Jos Jumala on syntynyt tyhjästä ikäänkuin ensimmäisenä olentona, niin kuinkahan hänen älykkyytensä on lähtenyt käyntiin?
Vaikka hänellä olisi tyhjästä syntyneet huipputehokkaat aivot, niin mistä niihin aivoihin on tullut tietoa? Mistä musiikkilevyyn tulee uurteita jollei joku ole niitä sinne kaivertannut?
Jos tyhjyydessä ei ollut mitään muuta kuin Jumala niin mistä hänen aistinsa ovat saaneet ärsykkeitä ja hän on joutunut aloittamaan ajattelun?
Eli mistä on se ensimmäinen älykäs suunnittelija saanut älykkyytensä?
Älykkyys tyhjästä?
10
420
Vastaukset
- helppo.
Jumala ei ole syntynyt mistään tai koskaan vaan on ns. itseolevainen, ts. aina ollut. Jumala ei ole riippuvainen mistään, ja Hän on persoona ilman alkuperää, muutenhan Hän ei olisi Jumala, Kaikkivaltias jne.
Tuo saattaa olla vaikeaa ymmärtää rajalliselle ihmiselle joka ajattelee asioita janamaisesti ja lineaarisesti niin että kaikella on alku ja loppu. Mutta Jumala ei mahdu pienen ihmisen käsityskyvyn piiriin kuin pieneltä osin. Miten rajallinen ihminen voisikaan ymmärtää rajatonta Jumalaa kuin vajavaisen rajallisuutensa puitteissa.- M@k3
Että Jumala ei ole syntynyt mistään, mutta kysymys kuuluikin että kuinka hänestä on tullut älykäs?
Onko hän ollut aina jossain ympäristössä johon hän on voinut reagoida ja kehittää sillätavoin älyään?
Mistä tuo ympäristö on syntynyt vai onko sekin ollut aina olemassa? - maa_tiainen
M@k3 kirjoitti:
Että Jumala ei ole syntynyt mistään, mutta kysymys kuuluikin että kuinka hänestä on tullut älykäs?
Onko hän ollut aina jossain ympäristössä johon hän on voinut reagoida ja kehittää sillätavoin älyään?
Mistä tuo ympäristö on syntynyt vai onko sekin ollut aina olemassa?Ehkäpä Hän onkin vain viisas, eikä ollenkaan älykäs.
- vähän
kuin oli atomin kokoinen satamiljoonaakärsäinen norsu tai tai galaksin kokoinen oranssi mulkku tai tai tai tai huttua. Yhtä vähän tossa sun jutussa on tolkkua kuin on näissä. Miten voikaan ymmärtää sellaista mitä ei ole ! Ei just mitenkään.
-evvk- - korkeintaan
maa_tiainen kirjoitti:
Ehkäpä Hän onkin vain viisas, eikä ollenkaan älykäs.
puoliälykkäältä, vaan ei viisaalta, kun joutuu omia mokiaan korjailemaan tulvilla sun muilla.
- maa_tiainen
korkeintaan kirjoitti:
puoliälykkäältä, vaan ei viisaalta, kun joutuu omia mokiaan korjailemaan tulvilla sun muilla.
Tuskinpa omia virheitä korjattiin. Me ihmiset ennemminkin olemme alttiita mokille, myös ateistit. Vai ovatko ateistit jotenkin virheettömiä?
- väitteillä
vähän kirjoitti:
kuin oli atomin kokoinen satamiljoonaakärsäinen norsu tai tai galaksin kokoinen oranssi mulkku tai tai tai tai huttua. Yhtä vähän tossa sun jutussa on tolkkua kuin on näissä. Miten voikaan ymmärtää sellaista mitä ei ole ! Ei just mitenkään.
-evvk-sinä pystyt osoittamaan että Jumalaa ei ole (koska sinä sanot ninn)..:-).
- väärät
M@k3 kirjoitti:
Mistä tuo ympäristö on syntynyt vai onko sekin ollut aina olemassa?lähtökohdat.
Ei Jumalasta koskaan tullut älykäs, Hän oli, on ja on aina oleva älykäs, itse superäly.
Tuo "ympäristö" jossa Hän oli ennen luomistyötään oli tyhjyys..ei ollut muuta kuin Hän Itse, Minä Olen (joka on eräs Hänen nimistään). Hän oli itsessään, kolmiyhteisessä persoonassaan tyytyväinen ja täydellinen ja seurusteli itsensä kanssa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen täydellisessä symbioosissa. Vaikeaa edelleen ihmisjärjelle, myönnän.
Jumalan ei olisi tarvinnut luoda mitään, mutta Hän loi materian, ajan ja kaikkeuden silkasta rakkaudesta ja ehkä Hän kaipasi/halusi itselleen lapsia (mm.ihmisiä ja henkiolentoja l.enkeleitä, joista osa lankesi pahuuteen ja itsekkyyteen), ja joilla on vapaa tahto (koska vain vapaan tahdon omaava osa tehdä valintoja ja rakastaa aidosti) vaikka olisi voinut luoda robotteja jotka tottelevat Häntä ehdoitta, konemaisesti mutta ilman rakkautta. Ehkä Jumalakin kaipasi sittenkin "lapsia" tai halusi jakaa itsensä ja rikkautensa/rakkautensa muiden tajuisten olentojen kanssa. Tuo on pääteltävissä löyhästi Raamatun Sanasta. - Kuk regus susej
väärät kirjoitti:
lähtökohdat.
Ei Jumalasta koskaan tullut älykäs, Hän oli, on ja on aina oleva älykäs, itse superäly.
Tuo "ympäristö" jossa Hän oli ennen luomistyötään oli tyhjyys..ei ollut muuta kuin Hän Itse, Minä Olen (joka on eräs Hänen nimistään). Hän oli itsessään, kolmiyhteisessä persoonassaan tyytyväinen ja täydellinen ja seurusteli itsensä kanssa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen täydellisessä symbioosissa. Vaikeaa edelleen ihmisjärjelle, myönnän.
Jumalan ei olisi tarvinnut luoda mitään, mutta Hän loi materian, ajan ja kaikkeuden silkasta rakkaudesta ja ehkä Hän kaipasi/halusi itselleen lapsia (mm.ihmisiä ja henkiolentoja l.enkeleitä, joista osa lankesi pahuuteen ja itsekkyyteen), ja joilla on vapaa tahto (koska vain vapaan tahdon omaava osa tehdä valintoja ja rakastaa aidosti) vaikka olisi voinut luoda robotteja jotka tottelevat Häntä ehdoitta, konemaisesti mutta ilman rakkautta. Ehkä Jumalakin kaipasi sittenkin "lapsia" tai halusi jakaa itsensä ja rikkautensa/rakkautensa muiden tajuisten olentojen kanssa. Tuo on pääteltävissä löyhästi Raamatun Sanasta.suomi24:n kreationistien juttujen perusteella, että atet ja evot sanovat että kaikki tuli "tyhjästä", meillähän onkin sitten sama teoria.
Taidan lainata tätä pätkää jatkossa, siis kun joku taas kysyy "miten voit uskoa että kaikki ilmestyi tyhjästä"-kysymyksiä.
"Tuo "ympäristö" jossa Hän oli ennen luomistyötään oli tyhjyys..ei ollut muuta kuin Hän Itse, Minä Olen (joka on eräs Hänen nimistään)" - argumenteilla
väitteillä kirjoitti:
sinä pystyt osoittamaan että Jumalaa ei ole (koska sinä sanot ninn)..:-).
toki, pyrin kategorioimaan jumalolion ihmisolion mielikuvitusviidakon tyhjyyden täytön riemurasiaan. Siellä näemmä kaikki on mahdollista.
sama
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862