Kysymys ateisteille

ärsyttää

Joo elikkä en tahdo nyt alkaa kiistelemään mistään, että onko joku jumala luonut maailman, vaiko big bang vai onko kaikki aina ollut näin jne. Mutta eräs asia ottaa pattiin:

"Minkä tähden ateistit eivät voi hyväksyä sitä, jos joku vain kuuluu kirkkoon ja uskoo siihen?"

Itse en ole ikinä valittanut ystävillenikään, kun ovat kirkosta eronneet enkä tuputa omia ajatuksiani. Mutta onko oikeasti sellaisia ateisteja, jotka osaavat käyttäytyä kypsästi ja hyväksyä muiden erilaisuuden?

Ärsyttää kun jotkut ateistit jatkuvaan änkyttävät omista näkemyksistään 24/7 ja naljailevat sen minkä ehtivät. Onko tuo nyt niin kuoleman vaarallista, jos ei usko samaan asiaan kuin ystävänsä? Miettikää tuota aina edes hetki, ennen kuin alatte vinisemään ateistin mahtavuudesta.

Harvemmin olen nähnyt jonkun papin tuputtamassa raamattu tarinoita ateisteille...sori jos kuulostin ärsyttävältä jne...mutta esim. itselläni on tyttöystävä joka on ateisti ja hyvin menee, kun ei tuosta pikkuerosta välitetä =) ...vastailkaa

27

807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Atte Ateisti

Tulit ihan ateismi-palstalle asti ärsyyntymään?

Miksi?

• ärsyttää

mistäköhän osiosta saan ateisteilta vastauksia kysymykseeni parhaiten? Ateismi...eli siksi tänne ja koska mielessäni on pyörinyt tuo kysymys jo jonkun aikaa, niin täytyyhän se tietysti kysyä ;)

• e.k.v_

Pata se kattilaa soimaa. Miksi ateisteja alituiseen haukutaan moraalittomiksi paskoiksi ja sen sellaista? Miksi kaikki maailman paha muka johtuu ateismista?

Minulle on suoraan sanottuna aivan yks ja paskan hailea uskotko johonkin jumalaan. Se ei ole minulta pois, eikä uskosi tai uskonnottomuutesi minulle myöskään mitään anna.

Jos kuitenkin alat uskontoasi minulle toitottamaan tai lehdessä pauhaamaan että uskontosi on se ainoa hyvä ja kaikki paha johtuu sitten niistä muista niin mennään yli sellaisen rajan jossa on turha kunnioitusta vaatia.

Jatka uskomistasi minun puolestani. En minä halua tulla sinun ovellesi väittämään että uskot väärin. Ikävä kyllä jotkut käyvät minun ovellani sellaista tekemässä.

• "Minkä tähden ateistit eivät voi hyväksyä sitä, jos joku vain kuuluu kirkkoon ja uskoo siihen?"

Ai ateistit eivät hyväksy? Oletko kysynyt varmasti kaikilta ateisteilta? Minä nimittäin hyväksyn sen. Jos joku haluaa kuulua kirkkoon ja uskoa siihen touhuun niin siitä vaan, antaa mennä. En estele. Suvussani enemmistö kuuluu kirkkoon ja sukujuhlat ovat tyypillisesti kristillisiä, mutta osallistun niihin mukisematta, vaikka periaatteellisella tasolla vastustan valtionuskontoa.

Ja mainitsit siitä että tyttöyustäväsi on ateisti. Minulla se on taas niinpäin että minä olen ateisti, mutta kumppanini kristitty, ja olen aiemminkin seurustellut kristittyjen kanssa.

Suosittelisin avartamaan näkemystä hieman, sillä meitä ateisteja on monenlaisia. Jotkut ehkä eivät hyväksy kristillisyyttä lainkaan, toiset hyväksyvät sen, ja niin edelleen. Miksi sinun pitää sulloa kaikki ateistit samaan muottiin ja sitten syyllistää meitä ahdasmielisyydestä? Onko tämä taas niitä tilanteita joihin sopii "roska veljen silmässä, kun omassasi on hirsi" -vertauskuva?

• Kössönöm

Jos asia olisi niin, että kirkko ja valtio olisivat erillään ja kaikki kirkon etuoikeuden suhteessa muihin järjestöihin purettu ja uskonnolliset järjestöt olisivat järjestöjä muiden joukossa, eikä alaikäisiä saisi liittää kirkkoon, eikä kouluissa olisi uskonnonopetusta, eikä laissa jumalanpilkkapykälää....., niin silloin ihan ok.

"Itse en ole ikinä valittanut ystävillenikään, kun ovat kirkosta eronneet enkä tuputa omia ajatuksiani."

- Huom! eronneet, kun heidät on siihen alaikäisinä ensin liitetty!

• DarkNH

uskossa. Uskovaiset on vaan periaatteessa väärässä. Saat sinä olla väärässä. Ymmärrän ihan hyvin miksi jotkut on uskossa.

• meep

"Ärsyttää kun jotkut ateistit jatkuvaan änkyttävät omista näkemyksistään 24/7 ja naljailevat sen
      minkä ehtivät."

Hanki parempia kavereita. Käytöstavoista toi riippuu eikä ateismista.

• vihtuilija

Jos joku kuuluu kirkkoon ja uskoo siihen ärsyttää saman verran kun että jos joku kuuluu vaikkapa kokoomukseen ja uskoo siihen. Aikalailla neutraali suhtautuminen minulla, luulisin.

Mutta esimerkkiäni jatkaen;kokoomus/kokoomuslainen ei tiettävästi luokittele ei-kokoomuslaisia pahaksi joka tarttee tappaa pois, tai jos luokitteleekin niin ei sitä julkisesti ilmoita. Kokoomus ei myöskään tuputa pakkokastetta kokoomuslaisuuteen vastasyntyneille. Esimerkiksi kristinusko/kirkko/kristinuskovainen pyrkii leimaamaan JOKAISEN kristinuskoon kuulumattoman pahaksi.

Toki on muitakin syitä kuten se, että kirkko käyttää valtaa myös kirkkoon kuulumattomien asioihin perusteenaan jäseniensä määrä. Ärsyttää se että kirkko saa käyttää valtaansa kirkkoon kuulumattomiin ilman että sitä koskee poliittisille puolueille ja niiden vallankäytölle säädettyjä rajoitteita. Onneksi kirkon valta on ollut pitkään voimakkaassa laskusuhdanteessa.

Kyse on vain ja ainoastaan kirkon/uskonnon vallan minimoimisesta yhteiskuntaan/ihmisiin. Senkus kuulut uskonnolliseen yhteisöön, mutta älä päätä minun asioistani, äläkä anna kirkollesi valtaa päättää minun asioistani!

• Kyllä kokoomuslainen on vielä pahempi kuin uskis ;o)

• apina

Kunhan et tuputa uskontoasi muille tai puhu jatkuvasti jeesuksesta, jeesus sitä jeesus tätä. Se ärsyttää.

• Ristinkaataja

"Minkä tähden ateistit eivät voi hyväksyä sitä, jos joku vain kuuluu kirkkoon ja uskoo siihen?"

Kysymys on vääristynyt, joten se ei ansaitse vastausta.

"Ärsyttää kun jotkut ateistit jatkuvaan änkyttävät omista näkemyksistään 24/7 ja naljailevat sen minkä ehtivät."

Sinun ihanneyhteiskuntasi on siis sellainen, jossa kukaan ei esitä omia näkemyksiään.

Miksi ateistien näkemysten esittäminen eroaisi muusta yhteiskunnalllisesta debatista? Oppositio esittää näkemyksiää hallitukselle, hallitus esittää näkemyksiä oppositiolle, köyhät esittävät näkemyksiä rikkaille, rikkaat esittävät näkemyksiä köyhille, johtahat esittävät näkemyksiä työntekijöille, työntekijät esittävät näkemyksiä johtajille, uskovaiset esittävät näkemyksiä ateisteille, ATEISTIT ESITTÄVÄT NÄKEMYKSIÄ USKOVAISILLE

Miksi valitat siitä kun ateistit esittävät näkemyksiään, kun yhteiskunta on täynnä näkemyksiä esittäviä tahoja? Sinä tulit tänne ja esitit näkemyksen.

• ärsyttää

Olenko kieltänyt kokonaan omien näkemysten esittämisen? Enpä ainakaan niin tekstissäni kirjoittanut. Pointti on vain se että väkisin ei tarvitse toiselle asiaa tuputtaa jos sen on jo kerran sanonut. On aivan kaksi eri asiaa,että kertooko oman mielipiteensä ja kenties neuvottelee siitä asiallisesti, vaiko lapsellisesti änkyttää omaa näkemystään ja toiselle naljailee asiasta. En usko että työpaikoillakaan pomot mainitsevat työntekijöille mielipiteitään kerta toisensa jälkeen.

• Ristinkaataja
        ärsyttää kirjoitti:

Olenko kieltänyt kokonaan omien näkemysten esittämisen? Enpä ainakaan niin tekstissäni kirjoittanut. Pointti on vain se että väkisin ei tarvitse toiselle asiaa tuputtaa jos sen on jo kerran sanonut. On aivan kaksi eri asiaa,että kertooko oman mielipiteensä ja kenties neuvottelee siitä asiallisesti, vaiko lapsellisesti änkyttää omaa näkemystään ja toiselle naljailee asiasta. En usko että työpaikoillakaan pomot mainitsevat työntekijöille mielipiteitään kerta toisensa jälkeen.

"Pointti on vain se että väkisin ei tarvitse toiselle asiaa tuputtaa jos sen on jo kerran sanonut."

Ja missä ateistit ovat väkisin tuputtaneet? Onko joku puukolla uhaten pakottanut sinut tälle palstalle?

"On aivan kaksi eri asiaa,että kertooko oman mielipiteensä ja kenties neuvottelee siitä asiallisesti, vaiko lapsellisesti änkyttää omaa näkemystään ja toiselle naljailee asiasta."

Vika on kokonaan sinussa jos luulet ateistien edustavan jälkimmäistä mallia. Vääristyneet mielikuvat ovat vääristyneen mielen ongelma.

• ärsyttää
        Ristinkaataja kirjoitti:

"Pointti on vain se että väkisin ei tarvitse toiselle asiaa tuputtaa jos sen on jo kerran sanonut."

Ja missä ateistit ovat väkisin tuputtaneet? Onko joku puukolla uhaten pakottanut sinut tälle palstalle?

"On aivan kaksi eri asiaa,että kertooko oman mielipiteensä ja kenties neuvottelee siitä asiallisesti, vaiko lapsellisesti änkyttää omaa näkemystään ja toiselle naljailee asiasta."

Vika on kokonaan sinussa jos luulet ateistien edustavan jälkimmäistä mallia. Vääristyneet mielikuvat ovat vääristyneen mielen ongelma.

"" "Pointti on vain se että väkisin ei tarvitse toiselle asiaa tuputtaa jos sen on jo kerran sanonut."

Ja missä ateistit ovat väkisin tuputtaneet? Onko joku puukolla uhaten pakottanut sinut tälle palstalle? ""

-Jatkuvaan saa kuulla melkein kysymättäkin useilta ateisteilta heidän mielipiteensä liki kolmeen kertaan, ja saa kuulla olevansa idiootti,moraaliton,aivojansa käyttämätön hölmö.

"" "On aivan kaksi eri asiaa,että kertooko oman mielipiteensä ja kenties neuvottelee siitä asiallisesti, vaiko lapsellisesti änkyttää omaa näkemystään ja toiselle naljailee asiasta."

Vika on kokonaan sinussa jos luulet ateistien edustavan jälkimmäistä mallia. Vääristyneet mielikuvat ovat vääristyneen mielen ongelma.""

-Viittasin kyllä tuolla siihen, kun sanoit että ateistit vain kiltisti sanovat mielipiteensä. Ja enpä usko että vika on minussa kun en ole uskoani muille tuputtanutkaan ja tämä on ensimmäinen kerta kun sanon julkisesti mielipiteitäni.

Vai onko vika silti minun? hmmmmh....olet kyllä aika fiksu, kun sanot että ateistit naljailevat sen vuoksi, kun me jotkut pidämme uskomme omana asianamme...vai tarkoitatko että ateistit siis lopettaisivat naljailun senn myötä, kun minun kaltaiseni ihmiset naljailevat yhtä paljon ateisteille? Kuulostaapa järkevältä!

• Ristinkaataja
        ärsyttää kirjoitti:

"" "Pointti on vain se että väkisin ei tarvitse toiselle asiaa tuputtaa jos sen on jo kerran sanonut."

Ja missä ateistit ovat väkisin tuputtaneet? Onko joku puukolla uhaten pakottanut sinut tälle palstalle? ""

-Jatkuvaan saa kuulla melkein kysymättäkin useilta ateisteilta heidän mielipiteensä liki kolmeen kertaan, ja saa kuulla olevansa idiootti,moraaliton,aivojansa käyttämätön hölmö.

"" "On aivan kaksi eri asiaa,että kertooko oman mielipiteensä ja kenties neuvottelee siitä asiallisesti, vaiko lapsellisesti änkyttää omaa näkemystään ja toiselle naljailee asiasta."

Vika on kokonaan sinussa jos luulet ateistien edustavan jälkimmäistä mallia. Vääristyneet mielikuvat ovat vääristyneen mielen ongelma.""

-Viittasin kyllä tuolla siihen, kun sanoit että ateistit vain kiltisti sanovat mielipiteensä. Ja enpä usko että vika on minussa kun en ole uskoani muille tuputtanutkaan ja tämä on ensimmäinen kerta kun sanon julkisesti mielipiteitäni.

Vai onko vika silti minun? hmmmmh....olet kyllä aika fiksu, kun sanot että ateistit naljailevat sen vuoksi, kun me jotkut pidämme uskomme omana asianamme...vai tarkoitatko että ateistit siis lopettaisivat naljailun senn myötä, kun minun kaltaiseni ihmiset naljailevat yhtä paljon ateisteille? Kuulostaapa järkevältä!

"-Jatkuvaan saa kuulla melkein kysymättäkin useilta ateisteilta heidän mielipiteensä liki kolmeen kertaan, ja saa kuulla olevansa idiootti,moraaliton,aivojansa käyttämätön hölmö."

Ei ole totta. Kärsit ilmeisesti jonkinlaisista harhoista.

Saat kyllä kuulla olevasi aivojansa käyttämätön hölmö jos ITSE HAKEUDUT jauhamaan paskaa paikkaan, jossa on ateisteja. Vähän niin kuin oppositiopoliitikko saa kuulla olevansa hölmö, jos hän hakeutuu puhumaan paskaa paikkaan, jossa on hallityspoliitikkoja. Se on täysin luonnollista eikä siitä pidä valittaa.

Mutta tuo ajatuksesi, että ateistit jotenkin erityisen paljon, muita ryhmiä enemmän jauhaisi naljaillen omaa sanomaansa kenenkään kysymyttä, on täysin harhainen. Oikeastaan ateisteissa on enemmän niitä, jotka eivät voisi olla vähempään kiinnostuneita siitä mihin toiset uskoo, kun taas uskovaisten ryhmien keskuudessa on paljon tuputtajia. Milloin viimeksi olet nähnyt ateistin jakavan lentolehtisiä ateismin puolesta?

"-Viittasin kyllä tuolla siihen, kun sanoit että ateistit vain kiltisti sanovat mielipiteensä."

En ole sanonut, että ateistit vain kiltisti sanovat mielipiteensä.

"olet kyllä aika fiksu, kun sanot että ateistit naljailevat sen vuoksi, kun me jotkut pidämme uskomme omana asianamme"

En ole sanonut niin.

"vai tarkoitatko että ateistit siis lopettaisivat naljailun senn myötä, kun minun kaltaiseni ihmiset naljailevat yhtä paljon ateisteille? Kuulostaapa järkevältä!"

Hourailet. Ota lääkkeet.

• ärsyttää
        Ristinkaataja kirjoitti:

"-Jatkuvaan saa kuulla melkein kysymättäkin useilta ateisteilta heidän mielipiteensä liki kolmeen kertaan, ja saa kuulla olevansa idiootti,moraaliton,aivojansa käyttämätön hölmö."

Ei ole totta. Kärsit ilmeisesti jonkinlaisista harhoista.

Saat kyllä kuulla olevasi aivojansa käyttämätön hölmö jos ITSE HAKEUDUT jauhamaan paskaa paikkaan, jossa on ateisteja. Vähän niin kuin oppositiopoliitikko saa kuulla olevansa hölmö, jos hän hakeutuu puhumaan paskaa paikkaan, jossa on hallityspoliitikkoja. Se on täysin luonnollista eikä siitä pidä valittaa.

Mutta tuo ajatuksesi, että ateistit jotenkin erityisen paljon, muita ryhmiä enemmän jauhaisi naljaillen omaa sanomaansa kenenkään kysymyttä, on täysin harhainen. Oikeastaan ateisteissa on enemmän niitä, jotka eivät voisi olla vähempään kiinnostuneita siitä mihin toiset uskoo, kun taas uskovaisten ryhmien keskuudessa on paljon tuputtajia. Milloin viimeksi olet nähnyt ateistin jakavan lentolehtisiä ateismin puolesta?

"-Viittasin kyllä tuolla siihen, kun sanoit että ateistit vain kiltisti sanovat mielipiteensä."

En ole sanonut, että ateistit vain kiltisti sanovat mielipiteensä.

"olet kyllä aika fiksu, kun sanot että ateistit naljailevat sen vuoksi, kun me jotkut pidämme uskomme omana asianamme"

En ole sanonut niin.

"vai tarkoitatko että ateistit siis lopettaisivat naljailun senn myötä, kun minun kaltaiseni ihmiset naljailevat yhtä paljon ateisteille? Kuulostaapa järkevältä!"

Hourailet. Ota lääkkeet.

No tuollaa ajattelu tavalla nähtävästi kaikkialla on ateisteja.Kun niin tylsää näyttää sinulla olevan, niin surffaileppa hetki vaikka foorumeilla, joilla on puhuttu näistä asioista ja näet että valtaosa ateisteista on työntämässä kapuloita rattaisiin.

Jo ensimmäisestä vastausviestistäsi huomasi, ettet oikein ymmärrä aina toisen tekstin, etkä nähtävästi omasikaan tekstin viestimää kuvaa/sisältöä. Otat tämän aivan liian henkilökohtaisesti, hanki elämä.

• Ristinkaataja
        ärsyttää kirjoitti:

No tuollaa ajattelu tavalla nähtävästi kaikkialla on ateisteja.Kun niin tylsää näyttää sinulla olevan, niin surffaileppa hetki vaikka foorumeilla, joilla on puhuttu näistä asioista ja näet että valtaosa ateisteista on työntämässä kapuloita rattaisiin.

Jo ensimmäisestä vastausviestistäsi huomasi, ettet oikein ymmärrä aina toisen tekstin, etkä nähtävästi omasikaan tekstin viestimää kuvaa/sisältöä. Otat tämän aivan liian henkilökohtaisesti, hanki elämä.

"No tuollaa ajattelu tavalla nähtävästi kaikkialla on ateisteja."

Millä ajattelutavalla?(Yhdyssana muuten)

"niin surffaileppa hetki vaikka foorumeilla, joilla on puhuttu näistä asioista ja näet että valtaosa ateisteista on työntämässä kapuloita rattaisiin."

Ja minunko pitäisi nyt arvata mitä nämä kyseiset foorumit ovat? Mitä asioita tarkoitat?("surffailepa" kirjoitetaan muuten yhdellä p-kirjaimella)

"Jo ensimmäisestä vastausviestistäsi huomasi, ettet oikein ymmärrä aina toisen tekstin, etkä nähtävästi omasikaan tekstin viestimää kuvaa/sisältöä."

Haha! Katsohan peiliin. Ei nimittäin ole ainoakaan esittämäni argumentti läpäissyt paksua kalloasi. Etkö todellakaan ymmärrä, että aloitusviestisi sanoma on pahasti vääristynyt?

• ärsyttää
        Ristinkaataja kirjoitti:

Millä ajattelutavalla?(Yhdyssana muuten)

"niin surffaileppa hetki vaikka foorumeilla, joilla on puhuttu näistä asioista ja näet että valtaosa ateisteista on työntämässä kapuloita rattaisiin."

Ja minunko pitäisi nyt arvata mitä nämä kyseiset foorumit ovat? Mitä asioita tarkoitat?("surffailepa" kirjoitetaan muuten yhdellä p-kirjaimella)

"Jo ensimmäisestä vastausviestistäsi huomasi, ettet oikein ymmärrä aina toisen tekstin, etkä nähtävästi omasikaan tekstin viestimää kuvaa/sisältöä."

Haha! Katsohan peiliin. Ei nimittäin ole ainoakaan esittämäni argumentti läpäissyt paksua kalloasi. Etkö todellakaan ymmärrä, että aloitusviestisi sanoma on pahasti vääristynyt?

Lapsellista alkaa turvautumaan typojen etsimiseen, kun ei keksi mitään puolustuksekseen sanomista.

• Ristinkaataja
        ärsyttää kirjoitti:

Lapsellista alkaa turvautumaan typojen etsimiseen, kun ei keksi mitään puolustuksekseen sanomista.

Kyseiset virheet eivät olleet typoja. Typo tarkoittaa lyöntivirhettä. Virheesi olivat kieliopissa, ei sorminäppäryydessä.

Mielenkiintoista, että väität minun turvautuneen argumenttien puutteessa vain typojen etsimiseen. Viestissäni nimittäin oli paljon muutakin sisältöä. Olisikohan taas kyseessä uskovaisille tyypillinen valikoiva lukutapa?

Laitanpa saman viestin ilman ilmoituksia kielioppivirheistäsi. Ehkä tällä kertaa huomaat, että seassa oli paljon muutakin. Uskovaisten kanssa keskusteltaessa on aina vaarana, että uskovaisen huomio kiinnittyy vääriin asioihin. Siksi pitäisi olla tarkkana.

-----------

Millä ajattelutavalla?

Ja minunko pitäisi nyt arvata mitä nämä kyseiset foorumit ovat? Mitä asioita tarkoitat?

• ärsyttää
        Ristinkaataja kirjoitti:

Kyseiset virheet eivät olleet typoja. Typo tarkoittaa lyöntivirhettä. Virheesi olivat kieliopissa, ei sorminäppäryydessä.

Mielenkiintoista, että väität minun turvautuneen argumenttien puutteessa vain typojen etsimiseen. Viestissäni nimittäin oli paljon muutakin sisältöä. Olisikohan taas kyseessä uskovaisille tyypillinen valikoiva lukutapa?

Laitanpa saman viestin ilman ilmoituksia kielioppivirheistäsi. Ehkä tällä kertaa huomaat, että seassa oli paljon muutakin. Uskovaisten kanssa keskusteltaessa on aina vaarana, että uskovaisen huomio kiinnittyy vääriin asioihin. Siksi pitäisi olla tarkkana.

-----------

Millä ajattelutavalla?

Ja minunko pitäisi nyt arvata mitä nämä kyseiset foorumit ovat? Mitä asioita tarkoitat?

Typolla monesti viitataan myös kielioppi virheisiinkin tai ylipäätään minkäänlaisiin virheisiin teksteissä. Ja tulin vain yhtä kysymystä alunperin kysymään, enkä jonkun pilkun viilaajan kanssa inttämään, en vastaa jatkossa seuraaviin viesteihisi.

"Millä ajattelutavalla?"
        -että itse menen jauhamaan paskaa väärään seuraan, sillä joka paikassa saan kuulla sitä samaa ateisti jauhantaa, eli jos tällöin ateistit ovat kaikkialla niin ettekö voisi tottua elämään uskovaisten kanssa?

Ja löydät foorumeja aiheesta yksinkertaisesti googlettamalla.

Ja jos aloitusviestistäni puhutaan, niin itsekkin yleistät toistuvasti.

• Ristinkaataja
        ärsyttää kirjoitti:

Typolla monesti viitataan myös kielioppi virheisiinkin tai ylipäätään minkäänlaisiin virheisiin teksteissä. Ja tulin vain yhtä kysymystä alunperin kysymään, enkä jonkun pilkun viilaajan kanssa inttämään, en vastaa jatkossa seuraaviin viesteihisi.

"Millä ajattelutavalla?"
        -että itse menen jauhamaan paskaa väärään seuraan, sillä joka paikassa saan kuulla sitä samaa ateisti jauhantaa, eli jos tällöin ateistit ovat kaikkialla niin ettekö voisi tottua elämään uskovaisten kanssa?

Ja löydät foorumeja aiheesta yksinkertaisesti googlettamalla.

Ja jos aloitusviestistäni puhutaan, niin itsekkin yleistät toistuvasti.

"sillä joka paikassa saan kuulla sitä samaa ateisti jauhantaa"

Tuo on massiivinen vale. Et varmasti saa kuulla joka paikassa ateistien jauhantaa, ellet omalla käytökselläsi sellaista puoleesi vedä. Hyvin hyvin mariginaalisissa olosuhteissa saa pyytämättään ateistit verbaalisesti kimppuunsa. En oikeastaan keksi ainoatakaan tilannetta tai paikkaa, joissa ateistit yleisesti tulisivat pätemään pyytämättä. Voitko antaa esimerkin? Lähikaupan jonossako? Yleisövessoissako?

"Ja löydät foorumeja aiheesta yksinkertaisesti googlettamalla."

Mistä helvetin aiheesta? Voisitko ilmaista asiaasi yhtään epäselvemmin? Viittasit joihinkin foorumeihin, joilla ateistit ovat laittamassa kapuloita rattaisiin. Millä helvetin hakusainoilla voi sellaisen löytää? Noin epämääräisen kuvailun pohjalta on mahdotonta alkaa etsimään. Vai kuvailetko epämääräisesti vain koska et itsekään tiedä sellaisia foorumeita?

"Ja jos aloitusviestistäni puhutaan, niin itsekkin yleistät toistuvasti."

Hah! Myönnät virheesi epäsuorasti projisoimalla sen minuun! Etkö osaa myöntää suoraan?

Missä kohtaa olen yleistänyt?

• Peikkojen kaveri

kuinka ateistit ärsyttävät sinua. Niin minä en käy kristittyjen sivuilla kertomassa, mitä heistä ajattelen.

Ajattelin kyllä kieltäytyä ehtoollisesta kummipoikani rippikirkossa? Ai, miten ateisti voi olla kummi? No, jumaluskoinen evlut-kirkkoon kuuluva ystäväni halusi minut lapsensa kummiksi, eikä antanut vaihtoehtoja. No, minä liityin lyhyeksi aikaa kirkkoon, ja ryhdyin kummiksi. Kummipojan rippikirkossa on sellainen systeemi, että kummi menee ehtoolliselle kummilapsensa kanssa. Sen jätän kyllä väliin. Hoitakoon kirkkoon kuuluva toinen kummi sen, kun minä olen tilannut pojalle Aku-Ankan.

• M@k3

Ei minulla ole mitään tapauskovaisia luterilaisia vastaan, mutta ikäväkyllä kaikki uskovaiset eivät ole heidän kaltaisiaan.

Monet uskovaiset elävät ihan täysillä jossain omituisessa fantasiamaailmassa jonne mikään järkipuhe ei kanna ja tuho on yleensä sen mukaista.

Jos ateistit täällä uskovia pilkkaavat niin se yleensä kohdistuu noihin jälkimmäisiin ja täysin aiheesta.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200803267436091_ul.shtml

• Peikkojen kaveri

Ihmettelenpä, missä olet törmännyt ajatuksiaan tuputtaviin ateisteihin. Olen nimittäin pitänyt melko matalaa profiilia ateismin suhteen ja ollut välinpitämätön kristinuskon suhteen. Kukaan ei ole koskaan tullut patistamaan minua ateistiksi, mutta uskonnollisen pommituksen kohteeksi olen joutunut useasti. Ovellani on käynyt jehovantodistajia ja mormoneja, mutta ei ateisteja. Postilaatikkooni on tungettu erilaisia kirkon mainoksia, ateistien mainoksia ei koskaan.

Yksi anoppikokelas sanoi taannoin, että tuosta tytöstä ei tule koskaan meille miniää, koska ei kuulu kirkkoon. Nykyinen uskovainen anoppi teki vuosia myyräntyötä ja markkinoi innokkaasti itselleen mieleisiä uskovaisia naisia miehelleni.

Pitäiskö sun hyväksyä se, että ateisteilla on sama oikeus oman kantansa edistämiseen, kuin kristityilläkin.

"itselläni on tyttöystävä joka on ateisti ja hyvin menee, kun ei tuosta pikkuerosta välitetä =)"

Eräs uskovainen tuttavani, joka on naimisissa ateistin kanssa sanoi, että erilaiset näkemykset eivät haittaa heidän suhdettaan, mutta tietyistä asioista ei vaan voi keskustella. Tulitko sinäkin tänne kertomaan tuntojasi sen vuoksi, että tekään ette voi keskustella tietyistä asioista keskenänne.

• ärsyttää

"Tulitko sinäkin tänne kertomaan tuntojasi sen vuoksi, että tekään ette voi keskustella tietyistä asioista keskenänne."

menee kyllä offtopici-jutuksi mutta:

Meillä on vaihdettu mielipiteitä kyseisestä asiasta asiallisin tavoin, eikä ole ollut probleemoja tuon tai minkään muunkaan asian kanssa. Mikä lie sitten tuttavallasi ongelmana.

• Ja arvostavat sinua ihmisenä. He kokevat, että sinun pitäisi fiksuna tyyppinä tajuta luovuttaa kainalosauvasi pois, koska osaat jo kävellä ihan omin jaloin.

Sitä se vaan tarkoittaa. Olet ilmeisesti ihan tolkun kundi, mutta et ole kovin paljoa viitsinyt uskonasioita miettiä. Olet vielä kiinni siinä aivopesussa, jonka sait Suomen evlut kirkon toimesta jo pikkulapsena ja riparilla lisää.

Älä turhaan ärsyynny ystäviesi puheista. Tutki uskoasi ja mieti tarkasti mihin uskot ja miten. Tee asia selväksi itsellesi. Luulisin, että ystäväsi ovat hermostuneet siihen, jota minä kutsun älylliseksi laiskuudeksi. Tajua olisi, mutta ei jaksetta funtsia.

Siinä samalla voisit lukaista kyllä parit kirjat muutenkin, niin alkaisi tuo suomen kieli luistaa. Vai arvaanko oikein, että ikää ei ole vielä kertynyt kovin paljon?
      ;o)

• Juuri omien uskomusten tyrkyttäminen on uskovaisten keskuudessa erittäin yleistä.
      Uskovaiset nimittäin sekoittavat sen jumalansa usein arkipäivän perus tapahtumiin.

En ole ikinä kuullut että kenenkään oveen olisi kolkuteltu ja tyrkytetty Ateismia.

Hienoa että sinä ja varmaan moni muukin uskovainen ymmärtää pitää uskonsa ihan omana juttunaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      46
      5269
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1730
    3. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      133
      1700
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1619
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1335
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1230
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      24
      1160
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1077
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1028
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      877
    Aihe