

      • Lurppaluomi

        Kuka osaa leikata parhaiten kaksi hyvin erilaista silmäluomea? Itsellä operaatio viikon päästä.....pelottaa ja kuinka kauan toipuminen kestää?

        Kiitos vastauksista


      • lumosilmä
        Lurppaluomi kirjoitti:

        Kuka osaa leikata parhaiten kaksi hyvin erilaista silmäluomea? Itsellä operaatio viikon päästä.....pelottaa ja kuinka kauan toipuminen kestää?

        Kiitos vastauksista

        itseltäni leikattu 3 vuotta sitten yläluomet joissa oli sisäkulmissa myös isot rasvapatit ja muutenkin luomet roikkuivat ripsien päällä kummastakin luomesta otettiin 1 cm ja tyhjennettiin rasvapussit
        2 viikkoa oli silmät kuin panda karhulla,mutta pikkuhiljaa turvotus ja mustelmat hävisivät minkäänlaista arpea ei huomaa ja leikattiin tavallisella kirurgin veitsellä
        minut leikattiin kouvola terveystalo Jussi Rintamäki
        olen todella iloinen,että menin leikkauttamaan, kasvot nuortui ainakin 10 vuotta eikä töissä kukaan huomanut mitään ajatelivat varmaan itsekseen ,että on käynyt kasvojen kohotuksessa :)))
        kelle menet?
        ja kirjoittele miten sujui


      • lurppis

        Kuka sinut leikkasi ja missä....tavallisella kirurginveitselläkö luomesi leikattiin? Olen itse sairaanhoitaja ja eräät lääkärit ovat vannoutuneet vanhanajan kirurginveitsen käyttäjiä, sanovat, että ammattitaito ja terävä veitsi ovat niitä ratkaisevia asioita silmäluomiplastiassa. Radiotaajuusveitsi ja laserveitsi kuulemma polttavat leikatessaan samalla kudosta, joten arvet saattavat olla suuremmat ja näkyvämmät, kuin perusveitsellä tehtynä, josta jää hyvin heikot arvet, koska kudos ei kärsi palovammavaurioita....tiedä tuota...jokaisellahan meillä on mielipiteemme....kommenteista olisin kiitollinen :)


      • Lurppaluomi
        lumosilmä kirjoitti:

        itseltäni leikattu 3 vuotta sitten yläluomet joissa oli sisäkulmissa myös isot rasvapatit ja muutenkin luomet roikkuivat ripsien päällä kummastakin luomesta otettiin 1 cm ja tyhjennettiin rasvapussit
        2 viikkoa oli silmät kuin panda karhulla,mutta pikkuhiljaa turvotus ja mustelmat hävisivät minkäänlaista arpea ei huomaa ja leikattiin tavallisella kirurgin veitsellä
        minut leikattiin kouvola terveystalo Jussi Rintamäki
        olen todella iloinen,että menin leikkauttamaan, kasvot nuortui ainakin 10 vuotta eikä töissä kukaan huomanut mitään ajatelivat varmaan itsekseen ,että on käynyt kasvojen kohotuksessa :)))
        kelle menet?
        ja kirjoittele miten sujui

        Menen ihoakatemialle helsinkiin ja stephan dietz operoi silmäluomeni....mietin todella, että miten kahdesta erilaisesta silmäluomesta voi saada identtiset? Toisesta luomesta ei mielestäni tarvitsisi ottaa mitään pois, ei riipu/roiku, toinen silmäluomi on jo melkein ripsien päällä lörppönä, mutta plastiikkakirurgit ovat sitämieltä, että paremman lopputuloksen saa kun molemmat luomet operoidaan....niinkai sitten...


      • samaa mieltä
        lurppis kirjoitti:

        Kuka sinut leikkasi ja missä....tavallisella kirurginveitselläkö luomesi leikattiin? Olen itse sairaanhoitaja ja eräät lääkärit ovat vannoutuneet vanhanajan kirurginveitsen käyttäjiä, sanovat, että ammattitaito ja terävä veitsi ovat niitä ratkaisevia asioita silmäluomiplastiassa. Radiotaajuusveitsi ja laserveitsi kuulemma polttavat leikatessaan samalla kudosta, joten arvet saattavat olla suuremmat ja näkyvämmät, kuin perusveitsellä tehtynä, josta jää hyvin heikot arvet, koska kudos ei kärsi palovammavaurioita....tiedä tuota...jokaisellahan meillä on mielipiteemme....kommenteista olisin kiitollinen :)

        Olen myös sairaanhoitaja ja olen kuullut tuon saman. Todennut myös käytännössä. Aivan turhaan täällä mainostetaan radiotaajuusveitseä. Sillä sanotaan tulevan vähemmän mustelmia.
        No, mustelmat ovat vain väliaikaisia , arvet ikuisia, kumpi tärkeämpää, miettikää !!


      • tubulus
        Lurppaluomi kirjoitti:

        Kuka osaa leikata parhaiten kaksi hyvin erilaista silmäluomea? Itsellä operaatio viikon päästä.....pelottaa ja kuinka kauan toipuminen kestää?

        Kiitos vastauksista

        Kuopion Medilaserissa plastiikkakirurgi Sarianna Joukainen, teki tosi hyvää työtä ihan perinteisellä veitsimenetelmällä. Arpia ei enää huomaa ollenkaan jos ei etsimällä etsi niitä.


      • tarkkana
        lurppis kirjoitti:

        Kuka sinut leikkasi ja missä....tavallisella kirurginveitselläkö luomesi leikattiin? Olen itse sairaanhoitaja ja eräät lääkärit ovat vannoutuneet vanhanajan kirurginveitsen käyttäjiä, sanovat, että ammattitaito ja terävä veitsi ovat niitä ratkaisevia asioita silmäluomiplastiassa. Radiotaajuusveitsi ja laserveitsi kuulemma polttavat leikatessaan samalla kudosta, joten arvet saattavat olla suuremmat ja näkyvämmät, kuin perusveitsellä tehtynä, josta jää hyvin heikot arvet, koska kudos ei kärsi palovammavaurioita....tiedä tuota...jokaisellahan meillä on mielipiteemme....kommenteista olisin kiitollinen :)

        Itselläni yläluomileikkaus tehtin lääketieteellisistä syistä ja radiotaajuusvaitsellä. Jonkinlaiset arvet jäi mutta eiväthän ne näy kun silmät ovat auki.

        Samalla poistettiin alaluomelta pari pientä riippaluomea. Pikkuset arvet on näillekkin kohtaa tullut.

        Olen jo reilusti yli viisikympåpinen ja luomeni ovat jonkinverran valuneet taas alaspäin. Suositeltiin ohimoille nostoa myös juuri tämän otsan valumisen takia. Se on viueklä mietinnässä.

        Toinen yläluomi on roikkunut aina pikkusen enemmän ja en siitä huomannut mainita ennen leikkausta joten sekin roikkuu taas enemmän. Sanokaa epäsymmetrisyys ennen leikkusta jos lääkäri ei sitä huomaa kysyä.

        Lisäksi iltapäivisin yläluomeni alkavat olla ryppyiset kun aamuturvotus häviää. Älkää siis vanhemmat naiset antako poistaa rasvaa ! Menkää myös leikkaukseen iltapäivällä kun aamuturvotuksen on poissa. Näin näkee paremmin miltä luomet todellisuudessa näyttävät ja kudosneste ei roisku leikatessa.

        Jotain tekisi mieli jo taas tehdä vaikka on kulunut vain 1 v edellisestä toimenpiteestä.


      • Kelpaa_näinkin
        samaa mieltä kirjoitti:

        Olen myös sairaanhoitaja ja olen kuullut tuon saman. Todennut myös käytännössä. Aivan turhaan täällä mainostetaan radiotaajuusveitseä. Sillä sanotaan tulevan vähemmän mustelmia.
        No, mustelmat ovat vain väliaikaisia , arvet ikuisia, kumpi tärkeämpää, miettikää !!

        Minulla tehtiin yläluomileikkaus muutama vuosi sitten ja piti oikein käydä syynäämässä suurentava peilin ääressä miltä ne nyt näyttää. Minkäänlaista arpea tai paksunnosta ei löydy. Koska tiedän mistä leikattiin niin hyvin tarkasti katsoessa kirkkaassa valossa suljettua silmää, arven kohta ihosta on hyvin vähän vaaleampi (sama tulos tulee millä tahansa leikkaustavalla).
        Mustelmia ei tullut minullekaan ja sehän on "luonnollinen" lopputulos leikkaustavasta johtuen. Radiotaajuusveitsi (ja ilmeisesti myös laser) tukkii pienimmätkin verisuonet leikatessa jolloin haavaan ei pääse vuotamaan verta ja aiheuttamaan mustelmaa. "Väkivalta" kudoksia käsitellessä rikkoo hiusverisuonia muuallakin kuin leikkaushaavassa jolloin mustelmia tulee näinkin.
        Ohimoita pitäisi nostaa minullakin, mutta se leikkaus maksaa useita tonneja, joten on jäänyt käymättä.


    • Piranda

      Minulle tehtiin alaluomileikkaus 2-3 v sitten Eiran sairaalassa, A Ryynänen leikkasi. En ole tyytyväinen tulokseen. Ennen leikkausta nimenomaan kysyin pienenevätkö silmät leikkauksessa, sillä silmät olivat kasvoni kaunein osa - suuret, mantelinmuotoiset. Kirurgi vastasi hyvin ehdottomasti, että ei. Tulos on, että silmät pienenivät, ovat eri malliset kuin ennen ja lisäksi myös suhteessa toisiinsa ja eri korkeudellakin. Kävin n. 5 kertaa valittamassa tuloksesta. Ensin odoteltiin puoli vuotta, että silmät asettuvat. Sitten taas puoli vuotta. Kirurgi ei nähnyt mitään huomautettavaa eikä erilaisuutta, väitti, että silmien muotoon ei ole koskettu. Näin kai normaalisti onkin ja näin piti olla minullakin, mutta minulle tehtiin epätavallinen leikkaus, jossa 'löysää' ihoa vain kiristettiin, ilman suurempia rasvanpoistoja.

      Joka kerta maksoin uuden vastaanottomaksun
      käydessäni kirurgin pyynnöstä uudelleen ja uudelleen puhumassa samasta asiasta. Loukkaannuin, sillä tarkoitus oli ilmeisesti väsyttää asiakas rahastamalla ja siinä onnistuttiin. Kävin kahdella muulla kirurgilla ottamassa 'second opinionin' ja molemmat huomasivat silmien erilaisuuden. Kuitenkin heidän mielestään kannattaa harkita uutta leikkausta, koska tulos epävarma ja silmät entisestään pienenesivät.

      Kannattaa miettiä, ennen kuin leikkauttaa alaluomet. Yleensä silmät pienenevät jonkin verran. Olen oppinut erottamaan alaluomileikatut silmät muillakin. Itse vieläkin harmittelen päivää, kun päätin mennä alaluomileikkaukseen. Kaunistumisen sijaan tulos on päinvastainen ja vielä maksoin siitä.

      • Nimetön

        Mitään niin turhaa ja tyhmää kuin facelift en ole eläissäni tehnyt. Minäkin olen Eiran sairaalan asiakas, enkä kokemukseni perusteella voi allekirjoittaa sairaalan mainontaa "korkealuokkaista plastiikkakirurgiaa" tarjoavana yksikkönä. Minuakin juoksutettaisiin vain uusintatarkastuksissa, joissa olen muutenkin joutunut käymään tiuhaan tahtiin leikkaavan kirurgin virheiden vuoksi. Minullakin on fiilis, että tässä vain väsytetään mummoa, ei se kauaa jaksa valittaa. Silti aion valittaa toimenpiteestä kuluttajariitalautakuntaan, jonne kohtalotoverit eivät juurikaan asioitaan vie. Lopputulos lienee ennalta arvattavissa = huonosti käy, mutta ainakin osoitan sairaalalle ja lääkärille, mitä mieltä olen heidän toiminnastaan.


    • Alaluomet operoitu

      Koen saaneni paljon tietoa ja tukea muiden kirjoituksista ennen omaa leikkaustani, joten haluan vastavuoroisesti jakaa oman kokemukseni muille.

      Minulle tehtiin rasvanpoisto alaluomiin ja toipuminen oli nopeaa. Jo viidentenä päivänä leikkauksesta olin normaalisti liikenteessä (ravintola, teatteri, shoppailu,...). Olin varannut lomaa viikon verran ja se riittikin mainiosti. Mustelmia tuli hyvin vähän ja ne vaalenivat nopeasti. Turvotusta oli kolmena päivänä melkoisesti. Ennen leikkausta huolehdin runsaasta C- ja K-vitamiinin saannista (kaali, parsa, pinaatti) ja lopetin omega ja e-vitamiinipitoisten ruokien syönnin. Lisäksi aloitin arnica-kuurin jo viikkoa ennen leikkausta. Leikkauksen jälkeen haudoin silmiä hyvin tunnollisesti joka tunti (6-23) 15 minuuttia ja nukuin hyvin kohottavassa asennossa.

      • Käynyt!

        Toipuminen oli hidasta,yhdeksän kuukautta kesti paraneminen.Vuoden sisällä neljä eri kertaa lääkäri kontrolloi silmän aluseni.Nyt olen kyllä tyytyväinen alku asetelmaan nähden,postettiin tiukkaa jännettä sekä rasvakudosta,leikkaus oli tosi aiheellinen,ei lääkäri olisi muuten leikannutkaan.Kituen kyllä parani,haudoin kylmäpussilla sekä siliconi levyillä,edistää paranemista.Lääkäri oli hyvä ja huolehtivainen.


      • monster

        Kuulostaa hyvältä.. Kenellä kävit? Saiko leikkauksen yhteydessä silmänympärys rypyt kyytiä? Mites leikkausarvet..?
        Tarttis varata konsultaatioaika että pääsis näistä kammottavista silmänalusista vihdoin ja viimein! Paljonko maksoit leikkauksesta?


    • ja kulmakarvat

      Vaikuttaako silmäluomileikkaus kulmakarvojen asentoon? Eli jos ylimääräistä ihoa poistetaan luomesta, laskeutuvatko kulmakarvat alemmas?

      Omat kulmani ovat pikemminkin veltot eikä niissä ole erityistä rasvakertymää ja väsyneenä silmäluomet tekevät silmistä kolmiomaiset ja murheellisen näköiset.

      Tuottaako facelift siis paremman tuloksen "rasvattomalle" kuin pelkkä ylimääräisen ihon poisto luomista?

      Monella ikääntyneelläkin naisella on kulmakarvojen ulkosyrjät korkealla. Miten se on mahdollista kun jo painovoimakin vetää vanhaa ihoa maata kohden?

      Kaikki leikattuja?

      • kesäkatse

        Restylanella ja botoxilla kohotetaan kulmakarvoja myöskin ei kirurgisesti. Jompakumpa toimenpide edessä kunhan eka toivun silmäluomileikkauksestani....Kasvojen kohotukseen en suostu, vaikka sitä ehdoteltiin luomileikkauksessa. Olen liian nuori vielä moiseen operaatioon. Aira Samulista voitte huomata kuinka kireäksi iho on vedetty...muut tuon ikäiset mummot ovat ryppyisiä ja kurttuisia, niinkuin mummojen kuuluu olla :)


      • *****
        kesäkatse kirjoitti:

        Restylanella ja botoxilla kohotetaan kulmakarvoja myöskin ei kirurgisesti. Jompakumpa toimenpide edessä kunhan eka toivun silmäluomileikkauksestani....Kasvojen kohotukseen en suostu, vaikka sitä ehdoteltiin luomileikkauksessa. Olen liian nuori vielä moiseen operaatioon. Aira Samulista voitte huomata kuinka kireäksi iho on vedetty...muut tuon ikäiset mummot ovat ryppyisiä ja kurttuisia, niinkuin mummojen kuuluu olla :)

        Olen menossa yläluomien leikkaukseen. Leikkaus tehdään torstaina aamulla ja sunnuntaina pitäisi lähteä yhden päivän reissuun. Onnistuuko?? Ulkonäöllä ei ole väliä, eli voi olla mustan kirjavat silmät ja turvoksissakin, mutta voiko/uskaltaako jälkihoitojen vuoksi lähteä.
        Perusisin matkan muuten, mutta kun pitäisi olla matkanjohtajana.


      • Leikkauksesta 7 viikkoa
        ***** kirjoitti:

        Olen menossa yläluomien leikkaukseen. Leikkaus tehdään torstaina aamulla ja sunnuntaina pitäisi lähteä yhden päivän reissuun. Onnistuuko?? Ulkonäöllä ei ole väliä, eli voi olla mustan kirjavat silmät ja turvoksissakin, mutta voiko/uskaltaako jälkihoitojen vuoksi lähteä.
        Perusisin matkan muuten, mutta kun pitäisi olla matkanjohtajana.

        Hei! Jokainen leikkaus on tietysti yksilöllinen, samoin kun sen jälkimainingit. Jos minun olisi pitänyt noin pian lähteä ihmisten ilmoille, olisin käyttänyt aurinkolaseja. Tämä sen vuoksi, että ihmiset eivät olisi säikähtäneet. Turvotukseni varsinkin aamuisin oli aikamoista, eli värikkäät "kananmunat" haavojen ylä- ja alapuolilla. Turvotusta olisi vähentänyt, jos olisin osannut nukkua puoli-istuvassa asennossa. Kipuja minulla ei ollut ollenkaan. Kannustan kuitenkin sinua lähtemään matkalle! Vaikka olet matkanjohtaja, kieltäydy kaikista tavaroiden nosteluista ja kumarteluista. Erittäin hyvää matkaa!!
        Ps. laitoin tänään ensimmäistä kertaa ripsiväriä= oli ihanaa, kun ei tarvinnutkaan rypistää ja nostaa otsanahkaa nähdäkseen, mitä on meikkaamassa....


      • ******
        Leikkauksesta 7 viikkoa kirjoitti:

        Hei! Jokainen leikkaus on tietysti yksilöllinen, samoin kun sen jälkimainingit. Jos minun olisi pitänyt noin pian lähteä ihmisten ilmoille, olisin käyttänyt aurinkolaseja. Tämä sen vuoksi, että ihmiset eivät olisi säikähtäneet. Turvotukseni varsinkin aamuisin oli aikamoista, eli värikkäät "kananmunat" haavojen ylä- ja alapuolilla. Turvotusta olisi vähentänyt, jos olisin osannut nukkua puoli-istuvassa asennossa. Kipuja minulla ei ollut ollenkaan. Kannustan kuitenkin sinua lähtemään matkalle! Vaikka olet matkanjohtaja, kieltäydy kaikista tavaroiden nosteluista ja kumarteluista. Erittäin hyvää matkaa!!
        Ps. laitoin tänään ensimmäistä kertaa ripsiväriä= oli ihanaa, kun ei tarvinnutkaan rypistää ja nostaa otsanahkaa nähdäkseen, mitä on meikkaamassa....

        Kiitos sinulle vastauksestasi (7 viikkoa leikkauksesta).

        Joo, aurinkolasit on jo katsottuna valmiiksi.

        Mukava, kun olet tyytyväinen leikkaukseen.


      • kopikone
        ****** kirjoitti:

        Kiitos sinulle vastauksestasi (7 viikkoa leikkauksesta).

        Joo, aurinkolasit on jo katsottuna valmiiksi.

        Mukava, kun olet tyytyväinen leikkaukseen.

        Ainakin 10 päivää menee, että turvotus on laskenut...1kk menee, että ovat jokseenkin parantuneet kokonaan, mutta 2-3kk menee, että arvet ovat pehmentyneet ja punoitus niistä hävinnyt...1-vuoden kuluttua on nähtävissä lopullinen tulos...paraneminen kysyy sitkeyttä =)


      • Anonyymi
        kesäkatse kirjoitti:

        Restylanella ja botoxilla kohotetaan kulmakarvoja myöskin ei kirurgisesti. Jompakumpa toimenpide edessä kunhan eka toivun silmäluomileikkauksestani....Kasvojen kohotukseen en suostu, vaikka sitä ehdoteltiin luomileikkauksessa. Olen liian nuori vielä moiseen operaatioon. Aira Samulista voitte huomata kuinka kireäksi iho on vedetty...muut tuon ikäiset mummot ovat ryppyisiä ja kurttuisia, niinkuin mummojen kuuluu olla :)

        Botox ei todellakaan kohota, vaan halvaannuttaa lihakset otsassa, niin et tulee tod vasyneen nakoiseksi. Itsella ongelmana yli aktiivinen lihas toisessa kulmassa. Leikkaukseen myos menossa. Ja loppuelaman ajan botoxia kulmaan, etta vihdoin nayttaa silmat samalta.


    • pussisilmä

      Minulla on kohta neljä viikkoa leikkauksesta (ylä- ja alaluomet). Silmänaluset ovat niin arat, ettei niihin voi paljoa meikkivoiteita levittää. Alapuolen silmäpussien ulko laidoissa on kovia kyhmyjä. Olen kysellyt lääkäriltä Tallinnasta neuvoa. Piti ostaa arpivoide 25 euroa ja olin jo ostanut heidän suosittelemansa voiteen 98 euroa. Tänään laitoin taas kuvat silmistäni ja nyt ostetaan kortisonivoidetta. Silmät ovat turvoksissa ja pahan näköiset. Onneksi en ole nyt työelämässä. Jospa tämä tästä vielä iloksi muuttuu. Onko kellään kokemusta näistä kovista möykyistä arpien alapuolella?

      • Voi_olla_muutakin

        Laitettiinko sinne ns. itsestään sulavia ompeleita? Minulta on leikattu vain yläluomet ja niihin käytettiin poistettavaa ommelta. Tuo yhtenäinen lanka vedettiin pois viikon kuluttua, eikä jäänyt mitään möykkyjä. Toisenlaisessa leikkauksessa taas käytettiin sulavaa lankaa ja ne tuntui pitkään möykkyinä kudosten sisällä kunnen sulivat kokonaan pois.


    • pattisilmä

      Yläluomet leikattu kolmisen viikkoa sitten. Ihmettelen ihmisten nopeita parantumisia sillä omat silmäni eivät todellakaan ole edustuskunnossa. Varsinkin toinen silmä on parantunut huomattavasti hitaammin kuin toinen. Silmien kirvely ja alituinen räpsyttely on nyt vasta vähenevään päin ja kosteutustippojakaan ei tarvitse niin usein laittaa. Luulin jo yhdessä vaiheessa kirurgin pilanneen näköni.
      Luomivaossa olevat arvet ovat pienentyneet mutta ovat punaiset eikä toivoakaan laittaa luomiväriä ties kuinka pitkään aikaan. Mutta nämä luomivaossa olevat arvet eivät minua haittaa sillä ne eivät näy jollen pidä silmiä kiinni ihmisten edessä. Mikä haittaa kovastikin, on arvet jotka ulottuvat reilusti silmäkulman yli . Toisessa silmässä vielä siinä leikkaushaavan päässä on hirveä nuppineulanpään kokoinen patti joka näkyy! Onko kenelläkään KOKEMUSTA milloin se tasoittuu? Tässä ko. silmässä on molemmissa silmäkulmissa ilmeisesti tikkejä jotka eivät ole sulaneet. Samoin tämä silmä on muutenkin parantunut viikon jäljessä toisesta. On edelleen turvonneempi ja punaisempi. Mustelmia minulle ei tullut lainkaan mutta vieläkin on turvotusta. Jos nyt nuo patit tasoittuisi sillä on alkanut kaduttamaan koko leikkaus.
      Juu ja kaikenlaisiin peiteaineisiin sekä arpivoiteisiin olen saanut kulumaan jo yli 100 e.

      • Oudolta_tuntuu

        Laitettiinko sinulle tosiaan sulavia ompeleita eikä ompeleita poistettu? Minulla käytettiin poistettavaa lankaa ja ommel tehtiin yhtenevällä ompeleella. Silloin langan päihin tulee vain solmut. Ommel poistetaan (hoitajan toimesta) noin viikon kuluttua, katkaisemalla toisesta päästä solmu ja vetämällä vastakkaisesta päästä yhtäjaksoinen lanka pois. Tuli mieleen että olisiko sinulla samoin ja siellä "patissa" on langan solmu sisällä ja sulamaton lanka ärsyttää leikkaushaavaa. Yleensä yläluomileikkauksissa ei käytetä sulavaa lankaa koska luomet paranee nopeasti eikä ne tarvitse ompeleiden tukea pitkää aikaa. Sait ohjeet leikkauksen jälkeen milloin ompeleet poistetaan jos se on tarpeen. Mainittakoon että sulavan ommelaineen häviäminen kestää melko pitkään ja sen ajan leikkaushaavassa tuntuu kaikenlaisia "möykkyjä".
        Jotkut on kylläkin valitelleet että silmän ulkonurkkaan on jäänyt leikkauksen jäljiltä näkyvä "vekki", mutta siitähän voi valittaa jälkitarkastuksessa jos sellainen on sovittu. Muuten pitää ottaa yhteyttä leikanneeseen lääkäriin.


      • pattisilmä

        Terveydenhoitaja poisti ompeleet sovitusti leikkauksesta. En tiedä miksi ulkonurkkiin jäi patit, niitähän ei näkynyt heti tikkien poiston jälkeen sillä ulkonurkat teipattiin ja se haavateippi piti olla pari päivää. Se vekkikään ei niinkään haittaa sillä ajan myötä varmasti vaalenee mutta patit häiritsee ja kyllä, olen nyt tilannut jälkitarkastusajan. Oudolta tuntuu minustakin..


    • vuosi.leikkauksesta

      Arvista ei kannata murehtia. Ne katoavat ajan kanssa täysin näkymättömiksi, myös silmäluomien yli menevät.

      • Anonyymi

        ei pidä paikkaansa..


    • Anonyymi

      Mulle tehtiin yläluomileikkaus ja samalla kyynelurien täyttö Beloterolla viikko sitten, Silmät on edelleen turvonneet ja punaiset, silmänaluset mustelmilla ja mikä pahinta toisen silmän alla pallukka, jonka epäilen olevan täyteainetta. Silmät on hirveen näköiset ja syvällä päässä. Olisin jättänyt tekemättä jos olisin tiennyt lopputuloksen.

      • Anonyymi

        Sama tilanne minullakin. Leikkautin yläsilmäluomeni kymmeniä vuosia sitten, ja kaduin ihan heti sitä. Ja kadun vieläkin sitä. Silmäni olivat mantelin muotoiset, mutta ne muuttuivat pyöreiksi ja tosi syvällä oleviksi leikkauksen jälkeen. Silmäni näyttävät vieläkin siltä, että ne tapittavat. Ja ihoa kiristää vieläkin. Kulmakarvat laskeutuivat lähelle silmiä. Lisäksi kun sulkee silmät, kun on kirkas auringon paiste, niin aurinko paistaa luomien läpi. Rasva suojeli valolta, mutta se poistettiin. Silmäluomileikkauksen tuntee koko ajan. Oli kyllä elämäni pahin virhe, että menin siihen leikkaukseen tietämättä, mitä siinä tapahtuu. Muiden kokemuksia ja kuvia olisin halunnut nähdä ensin. Siihen aikaan ei ollut tietokoneita. Leikkaus pilasi monet elämäni tärkeimmistä asioista ja suunnitelmista. Mutta se on jo toinen tarina, josta en nyt enempää lähde kertomaan. Mutta ei olisi kannattanut mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tilanne minullakin. Leikkautin yläsilmäluomeni kymmeniä vuosia sitten, ja kaduin ihan heti sitä. Ja kadun vieläkin sitä. Silmäni olivat mantelin muotoiset, mutta ne muuttuivat pyöreiksi ja tosi syvällä oleviksi leikkauksen jälkeen. Silmäni näyttävät vieläkin siltä, että ne tapittavat. Ja ihoa kiristää vieläkin. Kulmakarvat laskeutuivat lähelle silmiä. Lisäksi kun sulkee silmät, kun on kirkas auringon paiste, niin aurinko paistaa luomien läpi. Rasva suojeli valolta, mutta se poistettiin. Silmäluomileikkauksen tuntee koko ajan. Oli kyllä elämäni pahin virhe, että menin siihen leikkaukseen tietämättä, mitä siinä tapahtuu. Muiden kokemuksia ja kuvia olisin halunnut nähdä ensin. Siihen aikaan ei ollut tietokoneita. Leikkaus pilasi monet elämäni tärkeimmistä asioista ja suunnitelmista. Mutta se on jo toinen tarina, josta en nyt enempää lähde kertomaan. Mutta ei olisi kannattanut mennä.

        Tuntuu vähän oudolta että silmäluomista voidaan poistaa rasvaa tasaisesti luomilta (varjostaisi suljettuna). Minullakin otettiin rasvaa pois, mutta se oli sisänurkassa pallurana.

        Hieman ihmetyttää että olet halunnut leikkauttaa mantelinmuotoiset silmät pois. Minulla oli yläluomet painuneet ja silmät kolmiomalliset. Leikkaustarve oli todellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu vähän oudolta että silmäluomista voidaan poistaa rasvaa tasaisesti luomilta (varjostaisi suljettuna). Minullakin otettiin rasvaa pois, mutta se oli sisänurkassa pallurana.

        Hieman ihmetyttää että olet halunnut leikkauttaa mantelinmuotoiset silmät pois. Minulla oli yläluomet painuneet ja silmät kolmiomalliset. Leikkaustarve oli todellinen.

        En halunnutkaan leikkauttaa mantelunmuotoisia silmiäni pois. Halusin vain tuskin huomattavan pienen noston luomille. Mutta lääkäri ymmärsi täysin väärin. Mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Hiusten leikkauksen epäonnistuminen on vain ohimenevää. Hiukset kasvavat takaisin, mutta plastiikkakirurgin leikkaukset eivät palaa ennalleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4756
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3394
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3192
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3037
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2965
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2826
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      44
      2717
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      235
      2508
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2286
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      53
      2276
    Aihe