Jos Jeesus ilmestyisi maanpäälle ja Suomeenm niin mitä osaisitte kysyä Häneltä.
Itse kysyisin Hänen mielipidettään siitä, onko Suomen viisasta liittyä Natoon.
Kuvitteellinen kysymys Jeesukselta
48
860
Vastaukset
- jeesus
Minä kysyisin miksi se kirjotti paskan satukirjan ku ois varmaan osannu tehä muutaki.
- Pakanainen
raamattu on muiden kirjoittajien kuvauksia Jeesuksen elämästä.
- merim.raimo
lähes 2000 vuotta raamatussa.Kenenkä "följyyn" on kaikkein viisainta liittyä. :)
- Pakanainen
jos Hän tulisi keskuuteemme, vai eikö mielikuvitus anna tilaa kysyä mitään?
- merim.raimo
Pakanainen kirjoitti:
jos Hän tulisi keskuuteemme, vai eikö mielikuvitus anna tilaa kysyä mitään?
jokapäivähän mä olen kysellyt asioita Jeesukselta
- Pakanainen
merim.raimo kirjoitti:
jokapäivähän mä olen kysellyt asioita Jeesukselta
Ihan selvään kysymykseen siis? Pois suljetaan nyt mahdollinen "oma vastaus omaan kysymykseen".
- Yks-tämmönen
kun se turvautui egyptiin. Jeesus vastaisi natolle ei, ja sanoisi;
5. Moos. 33:27
Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret. Hän karkoitti viholliset sinun tieltäsi, hän sanoi: 'Hävitä!'- Pakanainen
tuliaseisiin vai Jumalan Sanaan v.1939 ja vuosina -41-44?
Arvelen, että meillä olisi nyt toisenlainen yhteiskunta, jos turvana olisi ollut vain Jumala. kysymys Israelista jonka viholliset Jumala hävittää.
Jumalahan Raamatussa tuhoaakin Egyptin moneen kertaan eri tavoilla mutta siltikään ei voita "Faaraoita".
Egypti oli monessa suhteessa yksi maailman kehittyneimpiä ja tasa-arvoisin maa siihen aikaan kun noita fantasioita Israelilaiset kirjoittivat.
Egyptiä ei Israel ole koskaan valloittanut ja eikä siis ihmekään kun Israelilaiset kehittymättömämpänä kansana kirjoitteli kuviteltuja vitsauksia toisen tuhoksi.- to..
kun se taisteli vomakkaampaa vihollista vastaan? Asia selitettiin niin, että ei oltu tarpeeksi hyvin noudatettu oman Jumalan tahtoa, jos oltaisi, mikä hyvänsä vihollinen olisi voitettu.Asia ei tietenkään ole noin, vaan voimakkaampi voittaa aina, lähes tasaveroisten taistellessa suurempi äly/taito tai nopeus saattaa ratkaista, mutta ei enää jos voimasuhde-epätasapaino on suuri.
- meillä oli uskovainen
Pakanainen kirjoitti:
tuliaseisiin vai Jumalan Sanaan v.1939 ja vuosina -41-44?
Arvelen, että meillä olisi nyt toisenlainen yhteiskunta, jos turvana olisi ollut vain Jumala.presidentti Kallio, joka kehoitti kansaa rukoilemaan suomen puolesta. Rukoukset kuultiin, ja suomi säilyi itsenäisenä.
- Pakanainen
meillä oli uskovainen kirjoitti:
presidentti Kallio, joka kehoitti kansaa rukoilemaan suomen puolesta. Rukoukset kuultiin, ja suomi säilyi itsenäisenä.
tuliaseen ja Suomen kansan itsepäisen luonteen vuoksi Suomi sai pitää itsenäisyyden. Jos olisimme vain jääneet kotiin ja seurakuntiin rukoilemaan, niin emme tänä päivänä olisi sellaisia jollaisia olemme.
- Yks-tämmönen
Pakanainen kirjoitti:
tuliaseen ja Suomen kansan itsepäisen luonteen vuoksi Suomi sai pitää itsenäisyyden. Jos olisimme vain jääneet kotiin ja seurakuntiin rukoilemaan, niin emme tänä päivänä olisi sellaisia jollaisia olemme.
Ps. 127:1
Matkalaulu; Salomon virsi. Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.
1. Sam. 17:47
Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään, ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla; sillä sota on Herran, ja hän antaa teidät meidän käsiimme." - Pakanainen
Yks-tämmönen kirjoitti:
Ps. 127:1
Matkalaulu; Salomon virsi. Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.
1. Sam. 17:47
Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään, ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla; sillä sota on Herran, ja hän antaa teidät meidän käsiimme."Suomi säilytti itsenäisyyden. Käsittäkseni raamattu kehottaa myös käyttämään järkeä eli tekemään asioiden eteen jotain eikä jättäytyä Kaitselmuksen huomaan.
"Laiska sanoo: "Ulkona on leijona, tappavat vielä minut keskellä katua." " - Yks-tämmönen
Pakanainen kirjoitti:
Suomi säilytti itsenäisyyden. Käsittäkseni raamattu kehottaa myös käyttämään järkeä eli tekemään asioiden eteen jotain eikä jättäytyä Kaitselmuksen huomaan.
"Laiska sanoo: "Ulkona on leijona, tappavat vielä minut keskellä katua." "
Tarkkaa, mitä sanon; Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen - to..
Pakanainen kirjoitti:
Suomi säilytti itsenäisyyden. Käsittäkseni raamattu kehottaa myös käyttämään järkeä eli tekemään asioiden eteen jotain eikä jättäytyä Kaitselmuksen huomaan.
"Laiska sanoo: "Ulkona on leijona, tappavat vielä minut keskellä katua." "aseita Juudankin kävi näin:" Ja JHWH oli Juudan kanssa, niin että hän sai haltuunsa vuoriston; sillä hän ei kyennyt karkoittamaan niitä, jotka asuivat tasangolla, koska heillä oli raudoitettuja sotavaunuja." Vähän myöhemmin olisi kirjoitettu "Juuda hävisi koska ei ollut totellut JHWH:n tahtoa vaan palveli epäjumalia". Nykyselitykset eivät yleensä ole yhtään parempia, ei sen puoleen.
- Pakanainen
Yks-tämmönen kirjoitti:
Tarkkaa, mitä sanon; Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeenmeinaan näihin uskon asioiden ymmärtämiseen:)
- Yks-tämmönen
Pakanainen kirjoitti:
meinaan näihin uskon asioiden ymmärtämiseen:)
Joh. 3:27
Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
Mutta:
Luuk. 11:9
Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
Luuk. 11:10
Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Joko sulle Jeesus, on selvinnyt, miksi Jumala on hyljännyt sinut?
Matt. 27:46 a yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?- Pakanainen
ennen hengen heittoa. Jeesukselle taisi tulla epäilyn hetki ennen kuolemaa, Hänhän suoranaisesti syyttää Jumalaa heitteille jätöstä tuossa viimeisessä kommentissaan.
Tuohon hyljätä-kysymykseen olisi tosiaan mielenkiintoista saada vastaus. - merim.raimo
Pakanainen kirjoitti:
ennen hengen heittoa. Jeesukselle taisi tulla epäilyn hetki ennen kuolemaa, Hänhän suoranaisesti syyttää Jumalaa heitteille jätöstä tuossa viimeisessä kommentissaan.
Tuohon hyljätä-kysymykseen olisi tosiaan mielenkiintoista saada vastaus.selviäiskö vähän jos kertoisin, että "synnin palkka on kuolema" ja että Jeesus synnittömänä kärsi kuoleman meidän syntiemme tähden. :)
Pakanainen kirjoitti:
Tuohon hyljätä-kysymykseen olisi tosiaan mielenkiintoista saada vastaus.aikansa kuluksi ulkomuististaan tätä Psalmia:
Psalmit 22
1 "Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: »Aamuruskon peura»; Daavidin virsi."
(22:2) "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?
2 (22:3) Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta.
3 (22:4) Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä.
4 (22:5) Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät.
5 (22:6) He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään.
6 (22:7) Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky.
7 (22:8) Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
8 (22:9) "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
9 (22:10) Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
10 (22:11) sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.
11 (22:12) Älä ole minusta kaukana, sillä ahdistus on läsnä, eikä auttajaa ole.
12 (22:13) Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,
13 (22:14) avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat.
14 (22:15) Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani.
15 (22:16) Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
16 (22:17) Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
17 (22:18) Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen;
18 (22:19) he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
19 (22:20) Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana, sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni.
20 (22:21) Vapahda minun sieluni miekasta, minun ainokaiseni koirain kynsistä.
21 (22:22) Pelasta minut jalopeuran kidasta, villihärkäin sarvista-vastaa minulle.
22 (22:23) Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä.
23 (22:24) Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä.
24 (22:25) Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa.
25 (22:26) Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä.
26 (22:27) Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti.
27 (22:28) Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä;
28 (22:29) sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita.
29 (22:30) Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä.
30 (22:31) Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta.
31 (22:32) He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt."- todé
Pakanainen kirjoitti:
Tuohon hyljätä-kysymykseen olisi tosiaan mielenkiintoista saada vastaus.huudahdus kärsivän ihmisen suusta. Viimeisiksi sanoikseen hän kuitenkin lausui "SE on täytetty!" Siinä Jumala totesi tehneensä työn täydellisesti loppuun saakka.
- to..
todé kirjoitti:
huudahdus kärsivän ihmisen suusta. Viimeisiksi sanoikseen hän kuitenkin lausui "SE on täytetty!" Siinä Jumala totesi tehneensä työn täydellisesti loppuun saakka.
miksi ihmiseksi inkarnoitunut Jumala huutaisi itsensä jumalmuotoa avuksi, Jeesushan oli teologian mukaan täydellinen Jumala ja täydellinen ihminen samassa ruumiissa. Näinhän voittanut teologia opetttaa, Uudessa testamentissa on kyllä toisenlainenkin näkemys siinä rinnalla, se jota hirvas ja ekivaari tuovat esiin.Toisaalta tuhansia muitakin juutalaissa ja ei-juutalaisia ristiinnaulittiin, useat vapautustaistelujen vuoksi, eivätkä he huutaneet mitään vaan kuolivat arvokkaasti vaikka kuolema oli yhtä tuskallinen ja he uskoivat kaiken kohdaltaan loppuvan, toisin kuin Jeesus joka oli ilmoittanut menevänsä taivaaseen hallitsemaan.
- todé
to.. kirjoitti:
miksi ihmiseksi inkarnoitunut Jumala huutaisi itsensä jumalmuotoa avuksi, Jeesushan oli teologian mukaan täydellinen Jumala ja täydellinen ihminen samassa ruumiissa. Näinhän voittanut teologia opetttaa, Uudessa testamentissa on kyllä toisenlainenkin näkemys siinä rinnalla, se jota hirvas ja ekivaari tuovat esiin.Toisaalta tuhansia muitakin juutalaissa ja ei-juutalaisia ristiinnaulittiin, useat vapautustaistelujen vuoksi, eivätkä he huutaneet mitään vaan kuolivat arvokkaasti vaikka kuolema oli yhtä tuskallinen ja he uskoivat kaiken kohdaltaan loppuvan, toisin kuin Jeesus joka oli ilmoittanut menevänsä taivaaseen hallitsemaan.
outoja olivat ne voimatkin, jotka ihminen Jeesusta riepottelivat siinä tilanteessa. Jo aikaisemminkin samat peijjoonit olivat Jeesuksen kimpussa.
Se, että Jeesus oli tosi ihminen, tarkoittaa sitä, että Hän oli tosi ihminen, kiusauksineen päivineen.
Mistä sinä tiedät, että tuhannet muut ristiinnaulitut kuolivat arvokaasti mitään inahtematta? Minä veikkaan, että aikamoinen kironmeininki oli pääkallonpaikalla harva se päivä. - to..
todé kirjoitti:
outoja olivat ne voimatkin, jotka ihminen Jeesusta riepottelivat siinä tilanteessa. Jo aikaisemminkin samat peijjoonit olivat Jeesuksen kimpussa.
Se, että Jeesus oli tosi ihminen, tarkoittaa sitä, että Hän oli tosi ihminen, kiusauksineen päivineen.
Mistä sinä tiedät, että tuhannet muut ristiinnaulitut kuolivat arvokaasti mitään inahtematta? Minä veikkaan, että aikamoinen kironmeininki oli pääkallonpaikalla harva se päivä.jäänyt kuvauksia, suurin osa varmaan mölisikin eri tavoin, mutta osalle kuolema oli viimeinen mahdollisuus osoittaa sortajalle näiden paikka.
Juutalainen tapa lausua Shma- juuri ennen kuolemaa juontaa roomalaisten kuoliaaksi kiduttamasta rabbista joka sanoi sen viime sanoikseen. Molempien kapinoiden aikaan roomalaiset tappoivat ja usein kiduttivat kuoliaaksi suuria määriä juutalaisia vapaustaistelijoita. Kapinahan oli käynnissä koko Jeesuksen elinajan ja puhkesi täydeksi sodaksi muutama vuosi hänen kuoltuaan. Mikä minusta on oudointa, on että UT ei käsittele koko asiaa,se ei kai liikuttanut enää siinä vaiheessa kun UT kirjoitettiin ja oli syntynyt uskonto joka muutenkin suuntautui muualle, lähinnä kapinan voitaneeseen Roomaan. - Varsinkin jos
ekivaari kirjoitti:
aikansa kuluksi ulkomuististaan tätä Psalmia:
Psalmit 22
(22:2) "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?
2 (22:3) Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta.
3 (22:4) Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä.
5 (22:6) He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään.
7 (22:8) Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
8 (22:9) "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
9 (22:10) Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
10 (22:11) sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.
13 (22:14) avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat.
14 (22:15) Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani.
15 (22:16) Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
16 (22:17) Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
18 (22:19) he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
19 (22:20) Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana, sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni.
21 (22:22) Pelasta minut jalopeuran kidasta, villihärkäin sarvista-vastaa minulle.
22 (22:23) Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä.
23 (22:24) Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä.
24 (22:25) Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa.
25 (22:26) Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä.
26 (22:27) Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti.
27 (22:28) Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä;
29 (22:30) Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä.
30 (22:31) Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta.
31 (22:32) He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt."oma sydän yhtyy ilolla saastahengen kuiskeisiin, vaikkapa "aikansa kuluksi!"
- todé
to.. kirjoitti:
jäänyt kuvauksia, suurin osa varmaan mölisikin eri tavoin, mutta osalle kuolema oli viimeinen mahdollisuus osoittaa sortajalle näiden paikka.
Juutalainen tapa lausua Shma- juuri ennen kuolemaa juontaa roomalaisten kuoliaaksi kiduttamasta rabbista joka sanoi sen viime sanoikseen. Molempien kapinoiden aikaan roomalaiset tappoivat ja usein kiduttivat kuoliaaksi suuria määriä juutalaisia vapaustaistelijoita. Kapinahan oli käynnissä koko Jeesuksen elinajan ja puhkesi täydeksi sodaksi muutama vuosi hänen kuoltuaan. Mikä minusta on oudointa, on että UT ei käsittele koko asiaa,se ei kai liikuttanut enää siinä vaiheessa kun UT kirjoitettiin ja oli syntynyt uskonto joka muutenkin suuntautui muualle, lähinnä kapinan voitaneeseen Roomaan.UT:n mukaan kauheasti möykännyt, vaikka paikalla oli solvaajia ylipapeista lähetin.
Miksi koet niin tärkeänä sen, ettei UT kerro juutalaisista vapaustaistelijoista? Jeesushan itsekin kärsi jonkinlaisena vapaustaistelijana. - to..
todé kirjoitti:
UT:n mukaan kauheasti möykännyt, vaikka paikalla oli solvaajia ylipapeista lähetin.
Miksi koet niin tärkeänä sen, ettei UT kerro juutalaisista vapaustaistelijoista? Jeesushan itsekin kärsi jonkinlaisena vapaustaistelijana.mutta minusta UT on kummallisesti erillään siitä reaalimaailmasta jossa sen tapahtuma-aikaan elettiin.
Jeesus kysyttäessä ilmoitti että miehittäjälle tulee olla alamainen, maksettava keisarille mitä tämä vaatii, maaherran "kaveri" hänestä tehdään loppukohtauksessakin, maaherra ei tällä kertaa haluaisikaan teloittaa tätä juutalaista vaikka oli kuulu armottomuudestaan, kun taas juutalaiset pannaan vaatimalla vaatimaan että mehittäjä tappaisi taas yhden juutalaisen lisää. todé kirjoitti:
huudahdus kärsivän ihmisen suusta. Viimeisiksi sanoikseen hän kuitenkin lausui "SE on täytetty!" Siinä Jumala totesi tehneensä työn täydellisesti loppuun saakka.
Kahdessa vanhemmassa evankeliumissa Jeesus sanoo Jumalan hyljänneen hänet.
Toisella vuosisadalla joku kirjoitti Johanneksen evankeliumin ja muutti siihen Jeesuksen viimeiset sanat.
Ilmeisesti noin sata vuotta myöhemmin tuo kirjoittaja ihmetteli samoin asiaa ja muutti sanat.
Tai oikeammin ei ihmetellyt niitä, vaan tiesi että ne ei sovi suunnitelmiin.- Pakanainen
ekivaari kirjoitti:
aikansa kuluksi ulkomuististaan tätä Psalmia:
Psalmit 22
31 (22:32) He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt."Raamatussa on tuo otsikko. Mistä tietää, että sen alla olevat sanat Jeesus ajatteli juuri ristillä?
Vai sanoiko ääneen kaikki, jos sanoi niin miksi jäi jälkipolville vain tuo "Jumalani,Jumalani miksi minut hylkäsit"? Varsinkin jos kirjoitti:
oma sydän yhtyy ilolla saastahengen kuiskeisiin, vaikkapa "aikansa kuluksi!"
Jeesuksella oli aina tapana odottaa Isän määräämää aikaa:
Joh. 7:6
"Niin Jeesus sanoi heille: »Minun aikani ei ole vielä tullut; mutta teille aika on aina sovelias.»"
Saatanan vallassa olevat tekevät kaiken harkitsematta ja mahdollisimman "pian", ja "kiirehtivän jalka astuu harhaan"!
Joh. 13:27
"Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: »Minkä teet, se tee pian».
Oletteko vielä edes analysoineet tätä Jeesuksen käskyä, että käskikö hän saatanaa vai Juudas iskariotia?Pakanainen kirjoitti:
Raamatussa on tuo otsikko. Mistä tietää, että sen alla olevat sanat Jeesus ajatteli juuri ristillä?
Vai sanoiko ääneen kaikki, jos sanoi niin miksi jäi jälkipolville vain tuo "Jumalani,Jumalani miksi minut hylkäsit"?profeetallisessa Hengessä sitä, mitä tulee tapahtumaan, kun Jeesus tulee maanpäälle. Että sitten tiedettäisiin , Jeesuksen olevan Jumalan lähettämä sijasikärsijä, joka tuli sovittamaan maailman itsensä kanssa.
* Ei Psalminkirjoittaja puhu itsestään, vaan profetoi Jeesuksen tulevasta kärsimisestä ja kuolemisesta.
* Ekivaari ei tätä käsitä, että älä häneltä kysy, se vastaa sinulle siteeraamalla puolta raamattua ,jotka ei suumimmalta osin edes liity mitenkään asiaan, älä usko mitään, mitä ekivaari kirjoittaa, se on kaikkein parhaasi sinulle ja muille! Varoitan vaan , niikuin Raamattu kehoittaa tekemään harhaoppisista!Mohikaani_27 kirjoitti:
profeetallisessa Hengessä sitä, mitä tulee tapahtumaan, kun Jeesus tulee maanpäälle. Että sitten tiedettäisiin , Jeesuksen olevan Jumalan lähettämä sijasikärsijä, joka tuli sovittamaan maailman itsensä kanssa.
* Ei Psalminkirjoittaja puhu itsestään, vaan profetoi Jeesuksen tulevasta kärsimisestä ja kuolemisesta.
* Ekivaari ei tätä käsitä, että älä häneltä kysy, se vastaa sinulle siteeraamalla puolta raamattua ,jotka ei suumimmalta osin edes liity mitenkään asiaan, älä usko mitään, mitä ekivaari kirjoittaa, se on kaikkein parhaasi sinulle ja muille! Varoitan vaan , niikuin Raamattu kehoittaa tekemään harhaoppisista!olivat tällaisia:
1. Tessalonikalaiskirje 5
19 "Henkeä älkää sammuttako,
20 profetoimista älkää halveksuko,
21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä."- Pakanainen
Mohikaani_27 kirjoitti:
profeetallisessa Hengessä sitä, mitä tulee tapahtumaan, kun Jeesus tulee maanpäälle. Että sitten tiedettäisiin , Jeesuksen olevan Jumalan lähettämä sijasikärsijä, joka tuli sovittamaan maailman itsensä kanssa.
* Ekivaari ei tätä käsitä, että älä häneltä kysy, se vastaa sinulle siteeraamalla puolta raamattua ,jotka ei suumimmalta osin edes liity mitenkään asiaan, älä usko mitään, mitä ekivaari kirjoittaa, se on kaikkein parhaasi sinulle ja muille! Varoitan vaan , niikuin Raamattu kehoittaa tekemään harhaoppisista!noin ristillä kuin ekivaaria sanoi? vaan->
"...vaan profetoi Jeesuksen tulevasta kärsimisestä ja kuolemisesta. "
Ei huolta, jokainen löytää oman tiensä ihan itsekseen...
Ps. minua on niin paljon varoiteltu elämän aikana, että en osaa uskoa mihinkään:=) - leahim
Kysymys!
Moi Pe-ku!
Tai uskovaiset ovat hyljänneet sen
mikä kuuluisi pitää n.s.pyhänä?
Mikä tänäpäivänä on pyhää?
Sitä vaan toivoisi
että ne jotka näyttävästi
ovat yleensäkin esillä,
täälläkin.
Eivät tuomitsisi meitä
siitä MITÄ OVAT ITSE TEHNEET! - todé
Pe.ku kirjoitti:
Kahdessa vanhemmassa evankeliumissa Jeesus sanoo Jumalan hyljänneen hänet.
Toisella vuosisadalla joku kirjoitti Johanneksen evankeliumin ja muutti siihen Jeesuksen viimeiset sanat.
Ilmeisesti noin sata vuotta myöhemmin tuo kirjoittaja ihmetteli samoin asiaa ja muutti sanat.
Tai oikeammin ei ihmetellyt niitä, vaan tiesi että ne ei sovi suunnitelmiin.nuo sanat paremmin, kuin hyvin. Voin sanoa tänään, 2000 vuotta myöhemmin, että se onvieläkin täytetty.
- todé
että Natoon ei pidä mennä liittymään.
- Pakanainen
varmistaa tämä asia ulkopuoliselta tarkailijalta, jos Hän sattuisi käymään kylässä? Sitäpaitsi, et voi vastata Jeesuksen puolesta:)
Jeesushan voisi sanoa..."todé, todé, älä vaivaudu vastailemaan ja ajattelemaan minun puolestani, kyllä minä pidän huolen omasta ajattelusta..."
"...sitäpaitsi te suomalaiset olette visapäistä kansaa ja turhilla kysymyksillä vaivaatte ja kiusaatte minua, eikö teillä ole järkeä ratkaista itse ongelmianne, aina täytyy olla neuvomassa, minulla on suurempiakin tehtäviä kuin miettiä teidän maallisia asioita..." "keskittykää vain opetuksiini, se antaa vastauksen kaikille ja kaikkiin kysymyksiin..."
"...oi,oi tällä helluntaipalstallakin käytte jonninjoutavaa kekustelua, ottakaa Matteus käteenne ja lukekaa sitä sekä muiden miesten hyviä kirjoituksia, joita hyvä Jumalamme on sanellut asiaan vihkiyteineille..." - todé
Pakanainen kirjoitti:
varmistaa tämä asia ulkopuoliselta tarkailijalta, jos Hän sattuisi käymään kylässä? Sitäpaitsi, et voi vastata Jeesuksen puolesta:)
Jeesushan voisi sanoa..."todé, todé, älä vaivaudu vastailemaan ja ajattelemaan minun puolestani, kyllä minä pidän huolen omasta ajattelusta..."
"...sitäpaitsi te suomalaiset olette visapäistä kansaa ja turhilla kysymyksillä vaivaatte ja kiusaatte minua, eikö teillä ole järkeä ratkaista itse ongelmianne, aina täytyy olla neuvomassa, minulla on suurempiakin tehtäviä kuin miettiä teidän maallisia asioita..." "keskittykää vain opetuksiini, se antaa vastauksen kaikille ja kaikkiin kysymyksiin..."
"...oi,oi tällä helluntaipalstallakin käytte jonninjoutavaa kekustelua, ottakaa Matteus käteenne ja lukekaa sitä sekä muiden miesten hyviä kirjoituksia, joita hyvä Jumalamme on sanellut asiaan vihkiyteineille..."puhui Herran puolesta, niin kyllä voin minäkin. Koska Paavali ei puhut Natosta, niin se on sitten minun tehtävä.
- Pakanainen
todé kirjoitti:
puhui Herran puolesta, niin kyllä voin minäkin. Koska Paavali ei puhut Natosta, niin se on sitten minun tehtävä.
kysymyksiä Hänelle?
Uunissa on tavaraa. - todé
Pakanainen kirjoitti:
kysymyksiä Hänelle?
Uunissa on tavaraa.Raamatun mukaan Jeesus on luvannut joskus selostaa salaisuutensa minulle.
Juuri nyt voisin kysyä Häneltä, miltä tuntui, kun Hälle aikoinaan (lapsena) selvisi, että onkin Jumala. - poikalapsi
sinusta siis Jeesus ottaisi poliittisesti kantaa. Kaiken huipukis vastailet - ihan Mohikaanin malliin - Jumalan puolesta. Sillä lailla!
Ja VITSIHÄN tuo viestisi tietysti olikin....Hellarihuumoria - huonompaa kuin saksalainen tv-viihde. - Pakanainen
todé kirjoitti:
Raamatun mukaan Jeesus on luvannut joskus selostaa salaisuutensa minulle.
Juuri nyt voisin kysyä Häneltä, miltä tuntui, kun Hälle aikoinaan (lapsena) selvisi, että onkin Jumala.tieto Hänelle yllätyksenä vai tiesikö Hän sen jo hyvin, hyvin varhain jumaluutensa. Jos tiesi, niin lapsihan mukautuu luonnollisesti siihen tilanteeseen missä varttuu, miten toiset häneen suhtautuvat eli mikä on syntymästään asti tuttua, lapsi ei siihen aikuisenakaan ylireagoi vaan ottaa asian luonnollisena juttuna.
- to..
Pakanainen kirjoitti:
tieto Hänelle yllätyksenä vai tiesikö Hän sen jo hyvin, hyvin varhain jumaluutensa. Jos tiesi, niin lapsihan mukautuu luonnollisesti siihen tilanteeseen missä varttuu, miten toiset häneen suhtautuvat eli mikä on syntymästään asti tuttua, lapsi ei siihen aikuisenakaan ylireagoi vaan ottaa asian luonnollisena juttuna.
mitä hän ajattelee siitä että hänestä kuoltuaan tehtiin Jumala.
- Pakanainen
to.. kirjoitti:
mitä hän ajattelee siitä että hänestä kuoltuaan tehtiin Jumala.
kuultavaa. Saattaisin tuon Nato-kysymyksen lisäksi vielä esittää Hänelle kysymyksen, että onko hänen perheensä Joosef, Maria ja muut sisarukset päässeet taivaaseen. En ole huomannut, että Hän olisi raamatussa ollut hädissään perheen jäsenten sieluista.
- leahim
Kysyisin:
Annatko anteeksi syntini,
tai miksi niitä nyt kutsutaankin.
Ja pyytäisin näin:
Anna meille rauha ja rakkaus ihmisten kesken.
Anna minulle se,
jonka kadotin kauan sitten.
Anna se luottamus MYÖS uskoviin.
Niihin jotka sen luottamuksen minulta veivät!- Pakanainen
ihmiseen? Uskova sanoisi nyt, ei ihmiseen kannata luottaa vaan luota Jeesukseen. Noh, tuo on aika absurdia, kyllä ihmisen täytyy kyetä luottamaan myös ihmiseen, ihminenhän meille Jumalan Sanaa selventää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760