ketipinoria

ahdistukseen

ei ole skitsofreniaa eikä bipolaaria, lekuri kirjotti vaihtoehdoksi oxaminille. ei siis ole em. sairauksia, vain massiivinen ahdistus posttraumaattisten stressioireiden takia. 25mg tabletti teki lähes tajuttomaksi, puolikas, jopa neljäsosa riittää, vaikka olen 60-kiloinen nainen. Ihmettelin vaan etteikö pameille (oxamin on oxepamin rinnakkaisvalmiste) muuta vaihtoehtoa keksinyt.

10

1211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin ahdistunut

      Nykyään taitaa olla vaihteeksi sellainen muoti että ketipinoria kirjoitellaan jokaiselle masentuneelle. Lääkkeiden kanssa on sellaisia muotivirtauksia että välillä tuntuu jokainen potilas saavan samaa myrkkyä, ei tarvitse kovin monen sairastajakollegan kanssa puhuakaan kun alkaa ihmetellä että kaikki syö samaa. Esim. muutama vuosi sitten kaikille määrättiin Cymbaltaa (en tosin itse ole sitä kokeillut).

      Oxaminissa, jonka rinnakkaisvalmistetta Oxepamia olen itse syönyt, on tietysti se riski että sitä joutuu vetämään aina vain enemmän ja enemmän että se toimisi. Itse olenkin juuri sen vuoksi pyrkinyt välttämään jokapäiväistä käyttöä, ja koska olen käyttänyt sitä unilääkkeeksi ja havainnut että yhden Oxepamilla nukutun yön jälkeen seuraavana yönä ei meinaa saada millään unta, olen pääasiassa jättänyt koko lääkkeen kun ärsyttää se touhu.

      Ketipinoria kokeilin viime kesänä. Minun piti reseptin mukaan syödä ensin 25 mg, sitten 50 mg, sitten 100 mg... En oikein pitänyt siitä äkkiväsähdyksestä ja seuraavakin päivä taisi mennä vähän tokkurassa. Enimmäkseen kokeilin puolikkaita (50 mg). Mutta eniten ärsytti sellainen ällöttävä levottomuustila joka tuli juuri ennen kuin sai unta.

      Eikä mielentilani siitä mömmöstä mitenkään paremmaksi muuttunut.

      Onhan noita kaikenlaisia lääkkeitä joiden pitäisi auttaa ahdistukseen, että eiköhän se lääkäri muutakin löydä jos potilas kokee että joku on huono.

      • minuakin

        ärsyttää suunnattomasti se, että lääkäreillä tuntuu olevan yhteinen sopimus, että kaikkiin vaivoihin käy masennus-psyyke-epilepsia lääke.
        Kallista touhua potilaan kannalta, mutta onhan se tietysti lääkärille helppoa, senkun kirjoittelee reseptejä.
        Jos yhdestä ei ole apua, niin toista tilalle. Alkaa nimittäin olla monenlaista lääkettä, jotka eivät ole auttaneet, tai sivuoireet ovat olleet hankalia.
        Onko muunlaista apua enää saatavillakaan?


      • Itsekin ahdistunut
        minuakin kirjoitti:

        ärsyttää suunnattomasti se, että lääkäreillä tuntuu olevan yhteinen sopimus, että kaikkiin vaivoihin käy masennus-psyyke-epilepsia lääke.
        Kallista touhua potilaan kannalta, mutta onhan se tietysti lääkärille helppoa, senkun kirjoittelee reseptejä.
        Jos yhdestä ei ole apua, niin toista tilalle. Alkaa nimittäin olla monenlaista lääkettä, jotka eivät ole auttaneet, tai sivuoireet ovat olleet hankalia.
        Onko muunlaista apua enää saatavillakaan?

        Olen kokeillut lääkkeitä

        - Seronil
        - Cipramil/Sepram
        - Sertranil
        - Cipralex
        - lamotrigiini (epilepsialääke)
        - Lyrica
        - Seroquel
        - Triptyl (tätä satunnaisesti tarpeen mukaan, eli olen tuo sama kuin nimim. Ottia ja tuota!)
        - Opamox (yöksi)
        - Atarax (yöksi)

        Yleensä saan lääkkeestä aina jonkun inhottavan sivuoireen, ja minulle ei ole jäänyt yhdestäkään lääkkeestä tunnetta että se olisi auttanut ahdistukseen ainakaan pysyvästi. Toki kun ottaa yöksi Opamoxin voi seuraavanakin päivänä olla rento olo, mutta toisaalta voi olla ventti ja aggressiivinenkin. Sama juttu Ataraxin kanssa, ja Seroquelin (=ketiapiini).

        Lääkäri sanoi kerran että nimenomaan ahdistuksen vuoksi mikään lääkkeet eivät toimi minulla. Silloin tosin takana oli vasta noita mieliala- eli SSRI-lääkkeitä.

        Ns. puhtaasti masentuneiden (eli ei-ahdistuneiden) lienee helpompi saada lääkkeistään vastetta. Olettaisin.

        Sertralin ja Seronil aiheuttivat heti ensimmäisenä yönä levottomuuskohtauksen jonka vuoksi en pystynyt nukkumaan lainkaan, ja Triptylin ja Seroquelin kanssa sitä on tullut lievempänä. (Narisen sitä täällä jossain tällä palstalla, kun se alkaa Triptylin kanssa mennä jo aivan hirveäksi.)


      • pehttpk
        Itsekin ahdistunut kirjoitti:

        Olen kokeillut lääkkeitä

        - Seronil
        - Cipramil/Sepram
        - Sertranil
        - Cipralex
        - lamotrigiini (epilepsialääke)
        - Lyrica
        - Seroquel
        - Triptyl (tätä satunnaisesti tarpeen mukaan, eli olen tuo sama kuin nimim. Ottia ja tuota!)
        - Opamox (yöksi)
        - Atarax (yöksi)

        Yleensä saan lääkkeestä aina jonkun inhottavan sivuoireen, ja minulle ei ole jäänyt yhdestäkään lääkkeestä tunnetta että se olisi auttanut ahdistukseen ainakaan pysyvästi. Toki kun ottaa yöksi Opamoxin voi seuraavanakin päivänä olla rento olo, mutta toisaalta voi olla ventti ja aggressiivinenkin. Sama juttu Ataraxin kanssa, ja Seroquelin (=ketiapiini).

        Lääkäri sanoi kerran että nimenomaan ahdistuksen vuoksi mikään lääkkeet eivät toimi minulla. Silloin tosin takana oli vasta noita mieliala- eli SSRI-lääkkeitä.

        Ns. puhtaasti masentuneiden (eli ei-ahdistuneiden) lienee helpompi saada lääkkeistään vastetta. Olettaisin.

        Sertralin ja Seronil aiheuttivat heti ensimmäisenä yönä levottomuuskohtauksen jonka vuoksi en pystynyt nukkumaan lainkaan, ja Triptylin ja Seroquelin kanssa sitä on tullut lievempänä. (Narisen sitä täällä jossain tällä palstalla, kun se alkaa Triptylin kanssa mennä jo aivan hirveäksi.)

        minulle on määrätty 900mg seroqueliä illalla.nukkuu kuin tukki yöllä,eikä ole sivuvaikutuksia.....!?


      • .
        pehttpk kirjoitti:

        minulle on määrätty 900mg seroqueliä illalla.nukkuu kuin tukki yöllä,eikä ole sivuvaikutuksia.....!?

        pelkkään unettomuuteen noin valtavaa annosta kuin 900 mg. Oletko bipo?


      • pehttpk
        . kirjoitti:

        pelkkään unettomuuteen noin valtavaa annosta kuin 900 mg. Oletko bipo?

        minullaon myös todettu vainoharhaisuutta skitsoja.lääkeannos otetaan vain iltaisin,on muutakin kokeiltu.minulla toimii parhaiten tällä systeemillä.unohdin kertoa että syön seroquel prolong 300mg tapletteja vaikutus kestää seuraavaan iltaan asti.....!?


    • seroquel66

      Itse olen syönyt ketiapiinia noin 12 vuotta. Ahdistukseen, masennukseen ja PÄÄSYYHYN eli vaikeaan unettomuuteen. Alussa piti annostusta korotella mutta kyllä se äkkiä löytyi mikä tehosi! Ite vedän 50 mg aamulla ja iltapäivällä 50mg ja pari tuntia ennen nukkumaanmenoa 400mg. Hemmetin hyvin toiminut mulla!! hyvin saa nukuttua (mitä nyt joskus näkee omituisia unia...mutta kait se nyt on normaalia terveelläkin nähdä omituisia juttuja ja kun ottaa sen asenteen että so what ja unohtaa ne niin ei häiritse yhtään pääasia että aamulla on ihan pirteä!!). Onneksi pääsi jo aikoja sitten eroon bentsoista ja niistä turhista serotoniinilääkkeistä"lue sitalopraami" onhan seroquelikin toki vaikuttva aine serotoniinin aineenvaihdunnassa" mitkä mulla ei ainakaan toiminut millään lailla..siis serotoniini ei tehonnut ahdistukseen vaikka kokeiltiin mitä tahansa valmistetta!! "kait se jollain voi toimia". Mutta seroquel rauhoittaa kummasti mieltä ja vie turhat ajatukset pois päästä pyörimästä ja voi keskittyä kunnolla esim työntekoon!! Tärkeintä että viimeiset 12 vuotta on kunnolla saanut nukuttua ja sehän ihmiselle on tärkeintä fyysisen sekä psyykkisen terveyden kannalta!! Hieno lääke mulle ja täydellinen täsmälääke jo vuosia mulle!! Mulla ei ole tullut mitään pahempia haittavaikutuksia (joskus on ns unihalvauksia...heräät ja et saa roppaasi liikkeelle silmät näkee mutta jäsenet ei liiku...mutta niihinkin tottuu kun tietää ettei siinä mitään hätää ole ja tilanne raukeaa jonkin ajan kuluttua....tosin mulla ei ole ollut niitä enään ainakaan 6 vuoteen...ja voihan olla että jokin muukin syy ne aiheuttí). Mä olen ollut erittäin tyytyväinen elämääni ja kiitollinen että tuollainen lääke aikoinaan keksittiin!! Kyllä kunnon koisaaminen ja levollinen herääminen voittaa sen että kituuttelisi kurjaa elämäänsä ilman lääkkeitä koska ne on mun elämääni helkutisti parantaneet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • seroquel66

      Hmm
      Itse olen syönyt ketiapiinia noin 12 vuotta. Ahdistukseen, masennukseen ja PÄÄSYYHYN eli vaikeaan unettomuuteen. Alussa piti annostusta korotella mutta kyllä se äkkiä löytyi mikä tehosi! Ite vedän 50 mg aamulla ja iltapäivällä 50mg ja pari tuntia ennen nukkumaanmenoa 400mg. Hemmetin hyvin toiminut mulla!! hyvin saa nukuttua (mitä nyt joskus näkee omituisia unia...mutta kait se nyt on normaalia terveelläkin nähdä omituisia juttuja ja kun ottaa sen asenteen että so what ja unohtaa ne niin ei häiritse yhtään pääasia että aamulla on ihan pirteä!!). Onneksi pääsi jo aikoja sitten eroon bentsoista ja niistä turhista serotoniinilääkkeistä"lue sitalopraami" onhan seroquelikin toki vaikuttva aine serotoniinin aineenvaihdunnassa" mitkä mulla ei ainakaan toiminut millään lailla..siis serotoniini ei tehonnut ahdistukseen vaikka kokeiltiin mitä tahansa valmistetta!! "kait se jollain voi toimia". Mutta seroquel rauhoittaa kummasti mieltä ja vie turhat ajatukset pois päästä pyörimästä ja voi keskittyä kunnolla esim työntekoon!! Tärkeintä että viimeiset 12 vuotta on kunnolla saanut nukuttua ja sehän ihmiselle on tärkeintä fyysisen sekä psyykkisen terveyden kannalta!! Hieno lääke mulle ja täydellinen täsmälääke jo vuosia mulle!! Mulla ei ole tullut mitään pahempia haittavaikutuksia (joskus on ns unihalvauksia...heräät ja et saa roppaasi liikkeelle silmät näkee mutta jäsenet ei liiku...mutta niihinkin tottuu kun tietää ettei siinä mitään hätää ole ja tilanne raukeaa jonkin ajan kuluttua....tosin mulla ei ole ollut niitä enään ainakaan 6 vuoteen...ja voihan olla että jokin muukin syy ne aiheuttí). Mä olen ollut erittäin tyytyväinen elämääni ja kiitollinen että tuollainen lääke aikoinaan keksittiin!! Kyllä kunnon koisaaminen ja levollinen herääminen voittaa sen että kituuttelisi kurjaa elämäänsä ilman lääkkeitä koska ne on mun elämääni helkutisti parantaneet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Kirppupieni

      Itse olen kokeillut lääkkeitä:

      -Seronil (ei toiminu)
      -Cipramil (toimii)
      -Cipralex (paras mut helvetin kallis)
      -Atarax (ihan sekolääke :D)
      -Doxal (ei toiminu)
      -Sepram (hyvä)
      -Mirtazapin (väsytti koko päivän, ja lihotti yli 5 kg)
      -Citalopram Orion (tällä hetkellä käytössä, hyvä)
      -Ketipinor (paras nukahtamislääke niistä joita olen kokeillut)

      Näistä siis sitalopraamit, ja fluoksetiini lääkkeet on mulla ollu masennukseen, muut nukahtamis ja Mirtazapinilla yritettiin lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla (huonoin tuloksin). Mulla oli alunperin Ketipinor 25 mg x2, mutta vähensin sen yhteen tablettiin kun olo oli tosi tokkurainen pitkälle iltapäivään. Nyt tuolla menny kohta vuoden ja hyvin nukun. Ilman tuota en sitten nuku kuin aamuyöstä 1-2 tuntia.

      • Rosen-terapia

        Suosittelen kokeilemaan Rosen-terapiaa. Kehoterpapiaa, jossa lihasta kosketaan samalla voimalla kuin se jännittää. Vapauttaa tunteita ja tuo esiin niihin liittyviä asioita, jolloin niitä pääsee tajunnan kautta käsittelemään, eikä ne vello itsessä epämääräisenä pahana/ahdistavana olona.
        Ei sivuvaikutuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1792
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe