Konkurssi edessä 2010?

Suomen Adventtikirkolla

Näin se menee...?

7

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • julistetaan?.

< kirkkokiinteistöt on rakennettu uhrivaroin. >
      Kellehän nekin menee käytöön ja mihin huutohintaan? 0< €€
      Vuokralaiseksiko tässä pääsee? ¤^
      Antti Katventtilainen :(

• On selvää että pyhien määrä vähenee mitä vähemmäksi aika käy.

Raamattukin sanoo että on "nk. Nooan päivinä" meno, ja en yhtään ihmettele, kurittomia sukupolvia toisensa jälkeen, ja lisää ongelmia.

Arkkiin pelastui vain 8 henkilöä muistaakseni, loput jäivät paukuttamaan arkin ovea jotka nyt sattuivat paikalla olemaan.

Vanhemmat tulevat yhä huommiksi lasten kasvattajiksi, ja monenlaiset ongelmat lisääntyvät, mutta aina iloisia poikkeuksiakin on, Suomessa on korkea koulutus ja pohojaalaasta ja härmäläästä ainesta kuitenkin.

Hämälääsistä ja turkulaasista en tiärä.
      Ovat hitahia ja kylymäkiskoosia ainaski joskus.
      Turkulaaset plöpäjää aina selijän takana.
      No, eiköhän ne ole oppineet jo ihmisten tavoolle vähitellen.
      Kanta-isäni Jaakko Ilikka joutui ainaki kränääsihin väliihin Klaus Fleminkin kans.

Henkilökohtaisesti toivon että Adventtikirkon vastuuhenkilöt miettivät mitkä virat on aiheellista hoitaa kymmenysvaroista ja mitä voisi maallikoittaa ja vapaaehtoistaa, ja mihin kymmenysvaroja suunnataan järkevästi.

Ja edellyttääkö raamaun Henki työehtosopimuksien lukemista, vai että elanto saadaan evankeliumista.
      Ehkä palkkoja voisi porrastaa palkannauttijan asumisen-, kattilakunnan- ja opiskeluvelkojen mukaan, ja mielestäni kymmenysvarat voisi suunnata suoraan Newbouldiin ja opinnot ilmaistaa, mutta vastaavasti huomioda palkoissa, tämä on pikku aivoriihi, ei sellaisenaan mitenkään tarkoitettu miettimättä toteutukseen.

En sinänsä arvostele-, ja ole koskaan arvostellut kirkkoa enkä sen vastuuhenkilöitä, ja toivon että he kysyvät Jumalan Hengeltä rehellisesti neuvoa raha-asioissa ja toimivat sen mukaan.

Adventtikirkko on turvallinen hengellinen ja teologinen koti, mutta kirkossa liikkuu ja toimii vain ihmisiä, ei jumalolentoja ja enkeleitä ihmishahmoissa.
      Siellä missä ihmisiä voi tulla aina henkilökohtaisia ongelmia, uupumuksia yms. joka auheuttaa kylemnemistä srk yhteydestä tilapäisesti tai joskus jopa kokonaan.

Kristukseen on katsottava, ei ihmiseen, sillä ihmisiin pettyy aina, kukaan ei voi vastaata aina toisen odotuksiin, ja kaikilla huonto ja hyvät päivät joskus, ja erehdykset.

Itse piru asialla, ja usko on taistelu jossa monet sortuvat, ei saa katsoa ihmisiin eikä naapuriin.

Nöyryyttä ja anteeksiantoa tarvitaan.

Siunausta
      jari laurila

• GiftOfLife

En tiedä oletko adventisti taustainen, mutta ei tästä ole kauan kun Kallionemessä Perunpirtissä "pyhät" sisaret ja velet olivat tukkanuottasilla, kun kymmenysvaroja oli ohjattu Toivonlinnan asuntolan tappioita tasaamaan. Sinähän sohaisit ampiaispesään, joskin niin demokraattisella mielipiteellä. Tiesitkö, että Raamatulliset kymmenykset eivät olleet koskaan rahaa mikä annettiin uhrina Jumalalle. Myöskään Jeesus ja hänen opetuslapsensa, jotka olivat käsityöläisiä eivät maksaneet kymmenyksiä. Kymmenyksiä maksettiin maa- ja karjataloudesta elantonsa saaneiden keksuudessa. Ostamalla esim. kyyhkysen tai muun temppellissä sovitusuhriksi Jumalalle ei ole ollut kymmenystä. Missä kohtaa Raamatussa kehoitetaan maksaa kymmenyksiä "leipäpappien" palkkaamiseksi tai pörssi- ja muuussa bisneselämän kiemuroissa hukattujen varojen paikkaamiseksi? Adventtikirkon taloudellinen ahdinko on alkanut Turun Beetelin ostamisen jälkeen. Se piti saada hintaan mihin hyvänsä. Kirkomme johtavat henkilöt eivät ole vaalineet seurakunnalta keräämiä rahoja huolella. Ei ole realisesti budjetoitu kuluja siinä suhteessa, mikä on seurakunnan kantokyky kymmenysten ja lahjoitusten muodossa. Silloin, kun adventtiseurakunta lakkasi ja meidän täytyi rekisteröityä kirkkokunnaksi oli selvä nöyryyden ja vaatimattomuuden hylkääminen ja alkoi ylpeyden ja itsekeskeisyyden aikakausi. Meillä on ollut kauta-aikojen "nokkimisjärjestys" sanan julistajien keskuudessa. Ensin tulevat Andrew College, sitten Newbold College, sitten Toivonlinnan Seminaari ja sitten vasta maallikot. Tottakai Aasianmaiden ja Australian Colleget täytyy myös mainita. Tavalliset "pihkapöksyt" eivät saa meidän seurakunnassa sitä arvostusta ja varauksetonta hyväksytää, kuin akatemiset ihmiset vaikka heillä olisi paljon sanottavaa ja annettavaa hengellisesti. Tätä voimavaraa ei käytetä. Näin se vain on. Sanon tämän siksi, että olen itse henkilökohtaisesti kokenut tämän. Asema ja titteli painavat enemmän kuin sanottava. Siunausta kaikille T. akateeminen.

• GiftOfLife kirjoitti:

En tiedä oletko adventisti taustainen, mutta ei tästä ole kauan kun Kallionemessä Perunpirtissä "pyhät" sisaret ja velet olivat tukkanuottasilla, kun kymmenysvaroja oli ohjattu Toivonlinnan asuntolan tappioita tasaamaan. Sinähän sohaisit ampiaispesään, joskin niin demokraattisella mielipiteellä. Tiesitkö, että Raamatulliset kymmenykset eivät olleet koskaan rahaa mikä annettiin uhrina Jumalalle. Myöskään Jeesus ja hänen opetuslapsensa, jotka olivat käsityöläisiä eivät maksaneet kymmenyksiä. Kymmenyksiä maksettiin maa- ja karjataloudesta elantonsa saaneiden keksuudessa. Ostamalla esim. kyyhkysen tai muun temppellissä sovitusuhriksi Jumalalle ei ole ollut kymmenystä. Missä kohtaa Raamatussa kehoitetaan maksaa kymmenyksiä "leipäpappien" palkkaamiseksi tai pörssi- ja muuussa bisneselämän kiemuroissa hukattujen varojen paikkaamiseksi? Adventtikirkon taloudellinen ahdinko on alkanut Turun Beetelin ostamisen jälkeen. Se piti saada hintaan mihin hyvänsä. Kirkomme johtavat henkilöt eivät ole vaalineet seurakunnalta keräämiä rahoja huolella. Ei ole realisesti budjetoitu kuluja siinä suhteessa, mikä on seurakunnan kantokyky kymmenysten ja lahjoitusten muodossa. Silloin, kun adventtiseurakunta lakkasi ja meidän täytyi rekisteröityä kirkkokunnaksi oli selvä nöyryyden ja vaatimattomuuden hylkääminen ja alkoi ylpeyden ja itsekeskeisyyden aikakausi. Meillä on ollut kauta-aikojen "nokkimisjärjestys" sanan julistajien keskuudessa. Ensin tulevat Andrew College, sitten Newbold College, sitten Toivonlinnan Seminaari ja sitten vasta maallikot. Tottakai Aasianmaiden ja Australian Colleget täytyy myös mainita. Tavalliset "pihkapöksyt" eivät saa meidän seurakunnassa sitä arvostusta ja varauksetonta hyväksytää, kuin akatemiset ihmiset vaikka heillä olisi paljon sanottavaa ja annettavaa hengellisesti. Tätä voimavaraa ei käytetä. Näin se vain on. Sanon tämän siksi, että olen itse henkilökohtaisesti kokenut tämän. Asema ja titteli painavat enemmän kuin sanottava. Siunausta kaikille T. akateeminen.

Minä olen ollut poissa kirkosta 1.6.2006 lukien.

En tiedä mitään mistään hölläkän pölläkkää.

Olen jättänyt rahahuolet muille.
        Antaa hevosten miettiä, niillä suurempi pää.

Vietän leppoisia lököoloja himassa rauhassa harrastusteni parissa.

Oli ressit raskaat minulla ja nyt pitää huilia ja räkiä kattoon rauhassa, ja onhan tässä kaikenlaista mukavaa harrastusta.

Ei kai sillä väliä mitä on kiymmenyksiksi annettu, kunhan niistä elannon saivat evankeliumin tekijät.
        Nykyaikana on helpompaa rahassa, kuin alkaa peltoa viljelemään ja banaaneja ja viiniköynnöstä kasvattamaan.

Aina voidaan ajatella että kaikki "byrokratian" pyörittäminen on turhaa, mutta jos ei olisi tarkkoja sääntöjä olisi mielivalta.

Kaikkea voidaan suhteuttaa.

Itse en kastonut koskaan kelloon kun tein töitä, ja oli vastuullisia töitä joissa en ollut edes oikeutettu ylityökorvauksiin, en ole tottunut kelloon työssä, enkä työehtosopimuksiin koskaan.
        Ei ihme että olen työkyvyttömyyseläkkeellä, heh, mutta asiaan vaikuttivat monet syyt.
        Oli asioiden summaa.

Adventtikirkko on hyvä hengellinen ja teologinen koti, aina olen suosittanut.

Siunauksia
        jari laurila

• Seraja-m55

Adventtikirkon parhaat päivät ovat edessä, herätyksen ajat ovat jo alkamassa. Maailmanaika on päättymässä ja koettelevat ajat niin luonnon- kuin muiden suurkatastrofien muodossa samoinkuin Saatanan kovat eksytykset ovat edessä ennen Kristuksen pian tapahtuvaa toista tulemusta.

Nyt tarvitaan sitä todellista Kristuksen evankeliumiin ja hänen Sanaansa perustautuvaa uskoa, jossa ihmisopeilla ei todellakaan saa olla mitään sijaa ja juuri tätä edustaa adventtiusko ehdottomasti - kunhan sitä vain oikein halutaan ymmärtää. Tällä foorumillahan sitä vain vääristellään kaikin tavoin, valitettavsti.

Nyt Jumala kutsuu Kristukseen uskovia kaikessa Raamatun totuudessa yhteyteensä ja se edellyttää usein siirtymistä valosta suurempaan valoon, kuten Sananlaskukin on neuvonut näin: "Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka." Snl. 4:18

• Evankelisille

Evankelinen kristikunta kyllä kokee vielä suuren herätyksen ajan, mutta legalistinen adventismi onneksi kuivuu kokoon. Se ei saa, eikä se voikaan saada mitään herätystä, koska Pyhä Henki ei voi toimia legalistisessa ympäristössä.

• &quot;Ellenin piipusta&quot;

Nousee pikimusta savu.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6386
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      3991
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      39
      3335
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      7
      2730
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      612
      1307
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      713
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      61
      699
    8. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      193
      698
    9. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      8
      695
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      689
    Aihe