Minkä rotuinen, ikäinen ja kokoinen hevosenne on? Kuinka paljon rasitusta se saa, entä mitä ruokaa? Kuinka paljon sen ylläpito maksaa kuukaudessa? Kysyn näitä koska haluaisin tietää miten paljon erilaisten hevosten pitäminen maksaa. Haluan asiallisia vastauksia! Kiitos etukäteen!
Kysymyksiä hevosen omistajalle!
3
331
Vastaukset
- tässä vastaus--->
rotu: sh
ikä: 19
säkä: n.163
työt: pari kertaaa viikossa kevyttä ratsastusta,maastossa talutusta,maastakäsin työskentelyä yms.
ruokinta: 3-4 dl kauraa,1dl kivennäistä,1 rkl valkosipulirouhetta porkkanaa ja leipää.ja sitten aamulla iso kasa heinää,iltapäivällä samanlainen,5-6 maissa samanlainen ja sitten kaheksalta yöksi paljon heinää.
hevoseni ylläpito maksaa noin 40 e kuussa,sillä heinät omasta pellosta,talli omassa pihassa,tietysti jos täytyy hommata lääkkeitä,varusteita tms. menee sitten enemmän rahaa.
toivottavasti vastasin kaikkiin ja tästä oli jotain hyötyä sinulle :-) - neppari
Puoliverinen, tamma, 165cm, 9v.
Liikutus:
viikossa yleensä 1 koulutunti, 1 estetunti, 1 kävelypäivä/vapaa, 1 maastoilupäivä, 2 normaalia sielällä ratsastusta, 1 juoksutus
Ruokinta:
4l koko kauraa
1/2 l lesettä
1/4 l melassia
1dl pellavaa
2 l mysliä
kivennäiset kalkki
säilöheinää
Tallivuokra on 500€/kk, lisäksi hintaa tulee mm. kisat, tunnit, ruuat, kengitykset yms.
Yleensä maksaa noin 700€/kk. - Chen
Mulla ei varsinaisesti vielä oli hevosta, mutta tiedossa on jo aika paljon joten yritän edes jotain vastata ^^
Pohjois-Ruotsin hevonen, säkä jtn 148cm. Ratsastan sillä melkein joka päivä, riippuen kuinka rankkoja treenejä pidetään. lepopäiviä on silloin tällöin. Ruokaa.. hmm, no heinää tietty, jos tarvii nii väkirehua, pellettejä, vitamiinia.
Tallipaikka täysihoidolla on 70e/kk ja laidunpaikka 60e/kk. siis edellytyksellä että ite ratsastaa ja harjaa, mutta ruokinta ja tarhaan vienti tapahtuu sitten tallin puolesta.
Hyvitystä saa jos ponia käytetään myös tunneilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181